Belgische RS?

Adressen Kreidlers & onderdelen, Verzekeringen, Motorkeuring, Framenummers,
Aankooptips, Links etc.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Hengst
Berichten: 312
Lid geworden op: 14 sep 2003, 21:32
Locatie: Sint-Katelijne-Waver (B)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Belgische RS?

#1 Bericht door Hengst » 06 jan 2006, 18:52

Bij mij in de buurt staat er een RS te koop, ik ben gisteren gaan kijken. Hij ziet er goed uit , de lak is origineel.

Het framenummer begint met een 5, volgens het typeplaatje is het een k54/504. Dit is een gebruikelijk typenummer voor een RS, maar ik dacht eerder voor Holland?! Er zit ook een Mahle 15.43.99 op.

Ook vind ik het frame eigenaardig. Er zijn bevistiginen aangebracht voor accubakje, maar bakjes niet aanwezig. Ook de stickering "RS" is aangebracht op het frame.

Mijn concrete vraag : Is dit een RS-type voor België? Of is dit eerder een kreidler die in mekaar geknutseld is door de importeur/bromfietshandelaar/eigenaar?
Ook zitten twee plaatjes met gaten onder de tank op het frame gelast. Wat is hier de functie van? Ze zijn in framekleur meegespoten.

Zie ook foto's
Bijlagen
rs2.JPG
rs2.JPG (2.25 KiB) 8609 keer bekeken
foto1828067.jpg
foto1828067.jpg (98.75 KiB) 8609 keer bekeken

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2290 keren

#2 Bericht door Enzo-tvdzijden » 06 jan 2006, 18:54

De originele valbeugel komt daar aan vast

Enzo
Bijlagen
DSCN7392 (Small).JPG
DSCN7392 (Small).JPG (36.41 KiB) 8601 keer bekeken

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2290 keren

#3 Bericht door Enzo-tvdzijden » 06 jan 2006, 19:13

In België had je ook een RMCS met 504 en een RS met 504 in 1982. Deze hadden beide Weltmeister buddy.

Ik heb ook een folder van juni, 1980 staat 1 model 504 RS groen en had ook een Weltmeister buddy en knipperlichten. Er was toen ook een 522 RS rood met alleen RS op het frame geplakt met rood voorstpatbord en een Jumbo teller.

Enzo

Gebruikersavatar
michael_lokeren
Berichten: 110
Lid geworden op: 22 aug 2003, 17:00
Locatie: lokeren (B)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#4 Bericht door michael_lokeren » 07 jan 2006, 10:30

hengst,
ik heb een belgische rs:
K54/504
framenr: 51 32 812
voor foto van die rs zie mijn profiel

Gebruikersavatar
Hengst
Berichten: 312
Lid geworden op: 14 sep 2003, 21:32
Locatie: Sint-Katelijne-Waver (B)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#5 Bericht door Hengst » 07 jan 2006, 14:58

Ze komen grotendeels overeen, enkel de tank, cilinder-cilinderkop, ander stuur.

Bedankt voor de informatie, iedereen!

Gebruikersavatar
rs-r
Berichten: 845
Lid geworden op: 03 mei 2005, 21:18
Locatie: Waregem (België)
Gegeven waarderingen: 238 keren
Ontvangen waarderingen: 43 keren

#6 Bericht door rs-r » 07 jan 2006, 14:59

Die RS is toch niet een van de goedkoopste.. en is nog een berg werk aan velgen, spaken, tank, vorkdichtingen enz enz...
Ik had onlangs nog een RM in dezelfde uitvoering, een echte Belgisch model en daarvan waren de kosten ook snel hoger dan verwacht.. Effe opletten dus
Bijlagen
rmmerke.jpg
rmmerke.jpg (79.17 KiB) 8427 keer bekeken

Gebruikersavatar
Hengst
Berichten: 312
Lid geworden op: 14 sep 2003, 21:32
Locatie: Sint-Katelijne-Waver (B)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#7 Bericht door Hengst » 07 jan 2006, 16:54

Ja, ik heb nog wat aan de prijs proberen wringen, maar het blijft bij 625 euro. Idd wat duur. Eigenlijk is die RS exact hetzelfde als de RM op uw foto, ook de uitlaat. Het enige verschil is de carburateur op de RS : er zit maar een 14 op, maar zal wel niet origineel zijn. Ook heeft de RS een SB.

Als ik hem zou kopen, zou het voor te strippen zijn, maar hij is te duur.

