Belgische RS?
- Hengst
- Berichten: 312
- Lid geworden op: 14 sep 2003, 21:32
- Locatie: Sint-Katelijne-Waver (B)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Belgische RS?
Bij mij in de buurt staat er een RS te koop, ik ben gisteren gaan kijken. Hij ziet er goed uit , de lak is origineel.
Het framenummer begint met een 5, volgens het typeplaatje is het een k54/504. Dit is een gebruikelijk typenummer voor een RS, maar ik dacht eerder voor Holland?! Er zit ook een Mahle 15.43.99 op.
Ook vind ik het frame eigenaardig. Er zijn bevistiginen aangebracht voor accubakje, maar bakjes niet aanwezig. Ook de stickering "RS" is aangebracht op het frame.
Mijn concrete vraag : Is dit een RS-type voor België? Of is dit eerder een kreidler die in mekaar geknutseld is door de importeur/bromfietshandelaar/eigenaar?
Ook zitten twee plaatjes met gaten onder de tank op het frame gelast. Wat is hier de functie van? Ze zijn in framekleur meegespoten.
Zie ook foto's
Het framenummer begint met een 5, volgens het typeplaatje is het een k54/504. Dit is een gebruikelijk typenummer voor een RS, maar ik dacht eerder voor Holland?! Er zit ook een Mahle 15.43.99 op.
Ook vind ik het frame eigenaardig. Er zijn bevistiginen aangebracht voor accubakje, maar bakjes niet aanwezig. Ook de stickering "RS" is aangebracht op het frame.
Mijn concrete vraag : Is dit een RS-type voor België? Of is dit eerder een kreidler die in mekaar geknutseld is door de importeur/bromfietshandelaar/eigenaar?
Ook zitten twee plaatjes met gaten onder de tank op het frame gelast. Wat is hier de functie van? Ze zijn in framekleur meegespoten.
Zie ook foto's
- Bijlagen
-
- rs2.JPG (2.25 KiB) 8609 keer bekeken
-
- foto1828067.jpg (98.75 KiB) 8609 keer bekeken
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
In België had je ook een RMCS met 504 en een RS met 504 in 1982. Deze hadden beide Weltmeister buddy.
Ik heb ook een folder van juni, 1980 staat 1 model 504 RS groen en had ook een Weltmeister buddy en knipperlichten. Er was toen ook een 522 RS rood met alleen RS op het frame geplakt met rood voorstpatbord en een Jumbo teller.
Enzo
Ik heb ook een folder van juni, 1980 staat 1 model 504 RS groen en had ook een Weltmeister buddy en knipperlichten. Er was toen ook een 522 RS rood met alleen RS op het frame geplakt met rood voorstpatbord en een Jumbo teller.
Enzo
- michael_lokeren
- Berichten: 110
- Lid geworden op: 22 aug 2003, 17:00
- Locatie: lokeren (B)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
- rs-r
- Berichten: 845
- Lid geworden op: 03 mei 2005, 21:18
- Locatie: Waregem (België)
- Gegeven waarderingen: 238 keren
- Ontvangen waarderingen: 43 keren
Die RS is toch niet een van de goedkoopste.. en is nog een berg werk aan velgen, spaken, tank, vorkdichtingen enz enz...
Ik had onlangs nog een RM in dezelfde uitvoering, een echte Belgisch model en daarvan waren de kosten ook snel hoger dan verwacht.. Effe opletten dus
Ik had onlangs nog een RM in dezelfde uitvoering, een echte Belgisch model en daarvan waren de kosten ook snel hoger dan verwacht.. Effe opletten dus
- Bijlagen
-
- rmmerke.jpg (79.17 KiB) 8427 keer bekeken
- Hengst
- Berichten: 312
- Lid geworden op: 14 sep 2003, 21:32
- Locatie: Sint-Katelijne-Waver (B)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Ja, ik heb nog wat aan de prijs proberen wringen, maar het blijft bij 625 euro. Idd wat duur. Eigenlijk is die RS exact hetzelfde als de RM op uw foto, ook de uitlaat. Het enige verschil is de carburateur op de RS : er zit maar een 14 op, maar zal wel niet origineel zijn. Ook heeft de RS een SB.
Als ik hem zou kopen, zou het voor te strippen zijn, maar hij is te duur.
