RHB Kreidler

Adressen Kreidlers & onderdelen, Verzekeringen, Motorkeuring, Framenummers,
Aankooptips, Links etc.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
korneel
Berichten: 32
Lid geworden op: 09 sep 2002, 15:05
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#51 Bericht door korneel » 23 apr 2005, 11:40

Nou, ik weet het ook niet :cry:
maar choke bij n racer? Die heb je tijdens n race niet echt nodig...
Als k naar m'n digi plaatjes kijk zie ik verschillende dingen;

Afbeelding
Afbeelding
Hier is de choke gewoon niet aangesloten, maar dat vind ik ook vreemd ivm. valse lucht

Op de volgende foto (plaatje van op deze site trouwens :wink: ) zie je dat er wél iets zit, maar géén kabel richting stuur bij de choke.
Afbeelding

Heb dus eigenlijk geen flauw idee wat het is, maar gezien de positie zit ik de denken aan iets dat eventueel bijgeregeld zou moeten kunnen worden tijdens het rijden, maar toch liever niet.
Zou het bijv. de ontsteking kunnen zijn :oops:

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60391
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 964 keren
Ontvangen waarderingen: 2280 keren

#52 Bericht door Enzo-tvdzijden » 23 apr 2005, 12:33

Choke heb je natuurlijk niet nodig tijdens de race. Maar wel voor de race. Ik zie in de Kreidlerboeken wel degelijk heel duidelijk in iedere carburateur 2 dikke kabels gaan. 1 aan de inlaat kant en 1 aan de choke? kant.

Enzo

hermanp
Berichten: 6985
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 108 keren

#53 Bericht door hermanp » 23 apr 2005, 15:50

Zou het misschien een handeltje kunnen zijn om de voorontsteking te regelen?

Gebruikersavatar
LVS
Berichten: 3034
Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
Locatie: naaldwijk
Gegeven waarderingen: 15 keren
Ontvangen waarderingen: 127 keren
Contacteer:

#54 Bericht door LVS » 23 apr 2005, 17:39

choke om te starten is het wel makkelijk.[ want hoe meer pk er inzitten , hoe moeilijker is het om op gang te komen..

als het er niet op zit , moet je je hand voor de carburateur houden.....




-------------------

op mijn eigen kreidler heb ik ook dat handeltje op me stuur. :mrgreen:


en het werkt perfekt.


#

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60391
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 964 keren
Ontvangen waarderingen: 2280 keren

#55 Bericht door Enzo-tvdzijden » 23 apr 2005, 19:25

Vandaag in Nieuwerkerk wel degelijk gezien dat de Kreidler met de choke gestart wordt.

Enzo
Bijlagen
DSCN6689 (Small).JPG
DSCN6689 (Small).JPG (64.27 KiB) 7517 keer bekeken

Rijk
Berichten: 132
Lid geworden op: 21 okt 2003, 10:08
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#56 Bericht door Rijk » 23 apr 2005, 20:08

Aan de carburateur zitten inderdaad 2 kabels (zie foto)
Laten we even aannemen dat er 1 voor de choke is en 1 voor de gasklep
Laten we even aannemen dat de versteller voor de choke is.
Blijf ik met 2 problemen zitten.
Waar komen de chokekabels bij elkaar ?
Maar wat minstens zo belangrijk is komen de 2 gaskabels bij elkaar in het handvat of ook misschien ergens onderweg ?

rijk
Laatst gewijzigd door Rijk op 02 feb 2008, 17:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Rijk
Berichten: 132
Lid geworden op: 21 okt 2003, 10:08
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Kreidler racing

#57 Bericht door Rijk » 11 sep 2005, 22:08

Kreidler vrienden

Vandaag 11 sept ben ik naar de HIBRA in Aalsmeer geweest. Daar zag ik het 73 raceframe met een watergekoeld blok. De radiateur hiervan zat in het front van de kuip. Heeft iemand een idee of dit historisch is verantwoord ? Heeft VanVeen bv een dergelijk machine gehad. en zo ja wanneer en wie heeft erop gereden. En uiteraard zijn er plaatjes ?

mvgrijk

Bolle Aad
Berichten: 3749
Lid geworden op: 13 sep 2002, 15:16
Locatie: meestal in het kreidler hok
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#58 Bericht door Bolle Aad » 12 sep 2005, 01:41

klopt wel ja , is verantwoord :wink:

Rijk
Berichten: 132
Lid geworden op: 21 okt 2003, 10:08
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#59 Bericht door Rijk » 12 sep 2005, 13:03

Bolle Aad schreef:klopt wel ja , is verantwoord :wink:
is wel heel erg kort door de bocht. Of had jij er misschien zelf een ?

mvgrijk

Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 4003
Lid geworden op: 07 sep 2002, 16:07
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#60 Bericht door Sander » 12 sep 2005, 13:10

..
Bijlagen
1.JPG
1.JPG (76.45 KiB) 7634 keer bekeken

Bolle Aad
Berichten: 3749
Lid geworden op: 13 sep 2002, 15:16
Locatie: meestal in het kreidler hok
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#61 Bericht door Bolle Aad » 12 sep 2005, 13:54

Rijk schreef:
Bolle Aad schreef:klopt wel ja , is verantwoord :wink:
is wel heel erg kort door de bocht. Of had jij er misschien zelf een ?

mvgrijk
Jamahiti reed in `73 reeds met koeler in kuip .(Ook Bv.Derbi + MV. Agusta)

Toersen e.d. nog niet , na 73 waarschijnlijk dus ,

Kort door de Bocht is ook wel mijn stijl als ik op de brommer zit :P :P :P
Laatst gewijzigd door Bolle Aad op 12 sep 2005, 20:43, 2 keer totaal gewijzigd.

Rijk
Berichten: 132
Lid geworden op: 21 okt 2003, 10:08
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#62 Bericht door Rijk » 12 sep 2005, 13:55

Sander

Bedankt maar dat plaatje had ik al. Ik wil eigenlijk weten of die machine uit de jaren 70 is of een "replica" uit de jaren 90

mvgrik

Gebruikersavatar
joost
Berichten: 1357
Lid geworden op: 01 sep 2002, 02:33
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 3 keren

#63 Bericht door joost » 12 sep 2005, 20:41

Rijk schreef:Heeft VanVeen bv een dergelijk machine gehad
Bedoel je deze achterste?:

Afbeelding

Naar mijn weten heeft er geen "fabrieks"-kreidler van Veen rondgereden met de radiateur in de neus van de kuip, met het frame waar jij op doelt.
Ik zeg hierbij fabriek-kreidler-van-veen, omdat er natuurlijk ook allerlei coureurs/sleutelaars waren die op basis van een kreidler van veen produktieracer of de race-kit een machine maakten waarvan er wel een radiateur in de neus van de kuip zat.
De "Van Veen Kreidlers" evolueerden van 1973 t/m 1977 niet veel, omdat er weinig aan ontwikkeling werd gedaan. In 1979 is er wel een versie gekomen met radiateur in de neus van de kuip + voor het motorblok.

Hieronder wat plaatjes. 1e is van 1977.
de 2e + 3e van 1978. (met het nieuwe vakwerkframe)
Bijlagen
1978-9.jpg
1978-9.jpg (22.79 KiB) 7546 keer bekeken
1978-15.jpg
1978-15.jpg (31.64 KiB) 7546 keer bekeken
1977-13.jpg
1977-13.jpg (43.74 KiB) 7546 keer bekeken

Rijk
Berichten: 132
Lid geworden op: 21 okt 2003, 10:08
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#64 Bericht door Rijk » 12 sep 2005, 22:19

Ja die machines bedoelde ik. Lekker slank en strak Misschien ga ik die ook nog wel toevegen aan mijn site maar ik wilde graag weten of er misschien een jaartal bij te vinden is anders dat 2005.

Bedankt

mvgrijk

Rijk
Berichten: 132
Lid geworden op: 21 okt 2003, 10:08
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Kreidler racing

#65 Bericht door Rijk » 15 sep 2005, 22:31

Kreidlervrienden

Na een vergeefse poging om een nog een race Kreidler te vinden heb ik nog wat anders gevonden. In de laatste Kreidler racejaren heeft de Zwitser Stefan Dorflinger 2 maal de wereldtitel gewonnen (begin jaren 80) .Op het net kan ik eigenlijk niets vinden met plaatjes van de door hem gebruikte machine.
Wie o wie heeft er nog wat ergens in een archief zitten. ?

