Krukassen met Zilverkooi
- KJ
- Berichten: 4835
- Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
- Locatie: Onder steen 13
- Gegeven waarderingen: 634 keren
- Ontvangen waarderingen: 84 keren
Krukassen met Zilverkooi
even uit het discussiestukje van de KT SB cilinder ( viewtopic.php?t=32421&highlight= ) geplukt.
Dit is volgens mij ook een erg interessant product voor de Nederlandse kreidlermannen. Vooral na het wegvallen van de verkrijgbaarheid van de JASIL/TopRacing krukassen met Zilverkooi
Volle krukas met Zilverkooi big-end lager en Zilverkooi toplager voor slechts € 90.-
http://www.scooter-dele.dk/piz.asp?id=2 ... 6&mId=1959[/url]
Dit is volgens mij ook een erg interessant product voor de Nederlandse kreidlermannen. Vooral na het wegvallen van de verkrijgbaarheid van de JASIL/TopRacing krukassen met Zilverkooi
Volle krukas met Zilverkooi big-end lager en Zilverkooi toplager voor slechts € 90.-
http://www.scooter-dele.dk/piz.asp?id=2 ... 6&mId=1959[/url]
- Bijlagen
-
- 981411_1_m_195.jpg (46.01 KiB) 3797 keer bekeken
Laatst gewijzigd door KJ op 28 okt 2009, 11:45, 2 keer totaal gewijzigd.
- KJ
- Berichten: 4835
- Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
- Locatie: Onder steen 13
- Gegeven waarderingen: 634 keren
- Ontvangen waarderingen: 84 keren
Voor de mensen die de 44mm uitvoering zoeken: www.emot.nl
Kreidler langeslag 44 krukas.
Italiaans fabrikaat.
Drijfstang 90mm lang ,bovenste oog 17mm (std. 17x12 lager ,17x13 of 17x14 mogelijk)
Zwaar bigend 18mm met zilverkooi en bronzen zijschijven.
Prijs: €235.00
Kreidler langeslag 44 krukas.
Italiaans fabrikaat.
Drijfstang 90mm lang ,bovenste oog 17mm (std. 17x12 lager ,17x13 of 17x14 mogelijk)
Zwaar bigend 18mm met zilverkooi en bronzen zijschijven.
Prijs: €235.00
- Bijlagen
-
- 44mm Kreidler.jpg (13.93 KiB) 3792 keer bekeken
- Kreidler4Life
- Berichten: 1535
- Lid geworden op: 14 apr 2003, 13:31
- Gegeven waarderingen: 5 keren
- Ontvangen waarderingen: 3 keren
- TonK
- Berichten: 2959
- Lid geworden op: 12 aug 2007, 15:56
- Locatie: JO32FI
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
- Contacteer:
Vanzelfsprekend heeft een volle krukas wel zin.
Niet zozeer voor de haalbare compressie, maar voor de plaats waar het mengsel zich bevind.
Het mengsel wat zich ver van de spoelpoorten in de krukasruimte bevind doet niet mee aan de spoeling, dus hoe minder "dode" ruimte daar hoe meer mengsel de cilinder ingaat.
Niet zozeer voor de haalbare compressie, maar voor de plaats waar het mengsel zich bevind.
Het mengsel wat zich ver van de spoelpoorten in de krukasruimte bevind doet niet mee aan de spoeling, dus hoe minder "dode" ruimte daar hoe meer mengsel de cilinder ingaat.
-
- Berichten: 1730
- Lid geworden op: 29 jul 2007, 11:48
- Locatie: Tiel
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Als je door een bepaalde tuningsvorm verlaging van de carterdruk oproept en dat is dus nagenoeg altijd omdat je in de meeste gevallen wat verwijderd zal het positief bijdragen.
Met een membraam is het verschil groot te noemen.
verder zijn er verschillende invalshoeken,..met een niet volronde heb je meer onrust in het carter wat een betere mening lucht brandstof geeft.
Maar het nadeel dat een deel van het mengsel niet mee doet zoals eerder is aangegeven.
Marinus
Met een membraam is het verschil groot te noemen.
verder zijn er verschillende invalshoeken,..met een niet volronde heb je meer onrust in het carter wat een betere mening lucht brandstof geeft.
Maar het nadeel dat een deel van het mengsel niet mee doet zoals eerder is aangegeven.
Marinus