Als ik hem zou kopen, zou het voor te strippen zijn, maar hij is te duur.
- Martijn Koert
- Winnaar Kerstquiz'05 en Verkiezing'06
- Berichten: 4171
- Lid geworden op: 16 nov 2003, 16:35
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- tonnie de groot
- 3-voudig winnaar Kreidlerverkiezingen.
- Berichten: 1711
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 21:28
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- vrouwenverwarmer
- Berichten: 520
- Lid geworden op: 30 sep 2005, 13:55
- Locatie: Katwijk
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- tonnie de groot
- 3-voudig winnaar Kreidlerverkiezingen.
- Berichten: 1711
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 21:28
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- doka driekus
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: 26 okt 2004, 21:43
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Tja Hengst, daar is een ander je voor, zo werkt dat helaas.
Ik heb onlangs een TM gekocht. Als ik na ga rekenen wat de onderdelen los opbrengen ben ik eigenlijk gek dat ik 'm ga restaureren in plaats van 'm te slopen en in onderdelen te verkopen. Dan zou ik er nog een paar cent aan overhouden
Groeten,
Erik
Ik heb onlangs een TM gekocht. Als ik na ga rekenen wat de onderdelen los opbrengen ben ik eigenlijk gek dat ik 'm ga restaureren in plaats van 'm te slopen en in onderdelen te verkopen. Dan zou ik er nog een paar cent aan overhouden
Groeten,
Erik
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
- Hengst
- Berichten: 312
- Lid geworden op: 14 sep 2003, 21:32
- Locatie: Sint-Katelijne-Waver (B)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Ik denk dat het aan tonnie is om dat te zeggen, wanneer de brommer bij hem staat
In het achterspatbord zaten gaten voor kentekenophanging, dat heb ik gezien. teller tot 120 zit er op. De naven 160 mm....
Wat ik raar vind is dat in België ook RM's ingeschreven werden (ik bedoel dan als motorfiets). Heb zo'n RM in m'n bezit gehad.. vliegmachine. Heeft dan later een meisje gekocht omdat ze kreidler mooi vond. Laatst hoorde ik dat ze de kreidler helemaal naar de kl*** heeft gereden. (20of meer kleine accidentjes) ("ontkoppelen, wat is dat" ? )
Ik zie dat de RM op de foto van rs-r ook een plaat heeft.
In het achterspatbord zaten gaten voor kentekenophanging, dat heb ik gezien. teller tot 120 zit er op. De naven 160 mm....
Wat ik raar vind is dat in België ook RM's ingeschreven werden (ik bedoel dan als motorfiets). Heb zo'n RM in m'n bezit gehad.. vliegmachine. Heeft dan later een meisje gekocht omdat ze kreidler mooi vond. Laatst hoorde ik dat ze de kreidler helemaal naar de kl*** heeft gereden. (20of meer kleine accidentjes) ("ontkoppelen, wat is dat" ? )
Ik zie dat de RM op de foto van rs-r ook een plaat heeft.
-
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 28 jun 2005, 20:20
- Locatie: limburg belgie
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Heb ooit hetzelfde type RS gekocht is van origine een brommer met 14mm carbu en een puntenontsteking is voor een Belg veel te veel geld.Vorig jaar in Moorslede nog een brommer RS met 14mm gekocht voor onderdelen zat een weltmeister en electronische ontsteking op waren bromfietspapieren bij.Frame heb ik doorverkocht weet niet meer welk nr.
Oldrich
Oldrich
- Hengst
- Berichten: 312
- Lid geworden op: 14 sep 2003, 21:32
- Locatie: Sint-Katelijne-Waver (B)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Op die groene RS hierboven zit ook een 14mm , maar die zit er opgeflanst door iemand die er ni veel van kent, met een andere, te lange bout etc.. Heb er even op gereden, en er zit een 6.25pk blok op (15.43.99) . Wou namelijk heel fel in toeren gaan, maar hield op gegeven moment op (door de 14mm). Zou het raar vinden als de belgische importeur zulke voertuigen als Brommers op de markt heeft gezet.
Hoeveel hebt gij die RS dan ongeveer betaald (moorslede)?
De rs-gs in m'n profiel heb ik trouwens gekocht voor 250euro. Kwestie van geluk..
Hoeveel hebt gij die RS dan ongeveer betaald (moorslede)?
