Hoe kwam jij aan je 1e kreidler

Adressen Kreidlers & onderdelen, Verzekeringen, Motorkeuring, Framenummers,
Aankooptips, Links etc.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
hooijmans
Berichten: 507
Lid geworden op: 05 feb 2004, 17:33
Locatie: zoetermeer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#51 Bericht door hooijmans » 01 dec 2009, 22:00

Stelen 8) dat deden ze in denhaag niet :?: :?:
oud hagenaar :lol:

Gebruikersavatar
Hans van Kuijen
Berichten: 817
Lid geworden op: 13 aug 2006, 15:33
Locatie: Den Haag - Zuid west
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#52 Bericht door Hans van Kuijen » 01 dec 2009, 22:08

Ik heb ze vroeger met tent en al van camping Ockenburg zien scheuren, Dat was vroegah :whistle

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60403
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 968 keren
Ontvangen waarderingen: 2283 keren

#53 Bericht door Enzo-tvdzijden » 01 dec 2009, 22:13

Boefjes [-X

Gebruikersavatar
Erwin #68
Berichten: 553
Lid geworden op: 05 mar 2008, 23:49
Locatie: Den Haag / Leidscheveen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#54 Bericht door Erwin #68 » 01 dec 2009, 22:13

Erwin_1965 schreef:
Erwin #68 schreef:Ik ben in Leidschendam begonnen met een Mosquito of zo,daarna een paar illegale puchjes enz.

Op een mooie dag een dikke Dapp gejat bij de Amstelhof.
Voor goed geld verkocht,hier werd later een bankoverval mee gepleegd.

Van de poen die de Dapp opbracht een mooie rode Leidschendamse RS gekocht.

Toen kwam onze "vriend" biek vd Meer,en laadde deze op het politie karretje.
#-o #-o #-o #-o #-o #-o #-o #-o #-o

dat waren nog eens tijden.
dat de mooiste kreidlers op een stuurslotje op slot stonden :wink:
De Vliet ligt er vol mee :wink: :wink:

Gebruikersavatar
hooijmans
Berichten: 507
Lid geworden op: 05 feb 2004, 17:33
Locatie: zoetermeer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#55 Bericht door hooijmans » 01 dec 2009, 22:17

ik ben van bouwjaar1957 dus in 1973 16 jaar oud. je moest toen als duitser niet naar scheveningen komen. redelijke kans dat je met de trein terug ging :?
Gr hans

Gebruikersavatar
pluisje
Berichten: 1918
Lid geworden op: 25 mar 2004, 14:11
Locatie: Monster
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#56 Bericht door pluisje » 01 dec 2009, 22:18

mijn vader had al jaren een brommer/motor in de bijkeuken staan,
onder een hoes en goed verstopt (was een grote bijkeuken)
jarenlang dacht ik dat het een motorfiets was, ik was klein
en ding had 2 uitlaatjes en duo zadel, hoop hendels en wind-kapje voorop.
ik dacht dus dat het ding nooit meer zou rijden, anders had pa hem
wel gebruikt ergens voor.
op zo'n leeftijd denk je nog dat je vader al het verstand van de wereld
had, maar in de praktijk wist hij gewoon niets van het ding af
en had hem dus nieuw gekocht en geparkeerd na de 1e grote storing...
toender tijd wou ik wel een brommer, maar ja, wat moet je ermee?
ik kon op de fiets naar school en de trein was om de hoek...

toen ik dus eens 16,5 was, zei mijn vader eens voor de gein om dat
ding eens naar buiten te duwen en schoon te maken,
ik ging er eens rustig naar kijken en fietste daarna regelmatig naar
de fietsenmaker..
hoe zou je hem moeten starten? en wat voor benzine en olie erin enzo?

nou, je moet weten dat een Batavis JLO uit 1963 ook niet dagelijkse kost
was voor een fietsenmaker, mijn ouders eigenlijk er tegen waren
dat ik brommer ging rijden en dat het ding totaal geen compressie
maakte, meer een schrapend geluid bij het aanduwen/trapperen.

