Verzekeringen.. Alle adressen op een rijtje

Adressen Kreidlers & onderdelen, Verzekeringen, Motorkeuring, Framenummers,
Aankooptips, Links etc.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Anarchron
Berichten: 63
Lid geworden op: 28 aug 2005, 22:27
Locatie: Eindhoven
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#226 Bericht door Anarchron » 07 jun 2006, 13:27

Van de ANWB site: (gevonden binnen twee klikken!)
Uw klassieker modern verzekerd
De oldtimerverzekering is bedoeld voor auto's en motoren die 20 jaar of ouder zijn en waarmee niet meer dan 7.500 km per jaar wordt gereden. Ook moet u beschikken over een ander op naam gesteld motorvoertuig voor dagelijks gebruik.
Mensen, je moet gewoon wel je voorwaarden lezen hoor!

Gebruikersavatar
Huub van Velsen
Berichten: 115
Lid geworden op: 18 aug 2005, 21:14
Locatie: Eindhoven
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Alleen verzekeren!!!!!!!!!!!

#227 Bericht door Huub van Velsen » 07 jun 2006, 19:44

Beste Kreidler-vrienden, men schrijft veel over verzekeren.

Wat ook zeer belangrijk is: TAXEREN!!!
Als mijn Eitank (uit de schuur) wordt gestolen is hij via de inboedelverzekering verzekerd. De verzekering zal echter voor een bromfiets van 41 jaar een zeer laag bedrag uitbetalen.

Mijn Eitank die mij € 2700 kostte (uren niet geteld) zou in dat geval veel meer op moeten brengen.

Deze week wordt mijn Eitank door een officieel bureau (De Wit, telefoon 040 221 57 72) getaxeerd (kosten € 150).
Deze kosten zijn het mij graag waard, want je ontvangt dan een officieel taxatierapport.

Overigens, in de volgende uitgave (van 22 juni) van het blad: "Bromfiets" staat in vijf pagina's mijn restauratie omschreven. Daarin staat niet alleen de gehele restauratie, maar ook een totaal kostenoverzicht omschreven. DAT MAG JE NIET MISSEN!!!

Allen gegroet,
Huub :eitank :lol[/b]

Bolle Aad
Berichten: 3749
Lid geworden op: 13 sep 2002, 15:16
Locatie: meestal in het kreidler hok
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#228 Bericht door Bolle Aad » 07 jun 2006, 19:59

DAT GAAN we LEZEN :clap OME Huip :wink: :lol:

Guido
Berichten: 434
Lid geworden op: 02 jul 2006, 00:33
Locatie: Haarlem
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#229 Bericht door Guido » 03 jul 2006, 16:37

Hey,
ik heb een beetje rondgekeken maar ik snap het niet helemaal,
ik heb een kreidler uit 1976 en ik heb een puch maxi verzekerd (bij univé) helaas mag dit niet bij unive omdat ik geen 25 ben.
Nu heeft mijn vader een auto.. en kan ik het dan op zijn naam zetten dat ik medebestuurder ben?
Bij London mog dit geloof ik wel gewoon.
Maar kan ik ook ergens zelf mijn oldtimer verzekeren met mijn puch maxi als 2e vervoersmiddel, waar ik (17 jaar) gewoon kan verzekeren?
alvast bedankt!

Gebruikersavatar
vincent
Berichten: 2910
Lid geworden op: 22 jun 2005, 23:10
Locatie: Kortenhoef
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#230 Bericht door vincent » 03 jul 2006, 16:44

Guido schreef:Hey,
ik heb een beetje rondgekeken maar ik snap het niet helemaal,
ik heb een kreidler uit 1976 en ik heb een puch maxi verzekerd (bij univé) helaas mag dit niet bij unive omdat ik geen 25 ben.
Nu heeft mijn vader een auto.. en kan ik het dan op zijn naam zetten dat ik medebestuurder ben?
Bij London mog dit geloof ik wel gewoon.
Maar kan ik ook ergens zelf mijn oldtimer verzekeren met mijn puch maxi als 2e vervoersmiddel, waar ik (17 jaar) gewoon kan verzekeren?
alvast bedankt!
Bij London geld: Als je 'normale' voertuig maar IS verzekerd, het gaat er dus om dat hij is verzekerd, maakt niet uit waar hij is verzekerd, al sje ketneken erop zit, dan kost dat 38 euro volgens mij bij London. Via het internet krijg je nog 0,50 euro internetkorting, dus 37,50 :twisted:

Gebruikersavatar
Anarchron
Berichten: 63
Lid geworden op: 28 aug 2005, 22:27
Locatie: Eindhoven
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#231 Bericht door Anarchron » 03 jul 2006, 16:51

Pas wel op met het op naam van je vader zetten, want veel verzekeringen doen moeilijk als de bestuurder (jij) jonger is dan de eigenaar.