De rs-gs in m'n profiel heb ik trouwens gekocht voor 250euro. Kwestie van geluk..
- Gijs
- Berichten: 6371
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:08
- Gegeven waarderingen: 56 keren
- Ontvangen waarderingen: 37 keren
K54/504 is een export type nummer. De duitse RS had K54/503.
De zwitsers hanteerden weer k54/511 (vanaf 1975 dacht ik).
De Nederlands RS-en hadden ook deze type aanduiding, Oostenrijk ook.
Dus de kans is groot dat de originele RS uit Belgie in handen komt van een Nederlandse slachter, zou erg zonde zijn.
De zwitsers hanteerden weer k54/511 (vanaf 1975 dacht ik).
De Nederlands RS-en hadden ook deze type aanduiding, Oostenrijk ook.
Dus de kans is groot dat de originele RS uit Belgie in handen komt van een Nederlandse slachter, zou erg zonde zijn.
- vrouwenverwarmer
- Berichten: 520
- Lid geworden op: 30 sep 2005, 13:55
- Locatie: Katwijk
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Welk type aanduiding bedoel je, ik heb een orig. nederlandse RS-GS uit 1978 met type K54/503.Gijs schreef:K54/504 is een export type nummer. De duitse RS had K54/503.
De zwitsers hanteerden weer k54/511 (vanaf 1975 dacht ik).
De Nederlands RS-en hadden ook deze type aanduiding, Oostenrijk ook.
Dus de kans is groot dat de originele RS uit Belgie in handen komt van een Nederlandse slachter, zou erg zonde zijn.
- rm-mer
- Berichten: 1679
- Lid geworden op: 21 nov 2004, 21:37
- Locatie: België
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Hallo, ik heb ongeveer dezelfde;
5bak direct, kockpit, ronde lamp, type 1973 zadel...
6.25pk, 20mm bing, ....
De mijne is wel type k54/517.
Ik heb hem samen met mijn (toen sloop) rmc-s gekocht voor 750 euro.
@hengst;
Om op je vraag van de stickers te antwoorden; wel, onder mijn accubakjes zit ook zo'n sticker 'RS'.
En de mijne is zo origineel als maar kan, originele kabels met KREIDLER in geslagen, en spijtig genoeg originele remschoenen.
Maar 625 vind ik persoonlijk niet teveel.
Wat mensen tegenwoordig vragen voor een directe 5bak....
5bak: 300 euro
sb: 200 euro
frame: 100 euro
wielen: 100 euro
kockpit: 75 euro
lamp: 30 euro
voorvork: 75 euro
tank: 25 euro
buddy: 40 euro
Kom je aan een aardig groot bedrag, en dan vergeet ik nog veel.
5bak direct, kockpit, ronde lamp, type 1973 zadel...
6.25pk, 20mm bing, ....
De mijne is wel type k54/517.
Ik heb hem samen met mijn (toen sloop) rmc-s gekocht voor 750 euro.
@hengst;
Om op je vraag van de stickers te antwoorden; wel, onder mijn accubakjes zit ook zo'n sticker 'RS'.
En de mijne is zo origineel als maar kan, originele kabels met KREIDLER in geslagen, en spijtig genoeg originele remschoenen.
Maar 625 vind ik persoonlijk niet teveel.
Wat mensen tegenwoordig vragen voor een directe 5bak....
5bak: 300 euro
sb: 200 euro
frame: 100 euro
wielen: 100 euro
kockpit: 75 euro
lamp: 30 euro
voorvork: 75 euro
tank: 25 euro
buddy: 40 euro
Kom je aan een aardig groot bedrag, en dan vergeet ik nog veel.
- Hengst
- Berichten: 312
- Lid geworden op: 14 sep 2003, 21:32
- Locatie: Sint-Katelijne-Waver (B)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Maar dan is het toch zonde om als Belg zo'n originele Belgische RS te slopen, en de onderdelen te verkopen. Voor de sloop (=voor het geld) zou ik hem niet kopen, dat krijg ik niet over mij hart. Elke brommer als origineel geheel heeft toch een soort van leven gehad.
Zou goed kunnen dat de RS nu wel verkocht is aan Tonnie.. afwachten!
Zou goed kunnen dat de RS nu wel verkocht is aan Tonnie.. afwachten!