pa was veel weg (werken) en zo heeft het ding 2 weken in de tuin gestaan,
na 2 dagen wassen en poetsen geloofde ik het wel, spaken waren
te roestig om te redden en het schurende geluid daar wist de fietsen-
maker ook niets van, anders dan heel wit weg trekken als ik het vroeg..
van mijn ouders weinig aanmoediging, pa wist er niets vanaf en ma
was overal op tegen...
tot ik op een gegeven moment de stoute schoenen aan trok en de
1e onderdelen er eens af ging trekken,
de fietsenmaker zei dat de koppeling misschien stuk zou zijn en
dat ik maar eens naar de platen moest kijken.

de kap ging er vrij makkelijk af en toen bleek de ellende..
olie vol met stukje rubber band en allemaal gruis in de olie..
verversen dus en kijken wat er stuk was.

nou, ga er maar aan staan, een soort tandriem van een brommer uit
1963,,
hoelang zou hij zijn, wat zou hij kosten, hoeveel tandjes, hoe breed
de tandjes, hoe monteren?

uiteindelijk werd dus het besluit genomen om een advertentie in de
locale en Rotterdamse krant te zetten..
je moet toch wat.

op de fiets weer naar het dorp, krantje halen,
toch nog eerst maar eens bij de fietsenmaker vragen..

en waarrempel, deze had nog een band liggen!!
"probeer die maar, ik hoor het wel..."

nou, gelijk terug natuurlijk, verse olie mee en vol frisse tegenzin.

band erop, waarschijnlijk door de koppelingskorf te verwijderen,
maar dat weet ik niet meer precies,
in ieder geval was hij na een verse pakking (zelf knippen) en verse
olie weer startbaar...

nou, toen dus het duwen door de straat, werken met de koppeling
en eerste bocht niet halen (vergeten te koppelen) en hoop herrie
in de straat natuurlijk!!
en ik blij :D

ik had nog ergens een oud pothelmpje (waarschijnlijk van pa) en
zeuren om verzekering natuurlijk,
eerst laten schouwen bij de fietsenmaker (moest toen ook voor de
verzekering, oldtimer, kijken of er geen speling op het stuurhuis zit
en op de remmen)

verzekerd en beetje tuffen dus...
naar school heen en weer en helemaal blij,
maar ja... 45km/uur met trommelremmen, nou fiets-remmetjes dus..
2 versnellingen aan het handje,
beetje jaren 60 look,
dat is niet koel natuurlijk..
en het verklaarde ook wel waarom mijn vader er nooit meer op ree of naar
keek, ook niet nadat ik hem dus weer aan de praat had gekregen
na 15 jaar stilstand,
binnen no time dus lopen slijmen bij klasgenootjes met andere brommers,
wat rij jij, wat kost dat?

vrij snel iemand gevonden die een Suzuki chopper had en een Kreidler
en ze misschien wel weg wou doen...
600 gulden ofzo, heel bedrag, maar ja
12 mm carburateur, ipv 9
schijfrem voor, ipv trommel en dan nog 300meter nodig hebben,
en natuurlijk 4 bak direct geschakeld!
en bij het schakelen kwam de voorkant omhoog,
ik zag het al helemaal zitten..

stomme Batavis...
hoe kom ik er af??? hahahaha

gelukkig duurde dat niet lang,
op een oude brommer elke dag naar school, tussen de lading
brugklassers die slingerend met 3 man naast elkaar fietsen,
dat ging een keertje fout..

zodoende heb ik toen na een ongelukje (kleine schuiver)
en grootste schades (verbogen chrome beenbeugel)
en de nodige overtuiging bij mijn ouders (levensgevaarlijk ding)
hebben we de Batavis verkocht voor 900 gulden...

mijn vader kreeg toen het geld (was zijn brommer)
maar dit hield wel in dat ik zelf de Kreidler kon overnemen...

mijn ouders waren al helemaal niet blij dat ik een brommer ree,
laat staan als ik er 2 zou hebben, dan kon ik buiten gaan slapen...

gelukkig heb bijna dezelfde dag nog de Kreidler gekocht,
ben ik daar grotere afstanden mee gaan rijden
en zijn mijn ouders een beetje bijgedraaid,
want na een tijdje stonden er gewoon 4 brommer bij ons in de tuin,
waarvan 2 scooters van mijn ouders, maar goed,
alles beter dan altijd maar fietsen.

