Weer één gered

Adressen Kreidlers & onderdelen, Verzekeringen, Motorkeuring, Framenummers,
Aankooptips, Links etc.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
OrangeRMC
Berichten: 95
Lid geworden op: 10 apr 2018, 11:51
Locatie: Regio Aalsmeer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Re: Weer één gered

#226 Bericht door OrangeRMC » 11 mar 2019, 18:14

De halve wereld rijd met Castrol RS (en slechter). Denk dat Tjerry een punt heeft. Er zijn schonere oplossingen. Ook Triboron
Neemt niet weg dat je op de foto's goed kan zien dat het erg aankoekt. Ook een 2PK zou je goed moeten kunnen afstellen.
Maar komt dit door 50km of 5000km? Welke bougie zit erin? Rijdt je constant volgas of sukkel je in een toertje strak 30km/h?
Ik merk met kouder weer dat de bougie warmer kan, en anders om. Rookt het ook heel erg?
Heb je de ontsteking ook al op 1,2 gezet of ga je dat nog doen .

Groeten Elmer

Gebruikersavatar
kreidler844
Berichten: 5551
Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
Locatie: opende
Gegeven waarderingen: 49 keren
Ontvangen waarderingen: 241 keren
Contacteer:

Re: Weer één gered

#227 Bericht door kreidler844 » 11 mar 2019, 21:08

Power 1 is toch wat anders dan Power RS

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2290 keren

Re: Weer één gered

#228 Bericht door Enzo-tvdzijden » 11 mar 2019, 21:13

kreidler844 schreef: 11 mar 2019, 21:08 Power 1 is toch wat anders dan Power RS
Power RS
Bijlagen
37444687-5002-492C-834E-AA1E2D58082D.jpeg
37444687-5002-492C-834E-AA1E2D58082D.jpeg (82.34 KiB) 1745 keer bekeken

Gebruikersavatar
Flocke
Berichten: 3055
Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
Locatie: Teutoburger Wald (D)
Gegeven waarderingen: 568 keren
Ontvangen waarderingen: 800 keren

Re: Weer één gered

#229 Bericht door Flocke » 11 mar 2019, 22:15

kreidler844 schreef: 11 mar 2019, 21:08 Power 1 is toch wat anders dan Power RS
OK, sorry, dann hatte ich das zu oberflächlich gelesen und dann fahre ich ein anderes Öl, nämlich das unten abgebildete.

Andererseits hat das Power RS auch einen relativ niedrigen Flammpunkt, der mit 70 bzw. 73°C nur wenige Grad über dem Flammpunkt vom Power 1 mit 66°C liegt.

Gibt es denn noch Öle, deren Flammpunkt deutlich darunter liegt ?

Gruß

Carsten

s-l1600-1.jpg
s-l1600-1.jpg (61.57 KiB) 1731 keer bekeken

gcge
Berichten: 938
Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
Locatie: Raamsdonksveer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: Weer één gered

#230 Bericht door gcge » 11 mar 2019, 22:29

OrangeRMC schreef: 11 mar 2019, 18:14 De halve wereld rijd met Castrol RS (en slechter). Denk dat Tjerry een punt heeft. Er zijn schonere oplossingen. Ook Triboron
Neemt niet weg dat je op de foto's goed kan zien dat het erg aankoekt. Ook een 2PK zou je goed moeten kunnen afstellen.
Maar komt dit door 50km of 5000km? Welke bougie zit erin? Rijdt je constant volgas of sukkel je in een toertje strak 30km/h?
Ik merk met kouder weer dat de bougie warmer kan, en anders om. Rookt het ook heel erg?
Heb je de ontsteking ook al op 1,2 gezet of ga je dat nog doen .