Gebruikersavatar
Kreidler
Berichten: 2339
Lid geworden op: 10 apr 2003, 21:21
Locatie: Wateringen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

#8 Bericht door Kreidler » 07 jan 2006, 21:03

300 meer niet en op een rs hoort een 18mm geen 14

Gebruikersavatar
Martijn Koert
Winnaar Kerstquiz'05 en Verkiezing'06
Berichten: 4171
Lid geworden op: 16 nov 2003, 16:35
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#9 Bericht door Martijn Koert » 07 jan 2006, 21:05

heb je gezien wat de 5 bakken en sbs tegenwoordig doen grapjurk? en dan nog niet te spreken over setje grote naven, voorvork, sb kappen en cockpit

Gebruikersavatar
tonnie de groot
3-voudig winnaar Kreidlerverkiezingen.
Berichten: 1711
Lid geworden op: 10 sep 2002, 21:28
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#10 Bericht door tonnie de groot » 07 jan 2006, 22:00

dag heren,

kreidler is al mondeling verkocht !!!!!!!!!!
ga morgen kijken.

mvg van tonnie

Gebruikersavatar
vrouwenverwarmer
Berichten: 520
Lid geworden op: 30 sep 2005, 13:55
Locatie: Katwijk
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#11 Bericht door vrouwenverwarmer » 07 jan 2006, 22:01

Kreidler schreef:300 meer niet en op een rs hoort een 18mm geen 14
Sorry hoor maar ik vindt 625,00 euro helemaal geen verkeerde prijs! :shock:
En als je een mooiere wil dan moet je gewoon wat dieper in de buidel tasten. :wink:

Gebruikersavatar
Hengst
Berichten: 312
Lid geworden op: 14 sep 2003, 21:32
Locatie: Sint-Katelijne-Waver (B)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#12 Bericht door Hengst » 07 jan 2006, 22:18

Het is geen slechte prijs, maar het is ook geen koopje. En ik vind deze kreidler niets speciaals. Maar dus wel handig voor (de verkoop van) onderdelen.

nog iets van de prijs afgekregen tonnie?

mvg

ps : heeft hij nu tenslotte nog de papieren gevonden?

Gebruikersavatar
tonnie de groot
3-voudig winnaar Kreidlerverkiezingen.
Berichten: 1711
Lid geworden op: 10 sep 2002, 21:28
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#13 Bericht door tonnie de groot » 07 jan 2006, 22:29

dag hengst,

ikzelf ga morgen niet kijken, echter een maat van me.
hij bleef bij het bedrag van 625,00.
papieren hebben we niet over gehad,maakt me ook niet uit.
wordt toch gesloopt voor onderdelen.
zal spoedig,als ik hem thuis heb foto's maken van het geheel.

mvg van tonnie

Gebruikersavatar
Hengst
Berichten: 312
Lid geworden op: 14 sep 2003, 21:32
Locatie: Sint-Katelijne-Waver (B)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#14 Bericht door Hengst » 07 jan 2006, 22:32

Ik ben er twee dagen geleden gaan kijken, en toen was 650 de absolute bodemprijs :)

De verkoper is aan het verhuizen, en wilt er eigelijk zo snel mogelijk van af denk ik.

Gebruikersavatar
doka driekus
Berichten: 1393
Lid geworden op: 26 okt 2004, 21:43
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#15 Bericht door doka driekus » 07 jan 2006, 22:49

Tja Hengst, daar is een ander je voor, zo werkt dat helaas.

Ik heb onlangs een TM gekocht. Als ik na ga rekenen wat de onderdelen los opbrengen ben ik eigenlijk gek dat ik 'm ga restaureren in plaats van 'm te slopen en in onderdelen te verkopen. Dan zou ik er nog een paar cent aan overhouden :mrgreen:

Groeten,
Erik

Gebruikersavatar
Hengst
Berichten: 312
Lid geworden op: 14 sep 2003, 21:32
Locatie: Sint-Katelijne-Waver (B)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#16 Bericht door Hengst » 07 jan 2006, 22:52

Dag Erik, als ik hem echt gewild had, dan had ik hem twee dagen geleden wel gekocht. Maar ik zou hem niet slopen, zeker niet omdat het een Belg is :) . Als ik een nieuwe kreidler koop, dan is het om te restaureren.

mvg,
Jef

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2290 keren

#17 Bericht door Enzo-tvdzijden » 07 jan 2006, 22:55

Hengst schreef:Dag Erik, als ik hem echt gewild had, dan had ik hem twee dagen geleden wel gekocht. Maar ik zou hem niet slopen, zeker niet omdat het een Belg is :) . Als ik een nieuwe kreidler koop, dan is het om te restaureren.

mvg,
Jef
Is het nu een 100% Belgische RS? Ik twijfel nog.

Enzo

Gebruikersavatar
Hengst
Berichten: 312
Lid geworden op: 14 sep 2003, 21:32
Locatie: Sint-Katelijne-Waver (B)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#18 Bericht door Hengst » 07 jan 2006, 23:04

Ik denk dat het aan tonnie is om dat te zeggen, wanneer de brommer bij hem staat :)

In het achterspatbord zaten gaten voor kentekenophanging, dat heb ik gezien. teller tot 120 zit er op. De naven 160 mm....