Gebruikersavatar
Hans van Kuijen
Berichten: 817
Lid geworden op: 13 aug 2006, 15:33
Locatie: Den Haag - Zuid west
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#57 Bericht door Hans van Kuijen » 01 dec 2009, 22:19

Onze oosterburen dachten dat het veiliger was om hun scheerlijnen vast te snoeren aan hun Zundapp,Kreidler of Herculesje maar de bende's (dreef/Gaarde en Rade's) wisten daar wel raad mee . Ik bedoel namen gelijk hun huisraad mee :oops: .

Gebruikersavatar
kreidlermax
Berichten: 547
Lid geworden op: 26 dec 2005, 10:26
Locatie: maartensdijk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#58 Bericht door kreidlermax » 01 dec 2009, 22:25

Bij mij begon het allemaal met een groene rmcs, die met een twinair en een homoet mij op de rijbaan langs het fietspad met een bloedherrie en snelheid voorbij kwam.. terwijl ik s'morgens op mijn fietsje naar school fietste

ik helemaal verliefd op die sound en de verschijning van dat ding geworden...

ik was toen denk 13 ofzo...

toen reed ik al op puchjes rond en beunde behoorlijk wat aan van alles en nog wat(net als nu eigenlijk nog steeds)
maar ik moest en zou een kreidler hebben, zo heb ik toen een zundapp voor naar weinig geld met kenteken laten staan om door te sparen voor een kreidler.

op de vehikel beurs in 2005 stond een man uit barneveld met twee kreidlers, een mooie gecoate met gietwielen in het oranje, en een rode die een zwaar leven achter de rug had. de rode werd na ongeveer vijf keer over de beurs gelopen te hebben overgenomen door mij voor 350 euro, daarmee begon het avontuur, er zat nog benzine in de tank en er was geen tankdop dus ik moest meteen al investeren in een nieuwe cawi dop bij de kreidlerman. de kreidler naar buiten gereden om in de auto te zetten, en er daar achter te komen dat er 'en geen trappers opzaten'' en geen kickstarter, huh? hoe start je hem dan? ja duwen natuurlijk! hij starte natuurlijk niet;geen bougie en en geen benzineslang, wel kwam ik erachter dat er een 16mm carb op zat. dat was mooi, meegenomen. ding met veel moeite in de auto gezet,(uiteindlijk in zijn geheel rechtop :P )
ik heb de kreidler helemaal opgeknapt, en zelf eigenlijk alles gedaan, van spuitwerk tot blokrevisie, topic zwerft vast nog ergens op het forum....


ik heb de eerste tijd op een puchje gereden(65cc polini 15mm bing homoet 6p,80 a 90 kmu,ding had nog trappers :lol: ) en ongeveer 1 jaar als dagelijks vervoer de kreidler gebruikt.

nu ben ik net 19 en rijdt ik op een chinees viertakt daxje omdat deze goedkoop zijn en zuinig....

Ik bler nog steeds wel rond op mijn kreidler maar niet voor naar school..