Groeten Elmer
Dit is na 2 seizoenen rijden, om precies te zijn 2900 km. Bougie is een bosch w7ac, voorontsteking is 0,95. Niet continu vol gas, maar kruissnelheid van 50 km. Alleen bij koude start wat rook. Daarna niet meer

Gebruikersavatar
OrangeRMC
Berichten: 95
Lid geworden op: 10 apr 2018, 11:51
Locatie: Regio Aalsmeer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Re: Weer één gered

#231 Bericht door OrangeRMC » 11 mar 2019, 23:02

gcge schreef: 11 mar 2019, 22:29

Dit is na 2 seizoenen rijden, om precies te zijn 2900 km. Bougie is een bosch w7ac, voorontsteking is 0,95. Niet continu vol gas, maar kruissnelheid van 50 km. Alleen bij koude start wat rook. Daarna niet meer
ok, dat lijkt allemaal goed te gaan.....
gcge schreef: 09 okt 2011, 19:29 Om de hoeveel km "moet" je tegenwoordig nog ontkolen. Ik smeer met Castrol TTS 1 op 45 en na 5000 km zie ik nog bijna geen koolaanslag.

In het oude instructieboekje hebben ze het om de 6000 km, maar dat zou wel met de oude minerale olie met 1 op 25 zijn?

Is het verstandig om de zuiger ook te ontkolen. In een instructieboekje van een JLO motor wordt dit afgeraden i.v.m. compressieverlies?

Samen met de kettingset nog een nieuwe bougie en olie erin en dan kan ik weer een jaartje brommen. 8)
Grappig dat het 8 jaar geleden langer duurde….
Vergeleken met 8 jaar terug heb je alleen je carburateur vervangen zeker?
SL ziet er nog prachtig uit btw :clap

gcge
Berichten: 938
Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
Locatie: Raamsdonksveer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: Weer één gered

#232 Bericht door gcge » 11 mar 2019, 23:23

OrangeRMC schreef: 11 mar 2019, 23:02
gcge schreef: 11 mar 2019, 22:29

Dit is na 2 seizoenen rijden, om precies te zijn 2900 km. Bougie is een bosch w7ac, voorontsteking is 0,95. Niet continu vol gas, maar kruissnelheid van 50 km. Alleen bij koude start wat rook. Daarna niet meer
ok, dat lijkt allemaal goed te gaan.....
gcge schreef: 09 okt 2011, 19:29 Om de hoeveel km "moet" je tegenwoordig nog ontkolen. Ik smeer met Castrol TTS 1 op 45 en na 5000 km zie ik nog bijna geen koolaanslag.

In het oude instructieboekje hebben ze het om de 6000 km, maar dat zou wel met de oude minerale olie met 1 op 25 zijn?

Is het verstandig om de zuiger ook te ontkolen. In een instructieboekje van een JLO motor wordt dit afgeraden i.v.m. compressieverlies?

Samen met de kettingset nog een nieuwe bougie en olie erin en dan kan ik weer een jaartje brommen. 8)
Grappig dat het 8 jaar geleden langer duurde….
Vergeleken met 8 jaar terug heb je alleen je carburateur vervangen zeker?
SL ziet er nog prachtig uit btw :clap
De koolaanslag op de cilinderkop en uitlaatpoort is minimaal. Het is vooral de rommel bij de binnendemper. Dat is ook geen kool, maar olie/ teer dat je als het inweekt in de benzine zo wegschraapt

De cilinder is er tussentijds 2 x afgeweest.

Gebruikersavatar
Flocke
Berichten: 3055
Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
Locatie: Teutoburger Wald (D)
Gegeven waarderingen: 568 keren
Ontvangen waarderingen: 800 keren

Re: Weer één gered

#233 Bericht door Flocke » 11 mar 2019, 23:50

Ich glaube, ich habe noch nie ein Mokick (40km/h) gesehen, wo der Auspuff trocken war, von daher wird es wohl mehr oder weniger normal sein. :(

Es sei denn, hier kann jemand etwas anderes von einem ungetunten 2 - 3PS-Motor berichten.

Gruß

Carsten

Gebruikersavatar
kreidler844
Berichten: 5551
Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
Locatie: opende
Gegeven waarderingen: 49 keren
Ontvangen waarderingen: 241 keren
Contacteer:

Re: Weer één gered

#234 Bericht door kreidler844 » 12 mar 2019, 10:33

Flocke schreef: 11 mar 2019, 22:15
kreidler844 schreef: 11 mar 2019, 21:08 Power 1 is toch wat anders dan Power RS
OK, sorry, dann hatte ich das zu oberflächlich gelesen und dann fahre ich ein anderes Öl, nämlich das unten abgebildete.

