edit: zuiger bruin aan rechterkant? page 2.(Welke cilinder?)

Adressen Kreidlers & onderdelen, Verzekeringen, Motorkeuring, Framenummers,
Aankooptips, Links etc.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
arjan8661
Berichten: 115
Lid geworden op: 05 aug 2007, 20:01
Locatie: Oosterhesseln (Drenthe)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#26 Bericht door arjan8661 » 25 nov 2008, 22:31

@ kreidlerrmcs: Geld ben ik sowieso kwijt, daar werk ik ook voor. dellorto black edition heb ik volgens mij hier nog 2 van liggen..maar afstellen is met bing makkelijker. en kwa geld uitgeven scheeld het niet veel tussen 50 of 63 parma.
Dus ik ben dan ook sneller dan jou Ludwig (kreidlerrmcs) :mrgreen:

enuh: Barikit is dus een goede vervanger, iemand anders nog suggesties voor een zuiger?

Arjan.

Gebruikersavatar
Gek
Berichten: 1097
Lid geworden op: 28 mar 2006, 20:11
Locatie: Dronten, Flevoland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#27 Bericht door Gek » 25 nov 2008, 22:39

Ik zou een nette 63cc Parmakit op Marktplaats zoeken.
Die beetje laten nabewerken door S&S, LVS of Homoet en een nieuwe goede zuiger erbij.
Kokusan ontsteking is ook een groot verschil t.o.v. puntenontsteking.
Veel makkelijker starten, snellere gasreactie, toeren beter te bereiken en veel licht opbrengst.
Als uitlaat kan je voor een Homoet 6P/4P gaan maar een Jamarcol doet het ook redelijk goed.
Dan valt de prijs uiteindelijk wel mee denk ik en ga je toch makkelijk 100 km/h :D

Rubin

jan gijsbertsen
Berichten: 434
Lid geworden op: 25 nov 2008, 22:11
Locatie: lunteren
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 34 keren

#28 Bericht door jan gijsbertsen » 25 nov 2008, 22:44

Dick baan kan trouwens ook goed cil. bewerken, heeft erg veel kennis en ervaring
Homoet en Dick baan verkopen zelf ook een electonische ontsteking
waar ik wel vertrouwen in heb, maar ik heb er geen ervaring mee

Gebruikersavatar
Robert1
Berichten: 2333
Lid geworden op: 12 mei 2005, 11:39
Locatie: Ergens in Flevoland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#29 Bericht door Robert1 » 25 nov 2008, 22:49

jan gijsbertsen schreef:Dick baan kan trouwens ook goed cil. bewerken, heeft erg veel kennis en ervaring
Homoet en Dick baan verkopen zelf ook een electonische ontsteking
waar ik wel vertrouwen in heb, maar ik heb er geen ervaring mee
Dick heeft voor mij wel eens een in- en uitlaatpoort bewerkt, maar volgens mij laat hij nu al het tune-werk over aan Claus (LVS), en dat zit wel goed 8).

Gebruikersavatar
arjan8661
Berichten: 115
Lid geworden op: 05 aug 2007, 20:01
Locatie: Oosterhesseln (Drenthe)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#30 Bericht door arjan8661 » 25 nov 2008, 23:06

ik zie nog wel of ik hem laat bewerken, als ze bij S&S zeggen/adviseren om het bij hun direct aan te laten passen dan doe ik dat misschien wel, maar ik ga er eerst maar even een keer langs. :wink:

bas mostert
Berichten: 2614
Lid geworden op: 08 jan 2006, 16:23
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#31 Bericht door bas mostert » 26 nov 2008, 15:20

kreidlerrmcs schreef:Ik zal niet voor een 63 cc gaan.
hoogtoerig en als je zuiger versleten is ben voor een nieuwe goede veel geld kwijt.
Verder zou ik voor een dellorto 21mm black idition adviseren als je toch een 63cc wil. een goede carburateur die goed is af te stellen
Verder denk ik dat je contactpunten ontsteking die vele toeren niet aan kan, dan is een kokusan een goede oplossing. maar kost ook weer 160 euro
Dikke onzin allemaal! :roll:

63cc valt kwa toeren allemaal wel mee en met een goede zuiger slijt het allemaal niet hard!

21mm dellorto is juist moeilijker afstellen, al helemaal zonder membraam.

