Kreidler en school

Adressen Kreidlers & onderdelen, Verzekeringen, Motorkeuring, Framenummers,
Aankooptips, Links etc.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
bartos
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 mar 2003, 13:11
Locatie: dronten
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Kreidler en school

#1 Bericht door bartos » 21 mar 2003, 17:47

Ik ben nu 15 maar over 2 maanden 16 en ik wil met een kreidler naar school gaan rijden. Is dit nog mogelijk een kreideler elkedag gebruiken of is hij allen nog geschikt voor mooi weer rijden. In de winter als het supper glad is ga ik natuurlijk nie op de kreidler dan pak ik wel de fiets.

Vraag is dus is het nog mogelijk om met een kreidler elke dag naar school te rijden?? Het is niet ver woon ook niet uit het dorp ongeveer 7 min op de fiets.

Gebruikersavatar
Danoontje
Berichten: 961
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:19
Locatie: Maastricht
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#2 Bericht door Danoontje » 21 mar 2003, 18:06

LOL tuurlijk is dat mogelijk, als je em ff goed opknapt / reviseert houd hij het zelfs vet veel langer uit dan zo'n *** scoot

Gebruikersavatar
Remco
Berichten: 1449
Lid geworden op: 08 sep 2002, 16:49
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#3 Bericht door Remco » 21 mar 2003, 18:08

je kan er makkelijk mee naar school. doe ik ook, elke dag 25 heen\terug.. het kan aardig wat hebben, maar ik denk dat je voor 7 min misschien ook soms beter de fiets kan pakken, want starten en slot eromheen en je bent ongeveer even veel tijd kwijt..

Maar in de winter met pekel ed gewoon niet rijden maar een (stomme) puch of fiets nemen :wink:

Remco

Gebruikersavatar
bartos
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 mar 2003, 13:11
Locatie: dronten
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#4 Bericht door bartos » 21 mar 2003, 18:33

die 7 min is echte fiets tijd dus dat is zonder garage open en fiets opslot zetten. Het gaat ook niet om er sneller op school te zijn.

en in de winter ga ik denk ik op de fiets ja

Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 3399
Lid geworden op: 08 sep 2002, 17:24
Locatie: Zwolle
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#5 Bericht door Steven » 21 mar 2003, 18:40

ik ga ook in de winter lekker fietsen, als het mooi weer is pak ik wel de kreidler. maar 't ligt er maar net aan wat je met je kreidler wil en of je em op school durft neer te zetten. tussen de scooters durf ik m'n kreidler niet te stallen, maar op school staat altijd wel een rijtje kreidlers, en daar staat die natuurlijk wel veilig tussen. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Ries
Medewerker Sectie FAQ
Berichten: 6830
Lid geworden op: 06 nov 2002, 12:54
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 25 keren

#6 Bericht door Ries » 21 mar 2003, 19:56

heb de enigste kreid op skool :(, alleen zuignapjes

Gebruikersavatar
udo
Berichten: 1268
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:11
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#7 Bericht door udo » 21 mar 2003, 20:47

heb 2 kreid's heb een jaar op me rmc naar skool gereden .. ging perfect :)
nu ik een rs heb ga ik er nooit meej naar school , dus gebruik ik me scoet .. en na de zomdervakantie gaan we gewoon met de auto naar school... :D

Gebruikersavatar
bartos
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 mar 2003, 13:11
Locatie: dronten
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#8 Bericht door bartos » 21 mar 2003, 23:29

bij mij op school staan allen maar scooters en een paar cros brommers.
maar er is ook een vriend van me die over een maand op zijn kreidler mag gaan rijden.


edit
ik ga ook in de winter lekker fietsen, als het mooi weer is pak ik wel de kreidler. maar 't ligt er maar net aan wat je met je kreidler wil en of je em op school durft neer te zetten. tussen de scooters durf ik m'n kreidler niet te stallen, maar op school staat altijd wel een rijtje kreidlers, en daar staat die natuurlijk wel veilig tussen.
hoezo zet jij hem niet naast scooters neer??

Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 3399
Lid geworden op: 08 sep 2002, 17:24
Locatie: Zwolle
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#9 Bericht door Steven » 21 mar 2003, 23:59

bartos schreef:hoezo zet jij hem niet naast scooters neer??
ben bang dat dat plastic mijn goeie staal aanvalt... :wink:

Gebruikersavatar
Remco
Berichten: 1449
Lid geworden op: 08 sep 2002, 16:49
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#10 Bericht door Remco » 22 mar 2003, 09:21

knappe scooter die je kreid wat kan aarichten :wink: :) ik zet hem er altijd gewoon tussen.. laatst gewoon wat fietsen uit een rek getrokken om me kreidler droog weg te zetten :twisted: :wink:

Remco

Gebruikersavatar
bartos
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 mar 2003, 13:11
Locatie: dronten
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#11 Bericht door bartos » 22 mar 2003, 12:28

wij hebben geen drooge stallingen alleen een aparte brommer/scooter plek.

Gebruikersavatar
udo
Berichten: 1268
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:11
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#12 Bericht door udo » 22 mar 2003, 12:30

wij wel op skool , en er staan ook nog 3 camera's , dus dan zet ik hem mooi in beeld en als ik langs de administratie loop kan ik hem mooi zien :D

Gebruikersavatar
-Johnny-
Berichten: 1557
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:30
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#13 Bericht door -Johnny- » 23 mar 2003, 14:13

Als je hem voor school wilt gebruiken zorg dan voor een goed werkend brommertje met een goed blok. liefst origineel, dan houden ze het langste vol met weinig storingen en vervanging/slijtage van onderdelen). Als je hem alleen voor pretritjes gebruikt (zoals ik dus) dan is opvoeren leuk. Alles slijt dan wel minstens 3 keer zo hard en van technische mankementen/storingen moet je niet vreemd staan te kijken als je onderweg bent. (bij een zwaar opgevoerde bromfiets komt dit gewoon eerder voor)

kees_SK
Berichten: 374
Lid geworden op: 08 sep 2002, 22:04
Locatie: Maasland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#14 Bericht door kees_SK » 24 mar 2003, 13:20

Sorry hoor maar wat een *** vraag is dit.....

Natuurlijk kan dit het is toch gewoon een brommer waarmee ze vroeger niet anders deden !!!
Mijn pa en zijn vrienden reden altijd weer of geen weer. Ik trouwens ook dat doet de kreidler hetlemaal niks

Han
Berichten: 95
Lid geworden op: 10 sep 2002, 08:14
Locatie: Rijen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Woonwerk verkeer

#15 Bericht door Han » 24 mar 2003, 14:20

Ik rijd dagelijks met mijn '69er RS naar het werk is 28 km per dag en ook met open weer dan ligt er soms nog strooizout, maar dat deert mijn Kreidler niet echt, chroom wordt dan wel behandelt tegen corrosie. Alleen als het echt stort regent dan neem ik de auto. Een Kreidler staat er bekend om als kilometervreter omdat het blok erg over gedimensioneerd is. Mijn Kreidler is dus niet gerestaureert dus nog gewoon de orginele rode lak. Dus jongens gewoon rijden met die Kreidler daar is hij voor gemaakt en daar was ik 25 jaar geleden ook al achter. Toen reden wij gewoon van Breda naar Renesse op vacantie. Tent achterop en gas.

Mvgr,

Han

Gebruikersavatar
tombo
Berichten: 4057
Lid geworden op: 06 okt 2002, 13:56
Locatie: Achterhoek
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#16 Bericht door tombo » 24 mar 2003, 18:47

Ik ga er elke dag mee naar school, weer of geen weer... Behalve als ik 2 uurtjes of minder heb, dan pak ik wel eens de Tomos.... En van de winter met de pekel heb ik 5x mijn fiets gepakt ofzo...... Gewoon doen, vroeger deden ze het ook, dus waarom nu niet?

Gebruikersavatar
shalom
Berichten: 920
Lid geworden op: 01 okt 2002, 11:32
Locatie: Lent-Nijmeguhhhh
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#17 Bericht door shalom » 27 mar 2003, 11:36

eeb beetje pekel is echt niet erg. Als je je kreid gewoon goed afspuit gaat er niets kapot.

Ik rij vrij vaak naar school. Dat is 35-40 kilometer en met het originele spul heb ik alleen een keer een n verstopte sproeier gehad. Met me opgevoerde zooi heb ik echter meer problemen gehad dus niet opvoeren.

Ik ben zelf een keer van millingen naar middelburg gereden. Zoek maar na met een routeplanner hoe ver dat is. We deden er op de heenweg 10 uur over met een 1 1/2 uur pauze en ik heb totaal geen problemen gehad. Kreidler is gewoon een perfecte brommer die, minst origineel, het heel lang uithoud.

Plaats reactie