Een zelf gereviseerd 5 bak ex crossblok met verstevigde koppeling en een rito drijfstang staat nu te wachten op een getunede sb een opmaat en een 21 mm dellortho black edition..

dit komt er echter pas op als ik mijn motorrijbewijs heb en een motorkenteken :wink:

mijn verhaal was dat!

max

Gebruikersavatar
Flacko
Berichten: 2490
Lid geworden op: 12 aug 2004, 18:21
Locatie: 's-Hertogenbosch
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#59 Bericht door Flacko » 01 dec 2009, 22:46

Hoe ik aan mijn eerste Kreidler Florett ben gekomen....
Bij mijn schoonouders stond in de berging een oude bromfiets en die heb ik na een aantal jaren van mijn schoonvader gekregen :mrgreen:, ik had toen nog helemaal geen kijk op die oude Kreidler modellen maar het bleek later een originele Nederlandse Eitank uit 1965 te zijn.
Bijlagen
florett1965 .jpg
florett1965 .jpg (70.4 KiB) 10500 keer bekeken

Ed.P
Berichten: 3124
Lid geworden op: 29 nov 2005, 13:44
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 11 keren

#60 Bericht door Ed.P » 01 dec 2009, 23:06

Ik had mijn eerste Kreidler op m,n 12e een zelfbouw crosser , doordat ik meerdere vrienden had die met Kreidler racede , Andre Schilder , Theo van baden , Rob Punt rolde ik er vanzelf in.
Op mijn 13e Bij Kreidler dealer Theo Schilder begonnen die overgens nog steeds bij me langs wipt en in 1979 mijn eerste straat kreidler gekocht van Co de Zeeuw uit Heiloo.
Van 1981 t/m 2005 geen Kreidler meer aangeraakt.

Roland
Berichten: 5115
Lid geworden op: 22 nov 2004, 09:18
Locatie: Amstelveen
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 89 keren

#61 Bericht door Roland » 02 dec 2009, 00:53

Ik zag toen ik 14/15 was een jongen (... Ketelaar in Amstelveen) op een chrome (opgevoerde)RMC met grote naven rijden :shock:

Toen wist ik het meteen, zo een moest ik hebben. Krantenlopen, schoonmaak bedrijf enz. sparen en sparen voor een ............ jawel

Een echte gifgroene RMC super star uit 1977 met 6 spaaks gietwielen natuurlijk :clap , gebruikt met een paar km (1500 km) Daarna eind 1977 een Nieuwe zilveren RMC super star met 7 spaaks gietwielen en schijf. 8)

Grt, Rolando

Gebruikersavatar
Jan. K
Berichten: 302
Lid geworden op: 28 nov 2003, 18:05
Locatie: Haarlemmermeer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#62 Bericht door Jan. K » 02 dec 2009, 01:15

Mijn eerste kreidler gekocht meteen in de week na m'n 16e verjaardag.
Een originele RS bij Floor Verbruggen in de Hoef.
Een 69 of 70er, dat weet ik niet meer.

Bij ons in het dorp was het ook Zündapp en Kreidler wat je moest hebben, er waren vooral erg snelle kreidlers bij.
Opvoeren had ik geen geduld voor (lees geen verstand van) dus ik was wel wijs met het feit dat ik een motorfietsje gevonden had, meteen snel en zonder moeite.
Netjes een geel plaatje voorop en het onderste stuk achterspatbord wit.
Moeders in de stress... m'n ouwe heer had natuurlijk wel in de gaten wat ik nou weer uitgevreten had.
Anderhalf jaar probleemloos op gereden, ra ra nooit aangehouden, een wonder toch...
Toen hij beroerd begon te lopen ingeruild op een Malaguti, zo een rank snelheids monster.
Dat vond ik dus helemaal prut, veels te iel en gammel bovendien.
Na precies één week werd deze nieuwe aanwinst gejat bij de plaatselijke bioscoop en ik vond het niet eens erg.

1975 - 2003 helemaal geen brommer.

Ja toch... een Bultaco 250 Pursang, waar ik zo ongeloofelijk hard mee op mijn bek ben gegaan dat ik er gelijk klaar mee was.
Wanneer je over 'knippen' springt dan is het de bedoeling dat je ook daadwerkelijk van de ene OVER de andere springt en niet er vol tegenaan.
Over en uit, niks 'doorgaan'.

