Weer één gered
- OrangeRMC
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 10 apr 2018, 11:51
- Locatie: Regio Aalsmeer
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 6 keren
Re: Weer één gered
De halve wereld rijd met Castrol RS (en slechter). Denk dat Tjerry een punt heeft. Er zijn schonere oplossingen. Ook Triboron
Neemt niet weg dat je op de foto's goed kan zien dat het erg aankoekt. Ook een 2PK zou je goed moeten kunnen afstellen.
Maar komt dit door 50km of 5000km? Welke bougie zit erin? Rijdt je constant volgas of sukkel je in een toertje strak 30km/h?
Ik merk met kouder weer dat de bougie warmer kan, en anders om. Rookt het ook heel erg?
Heb je de ontsteking ook al op 1,2 gezet of ga je dat nog doen .
Groeten Elmer
Neemt niet weg dat je op de foto's goed kan zien dat het erg aankoekt. Ook een 2PK zou je goed moeten kunnen afstellen.
Maar komt dit door 50km of 5000km? Welke bougie zit erin? Rijdt je constant volgas of sukkel je in een toertje strak 30km/h?
Ik merk met kouder weer dat de bougie warmer kan, en anders om. Rookt het ook heel erg?
Heb je de ontsteking ook al op 1,2 gezet of ga je dat nog doen .
Groeten Elmer
- kreidler844
- Berichten: 5551
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 241 keren
- Contacteer:
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: Weer één gered
Power RS
- Bijlagen
-
- 37444687-5002-492C-834E-AA1E2D58082D.jpeg (82.34 KiB) 1745 keer bekeken
- Flocke
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
- Locatie: Teutoburger Wald (D)
- Gegeven waarderingen: 568 keren
- Ontvangen waarderingen: 800 keren
Re: Weer één gered
OK, sorry, dann hatte ich das zu oberflächlich gelesen und dann fahre ich ein anderes Öl, nämlich das unten abgebildete.
Andererseits hat das Power RS auch einen relativ niedrigen Flammpunkt, der mit 70 bzw. 73°C nur wenige Grad über dem Flammpunkt vom Power 1 mit 66°C liegt.
Gibt es denn noch Öle, deren Flammpunkt deutlich darunter liegt ?
Gruß
Carsten
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
- Locatie: Raamsdonksveer
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Re: Weer één gered
Dit is na 2 seizoenen rijden, om precies te zijn 2900 km. Bougie is een bosch w7ac, voorontsteking is 0,95. Niet continu vol gas, maar kruissnelheid van 50 km. Alleen bij koude start wat rook. Daarna niet meerOrangeRMC schreef: ↑11 mar 2019, 18:14 De halve wereld rijd met Castrol RS (en slechter). Denk dat Tjerry een punt heeft. Er zijn schonere oplossingen. Ook Triboron
Neemt niet weg dat je op de foto's goed kan zien dat het erg aankoekt. Ook een 2PK zou je goed moeten kunnen afstellen.
Maar komt dit door 50km of 5000km? Welke bougie zit erin? Rijdt je constant volgas of sukkel je in een toertje strak 30km/h?
Ik merk met kouder weer dat de bougie warmer kan, en anders om. Rookt het ook heel erg?
Heb je de ontsteking ook al op 1,2 gezet of ga je dat nog doen .
Groeten Elmer
- OrangeRMC
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 10 apr 2018, 11:51
- Locatie: Regio Aalsmeer
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 6 keren
Re: Weer één gered
ok, dat lijkt allemaal goed te gaan.....
Grappig dat het 8 jaar geleden langer duurde….gcge schreef: ↑09 okt 2011, 19:29 Om de hoeveel km "moet" je tegenwoordig nog ontkolen. Ik smeer met Castrol TTS 1 op 45 en na 5000 km zie ik nog bijna geen koolaanslag.
In het oude instructieboekje hebben ze het om de 6000 km, maar dat zou wel met de oude minerale olie met 1 op 25 zijn?
Is het verstandig om de zuiger ook te ontkolen. In een instructieboekje van een JLO motor wordt dit afgeraden i.v.m. compressieverlies?
Samen met de kettingset nog een nieuwe bougie en olie erin en dan kan ik weer een jaartje brommen.
Vergeleken met 8 jaar terug heb je alleen je carburateur vervangen zeker?