Andererseits hat das Power RS auch einen relativ niedrigen Flammpunkt, der mit 70 bzw. 73°C nur wenige Grad über dem Flammpunkt vom Power 1 mit 66°C liegt.

Gibt es denn noch Öle, deren Flammpunkt deutlich darunter liegt ?

Gruß

Carsten


s-l1600-1.jpg
Habe ich nicht gefunden.
Ich glaube aber das so eine setup mit diesen öl 1:70 oder 80 schmieren kann.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13643
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 592 keren
Ontvangen waarderingen: 826 keren

Re: Weer één gered

#235 Bericht door Caspar » 12 mar 2019, 10:53

Dat zou zomaar kunnen .
1:60 Gaat hier al prima met ca. 4pk

Gebruikersavatar
OrangeRMC
Berichten: 95
Lid geworden op: 10 apr 2018, 11:51
Locatie: Regio Aalsmeer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Re: Weer één gered

#236 Bericht door OrangeRMC » 12 mar 2019, 14:26

gcge schreef: 11 mar 2019, 23:23
De koolaanslag op de cilinderkop en uitlaatpoort is minimaal. Het is vooral de rommel bij de binnendemper. Dat is ook geen kool, maar olie/ teer dat je als het inweekt in de benzine zo wegschraapt

De cilinder is er tussentijds 2 x afgeweest.
Dan lijkt het niet op onvolledige verbranding van je mengsmering.
Zou het dan toch kunnen dat er een keerring lichtjes lekt?
Bakolie heeft een hogere verbrandingstemperatuur.
Of blijft je bakolie op peil?
(denk alleen maar mee)


Of het is zoals Carsten zegt, het is niet anders.
Of schraler mengen.

Groeten Elmer

gcge
Berichten: 938
Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
Locatie: Raamsdonksveer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: Weer één gered

#237 Bericht door gcge » 12 mar 2019, 15:28

Bakolie blijft op pijl en dat ruik je goed, wanneer de bakolie verbrandt

Het is inderdaad niet anders, dan maar vaker schoonmaken. Hij rijdt er niet minder door.

gcge
Berichten: 938
Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
Locatie: Raamsdonksveer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: Weer één gered

#238 Bericht door gcge » 12 mar 2019, 15:59

Welke sticker hoort er op de chromen tank? Volgens de folder heeft de gelakte tank de pijl + 210 km uur sticker en de chromen tank alleen de pijl. Degene met de gelakte tank is trouwens de "sport" dus misschien is dat de reden van de 210 km uur sticker.

Het model sport was trouwens nog met handschakeling/ terugtraprem en afwijkend spatbord.

Op marktplaats staat nog een mooie sport te koop en die heeft ook de 210 km uur sticker. De originele zijn meestal erg verkleurd dus wellicht is deze er later opgeplakt

https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... ousPage=lr
Bijlagen
KF%2520990%2520569-02.jpg
KF%2520990%2520569-02.jpg (61.75 KiB) 1657 keer bekeken
KF%2520990%2520569-04.jpg
KF%2520990%2520569-04.jpg (66.47 KiB) 1657 keer bekeken

Gebruikersavatar
OrangeRMC
Berichten: 95
Lid geworden op: 10 apr 2018, 11:51
Locatie: Regio Aalsmeer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Re: Weer één gered

#239 Bericht door OrangeRMC » 12 mar 2019, 16:09

gcge schreef: 12 mar 2019, 15:28 Bakolie blijft op pijl en dat ruik je goed, wanneer de bakolie verbrandt

Het is inderdaad niet anders, dan maar vaker schoonmaken. Hij rijdt er niet minder door.
Via een Forum ruik ik niet zo goed! :lol:
Blij dat de brommer goed rijdt!

Gebruikersavatar
Flocke
Berichten: 3055
Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
Locatie: Teutoburger Wald (D)
Gegeven waarderingen: 568 keren
Ontvangen waarderingen: 800 keren

Re: Weer één gered

#240 Bericht door Flocke » 12 mar 2019, 17:25

gcge schreef: 12 mar 2019, 15:59 Welke sticker hoort er op de chromen tank? Volgens de folder heeft de gelakte tank de pijl + 210 km uur sticker en de chromen tank alleen de pijl. Degene met de gelakte tank is trouwens de "sport" dus misschien is dat de reden van de 210 km uur sticker.