Wat ik raar vind is dat in België ook RM's ingeschreven werden (ik bedoel dan als motorfiets). Heb zo'n RM in m'n bezit gehad.. vliegmachine. Heeft dan later een meisje gekocht omdat ze kreidler mooi vond. Laatst hoorde ik dat ze de kreidler helemaal naar de kl*** heeft gereden. (20of meer kleine accidentjes) ("ontkoppelen, wat is dat" ? )

Ik zie dat de RM op de foto van rs-r ook een plaat heeft.

motocup
Berichten: 89
Lid geworden op: 28 jun 2005, 20:20
Locatie: limburg belgie
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#19 Bericht door motocup » 07 jan 2006, 23:12

Heb ooit hetzelfde type RS gekocht is van origine een brommer met 14mm carbu en een puntenontsteking is voor een Belg veel te veel geld.Vorig jaar in Moorslede nog een brommer RS met 14mm gekocht voor onderdelen zat een weltmeister en electronische ontsteking op waren bromfietspapieren bij.Frame heb ik doorverkocht weet niet meer welk nr.

Oldrich

Gebruikersavatar
Hengst
Berichten: 312
Lid geworden op: 14 sep 2003, 21:32
Locatie: Sint-Katelijne-Waver (B)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#20 Bericht door Hengst » 07 jan 2006, 23:21

Op die groene RS hierboven zit ook een 14mm , maar die zit er opgeflanst door iemand die er ni veel van kent, met een andere, te lange bout etc.. Heb er even op gereden, en er zit een 6.25pk blok op (15.43.99) . Wou namelijk heel fel in toeren gaan, maar hield op gegeven moment op (door de 14mm). Zou het raar vinden als de belgische importeur zulke voertuigen als Brommers op de markt heeft gezet.

Hoeveel hebt gij die RS dan ongeveer betaald (moorslede)?

De rs-gs in m'n profiel heb ik trouwens gekocht voor 250euro. Kwestie van geluk..

Gebruikersavatar
Gijs
Berichten: 6371
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:08
Gegeven waarderingen: 56 keren
Ontvangen waarderingen: 37 keren

#21 Bericht door Gijs » 07 jan 2006, 23:43

K54/504 is een export type nummer. De duitse RS had K54/503.
De zwitsers hanteerden weer k54/511 (vanaf 1975 dacht ik).
De Nederlands RS-en hadden ook deze type aanduiding, Oostenrijk ook.
Dus de kans is groot dat de originele RS uit Belgie in handen komt van een Nederlandse slachter, zou erg zonde zijn. #-o

motocup
Berichten: 89
Lid geworden op: 28 jun 2005, 20:20
Locatie: limburg belgie
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#22 Bericht door motocup » 08 jan 2006, 00:28

Dacht 400 euro maar liep ,heb em gedemonteerd.

Gebruikersavatar
vrouwenverwarmer
Berichten: 520
Lid geworden op: 30 sep 2005, 13:55
Locatie: Katwijk
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#23 Bericht door vrouwenverwarmer » 08 jan 2006, 03:51

Gijs schreef:K54/504 is een export type nummer. De duitse RS had K54/503.
De zwitsers hanteerden weer k54/511 (vanaf 1975 dacht ik).
De Nederlands RS-en hadden ook deze type aanduiding, Oostenrijk ook.
Dus de kans is groot dat de originele RS uit Belgie in handen komt van een Nederlandse slachter, zou erg zonde zijn. #-o
Welk type aanduiding bedoel je, ik heb een orig. nederlandse RS-GS uit 1978 met type K54/503.

Gebruikersavatar
rm-mer
Berichten: 1679
Lid geworden op: 21 nov 2004, 21:37
Locatie: België
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#24 Bericht door rm-mer » 08 jan 2006, 12:47

Hallo, ik heb ongeveer dezelfde;
5bak direct, kockpit, ronde lamp, type 1973 zadel...
6.25pk, 20mm bing, ....
De mijne is wel type k54/517.

Ik heb hem samen met mijn (toen sloop) rmc-s gekocht voor 750 euro.


@hengst;
Om op je vraag van de stickers te antwoorden; wel, onder mijn accubakjes zit ook zo'n sticker 'RS'.
En de mijne is zo origineel als maar kan, originele kabels met KREIDLER in geslagen, en spijtig genoeg originele remschoenen. :(

Maar 625 vind ik persoonlijk niet teveel.
Wat mensen tegenwoordig vragen voor een directe 5bak....

5bak: 300 euro
sb: 200 euro
frame: 100 euro
wielen: 100 euro
kockpit: 75 euro
lamp: 30 euro
voorvork: 75 euro
tank: 25 euro
buddy: 40 euro

Kom je aan een aardig groot bedrag, en dan vergeet ik nog veel.

Gebruikersavatar
Hengst
Berichten: 312
Lid geworden op: 14 sep 2003, 21:32
Locatie: Sint-Katelijne-Waver (B)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#25 Bericht door Hengst » 08 jan 2006, 18:03

Maar dan is het toch zonde om als Belg zo'n originele Belgische RS te slopen, en de onderdelen te verkopen. Voor de sloop (=voor het geld) zou ik hem niet kopen, dat krijg ik niet over mij hart. Elke brommer als origineel geheel heeft toch een soort van leven gehad. :cry:

Zou goed kunnen dat de RS nu wel verkocht is aan Tonnie.. afwachten!

Plaats reactie