kreidler tank.

Adressen Kreidlers & onderdelen, Verzekeringen, Motorkeuring, Framenummers,
Aankooptips, Links etc.
Bericht
Auteur
marafado
Berichten: 70
Lid geworden op: 23 dec 2018, 23:44
Locatie: Algarve-Portugal
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 5 keren

Re: kreidler tank.

#101 Bericht door marafado » 28 jun 2022, 22:39

capriv8driver schreef: 28 jun 2022, 09:28
marafado schreef: 28 jun 2022, 01:37 Toen ik de tank ontving had ik de onaangename verrassing dat de binnenkant van de tunnel verrot was en het chroom was opgeheven. En daar ging de €500...!! :cry:

Het is meer dan twee jaar geleden. Het beste is om te vergeten!
Het probleem is dat Kreidler tot op de dag van vandaag nog steeds tankloos is!! :cry:
Kreidler tanks die te koop staan en op de foto's mooi uit zien maar uiteindelijk rot blijken te zijn zie je wel vaker. Maar een tank met nieuw chroom die rot is? Dat heb ik nog niet gezien. Om iemand bewust op te lichten ga je geen rotte tank opnieuw verchromen. Dat kost te veel geld en tijd.

Lijkt me eerder dat A: de verchromer niet op gelet/gekeken heeft of de tank tot is (of het boeide hem niet) toen hij de tank behandelde om deze klaar te maken voor te verchromen of B: dat er zuur achter gebleven is in de tank na het verchromen. Ik zou wel contact op genomen hebben met de verkoper als de tank rot blijkt te zijn.
Ik heb nog steeds contact opgenomen met de verkoper en het argument was dat het een zeer moeilijk toegankelijk gebied was, dus het was niet mogelijk om de bestaande roest te verwijderen en te corrigeren. :wink:

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: kreidler tank.

#102 Bericht door Enzo-tvdzijden » 28 jun 2022, 22:55

hij wist dat hij er zelf niks meer aan had en bood hem aan de aasgieren

Enzo
Deze gebruikers waarderen Enzo-tvdzijden voor dit bericht:
Flocke (28 jun 2022, 23:13)
Waardering: 9.09%

Gebruikersavatar
Flocke
Berichten: 3054
Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
Locatie: Teutoburger Wald (D)
Gegeven waarderingen: 568 keren
Ontvangen waarderingen: 799 keren

Re: kreidler tank.

#103 Bericht door Flocke » 28 jun 2022, 23:18

Enzo-tvdzijden schreef: 28 jun 2022, 22:55 hij wist dat hij er zelf niks meer aan had en bood hem aan de aasgieren

Enzo
Das kann man bei den verschiedensten gebrauchten Moped-Teilen beobachten, die so im Internet angeboten werden.

Und das sehr häufig, "Zustand siehe Bilder, und keine Garantie und keine Rücknahme", die bekannten Mängel werden natürlich verschwiegen. :^o

Das sind dann einfach nur skrupellose, egomanische Arxxxlöcher ... #-o

Gruß

Carsten

marafado
Berichten: 70
Lid geworden op: 23 dec 2018, 23:44
Locatie: Algarve-Portugal
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 5 keren

Re: kreidler tank.

#104 Bericht door marafado » 01 jul 2022, 15:54

Flocke schreef: 28 jun 2022, 23:18
Enzo-tvdzijden schreef: 28 jun 2022, 22:55 hij wist dat hij er zelf niks meer aan had en bood hem aan de aasgieren

Enzo
Das kann man bei den verschiedensten gebrauchten Moped-Teilen beobachten, die so im Internet angeboten werden.

Und das sehr häufig, "Zustand siehe Bilder, und keine Garantie und keine Rücknahme", die bekannten Mängel werden natürlich verschwiegen. :^o

Das sind dann einfach nur skrupellose, egomanische Arxxxlöcher ... #-o

Gruß

Carsten
Volgens mij heeft degene die de tank heeft verkocht het gedaan omdat hij niet in goede staat was en er vanaf wilde. Hoogstwaarschijnlijk zou hij voor eigen gebruik opnieuw verchroomd zijn maar onder de gegeven omstandigheden besloot hij hem weg te sturen!! :(

capriv8driver
Berichten: 168
Lid geworden op: 11 dec 2021, 20:59
Locatie: 046 Limburg
Gegeven waarderingen: 22 keren
Ontvangen waarderingen: 31 keren

Re: kreidler tank.

#105 Bericht door capriv8driver » 04 jul 2022, 12:38

marafado schreef: 28 jun 2022, 22:39 Ik heb nog steeds contact opgenomen met de verkoper en het argument was dat het een zeer moeilijk toegankelijk gebied was, dus het was niet mogelijk om de bestaande roest te verwijderen en te corrigeren. :wink:
Een zeer moeilijk toegankelijk gebied bij een tank is onzin. Iedere benzine tank uit metaal is te repareren en uit te deuken. Aan de buitenkant van de tank kom je overal aan en ook via de tank opening kun je veel plekken bereiken en e.v.t snij je de tank open. Tig mogelijkheden om een tank te repareren. Maar dat vergt wel iemand met de nodige kennis en kunde. als je dat zelf niet hebt en dat is dus duur.

Waarschijnlijk heeft de verkoper geen kunde of ervaring op dit vlak en maakt/neemt de gok door een rotte tank toch te laten verchromen en waarbij de verchromer hier ook geen aandacht aan besteed (waarschijnlijk te duur voor de klant), tank lekt en duwt het iemand anders maar in de maag om zelf geen verlies te leiden. Eigenlijk is dit gewoon oplichting als je bij de advertentie er niet bij vermeldt dat de tank lekt of gebreken heeft.
Flocke schreef: 28 jun 2022, 23:18
Enzo-tvdzijden schreef: 28 jun 2022, 22:55 hij wist dat hij er zelf niks meer aan had en bood hem aan de aasgieren

Enzo
Das kann man bei den verschiedensten gebrauchten Moped-Teilen beobachten, die so im Internet angeboten werden.

Und das sehr häufig, "Zustand siehe Bilder, und keine Garantie und keine Rücknahme", die bekannten Mängel werden natürlich verschwiegen. :^o

Das sind dann einfach nur skrupellose, egomanische Arxxxlöcher ... #-o

Gruß

Carsten
:thumbsup :thumbsup

Niks aan toe te voegen en 100% gelijk.

Het beste is om toch ter plekke te gaan kijken naar de aangeboden onderdelen. Ik weet dat het soms niet een optie is vanwege de afstanden, maar roest en slijtage gevoelige delen zoals een 40 tot 50 jaar oude tank is dit misschien toch een betere optie.

Plaats reactie