Guido
Berichten: 434
Lid geworden op: 02 jul 2006, 00:33
Locatie: Haarlem
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#232 Bericht door Guido » 03 jul 2006, 17:01

ze ( zo een aanhangsel van london) zijden tegen m'n moeder over de tel dat je een auto of motorfiets moet hebben als 2e voertuig, bromfiets geld niet... :?

Gebruikersavatar
vincent
Berichten: 2910
Lid geworden op: 22 jun 2005, 23:10
Locatie: Kortenhoef
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#233 Bericht door vincent » 03 jul 2006, 17:05

Guido schreef:ze ( zo een aanhangsel van london) zijden tegen m'n moeder over de tel dat je een auto of motorfiets moet hebben als 2e voertuig, bromfiets geld niet... :?
Ik heb mijn sparta-met opgegeven en dat vonden ze 'geen probleem'. (kentekn van mijn sparta-met gegeven) 8)

Guido
Berichten: 434
Lid geworden op: 02 jul 2006, 00:33
Locatie: Haarlem
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#234 Bericht door Guido » 05 jul 2006, 16:44

ik heb zeg maar een puch maxi met een plaatje, en dus die kreidler. Mijn puch maxi is dus verzekerd bij univé, heeft hier iemand een kreidler bij London als oldtimer verzekerd (die 17 is) met zijn 2e brommer (wat bij mij dus die puch maxi zou zijn?)
Bedankt!

Gebruikersavatar
brolli21
Berichten: 3345
Lid geworden op: 23 mei 2003, 11:17
Locatie: Obdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#235 Bericht door brolli21 » 05 jul 2006, 16:48

ja,dat had ik vorig jaar,gewoon de verzekeringspapieren van je puch laten zien als je verzekering voor je kreidler afsluit.
Moet goedkomen.

Mzzl Sander

Gebruikersavatar
Jaspertje
Berichten: 437
Lid geworden op: 07 apr 2005, 08:41
Locatie: Neer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#236 Bericht door Jaspertje » 09 jul 2006, 09:15

mijn brommer is bij hendriks en nijssen in haelen verzekerd, 37 euro voor eerste oldtimer, 27 voor 2e oldtimer. Zonder opzittende, met opzittende 15 euro extra. Bromfiets minimaal 25 jaar oud, berijden minimaal 16 jaar.

jasper

redfox
Berichten: 2689
Lid geworden op: 09 jul 2006, 22:53
Locatie: ZHZ
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

verzekering

#237 Bericht door redfox » 29 jul 2006, 00:25

Xenopus schreef:Waarom zijn er trouwens geen verzekeringen waar je je brommer voor een half jaar ofzo kan verzekeren? Waarom moet dat nou voor een heel jaar? Ik gebruik de mijne hoogstwaarschijnlijk in de winter helemaal niet en najaar ook zo goed als niet..
Mogelijk dat dit nu met de kentekensregistratie wel kan dmv. schorsen. :roll: Alleen zullen daar ook wel weer kosten aan verbonden zij vrees ik :twisted: :twisted: :twisted:

kester
Berichten: 136
Lid geworden op: 29 sep 2005, 17:11
Locatie: Naaldwijk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#238 Bericht door kester » 16 aug 2006, 11:39

Ik ga zometeen me kreidler verzekeren bij unigarant via tussenpersoon, het is me enigste brommer maar gewoon oldtimer tarief.. Tenminste ik heb hem nog niet verzekerd dus er kan nog wat veranderen


Maarr,,

Het tussenpersoon begon over Ongevallenverzekering en Rechtsbijstand..
Wat is wijsheid? Deze twee ook mee te nemen of alleen WA?

Mvg sjors

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19179
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 481 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

#239 Bericht door dijk » 16 aug 2006, 11:42

wa plus rechtsbijstand :wink:

kester
Berichten: 136
Lid geworden op: 29 sep 2005, 17:11
Locatie: Naaldwijk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#240 Bericht door kester » 16 aug 2006, 11:55

Want Ongevallenverzekering was voor als je gehandicapt werd bij een ongeval etc.. Tsja er is een kans :roll:

Gebruikersavatar
Gek
Berichten: 1097
Lid geworden op: 28 mar 2006, 20:11
Locatie: Dronten, Flevoland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#241 Bericht door Gek » 27 sep 2006, 17:41

Dus als je een Oldtimer verzekerd, maar je rijdt er wel meer dan 7.500 km per jaar mee dan moet je hem gewoon verzekeren. Of kraam ik nu onzin uit?

