Reisverslag van een pittige Duiven-Texel-Duiven
- Thijs Leuven
- Berichten: 1778
- Lid geworden op: 09 sep 2006, 21:11
- Locatie: Maastricht
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
-
- Berichten: 657
- Lid geworden op: 06 mar 2005, 17:02
- Locatie: Leusden
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Ricardo schreef:Timmio schreef:Texel blijft een leuk eiland he . Ik ken het ook als mijn broekzak.
Maar waarom loodsmansduin? De kogerstrand is toch veel gezelliger
naja, in iedergeval een leuk reisverslag!
Tim
wel ff laten weten hé, wanneer je weer op texel komt
Nou oke , van ongeveer 10juli tot 16juli . En vervolgens ongveer 27juli tot 18augustes . Allebie Kogerstrand
Tim
- Melvin
- Berichten: 8285
- Lid geworden op: 30 mei 2003, 16:32
- Locatie: Gelderland
- Gegeven waarderingen: 46 keren
- Ontvangen waarderingen: 126 keren
Als we bij iedereen onderweg die we kennen een bakkie moesten doen, waren we alleen met de reis al een week bezig .
Vind toch dat de meeste te bang zijn dat hun snelle spul vastloopt.
Als je alles goed voor elkaar hebt en je smeert goed moet het geen probleem zijn. Je hoeft toch niet constant 105 te rijden...
de reden waarom de pen is ingelopen is dat de drijfstang te smal is aan de bovenkant.. Pas hier dus op mensen! Geen rsp monteren op een parmakit/topracing krukas).
En henk. Het is toch wel prettig dat een rs wat harder loopt als dat ie standaard doet.
Nu konden we gewoon een kruissnelheid van 85 aanhouden. Ook wind tegen.
Met de 60 trok reed ik op de sloffen 85, ook met volle wind tegen. En Martijn kon mooi in mijn slipstream meeliften.
Bovendien hoef je niet altijd je best te doen om met het verkeer mee te komen. Geef ik wind mee volgas op het 100 stuk op de a12 hier, dan ben ik sneller als de meeste auto's, en dan hoef ik er niet eens op, terwijl je met een standaard rsje de automobilisten toch een beetje ''tot last'' bent.
Ik ben het gelijk met iedereen eens dat een standaard rs het betrouwbaarst is. kijk maar naar mijn rmctje. Daar ben ik al 2 keer mee op en neer gereden naar ameland, en naar texel. Het 6.25 smalle tap cilindertje (origineel) heeft er al 30.000 km opzitten zonder ooit maar een slag over te slaan.
@ ricardo. Zal ik zeker doen.
In de zomervakantie ga ik weer, maar dan wss met de motor
Kogerstrand hebben wij slechte ervaringen mee..
Vind toch dat de meeste te bang zijn dat hun snelle spul vastloopt.
Als je alles goed voor elkaar hebt en je smeert goed moet het geen probleem zijn. Je hoeft toch niet constant 105 te rijden...
de reden waarom de pen is ingelopen is dat de drijfstang te smal is aan de bovenkant.. Pas hier dus op mensen! Geen rsp monteren op een parmakit/topracing krukas).
En henk. Het is toch wel prettig dat een rs wat harder loopt als dat ie standaard doet.
Nu konden we gewoon een kruissnelheid van 85 aanhouden. Ook wind tegen.
Met de 60 trok reed ik op de sloffen 85, ook met volle wind tegen. En Martijn kon mooi in mijn slipstream meeliften.
Bovendien hoef je niet altijd je best te doen om met het verkeer mee te komen. Geef ik wind mee volgas op het 100 stuk op de a12 hier, dan ben ik sneller als de meeste auto's, en dan hoef ik er niet eens op, terwijl je met een standaard rsje de automobilisten toch een beetje ''tot last'' bent.
Ik ben het gelijk met iedereen eens dat een standaard rs het betrouwbaarst is. kijk maar naar mijn rmctje. Daar ben ik al 2 keer mee op en neer gereden naar ameland, en naar texel. Het 6.25 smalle tap cilindertje (origineel) heeft er al 30.000 km opzitten zonder ooit maar een slag over te slaan.
@ ricardo. Zal ik zeker doen.
In de zomervakantie ga ik weer, maar dan wss met de motor
Kogerstrand hebben wij slechte ervaringen mee..
