ral nummer van lak + restoratie raadgeving.
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 17 apr 2003, 13:12
- Locatie: AArschot
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
ral nummer van lak + restoratie raadgeving.
Wie kan me de ral nummers van de lak bezorgen voor een kreidler floret van '69
Ook alle raadgevingen i.v.m restoren ervan zeer welkom
Welk is de beste mannier om roest weg te krijgen?
Kan iemand me helpen aan een laag stuur?
Ook alle raadgevingen i.v.m restoren ervan zeer welkom
Welk is de beste mannier om roest weg te krijgen?
Kan iemand me helpen aan een laag stuur?
- Bijlagen
-
- goto2.JPG (69.12 KiB) 4563 keer bekeken
-
- Berichten: 2401
- Lid geworden op: 03 apr 2003, 22:18
- Locatie: Ede
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
die stond toch te koop?
voor een nieuw stuur en dat soort dingen: paul hendriks, www.kreidlerparts.com www.marktplaats.nl enz. moet je ff bij adressen kijken
voor een nieuw stuur en dat soort dingen: paul hendriks, www.kreidlerparts.com www.marktplaats.nl enz. moet je ff bij adressen kijken
-
- Winnaar Kreidlerverkiezing november 2003
- Berichten: 2242
- Lid geworden op: 27 okt 2002, 19:10
- Locatie: Arnhem
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
ik zou hem eerst laten stralen, op www.kreidler-museum.de staan ergens bij technik en farben originele kleuren of er moet een spuiter in de buurt zitten die al eerder kreidlers gespoten heeft die weet die kleurnummers wel.
Ik ben zelf een florett uit '65 aan het restaureren, heb em eerst compleet uitelkaargehaald, kapotte/verroeste/enz onderdelen vervangen, dan frame en plaatwerk stralen, dat naar de spuiter brengen.
Vervolgens gespoten frame combineren met nieuwe onderdelen en voila een mooi gerestaureerde kreidler
Ik leg het nu wel heel simpel uit, het kost veel geld en duurt lang, maar de basisi is zoals ik geschreven heb.
Ik ben zelf een florett uit '65 aan het restaureren, heb em eerst compleet uitelkaargehaald, kapotte/verroeste/enz onderdelen vervangen, dan frame en plaatwerk stralen, dat naar de spuiter brengen.
Vervolgens gespoten frame combineren met nieuwe onderdelen en voila een mooi gerestaureerde kreidler
Ik leg het nu wel heel simpel uit, het kost veel geld en duurt lang, maar de basisi is zoals ik geschreven heb.
- Burning Tyre
- Berichten: 2221
- Lid geworden op: 30 okt 2002, 21:33
- Locatie: Westervoort, bij Arnhem
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
-
- Winnaar Kreidlerverkiezing november 2003
- Berichten: 2242
- Lid geworden op: 27 okt 2002, 19:10
- Locatie: Arnhem
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Dat is inderdaad ook nog een optie, maar!: als je brommer omvalt krijg je met poedercoaten veel eerder grote beschadigingen als in dat er in een keer een hele scherf afvalt, dat heb je met gewone lak niet.Burning Tyre schreef:Ik heb hem mijn frame en onderdelen laten Poedercoaten bij Gerritsen en Nijkerk. Topwerk! Ze hebben hem daar ook gelijk gestraald.
Poedercoaten is trouwens wel erg mooi.
- Burning Tyre
- Berichten: 2221
- Lid geworden op: 30 okt 2002, 21:33
- Locatie: Westervoort, bij Arnhem
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
-
- Winnaar Kreidlerverkiezing november 2003
- Berichten: 2242
- Lid geworden op: 27 okt 2002, 19:10
- Locatie: Arnhem
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Steven
- Berichten: 3399
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 17:24
- Locatie: Zwolle
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
poedercoat is ook een soort van verf, die word er draaog op geblazen en blijft een beetje plakken. daarna word het gebakken (bij ik geloof 180 graden) en word het KEIhard. poedercoat is vaak iets minder mooi dan lak omdat het een nbeetje sinaasappelhuid effect krijgt.Flipje schreef:het is iets wat ik gehoord heb van anderen, ik denk ook niet dat het bij elk stootje direct loslaat..
Maar als het er bij jou goed opzit heb je het gewoon goed voor mekaar.
coaten is wel goedkoper dan spuiten, maar voor de perceftionisten onder ons is het natuurlijk niet goed genoeg!
- Burning Tyre
- Berichten: 2221
- Lid geworden op: 30 okt 2002, 21:33
- Locatie: Westervoort, bij Arnhem
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
- tonnie de groot
- 3-voudig winnaar Kreidlerverkiezingen.
- Berichten: 1711
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 21:28
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
-
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 08:14
- Locatie: Rijen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Mijn mening is dat bij de Kreidlers vanaf 1973 met chrome tank en matzw.
delen poedercoaten een zeer goede optie is. Ik kom al 15 jaar bij Johnnie Sigaar ( Gerritsen ) Hij coat zeer goed en dat sinaasappel effect heb je geen last van. Roestvorming heb je ook geen last van heb sommige voertuigen als 15 jaar in bezit geen roest.
Ik ben het Tonnie eens nat spuiten is inderdaad strakker en mooier is en bij de oudere types kan je er niet omheen want je zal je plastik delen ook moeten overspuiten. Vaak zitten hier witte plekken in je kan deze weer wat ophemelen met verffohn maar niet te warm stoken anders gaat de orginele vorm er uit vooral oppassen bij kettingkast. Volgens mijn zijn de oude Kreidlers zelf nog met nitrocelluloze lat omdat deze wat matter zijn.
Remedie poedercoaten is heel wat goedkoper als natspuiten gezien de werkzaamheden bij natspuiten heel wat meer uren in zitten als coaten en bovendien 2K lak is niet echt goedkoop en terwijl poeder bijna niets kost.
Dus het is het overwegen waard het is maar net wat je wilt.
Mvgr,
Han
delen poedercoaten een zeer goede optie is. Ik kom al 15 jaar bij Johnnie Sigaar ( Gerritsen ) Hij coat zeer goed en dat sinaasappel effect heb je geen last van. Roestvorming heb je ook geen last van heb sommige voertuigen als 15 jaar in bezit geen roest.
Ik ben het Tonnie eens nat spuiten is inderdaad strakker en mooier is en bij de oudere types kan je er niet omheen want je zal je plastik delen ook moeten overspuiten. Vaak zitten hier witte plekken in je kan deze weer wat ophemelen met verffohn maar niet te warm stoken anders gaat de orginele vorm er uit vooral oppassen bij kettingkast. Volgens mijn zijn de oude Kreidlers zelf nog met nitrocelluloze lat omdat deze wat matter zijn.
Remedie poedercoaten is heel wat goedkoper als natspuiten gezien de werkzaamheden bij natspuiten heel wat meer uren in zitten als coaten en bovendien 2K lak is niet echt goedkoop en terwijl poeder bijna niets kost.
Dus het is het overwegen waard het is maar net wat je wilt.
Mvgr,
Han