Gr Gek

Gebruikersavatar
Robert1
Berichten: 2333
Lid geworden op: 12 mei 2005, 11:39
Locatie: Ergens in Flevoland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#242 Bericht door Robert1 » 27 sep 2006, 19:21

Gek schreef:Dus als je een Oldtimer verzekerd, maar je rijdt er wel meer dan 7.500 km per jaar mee dan moet je hem gewoon verzekeren. Of kraam ik nu onzin uit?

Gr Gek
Hallo gemeentegenoot :) ze kunnen moeilijk controleren dat jij 7500 km hebt gereden lijkt me, en anders zeg je gewoon dat je de teller hebt vervangen..

Gebruikersavatar
vincent
Berichten: 2910
Lid geworden op: 22 jun 2005, 23:10
Locatie: Kortenhoef
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#243 Bericht door vincent » 27 sep 2006, 19:23

Robert1 schreef:
Gek schreef:Dus als je een Oldtimer verzekerd, maar je rijdt er wel meer dan 7.500 km per jaar mee dan moet je hem gewoon verzekeren. Of kraam ik nu onzin uit?

Gr Gek
Hallo gemeentegenoot :) ze kunnen moeilijk controleren dat jij 7500 km hebt gereden lijkt me, en anders zeg je gewoon dat je de teller hebt vervangen..
7500 km is best wel veel! Ik heb nog nooit een situatie gehad waarbij je je km stand moet opgeven ofzo. En anders je kabel eruit trekken of terugdraaien.

Gebruikersavatar
Anarchron
Berichten: 63
Lid geworden op: 28 aug 2005, 22:27
Locatie: Eindhoven
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#244 Bericht door Anarchron » 27 sep 2006, 19:30

Mijn verzekeringsagent (van london) vroeg wel om de kilometerstand, maar hij nam genoegen met mijn bewering dat mijn kilometerteller kapot is en alleen nog de snelheid meet, niet het aantal kilometer ;)

turbo
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 sep 2006, 22:05
Locatie: Westland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#245 Bericht door turbo » 27 sep 2006, 19:56

Heren, door het kentekenen van bromfietsen is het de RDW gelijk ook gelukt om een paar dingen erdoor te duwen: direct als het kenteken tenaamgesteld bij jou op de deurmat glijdt geldt er een WA verzekeringsplicht, omdat brommers nu ook onder de WAM vallen (Wet Aansprakelijkheidsverzekering Motorvoertuigen). Onder die verzekeringsplicht valt alleen uit te komen door de brommer te schorsen, waarna je de verzekering kunt laten opschorten, bijvoorbeeld tot na de winter. Pas daarnaast op met de volgende zaken: verzeker een brommer NOOIT op iemand anders dan je eigen naam als je nog net 16 bent. Je moet wel iets meer betalen maar je gaat tegelijkertijd veel gedonder uit de weg wat je niet wilt hebben bij een eventueel schadegeval. Rommel om diezelfde reden niet met de kilometerstand, omdat je de verzekeraar zo de kans geeft niet of minder uit te keren dan normaal zou zijn, en dat wil volgens mij niemand. Verder is volgens mij nooit het geval dat een gekentekend voertuig, dat dus op een eigen verzekering in dekking kan worden genomen tegen risico's als brand, schade en diefstal, onder een inboedelverzekering kan vallen. Vraag het anders duidelijk na bij je eigen tussenpersoon. Mijn advies is om altijd bij een brommerverzekering een rechtbijstand en opzittendenverzekering te nemen. De rechtbijstandverzekering helpt bij het afwikkelen van schadegevallen, anders moet je bij een WA verzekering alles zelf doen. Ondanks het feit dat je theoretisch gesteund wordt door artikel 185 van de Wegen Verkeerswet, die schade tussen een motorvoertuig en een andersoortig voertuig regelt, ben je tegen een (meestal WA - uitgebreid casco verzekerde) automobilist zonder rechtbijstand niet altijd in een goede positie. Waarom ik dit zo uitvoerig omschrijf: ik ben zelf tussenpersoon, en beginnend Kreidler gek, en ik zou het zonde vinden als ook maar één van ons gedonder krijgt met de verzekeraar door een ondoordachte move. Ik zou graag willen peilen hoeveel mensen nog een Kreidler moeten / willen laten taxeren, wellicht is er dan wat te regelen op dezelfde manier als de Vredestein taxatiedagen: daar kan je voor een appel en een ei je auto laten taxeren en de verzekeraar accepteert dit ook.

Laat maar weten of er animo voor is, en voor vragen ben ik altijd te benaderen met een pb.