mvgrijk

Gebruikersavatar
dennisvisser
Berichten: 1389
Lid geworden op: 19 jul 2004, 15:12
Locatie: no - village
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#66 Bericht door dennisvisser » 15 sep 2005, 23:04

hy heeft een tijd geleden op marktplaats gestaan emmm ebay was et ](*,)

eBay-object 2467102195 (loopt af op 24-mrt-04 18:40:30 CET) ...
... Merk: Kreidler, Bouwjaar: --, ... The bike was used in the 1980-1981 world championships
when it was ridden by Stefan Dorflinger who came second in championship. ...

k zoek op google nog ff vedder voor je
Laatst gewijzigd door dennisvisser op 16 sep 2005, 09:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Dimage
Expert
Berichten: 6624
Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
Locatie: Maassluis
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#67 Bericht door Dimage » 15 sep 2005, 23:29

Heb twee knipsels gevonden, zal nog even verder kijken voor meer over de racer.
Bijlagen
racer1.jpg
racer1.jpg (89.03 KiB) 7649 keer bekeken
racer.jpg
racer.jpg (132.58 KiB) 7649 keer bekeken

Thomasss
Berichten: 95
Lid geworden op: 24 mei 2004, 21:46
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#68 Bericht door Thomasss » 16 sep 2005, 12:16

Stoere wieltjes! 8)
Mooie machine zeg!

Gebruikersavatar
nootje
Berichten: 607
Lid geworden op: 26 aug 2005, 12:52
Locatie: adegem - belgie
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#69 Bericht door nootje » 16 sep 2005, 13:23

prachtig machientje die van veen racerkes kwijl kwijl kwijl :mrgreen:

Gebruikersavatar
Dimage
Expert
Berichten: 6624
Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
Locatie: Maassluis
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#70 Bericht door Dimage » 16 sep 2005, 18:12

Heb helaas niet meer beeldmateriaal van deze racer, heb nog wel een artikel uit 1975 over de racer van voor die tijd (met dezelfde velgen).
Mocht je interesse hebben dan hoor ik het wel.

Rijk
Berichten: 132
Lid geworden op: 21 okt 2003, 10:08
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#71 Bericht door Rijk » 16 sep 2005, 22:33

Mocht je interesse hebben dan hoor ik het wel.
Ja zeker ik heb altijd interesse want ik ben opzoek om nog een uitbreiding op mijn site te met historisch verantwoord materiaal.

Ik heb een vage herinnering aan de laatste jaren van de 50 cc en daarbij blijft er steeds iets voor de geest hangen dat het "plastic werk" behoorlijke afmetingen is gaan aannemen. Maar het kan ook zijn dat het het begin was van de 80 cc. Eigenlijk ben ik op zoek naar zoiets.

mvgrijk

Gebruikersavatar
Dimage
Expert
Berichten: 6624
Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
Locatie: Maassluis
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#72 Bericht door Dimage » 16 sep 2005, 22:42

Je zit niet in de war met een Joker, qua plastic werk?
Was toen een prototype.

Afbeelding

Rijk
Berichten: 132
Lid geworden op: 21 okt 2003, 10:08
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#73 Bericht door Rijk » 16 sep 2005, 22:50

Je zit niet in de war met een Joker
Ziet er spannend uit maar ik wil mij graag beperken tot de "topsport" van de 50 cc en met name dus de racers.

Rijk
Berichten: 132
Lid geworden op: 21 okt 2003, 10:08
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Kreidler racing

#74 Bericht door Rijk » 16 sep 2005, 22:55

Ander vraagje is er iemand die weet of het 80 cc blok van Zundapp een failiete Kreidler is geweest ?
De doorsnede ziet er verdacht Kreidler achtig uit. Of zijn er mensen met plaatjes (altijd maar weer plaatjes)

mvgrijk
Laatst gewijzigd door Rijk op 02 feb 2008, 17:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Dimage
Expert
Berichten: 6624
Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
Locatie: Maassluis
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#75 Bericht door Dimage » 16 sep 2005, 23:00

Het verhaal gaat dat het principe van deze liggende cilinder afkomstig is van Kreidler; http://www.wildeman.nl/Zundapp/Zundapp- ... racer.html

Scans zijn klaar alleen nog verkleinen en online zetten.

Plaats reactie