September 2003 2e editie Hibra. (Historische bloemen race Aalsmeer)
We fietsten toevallig langs, tweetakt gejank, school maten van 30 jaar retour weer op eenzelfde blauwe 517, dames van weleer nu getrouwd en... krijg nou de kolére, die gozer heb een racer.

Ja, dan is dus het hek volledig van de dam.

Maar geen rooie RS meer.
Was er wel mee bezig maar had al snel in de gaten, hiero, dat een RS toch wel wat 'gewoontjes' was. Het barst er van.
Dus een stoeptegel grijze TM.

Rommats, bedankt nog!

Oh ja...
Ooit had ik een Kreidler en vond een oranje waterkoeler veel cooler.
Nu heb ik weer een Kreidler en... jawel hoor, d'r is niks veranderd. :mrgreen:

We blijven dromen.

Gebruikersavatar
wimvd
Berichten: 233
Lid geworden op: 26 sep 2009, 17:19
Locatie: raalte
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#63 Bericht door wimvd » 02 dec 2009, 16:35

mijn eerste kreidler gekocht in 1971 was van het bj 1967 model met de aparte kap over het stuur (zg hondekop) 1jaar later met de kwast
rood overgeschilderd omdat spuiten met iets te duur was.
tot 1974 hier mee gereden verkocht helaas
tot 2002 nadat de toertocht in wijhe terugkwam ik wist niet wat ik zag
al die kreidlers en zundppen en overige na een praatje met paar
kreidler rijders . dacht ik volgend jaar rij ik ook mee, op zoek naar een kreidler een LF-C bj 1976 gekocht deze opgeknapt
na 28 jaar zonder brommers was ik het sleutelen en de techniek van
kreidlers nog niet kwijt :D

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19184
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 495 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

#64 Bericht door dijk » 02 dec 2009, 18:54

Ed.P schreef:Ik had mijn eerste Kreidler op m,n 12e een zelfbouw crosser , doordat ik meerdere vrienden had die met Kreidler racede , Andre Schilder , Theo van baden , Rob Punt rolde ik er vanzelf in.
Op mijn 13e Bij Kreidler dealer Theo Schilder begonnen die overgens nog steeds bij me langs wipt en in 1979 mijn eerste straat kreidler gekocht van Co de Zeeuw uit Heiloo.
Van 1981 t/m 2005 geen Kreidler meer aangeraakt.
ed je hebt toch niet te veel krom gestaan met theo van baden in je buurt :whistle :lol:

Gebruikersavatar
josku
Berichten: 162
Lid geworden op: 08 feb 2007, 17:51
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Mijn eerste kreidler

#65 Bericht door josku » 02 dec 2009, 21:36

Ed.P schreef:Ik had mijn eerste Kreidler op m,n 12e een zelfbouw crosser , doordat ik meerdere vrienden had die met Kreidler racede , Andre Schilder , Theo van baden , Rob Punt rolde ik er vanzelf in.
Op mijn 13e Bij Kreidler dealer Theo Schilder begonnen die overgens nog steeds bij me langs wipt en in 1979 mijn eerste straat kreidler gekocht van Co de Zeeuw uit Heiloo.
Van 1981 t/m 2005 geen Kreidler meer aangeraakt.
Ook ik heb de Theo Schilder lesschool gehad en wel vanaf de periode dat de witte kop (Andre) nog geen bromfiets mocht rijden.(1972) (kunnen wel natuurlijk)

Begonnen bij Theo samen met Willem Ellis ,Sjaak Bakker en op de Vondelstraat Ton Vreker en Ben kouwen j.r.

Heb toen ook de problemen met de eerste vierbakken en nieuw type vorken meegemaakt.
Keerringen van de sport vork lekkage, O ringen op de trapas lek en het ergste was het tandwiel voor de eerste versnelling waar WEER eens een tand was uit getrapt, tijdens het aantrappen en per ongeluk deze in zijn versnelling trappen.