Ik heb zat 6-poorters met contactpunten gezien dus het kan wel. Maar de voordelen van die Rubin opnoemt zijn het overwegen waart.

Verder moet je wel even de kop aanpassen van een 63cc parma, maar voor de rest zijn de timingen beter als die van de 50cctjes!

De optie om hem te laten bewerken door een tuner is nog veel beter natuurlijk. Dan kan je zelf bepalen hoe die gaat lopen en uit eindelijk loopt het ook veel harder dan zonder bewerkingen.

Veel succes met je zoektocht en doe wat jou het beste lijkt! 8)

gr Bas :wink:

Gebruikersavatar
arjan8661
Berichten: 115
Lid geworden op: 05 aug 2007, 20:01
Locatie: Oosterhesseln (Drenthe)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#32 Bericht door arjan8661 » 26 nov 2008, 22:04

Een 63cc cilinderkop bewerken? of bedoel je aanpassen van een standaard kop.

Gebruikersavatar
Robert1
Berichten: 2333
Lid geworden op: 12 mei 2005, 11:39
Locatie: Ergens in Flevoland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#33 Bericht door Robert1 » 26 nov 2008, 23:31

arjan8661 schreef:Een 63cc cilinderkop bewerken? of bedoel je aanpassen van een standaard kop.
Standaard aanpassen, of een 63 cc kop zoeken :) (ik dacht dat ze er waren in ieder geval!).

bas mostert
Berichten: 2614
Lid geworden op: 08 jan 2006, 16:23
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#34 Bericht door bas mostert » 27 nov 2008, 07:49

Volgens mij als je bij Homoet een 63cc plus kop koopt. Dat ze dan de kop standaard afvlakken! Maar dat weet ik niet zeker...

Gebruikersavatar
arjan8661
Berichten: 115
Lid geworden op: 05 aug 2007, 20:01
Locatie: Oosterhesseln (Drenthe)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#35 Bericht door arjan8661 » 27 nov 2008, 18:27

Ow oke.
Ook nog leuke verrassing vandaag op me verjaardag :?
ik naar school en redelijk wind tegen, dus al in de 3 rijden, trekt hij normaal wel, alleen zakte dit keer terug, dus ik naar de 2e versnelling! Toen hoorde ik een raar geluid(als een schrapende zuigerveer) en opeens gggr uit.
Toen me vader gebelt, en ondertussen gekeken of hij ook echt vast zat ofzo. maar hij starte gewoon, en hij liep verder wel weer redelijk, alleen minder trekkracht. ik weet nog niet wat het is, want cilinder is geheel glad, warmloper is het ook niet want ik zie geen vlekken ofzo, alleen 1 klein zandkorrel krasje in de spoelpoort., miss 0,25mm diep ziet het alleen in het licht. De zuiger is wel wat bruin/zwart en zuigervorm ziet er perfect uit. (mooi zuiver mercedes teken).
Van het weekend dan maar even naar koppeling kijken.
en dan van de week parma halen, als er verder niks kapot is.:roll:

Arjan

Gebruikersavatar
kreidlerrmcs
Berichten: 94
Lid geworden op: 04 mei 2007, 18:58
Locatie: Geesbrug
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#36 Bericht door kreidlerrmcs » 27 nov 2008, 18:36

ik trouwens persoonnlijk een dellorto stukken beter af te stellen.
en is goedkoper en nieuw.
vind maar eens een goede niet al te dure 18mm bing
dan is een dellorto een goede oplossing

Gebruikersavatar
arjan8661
Berichten: 115
Lid geworden op: 05 aug 2007, 20:01
Locatie: Oosterhesseln (Drenthe)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#37 Bericht door arjan8661 » 02 dec 2008, 20:22

arjan8661 schreef:Ow oke.
Ook nog leuke verrassing vandaag op me verjaardag :?
ik naar school en redelijk wind tegen, dus al in de 3 rijden, trekt hij normaal wel, alleen zakte dit keer terug, dus ik naar de 2e versnelling! Toen hoorde ik een raar geluid(als een schrapende zuigerveer) en opeens gggr uit.
Toen me vader gebelt, en ondertussen gekeken of hij ook echt vast zat ofzo. maar hij starte gewoon, en hij liep verder wel weer redelijk, alleen minder trekkracht. ik weet nog niet wat het is, want cilinder is geheel glad, warmloper is het ook niet want ik zie geen vlekken ofzo, alleen 1 klein zandkorrel krasje in de spoelpoort., miss 0,25mm diep ziet het alleen in het licht. De zuiger is wel wat bruin/zwart en zuigervorm ziet er perfect uit. (mooi zuiver mercedes teken).
Van het weekend dan maar even naar koppeling kijken.
en dan van de week parma halen, als er verder niks kapot is.:roll:

Arjan
heb nog eens cilinder bekeken, zit er verder goed uit, alleen een stootrandje(niet voelbaar) en aan beide kanten gelijke slijtplek(streep) paralel aan de stootrand.
en ik zag dat aan de rechterkant van de zuiger een bruine vlek zat, van top tot piston gat en daarachter steeds lichter verder.. maar alleen aan de rechterkant en verder zie ik nergens krassen ofzo, zuigerveren waren overal even dik, en als ik die in de cilinder deed zat er iets speling tussen de uiteinden, ongeveer 1-3mm. heeft iemand een verklaring waarom alleen de rechterkant bruin is?:?

Arjan.

Ed.P
Berichten: 3124
Lid geworden op: 29 nov 2005, 13:44
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 11 keren

#38 Bericht door Ed.P » 02 dec 2008, 21:13

Cilindervoet / carter scheef of kromme drijfstang.

Dat geluid wat je had , heb je als even naar je vliegwiel/spoelen gekeken ?

Gebruikersavatar
arjan8661
Berichten: 115
Lid geworden op: 05 aug 2007, 20:01
Locatie: Oosterhesseln (Drenthe)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#39 Bericht door arjan8661 » 02 dec 2008, 22:06

Ed.P schreef:Cilindervoet / carter scheef of kromme drijfstang.

Dat geluid wat je had , heb je als even naar je vliegwiel/spoelen gekeken ?
:shock: drijfstang is recht volgens mij, en carter en cilindervoet kunnen opeens krom gaan? want dit is de eerste keer dat ik hem eraf haal, sinds ik hem heb.
Dat geluid heb ik altijd nog gehad, maar dat was wrs de ketting waar 1 schakeltje wat stroef van is.

Ed.P
Berichten: 3124
Lid geworden op: 29 nov 2005, 13:44
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 11 keren

#40 Bericht door Ed.P » 02 dec 2008, 22:38

Carter en/of cil. voet kunnen scheef staan , helemaal met die immitatie spullen , drijfstangen zijn soms van nieuw af aan al krom

Gebruikersavatar
arjan8661
Berichten: 115
Lid geworden op: 05 aug 2007, 20:01
Locatie: Oosterhesseln (Drenthe)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#41 Bericht door arjan8661 » 03 dec 2008, 18:10

t'is nog het ori mahle spul waar ik het over heb. Maar ik heb nog eens even gekeken, en de zuiger is rondom de zuigerveren helemaal bruin behave aan de linker kant (aan die kant zit ook een klein krasje), en aan de rechterkant is hij juist heel erg bruin tot aan de piston. drijfstang lijkt me recht. maar het rare is dat de zuigerveren overal even dik zijn, of is dat normaal? want bij me puchje slijt altijd de onderkant. want de compressie van me kreidler is wel slecht, maar de veren zien er verder gwn uit,

Arjan

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60403
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 968 keren
Ontvangen waarderingen: 2283 keren

#42 Bericht door Enzo-tvdzijden » 03 dec 2008, 18:11

arjan8661 schreef:t'is nog het ori mahle spul waar ik het over heb. Maar ik heb nog eens even gekeken, en de zuiger is rondom de zuigerveren helemaal bruin behave aan de linker kant (aan die kant zit ook een klein krasje), en aan de rechterkant is hij juist heel erg bruin tot aan de piston. drijfstang lijkt me recht. maar het rare is dat de zuigerveren overal even dik zijn, of is dat normaal? want bij me puchje slijt altijd de onderkant. want de compressie van me kreidler is wel slecht, maar de veren zien er verder gwn uit,

Arjan
Cilinder nameten op rondheid.

Enzo

Gebruikersavatar
arjan8661
Berichten: 115
Lid geworden op: 05 aug 2007, 20:01
Locatie: Oosterhesseln (Drenthe)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#43 Bericht door arjan8661 » 04 dec 2008, 17:25

dat kan gwn met een standaard schuifmaatje toch? zal ik nog wel even nameten morgen.