Groet,

Erwin

Gebruikersavatar
Bart1989
Berichten: 314
Lid geworden op: 08 jul 2006, 17:30
Locatie: wezep
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#246 Bericht door Bart1989 » 27 sep 2006, 20:30

Hoe kunnen ze erachter komen hoeveel km je rijd als je niks hebt opgegeven?

turbo
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 sep 2006, 22:05
Locatie: Westland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#247 Bericht door turbo » 27 sep 2006, 21:09

Hangt uiteraard van verzekeraar en polisvoorwaarden af, maar de meesten zullen daar al op zijn overgestapt, anders komt dat nog. Ook de verzekeraars moeten nog dingen aanpassen van de oude 'mei tot mei' verzekeringen met plaatje naar de huidige verzekeringen, die vergelijkbaar gaan worden met auto- en motorverzekeringen. Een gewaarschuwd mens telt voor twee, en denk hier even niet alleen aan de mogelijke schade aan je Kreidler, maar ook de WA schade die meestal tot € 2.500.000,00 gedekt is. Toch lullig als je zo'n bedrag moet gaan ophoesten. Ik denk (en dat is niet alleen maar omdat ik tussenpersoon ben) dat wij er allemaal bij gebaat zijn om duidelijkheid te krijgen in alle verschillende mogelijkheden. Ik weet ze ook allemaal (nog) niet maar wil dit best wel uitzoeken. Misschien liggen er wel mogelijkheden voor een collectieve verzekering, maar dat kan wel even duren om dat naast mijn werk uit te zoeken.

Laat maar weten wat jullie er van vinden.

Erwin

Gebruikersavatar
Anarchron
Berichten: 63
Lid geworden op: 28 aug 2005, 22:27
Locatie: Eindhoven
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#248 Bericht door Anarchron » 27 sep 2006, 22:21

Hoi Edwin
Gaaf dat je hier over na wilt denken.
Het grootste probleem wat betreft oldtimer verzekeringen is niet de kilometerstand. London stelt bijvoorbeeld wel dat je er maar beperkt op mag rijden, maar stelt nergens eisen aan hoe dat gecontroleerd dient te worden. Heb je geen kilometerteller en alleen een snelheidsmeter dan is er geen probleem.

Het grootste probleem is dat je voor een oldtimerverzekering daarnaast ander gemotoriseerd verkeer moet hebben (dwz. een auto of een brommer die niet oldtimer is (met normale dus dure verzekering))
Dit is voor velen van ons wel een groot probleem. Als je iets zou kunnen bedenken of aanbieden waardoor een fiets ook als normaal vervoer wordt beschouwd naast de oldtimer voor af en toe, dan help je veel mensen uit de brand.
Niet alleen mensen die te jong zijn om zich een brommer te veroorloven of een rijbewijs te hebben. Ik zit met mijn 37 jaar ook goed in de problemen. Ik heb straks geen andere keuze dan mijn oldtimer op een normale verzekering te zetten, en dat vind ik idioot. Mijn normale verkeer doe ik immers op de fiets of met openbaar vervoer, en die 7500 kilometer haal ik nooit van zijn leven.

(Heb er zoals je even terug kan lezen wel voor gezorgd dat ik wel de vrijheid hou om dat te doen, vooral voor het geval ze ooit dat aantal km terugbrengen, maar dat heeft verder weinig met mijn vraag aan je te maken. Ik hoop dat je er iets mee kan!)

Gebruikersavatar
caveman
Berichten: 7902
Lid geworden op: 01 okt 2003, 11:21
Locatie: Grunn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#249 Bericht door caveman » 02 nov 2006, 10:24

Als je 30 jaar of ouder bent kun je een verzekering afsluiten voor 50 brommers voor € 50,-- per jaar incl. assurantie belasting en poliskosten. van 24 tot 30 jaar € 100,-- en tot 24 jaar €160,--
Brommers moeten ouder zijn dan 20 jaar, niet voor dagelijks gebruik zijn en mogen maximaal 2000km per jaar lopen. Dit is per brommer!!!!

hier staan alle papieren en voorwaarden op
kun je zo printen...
http://www.1op25.nl/diverse/Bromfietsve ... ngGuis.doc

Gebruikersavatar
Knoepers
Berichten: 229
Lid geworden op: 18 nov 2005, 19:27
Locatie: Kampen (OV)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Verzekering

#250 Bericht door Knoepers » 13 feb 2007, 17:39

heey,

Ik word op 9 maart 16 en nu is mijn vraag of jullie mij ook een goed advies kunnen geven welke verzekering ik moet nemen voor mijn kreidler rmc want bij die verzekeringsmaatschappijen lullen ze je ook steeds het zelfde en zie je op internet dat het ineens een stuk duurder is.
mijn postcode is 8264DE (Kampen)
ik wil alleen WA met opzittenden.

Plaats reactie