SL ziet er nog prachtig uit btw
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
- Locatie: Raamsdonksveer
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Re: Weer één gered
De koolaanslag op de cilinderkop en uitlaatpoort is minimaal. Het is vooral de rommel bij de binnendemper. Dat is ook geen kool, maar olie/ teer dat je als het inweekt in de benzine zo wegschraaptOrangeRMC schreef: ↑11 mar 2019, 23:02ok, dat lijkt allemaal goed te gaan.....
Grappig dat het 8 jaar geleden langer duurde….gcge schreef: ↑09 okt 2011, 19:29 Om de hoeveel km "moet" je tegenwoordig nog ontkolen. Ik smeer met Castrol TTS 1 op 45 en na 5000 km zie ik nog bijna geen koolaanslag.
In het oude instructieboekje hebben ze het om de 6000 km, maar dat zou wel met de oude minerale olie met 1 op 25 zijn?
Is het verstandig om de zuiger ook te ontkolen. In een instructieboekje van een JLO motor wordt dit afgeraden i.v.m. compressieverlies?
Samen met de kettingset nog een nieuwe bougie en olie erin en dan kan ik weer een jaartje brommen.
Vergeleken met 8 jaar terug heb je alleen je carburateur vervangen zeker?
SL ziet er nog prachtig uit btw
De cilinder is er tussentijds 2 x afgeweest.
- Flocke
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
- Locatie: Teutoburger Wald (D)
- Gegeven waarderingen: 568 keren
- Ontvangen waarderingen: 800 keren
Re: Weer één gered
Ich glaube, ich habe noch nie ein Mokick (40km/h) gesehen, wo der Auspuff trocken war, von daher wird es wohl mehr oder weniger normal sein.
Es sei denn, hier kann jemand etwas anderes von einem ungetunten 2 - 3PS-Motor berichten.
Gruß
Carsten
Es sei denn, hier kann jemand etwas anderes von einem ungetunten 2 - 3PS-Motor berichten.
Gruß
Carsten
- kreidler844
- Berichten: 5551
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 241 keren
- Contacteer:
Re: Weer één gered
Habe ich nicht gefunden.Flocke schreef: ↑11 mar 2019, 22:15OK, sorry, dann hatte ich das zu oberflächlich gelesen und dann fahre ich ein anderes Öl, nämlich das unten abgebildete.
Andererseits hat das Power RS auch einen relativ niedrigen Flammpunkt, der mit 70 bzw. 73°C nur wenige Grad über dem Flammpunkt vom Power 1 mit 66°C liegt.
Gibt es denn noch Öle, deren Flammpunkt deutlich darunter liegt ?
Gruß
Carsten
s-l1600-1.jpg
Ich glaube aber das so eine setup mit diesen öl 1:70 oder 80 schmieren kann.
- OrangeRMC
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 10 apr 2018, 11:51
- Locatie: Regio Aalsmeer
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 6 keren
Re: Weer één gered
Dan lijkt het niet op onvolledige verbranding van je mengsmering.
Zou het dan toch kunnen dat er een keerring lichtjes lekt?
Bakolie heeft een hogere verbrandingstemperatuur.
Of blijft je bakolie op peil?
(denk alleen maar mee)
Of het is zoals Carsten zegt, het is niet anders.
Of schraler mengen.
Groeten Elmer
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
- Locatie: Raamsdonksveer
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Re: Weer één gered
Bakolie blijft op pijl en dat ruik je goed, wanneer de bakolie verbrandt
Het is inderdaad niet anders, dan maar vaker schoonmaken. Hij rijdt er niet minder door.
Het is inderdaad niet anders, dan maar vaker schoonmaken. Hij rijdt er niet minder door.
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
- Locatie: Raamsdonksveer
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Re: Weer één gered
Welke sticker hoort er op de chromen tank? Volgens de folder heeft de gelakte tank de pijl + 210 km uur sticker en de chromen tank alleen de pijl. Degene met de gelakte tank is trouwens de "sport" dus misschien is dat de reden van de 210 km uur sticker.
Het model sport was trouwens nog met handschakeling/ terugtraprem en afwijkend spatbord.
Op marktplaats staat nog een mooie sport te koop en die heeft ook de 210 km uur sticker. De originele zijn meestal erg verkleurd dus wellicht is deze er later opgeplakt
https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... ousPage=lr
Het model sport was trouwens nog met handschakeling/ terugtraprem en afwijkend spatbord.