De namen en personen die jij noemt zijn mij natuurlijk ook heel bekend.

Heb toen mijn eerste kreidler gekocht en wel een geheel verchroomde incl het frame ,daarna deze van de hand gedaan en toen een eertse nieuwe FLUOR gekocht bij de baas zonder motorblok (deze was nodig voor een klant, daar zijn blok was ontvreemd) en deze voorzien van een vijfbak .

Daarna is het verkopen en kopen geworden ,nooit echt een vaste meer gehad.

Nu heb ik dan de leeftijd van boven de vijftig, en ben nu zuinig op mijn kreidlertjes

groet Jos

Gebruikersavatar
koepelsekreidler
Berichten: 3371
Lid geworden op: 28 aug 2005, 14:29
Locatie: schagerbrug
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#66 Bericht door koepelsekreidler » 02 dec 2009, 23:16

ja we hebben wel geleerd ze zelf wel goed op slot te zetten


:D mart

Ed.P
Berichten: 3124
Lid geworden op: 29 nov 2005, 13:44
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 11 keren

Re: Mijn eerste kreidler

#67 Bericht door Ed.P » 02 dec 2009, 23:28

josku schreef:
Ed.P schreef:Ik had mijn eerste Kreidler op m,n 12e een zelfbouw crosser , doordat ik meerdere vrienden had die met Kreidler racede , Andre Schilder , Theo van baden , Rob Punt rolde ik er vanzelf in.
Op mijn 13e Bij Kreidler dealer Theo Schilder begonnen die overgens nog steeds bij me langs wipt en in 1979 mijn eerste straat kreidler gekocht van Co de Zeeuw uit Heiloo.
Van 1981 t/m 2005 geen Kreidler meer aangeraakt.
Ook ik heb de Theo Schilder lesschool gehad en wel vanaf de periode dat de witte kop (Andre) nog geen bromfiets mocht rijden.(1972) (kunnen wel natuurlijk)

Begonnen bij Theo samen met Willem Ellis ,Sjaak Bakker en op de Vondelstraat Ton Vreker en Ben kouwen j.r.

Heb toen ook de problemen met de eerste vierbakken en nieuw type vorken meegemaakt.
Keerringen van de sport vork lekkage, O ringen op de trapas lek en het ergste was het tandwiel voor de eerste versnelling waar WEER eens een tand was uit getrapt, tijdens het aantrappen en per ongeluk deze in zijn versnelling trappen.

De namen en personen die jij noemt zijn mij natuurlijk ook heel bekend.

Heb toen mijn eerste kreidler gekocht en wel een geheel verchroomde incl het frame ,daarna deze van de hand gedaan en toen een eertse nieuwe FLUOR gekocht bij de baas zonder motorblok (deze was nodig voor een klant, daar zijn blok was ontvreemd) en deze voorzien van een vijfbak .

Daarna is het verkopen en kopen geworden ,nooit echt een vaste meer gehad.

Nu heb ik dan de leeftijd van boven de vijftig, en ben nu zuinig op mijn kreidlertjes

groet Jos
Lachen zeg,

Ton Vreker woonden een paar huizen verderop , Ben Kouwen een paar huizen van Rob punt , ik heb nog heel lang contact gehad met zijn broer Jul Kouwen.

@Dijk,

Volgens mij was Theo toen nog niet uit de kast...of ik was zo naief :shock:

Gebruikersavatar
Loek D.
Berichten: 649
Lid geworden op: 12 aug 2008, 20:16
Locatie: Zuid Limburg
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#68 Bericht door Loek D. » 03 dec 2009, 17:12

Man, super mooie verhalen hier. Helaas heb ik niet zo´n stoere verhalen te vertellen, ik heb hem pas 1,5 jaar.

