Motorkeuring/verlichting
- RS3001
- Berichten: 1781
- Lid geworden op: 02 jan 2007, 19:00
- Locatie: Drenthe
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
- Contacteer:
Motorkeuring/verlichting
Wil binnenkort m'n RS laten keuren als motor. Omdat ik in het verleden nogal problemen had met verlichting(doorbranden), heb ik het omgebouwd naar accuverlichting. Werkt perfect, 12v 14a, 35w voor en ledverlichting achter. Staat 's nachts aan de druppellader en bij volle accu 4,5 uur goede verlichting. Nu is m'n vraag, wordt dit goegekeurd door RDW of moet dit via de ontsteking? Je hebt immers ook elektroauto's, toch?
- Martijn Koert
- Winnaar Kerstquiz'05 en Verkiezing'06
- Berichten: 4171
- Lid geworden op: 16 nov 2003, 16:35
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Lichtbeeld is belangrijker dan die stomme NL code.Martijn Koert schreef:ze kunnen ook naar je lichtbeeld kijken en naar de keurmerken op je glaasjesdappie schreef:volgens mij kijken de meeste keuringsmeester alleen of het werkt.
In bijvoorbeeld een ZKW staan allerlei codes A en CH behalve NL.
Lekker belangrijk zo´n klein regel land.
Enzo
- Martijn Koert
- Winnaar Kerstquiz'05 en Verkiezing'06
- Berichten: 4171
- Lid geworden op: 16 nov 2003, 16:35
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Martijn Koert
- Winnaar Kerstquiz'05 en Verkiezing'06
- Berichten: 4171
- Lid geworden op: 16 nov 2003, 16:35
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
bij de keuring van mijn rs werden wel de codes gecontroleerd. maar de rs (en dus ook de verlichting) hoefde niet gestart te worden. ook het oranje remlicht glaasje was geen probleemtvdzijden schreef:Lichtbeeld is belangrijker dan die stomme NL code.Martijn Koert schreef:ze kunnen ook naar je lichtbeeld kijken en naar de keurmerken op je glaasjesdappie schreef:volgens mij kijken de meeste keuringsmeester alleen of het werkt.
In bijvoorbeeld een ZKW staan allerlei codes A en CH behalve NL.
Lekker belangrijk zo´n klein regel land.
Enzo
- Willem de Groot
- Berichten: 1105
- Lid geworden op: 28 dec 2003, 22:53
- Locatie: Heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Bij mijn keuring heb ik eerst aan de RDW gevraagd waar ik allemaal aan moest voldoen. via de mail kreeg ik het volgende antwoordt:
Dimlicht voorzijde met E keurmerk in het glas.
Grootlicht
achterlicht
reflectot achterzijde
remlicht
snelheidsmeter met verlichting
claxon
De motorfiets dient in goede staat te verkeren en er moet een bouwjaar verklaring overlegd kunnen worden van de importeur.
Hoe de verlichting werkt maakt niet uit. Via een accu maakt niet uit.
De kreidler werd goed nagekeken, geluid gemeten bij halfgas, gewogen en verder was het prima. Hij zag er ook als nieuw uit met een originele setup. SB, 20 mm, origineel bosch uitlaat etc.
Het maken van een afspraak voor het keuren ging alleen erg moeizaam. Ik had eerst de verkeerde die een motor type goedkeuring wilde hebben voordat ik een afspraak kon maken. Na 2 maanden heen en weer mailtjes heb ik uiteindelijk een nieuwe afspraak middels een telefonische contact voor elkaar gekregen. Bij de keuring vervolgens weer problemen maar na overleg van de schriftelijke reactie van de RDW waar ik allemaal aan moest voldoen ging de keurmeester onmiddelijk met mij aan de slag. Degene die achter de balie de aanvraag moest verwerken werd gelukkig aan de kant geschoven (Prutser ) en verder binnen 15 minuten klaar.
Succes met het keuren
Dimlicht voorzijde met E keurmerk in het glas.
Grootlicht
achterlicht
reflectot achterzijde
remlicht
snelheidsmeter met verlichting
claxon
De motorfiets dient in goede staat te verkeren en er moet een bouwjaar verklaring overlegd kunnen worden van de importeur.
Hoe de verlichting werkt maakt niet uit. Via een accu maakt niet uit.
De kreidler werd goed nagekeken, geluid gemeten bij halfgas, gewogen en verder was het prima. Hij zag er ook als nieuw uit met een originele setup. SB, 20 mm, origineel bosch uitlaat etc.
Het maken van een afspraak voor het keuren ging alleen erg moeizaam. Ik had eerst de verkeerde die een motor type goedkeuring wilde hebben voordat ik een afspraak kon maken. Na 2 maanden heen en weer mailtjes heb ik uiteindelijk een nieuwe afspraak middels een telefonische contact voor elkaar gekregen. Bij de keuring vervolgens weer problemen maar na overleg van de schriftelijke reactie van de RDW waar ik allemaal aan moest voldoen ging de keurmeester onmiddelijk met mij aan de slag. Degene die achter de balie de aanvraag moest verwerken werd gelukkig aan de kant geschoven (Prutser ) en verder binnen 15 minuten klaar.
Succes met het keuren