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:10
- Locatie: didam
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
-
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 12 mar 2007, 15:30
- Locatie: Heiloo
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
nogmaals een mooi verslag Melvin,
en wat je zegt een snelle set hoeft echt niet super snel stuk te lopen, zeker niet als je het zo doet
als alles voor elkaar is ken het evengoed lang an mrbillet heeft dat ook wel bewezen met al die km,s die hij al gemaakt heeft met z,n snelle 60. 10/12000km haalde hij zo zonder problemen met het motorblok
maar niets tipt aan een fabrieksaf fietsje daar ben ik allang al achter
en wat je zegt een snelle set hoeft echt niet super snel stuk te lopen, zeker niet als je het zo doet
als alles voor elkaar is ken het evengoed lang an mrbillet heeft dat ook wel bewezen met al die km,s die hij al gemaakt heeft met z,n snelle 60. 10/12000km haalde hij zo zonder problemen met het motorblok
maar niets tipt aan een fabrieksaf fietsje daar ben ik allang al achter
- Martijn Koert
- Winnaar Kerstquiz'05 en Verkiezing'06
- Berichten: 4171
- Lid geworden op: 16 nov 2003, 16:35
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
zo vandaag weer terug gekomen van een weekje texel. natuurlijk weer met de kreidler er heen (mijn eigen voor de verandering ). melvin was op zijn standaard rsje
zaterdag avond alles in orde gemaakt, nog even het achterwiel vervangen want er was een spaak geknapt.
zondag ochtend de buienradar in de gaten gehouden in afwachting van droog weer. om 12 uur vertrokken en zonder problemen en vrijwel droog om 5 uur op het eiland.
terug weg ging iets minder voorspoedig. eerst bij de jager wezen kijken en nog even op de testbank geweest. niet snel daarna kon ik niet meer opschakelen. de versnellingen waren verlopen. dit weer in orde gemaakt (handig die formule kappen, je kan overal bij zonder te demonteren).
vervolgens besloten om een heel stuk snelweg te doen. hing de uitlaat alleen nog maar aan de voorste veren hele uitlaatophanging van de onderbouw gebroken. bij vinkeveen van de snelweg af. daar bij een bootwinkel vast laten bakken
de rest verliep weer voorspoedig.
het kan dus wel met een snelle rs, en op de snelweg ook prima mee komen
zaterdag avond alles in orde gemaakt, nog even het achterwiel vervangen want er was een spaak geknapt.
zondag ochtend de buienradar in de gaten gehouden in afwachting van droog weer. om 12 uur vertrokken en zonder problemen en vrijwel droog om 5 uur op het eiland.
terug weg ging iets minder voorspoedig. eerst bij de jager wezen kijken en nog even op de testbank geweest. niet snel daarna kon ik niet meer opschakelen. de versnellingen waren verlopen. dit weer in orde gemaakt (handig die formule kappen, je kan overal bij zonder te demonteren).
vervolgens besloten om een heel stuk snelweg te doen. hing de uitlaat alleen nog maar aan de voorste veren hele uitlaatophanging van de onderbouw gebroken. bij vinkeveen van de snelweg af. daar bij een bootwinkel vast laten bakken
de rest verliep weer voorspoedig.
het kan dus wel met een snelle rs, en op de snelweg ook prima mee komen
- Bijlagen
-
- P1010013 (Small).JPG (54.43 KiB) 4525 keer bekeken
-
- DSC02810 (Small).JPG (70.02 KiB) 4526 keer bekeken
- Melvin
- Berichten: 8285
- Lid geworden op: 30 mei 2003, 16:32
- Locatie: Gelderland
- Gegeven waarderingen: 46 keren
- Ontvangen waarderingen: 126 keren
jep.
Was weer een leuk tochtje.
De stukken snelweg gingen perfect.
constant 90-95 gereden op het fietstellertje.
maar ook een mooie route gereden vanaf vinkeveen.
Was weer een leuk tochtje.
De stukken snelweg gingen perfect.
constant 90-95 gereden op het fietstellertje.
maar ook een mooie route gereden vanaf vinkeveen.
- Bijlagen
-
- 29072007363 (Small).jpg (66.89 KiB) 4471 keer bekeken
-
- 03082007437 (Small).jpg (78.47 KiB) 4471 keer bekeken
-
- 03082007433 (Small).jpg (71.73 KiB) 4471 keer bekeken
-
- 01082007423 (Small).jpg (41.79 KiB) 4471 keer bekeken
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Die zal wel weer op maat gebogen zijn voor de knalpijp.vincent schreef:Van je uitlaatsteun ga je ook echt niet uit dattie kapot gaat, zo zie je maar dat alles kapot kan gaan.
Mooi!
Buig je dan iets te ver en hij moet weer terug buigen heb je de uitlaatsteun al zwak gemaakt.
Dan weet je wat er kan gebeuren
Enzo
- Martijn Koert
- Winnaar Kerstquiz'05 en Verkiezing'06
- Berichten: 4171
- Lid geworden op: 16 nov 2003, 16:35
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
er is niks op maat gebogen.......tvdzijden schreef:Die zal wel weer op maat gebogen zijn voor de knalpijp.vincent schreef:Van je uitlaatsteun ga je ook echt niet uit dattie kapot gaat, zo zie je maar dat alles kapot kan gaan.
Mooi!
Buig je dan iets te ver en hij moet weer terug buigen heb je de uitlaatsteun al zwak gemaakt.
Dan weet je wat er kan gebeuren
Enzo
gewoon met een rubber er tussen. maarja alles trilt kapot aan dat ding