Gebruikersavatar
svdh
Berichten: 1509
Lid geworden op: 24 jun 2007, 23:09
Locatie: Veghel, Noord-Brabant
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#69 Bericht door svdh » 03 dec 2009, 21:24

Toen ik ongeveer 11 was, ging ik een keer mee met mijn vader en zus naar een oldtimerbeurs voor onderdelen voor mijn zus d'r Tomos 4TL uit '74, die mijn vader de week daarvoor voor 400 gulden (2002, dus nog net geen euro's :wink:) had gekocht. Terwijl ik aan het rondkijken was, zag ik één bepaalde brommer opvallen tussen de rest. Het was een rode TRS met chromen buffeltank. Dat vond ik toen al een erg mooie brommer, dus is de naam Kreidler gewoon blijven hangen.
Toen ik 15 werd begon ik met mijn vader ook een beetje rond te kijken op Marktplaats voor een mooie Kreidler, maar we kwamen erop uit dat ik maar even moest wachten.
Een halfjaar later, kreeg mijn vader een aanbod voor een zilveren Zündapp KS50 voor €450,00. Tja die was ook wel mooi, maar niet zo mooi als zo'n Kreidler. Dus stiekem toch getwijfeld maar uiteindelijk had ik gezegd dat ik liever een Kreidler wou.
Weer op Marktplaats kijken, toen zag ik een net geplaatste advertentie voor een oranje LF uit 1975 in Boxtel voor €650,00, met kenteken en dichtbij ook nog! Het was wel duidelijk dat het een opknapper was, maar dat was toch geen probleem.
Meteen afgesproken om hem te komen bekijken.

Met €650,00 op zak kwamen we op zondag 24 juni 2007 aan in Boxtel.

Na even bekijken zag ik het wel zitten, maar ik verwachtte dat mijn vader hem te duur zou vinden omdat hij niet erg mooi meer was.

Na de vraag of de verkoper hem even wou starten, wat prime in orde was vroeg mijn vader een hem: '€650,00 was het toch?'

Dus was de koop gedaan en werd de Kreidler mee naar huis gebracht :D

Gebruikersavatar
nick bakker
Berichten: 2742
Lid geworden op: 16 sep 2003, 17:02
Locatie: haarlemmerliede (NH)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#70 Bericht door nick bakker » 05 dec 2009, 14:44

gewoon een uit de tuin geplukt, wilde op mn 12e beetje gaan crossen

Rmc_Snip
Berichten: 45
Lid geworden op: 26 jul 2009, 19:12
Locatie: Ridderkerk
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 0

#71 Bericht door Rmc_Snip » 05 dec 2009, 17:01

M'n vader had toen ik 13 was een oranje Kreidler en m'n moeder had een rode Puch Maxi.
Dus ik wou toen als ik 16 werd ook een brommer.

Maar toen ik nog 15 was en m'n neefje jarig was had m'n vader al een gesprek met de vader van m'n oom. Binnenkort word hij 16 en dan wil hij ook een brommer. Dus ja maar even kijken wat er te koop is. Toen zei hij van ik heb nog een Kreidler in de schuur staan en die heb ik al jaren niet meer gebruik heb je interesse? Anders gaat de Kreidler naar het grof vuil.
Dus m'n pa had wel interesse in die Kreidler.

Dus toen ik in juli 16 werd had ik een Puch Maxi als eerste brommer en een maand later kreeg ik toen die Kreidler die m'n oom en tante kwamen brengen met een aanhangwagen van uit zeeland.

En tot nu toe heb ik nog steeds die Kreidler en nu zijn we 15 jaar verder en heb deze Kreidler nog steeds, Maar deze Kreidler gaat ook niet weg.
Dus zo ben ik aan m'n eerste Kreidler gekomen.

Daarna nog een Kreidler uit 66 en een Kreidler uit 76 gehad maar allebei weg gedaan.

En sinds juni dit jaar maar weer een Kreidler gekocht die ik lekker op m'n gemak aan het opknappen ben.

