Beenkap

Adressen Kreidlers & onderdelen, Verzekeringen, Motorkeuring, Framenummers,
Aankooptips, Links etc.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Jasper
Berichten: 2401
Lid geworden op: 03 apr 2003, 22:18
Locatie: Ede
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

Beenkap

#1 Bericht door Jasper » 04 apr 2003, 22:39

Ik kan een beenkap krijgen met bevestiging. Ik heb een k53/402 uit '74 met losse teller en luchtkoeling. Ik geloof dat die beenkap origineel op een geforceerde koeling zat. Nou heb ik een probleempje. Degene van wie ik hem krijg (volgens mij LF-je) weet niet zeker of deze kap ook op rijwindkoeling past en ik ook niet. Hij zit ook aan die 2 tankbouten en aan de motor vast. Weet 1 van jullie dat soms? :idea:

Gebruikersavatar
udo
Berichten: 1268
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:11
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#2 Bericht door udo » 05 apr 2003, 19:05

Als er een groot gat in zit vierkant volges mij hoort hij op een rijwind gekoelde cilinder

als er een klein gat in zit , (een ronde) hoort hij op een geforceerde gekoelde cilinder
Waardoor je je bougie er goed uit kan halen...
:D

Jan
Berichten: 3302
Lid geworden op: 07 sep 2002, 14:56
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 98 keren

#3 Bericht door Jan » 05 apr 2003, 21:58

Wat Udo schrijft klopt, je hebt een grote vierkante uitsparing nodig voor je rijwindgekoelde cilinder, anders kon het wel eens mis gaan met de koeling.
Maar voor zover ik weet, zijn er net zoveel type beenschermen als type Kreidlers, maw er past vaak maar een type scherm op een bepaald type Kreidler.
Er zit verschil in breedte van de uitsparing die om je balhoofd heen gaat.
Ook de hoogte van de gaten in je beenscherm waarop je de bevestigingssteuntjes monteerd kan per scherm verschillen.
Je hebt schermen met 2 gaatjes per kant en schermen met 3 gaatjes per kant
De bevestigingspunten onderaan je scherm zijn voor zover ik weet wel gelijk bij de diverse types.

Plaats reactie