Het model sport was trouwens nog met handschakeling/ terugtraprem en afwijkend spatbord.

Op marktplaats staat nog een mooie sport te koop en die heeft ook de 210 km uur sticker. De originele zijn meestal erg verkleurd dus wellicht is deze er later opgeplakt

https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... ousPage=lr
Mit der Bezeichnung "Sport" würde ich das nicht so ernst nehmen, die Unterschiede zur "SL (Sport-Luxus?)" machen die "Sport" nicht sportlich ... :)
Hört sich aber besser an als "Standard", das Moped ist ja billiger als die "SL", das würde es meiner Meinung nach eher treffen.

Genau wie bei der Eiertank, da hieß die Top-Version "Super5" und die Sparversion "Motorrad". Hört sich auch besser an.

Was ich denke, es ist eher Zufall, dass das eine Modell im Prospekt den Aufkleber hat und das andere nicht. In solchen Details gibt es da manchmal Unschärfen, weil z. B. Prototypen fotografiert sind oder manche Kleinigkeiten erst ab einem bestimmten Datum eingeflossen sind.

Hatte kürzlich im deutschen Forum gelsen, dass der Aufkleber ab 1967 grundsätzlich drauf gehört, und das sagte jemand, der sich damit gut auskennt.

Gruß

Carsten

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2290 keren

Re: Weer één gered

#241 Bericht door Enzo-tvdzijden » 12 mar 2019, 17:32

Is natuurlijk effe snel een nieuwe chroomtank opgezet voor de foto. Je moet gewoon het boek inzien waar hij wel staat

Enzo

Gebruikersavatar
Flocke
Berichten: 3055
Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
Locatie: Teutoburger Wald (D)
Gegeven waarderingen: 568 keren
Ontvangen waarderingen: 800 keren

Re: Weer één gered

#242 Bericht door Flocke » 12 mar 2019, 17:49

Schon mal so einen Zylinder gesehen ... ?

Polierst Du Deinen Zylinder jetzt auch unten ... :)


Bildschirmfoto 2019-03-12 um 17.45.54.jpg
Bildschirmfoto 2019-03-12 um 17.45.54.jpg (136.4 KiB) 1633 keer bekeken

gcge
Berichten: 938
Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
Locatie: Raamsdonksveer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: Weer één gered

#243 Bericht door gcge » 13 mar 2019, 09:53

Enzo-tvdzijden schreef: 12 mar 2019, 17:32 Is natuurlijk effe snel een nieuwe chroomtank opgezet voor de foto. Je moet gewoon het boek inzien waar hij wel staat

Enzo
In het onderdelenboek (vanaf 1-1-1969) wordt zowel de pijl (nr 2/3) als de 210 km (nr4) sticker weergegeven.

Bij de onderdelen staat bij de pijlsticker de opmerking "alle typen". Bij de 210 km sticker staat deze opmerking niet. Het is echter niet duidelijk of dit afhankelijk is van bouwjaar of de chroomtank
Bijlagen
Knipsel1.JPG
Knipsel1.JPG (56.1 KiB) 1584 keer bekeken
Knipsel2.JPG
Knipsel2.JPG (45.67 KiB) 1584 keer bekeken
Knipsel3.JPG
Knipsel3.JPG (44.62 KiB) 1584 keer bekeken

Gebruikersavatar
Flocke
Berichten: 3055
Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
Locatie: Teutoburger Wald (D)
Gegeven waarderingen: 568 keren
Ontvangen waarderingen: 800 keren

Re: Weer één gered

#244 Bericht door Flocke » 13 mar 2019, 10:21

Vielleicht hilft das, Prospekt Mokick Deutschland 1968.
Bei uns waren die Sticker ab einem gewissen Datum bei allen Tanks drauf, ob lackiert oder verchromt, egal, glaube nicht, dass das in NL grundsätzlich anders gewesen ist.

Gruß

Carsten


1968_florett_lf_und_lh_seite_1.jpg
1968_florett_lf_und_lh_seite_1.jpg (193.65 KiB) 1573 keer bekeken
1968_florett_lf_und_lh_seite_2.jpg
1968_florett_lf_und_lh_seite_2.jpg (183.15 KiB) 1573 keer bekeken

Plaats reactie