Fred57
Berichten: 690
Lid geworden op: 14 jan 2008, 19:06
Locatie: Rotterdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#72 Bericht door Fred57 » 05 dec 2009, 17:22

Mijn eerste kreidler kreeg ik toen ik 16 werd van mijn ouders [ tweedehands ] maar wel heel mooi [ 1325 guldens ] er zat ook veel chroom op en hij liep ongeveer 80 / 85 :P alleen wisten mijn ouders dat niet toen we hem gingen kopen en ik ook niet eerlijk gezegd :lol:
De bromfiets winkel zat toen in het westen van rotterdam waar ik ook mijn fiets stalde [ fietsenstallingen zaten volgens mij door heel de stad toender tijd ]
Maar goed we waren wezen kijken voor de kreidler en de koop was gesloten en de kreidler zou nog een beurtje krijgen :clap
Kom ik uit school op de fiets zie ik MIJN kreidler met een jan takke gang voorbij schieten #-o
Toen zag ik pas echt hoe hard dan ding ging ik schrok er echt van !!
Eindelijk was het zover dat ik [ legaal ] brommer mocht rijden en nog zonder helm ook !! maar daar was ik snel overheen want ik [ eigenlijk wij mij meissie en ik en nog steeds samen he !! :D droeg al een helm voordat het verplicht was [ dat was in 1974 geloof ik ]
een paar maanden later werd ik achterna gezeten door zo'n politie tank [ chevrolet c10] en reed door een put heen ballen op de tank :oops: :oops:
dus het ziekenhuis in en na een paar dagen verblijf daar kwam mijn vader mij halen met het bericht dat de kreidler gepikt was :evil:
Na enig vragen bij [ vrienden ] bleek dat het bekend was door wie hij 'geleend ' was en zijn we op zoek gegaan en jawel fred wist de ganster te overtuigen dat zijn tandjes eruit zouden gaan als mijn brommer niet terug kwam !!!
Na een hoop gezeur [ politie wilde toen al niet komen ] kreeg ik mijn brommer terug !!

Lang verhaal maar waar gebeurd !!

Gr Fred

Gebruikersavatar
Maarten/sbargh
Berichten: 726
Lid geworden op: 25 apr 2004, 16:17
Locatie: 's-heerenberg
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#73 Bericht door Maarten/sbargh » 05 dec 2009, 17:59

Oja,

Ik heb ook nog een Zündapp 517 gekocht uit een boerenschuur en een Kreidler RMC-s zo uit de tuin hier in de buurt. Ook nog een Sparta! Beiden doorverkocht... Toch beetje jammer...

Gebruikersavatar
Arny
Berichten: 1211
Lid geworden op: 06 feb 2005, 16:59
Locatie: Rotterdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#74 Bericht door Arny » 05 dec 2009, 19:31

Speciaal voor Fred57..

Afbeelding

Als ik het goed heb staan er 2 in het politiemuseum aan de boezemsingel. De witte politie en de blauwe ME uitvoering..

Fred57
Berichten: 690
Lid geworden op: 14 jan 2008, 19:06
Locatie: Rotterdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#75 Bericht door Fred57 » 05 dec 2009, 21:03

Gaaf plaatje Arny !!!

Het was echt een tank die C 10 je hoorde hem alleen bijna niet aan komen :oops:
En die bank achterin was gewoon hout ! en daar gleed je dus zo van af .
Er is 1 C10 gerestaureerd bij een autobedrijf [ kloppers ] in de koperstraat en die zie ik een enkele keer nog wel eens rijden , de laatste beurs in de bloemenveiling in bleiswijk stond hij / zij er ook !

Nog een leuk [ nou leuk ?? ] verhaaltje over zo'n C10
Ik denk dat het in 1981 / 1982 of zo was ik moest s'morgens om 5 uur gaan werken en ik hoorde een klap [ nee geen :lol: vuurwerk ] staat er een C 10 tegen mijn schoonvader zijn auto en hij heeft nog 3 andere geparkeerde auto's in puin gedrukt !
De agent was in slaap gevallen [ is detail ]

Bedankt voor de foto heel gaaf man !!

Gr Fred

Plaats reactie