Op marktplaats staat nog een mooie sport te koop en die heeft ook de 210 km uur sticker. De originele zijn meestal erg verkleurd dus wellicht is deze er later opgeplakt
https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... ousPage=lr
- Bijlagen
-
- KF%2520990%2520569-02.jpg (61.75 KiB) 1657 keer bekeken
-
- KF%2520990%2520569-04.jpg (66.47 KiB) 1657 keer bekeken
- OrangeRMC
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 10 apr 2018, 11:51
- Locatie: Regio Aalsmeer
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 6 keren
- Flocke
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
- Locatie: Teutoburger Wald (D)
- Gegeven waarderingen: 568 keren
- Ontvangen waarderingen: 800 keren
Re: Weer één gered
Mit der Bezeichnung "Sport" würde ich das nicht so ernst nehmen, die Unterschiede zur "SL (Sport-Luxus?)" machen die "Sport" nicht sportlich ...gcge schreef: ↑12 mar 2019, 15:59 Welke sticker hoort er op de chromen tank? Volgens de folder heeft de gelakte tank de pijl + 210 km uur sticker en de chromen tank alleen de pijl. Degene met de gelakte tank is trouwens de "sport" dus misschien is dat de reden van de 210 km uur sticker.
Het model sport was trouwens nog met handschakeling/ terugtraprem en afwijkend spatbord.
Op marktplaats staat nog een mooie sport te koop en die heeft ook de 210 km uur sticker. De originele zijn meestal erg verkleurd dus wellicht is deze er later opgeplakt
https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... ousPage=lr
Hört sich aber besser an als "Standard", das Moped ist ja billiger als die "SL", das würde es meiner Meinung nach eher treffen.
Genau wie bei der Eiertank, da hieß die Top-Version "Super5" und die Sparversion "Motorrad". Hört sich auch besser an.
Was ich denke, es ist eher Zufall, dass das eine Modell im Prospekt den Aufkleber hat und das andere nicht. In solchen Details gibt es da manchmal Unschärfen, weil z. B. Prototypen fotografiert sind oder manche Kleinigkeiten erst ab einem bestimmten Datum eingeflossen sind.
Hatte kürzlich im deutschen Forum gelsen, dass der Aufkleber ab 1967 grundsätzlich drauf gehört, und das sagte jemand, der sich damit gut auskennt.
Gruß
Carsten
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: Weer één gered
Is natuurlijk effe snel een nieuwe chroomtank opgezet voor de foto. Je moet gewoon het boek inzien waar hij wel staat
Enzo
Enzo
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
- Locatie: Raamsdonksveer
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Re: Weer één gered
In het onderdelenboek (vanaf 1-1-1969) wordt zowel de pijl (nr 2/3) als de 210 km (nr4) sticker weergegeven.Enzo-tvdzijden schreef: ↑12 mar 2019, 17:32 Is natuurlijk effe snel een nieuwe chroomtank opgezet voor de foto. Je moet gewoon het boek inzien waar hij wel staat
Enzo
Bij de onderdelen staat bij de pijlsticker de opmerking "alle typen". Bij de 210 km sticker staat deze opmerking niet. Het is echter niet duidelijk of dit afhankelijk is van bouwjaar of de chroomtank
- Bijlagen
-
- Knipsel1.JPG (56.1 KiB) 1584 keer bekeken
-
- Knipsel2.JPG (45.67 KiB) 1584 keer bekeken
-
- Knipsel3.JPG (44.62 KiB) 1584 keer bekeken
- Flocke
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
- Locatie: Teutoburger Wald (D)
- Gegeven waarderingen: 568 keren
- Ontvangen waarderingen: 800 keren
Re: Weer één gered
Vielleicht hilft das, Prospekt Mokick Deutschland 1968.
Bei uns waren die Sticker ab einem gewissen Datum bei allen Tanks drauf, ob lackiert oder verchromt, egal, glaube nicht, dass das in NL grundsätzlich anders gewesen ist.
Gruß
Carsten
Bei uns waren die Sticker ab einem gewissen Datum bei allen Tanks drauf, ob lackiert oder verchromt, egal, glaube nicht, dass das in NL grundsätzlich anders gewesen ist.
Gruß
Carsten