Gebruikersavatar
Robert1
Berichten: 2333
Lid geworden op: 12 mei 2005, 11:39
Locatie: Ergens in Flevoland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#44 Bericht door Robert1 » 04 dec 2008, 17:34

arjan8661 schreef:dat kan gwn met een standaard schuifmaatje toch? zal ik nog wel even nameten morgen.
Eh.... nee!!! :mrgreen:

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60403
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 968 keren
Ontvangen waarderingen: 2283 keren

#45 Bericht door Enzo-tvdzijden » 04 dec 2008, 17:50

arjan8661 schreef:dat kan gwn met een standaard schuifmaatje toch? zal ik nog wel even nameten morgen.
Binnenmicrometer vriend. :wink:
viewtopic.php?t=28956&start=0&postdays= ... highlight=
Bijlagen
DSCN7603 (Small).JPG
DSCN7603 (Small).JPG (24.29 KiB) 5859 keer bekeken
DSCN7598 (Medium).JPG
DSCN7598 (Medium).JPG (66.11 KiB) 5859 keer bekeken

Gebruikersavatar
arjan8661
Berichten: 115
Lid geworden op: 05 aug 2007, 20:01
Locatie: Oosterhesseln (Drenthe)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#46 Bericht door arjan8661 » 04 dec 2008, 18:13

Is toch ook vast wel te meten met een schuifmaat(niet precies), want het is juist de bovenkant van cil waar het bruin is, dus dan zal daar wel een verschil te meten zijn,. zal nog even in de schuur kijken maar volgens mij hebben wij zon ding niet..(of worden die dingen ook bij trekkers gebruikt? :roll: )

Arjan

Gebruikersavatar
Robert1
Berichten: 2333
Lid geworden op: 12 mei 2005, 11:39
Locatie: Ergens in Flevoland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#47 Bericht door Robert1 » 04 dec 2008, 18:14

Ookal meet je met een schuifmaat verschil, dan weetje nog niet of er wel werkelijk een verschil is.
En als je geen verschil meet ben je nog niet wijzer geworden.

marinus
Berichten: 1730
Lid geworden op: 29 jul 2007, 11:48
Locatie: Tiel
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#48 Bericht door marinus » 04 dec 2008, 18:48

Beste Arjan,

Wat laat die opmerking van mij.

Een Parmakit zoals benoemd is met aanpassingen goed aan het lopen te krijgen, maar dit zijn vrij kostbaren zaken.

De meest beste oplossing is een membraam plaatsen zodat je het probleem van de inlaat timing oplost, de inlaat staat veel te laag aan de onderzijde, deze cilinders lopen bij lage toerentallen vol. boven de 6000 rmp. word het wel wat.
Je kunt ook een voetplaat onder je cilinder leggen. (Lekker lomp 2mm.)
Maar dan gaat hij ook meer toeren lopen, wel is het zo dat je dan even een kop bij Ocin moet laten draaien die 2mm. in je cilinder zakt.
Deze kop zal je ook veel meer vermogen brengen.
(kan hij wel hebben mits goede mengolie 1:35)

De laatste oplossing is veruit de makkelijkste en de goedkoopste voor jou.

O ja, Snel rijden kost geld, slijtage aan alles neemt in het kwadraat toe en denk aan je veiligheid. (kun je het opbrengen om 3-uur per week met je Kreidler bezig te zijn.)

Marinus
:internetbrommer

Gebruikersavatar
arjan8661
Berichten: 115
Lid geworden op: 05 aug 2007, 20:01
Locatie: Oosterhesseln (Drenthe)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#49 Bericht door arjan8661 » 04 dec 2008, 19:24

Afbeelding
deze foto kwam ik tegen op het forum zo diet mijn zuiger eruit, maar zonder het zwarte. dit is dus aan 1 kant, en boven en onder rond de veren. aan ontstekings kant niks te zien.

@ marinus. tja membraam zou wel mooi zijn, maar dat word me teveel regel werk, van hier wat laten draaien dit daar.

maar eerst maar even kijken wat er nou precies aan me blok mankeert..
damm :?

Arjan.[/url]

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60403
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 968 keren
Ontvangen waarderingen: 2283 keren

#50 Bericht door Enzo-tvdzijden » 04 dec 2008, 19:28

Meten is weten :!: :!: En hoe heb je net in 2 topics gelezen.
Cilindervoet kan ook wel eens niet haaks t.o.v van de wand staan.

Enzo

Plaats reactie