oldtimer verzekeren

Adressen Kreidlers & onderdelen, Verzekeringen, Motorkeuring, Framenummers,
Aankooptips, Links etc.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
hcmaikel
Berichten: 383
Lid geworden op: 02 apr 2009, 13:16
Locatie: Egmond Binnen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

oldtimer verzekeren

#1 Bericht door hcmaikel » 01 mar 2010, 20:51

Beste mensen,

ik heb een vraagje over de brommer oldtimer verzekeren.
ik ben momenteel bij unive verzekerd en ik betaal rond de 40 euro per maand.
dit is wa+diefstal, helaas krijg ik maar 1000 euro terug als hij is gestolen.
maargoed ik heb het zo besproken dat ik deze verzekering kan omzetten in een auto verzekering(wat hopelijk volgende week gaat gebeuren) en deze dan oldtimer kan verzekeren. nu heb ik van de week bij unive nog even gepraat erover en nu blijkt dat de brommer 30 jaar oud moet zijn en de bestuurder minimaal 23. nu is mijne bijna 29 jaar en ben ik nog geen 23. nu is de vraag waar en met welke oldtimer verzekering hebben jullie goeie ervaringen en kan ik hem op mijn naam oldtimer verzekeren en waar zijn jullie verzekerd. nu kan ik naar mijn weten alleen WA verzekerd zijn bij oldtimer en dus geen diefstal? en wat zijn de kosten ong per jaar.ik heb al bij div. bekende verzekeringen gekeken maar kan er niet echt hoogte van krijgen

bedankt,
Maikel

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60387
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 964 keren
Ontvangen waarderingen: 2279 keren

#2 Bericht door Enzo-tvdzijden » 01 mar 2010, 20:56

Pagina´s vol over geschreven op het forum.

Hier één van de laatste.
viewtopic.php?t=30106&start=0&postdays= ... highlight=

Enzo

Gebruikersavatar
caveman
Berichten: 7902
Lid geworden op: 01 okt 2003, 11:21
Locatie: Grunn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#3 Bericht door caveman » 01 mar 2010, 21:12

ga maar even goed opletten nu want per 1 jan 2010 zijn er heel veel verzekeringen die je niet meer willen verzekeren, als je alleen met een brommer of scooter komt alleen maar als je gelijk alles wil laten verzekeren.....

en voor een goede oldtimer verzekering moet je een taxatie rapport hebben, dit kost ongeveer 100,00 en is drie jaar geldig. en je kan hem dan all risk laten verzekeren. rij je hem dan in de prak krijg je ook de waarde waar hij op is geschat. en alle andere verzekeringen betalen alleen de dag waarde uit.

en dan even terug te komen op wa+diefstal die 1000,- is niet wat je krijgt alleen met een goed gekeurd slot. en dan kijken ze nog even naar de dag waarde moet je van goede huize komen om te bewijzen dat hij dat waard is.

greetz cave

Gebruikersavatar
hcmaikel
Berichten: 383
Lid geworden op: 02 apr 2009, 13:16
Locatie: Egmond Binnen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#4 Bericht door hcmaikel » 01 mar 2010, 22:44

caveman schreef:ga maar even goed opletten nu want per 1 jan 2010 zijn er heel veel verzekeringen die je niet meer willen verzekeren, als je alleen met een brommer of scooter komt alleen maar als je gelijk alles wil laten verzekeren.....

en voor een goede oldtimer verzekering moet je een taxatie rapport hebben, dit kost ongeveer 100,00 en is drie jaar geldig. en je kan hem dan all risk laten verzekeren. rij je hem dan in de prak krijg je ook de waarde waar hij op is geschat. en alle andere verzekeringen betalen alleen de dag waarde uit.

en dan even terug te komen op wa+diefstal die 1000,- is niet wat je krijgt alleen met een goed gekeurd slot. en dan kijken ze nog even naar de dag waarde moet je van goede huize komen om te bewijzen dat hij dat waard is.

greetz cave
kijk hier kan ik wat mee. ik was er inderdaad ook al achter gekomen dat de verzekeringen moeilijker deden. maargoed ik ga gewoon verder opzoek! van de zomer wou ik hem toch al laten taxeren dus diet komt ook goed samen met de verzekering! en over de 1000euro voor t diefstal is inderdaad het max. wat ik terug kan vangen mits ik een goed gekeurd slot heb. en dat heb ik gelukkig wel!

Maikel

Gebruikersavatar
hcmaikel
Berichten: 383
Lid geworden op: 02 apr 2009, 13:16
Locatie: Egmond Binnen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#5 Bericht door hcmaikel » 02 mar 2010, 19:38

nog 1 vraagje,
als de brommer nou gestolen word als hij in de schuur staat of binnen.
krijg ik hem dan wel vergoed(inboedel verzekering) of moet hij daarvoor echt diefstal verzekerd zijn?

Gebruikersavatar
MichielJ
Winnaar Kreidlerverkiezing 2009
Berichten: 2343
Lid geworden op: 13 okt 2006, 22:47
Locatie: Leidschenveen / 's-Gravenhage
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#6 Bericht door MichielJ » 02 mar 2010, 20:19

Motorvoertuigen vallen niet onder een inboedelverzekering :|

Gebruikersavatar
Flacko
Berichten: 2490
Lid geworden op: 12 aug 2004, 18:21
Locatie: 's-Hertogenbosch
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#7 Bericht door Flacko » 02 mar 2010, 20:30

Bromfietsen vielen altijd onder de inboedel, het kan natuurlijk ook allemaal veranderd zijn (met het invoeren van het bromfietskenteken)

Gebruikersavatar
hcmaikel
Berichten: 383
Lid geworden op: 02 apr 2009, 13:16
Locatie: Egmond Binnen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#8 Bericht door hcmaikel » 02 mar 2010, 20:37

maar een bromfiets is toch geen motorvoertuig?

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60387
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 964 keren
Ontvangen waarderingen: 2279 keren

#9 Bericht door Enzo-tvdzijden » 02 mar 2010, 20:40

hcmaikel schreef:maar een bromfiets is toch geen motorvoertuig?
RDW

Voor welke voertuigen geldt de kentekenplicht voor bromfietsen?

De kentekenplicht voor bromfietsen geldt voor alle bromfietsen in Nederland. Kentekenplichtig zijn de voertuigen die op de openbare weg gebruikt worden, zoals de bromfiets, de bromscooter, de snorfiets, de elektrische step, de bakbromfiets, de ijscobromfiets, de bromfiets-quad, de brommobiel en fietsen met hulpmotor.

Onder bromfietsen wordt verstaan:

* motorrijtuig op twee wielen, met een door de constructie bepaalde maximumsnelheid van niet meer dan 45 km/h, uitgerust met een verbrandingsmotor met een cilinderinhoud van niet meer dan 50 cm³ of een elektromotor met een nominaal continu maximumvermogen van niet meer dan 4 kW, niet zijnde een gehandicaptenvoertuig;
* motorrijtuig op drie of vier wielen, met een door de constructie bepaalde maximumsnelheid van niet meer dan 45 km/h, niet zijnde een gehandicaptenvoertuig, uitgerust met:

Gebruikersavatar
caveman
Berichten: 7902
Lid geworden op: 01 okt 2003, 11:21
Locatie: Grunn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#10 Bericht door caveman » 02 mar 2010, 22:46

hcmaikel schreef:nog 1 vraagje,
als de brommer nou gestolen word als hij in de schuur staat of binnen.
krijg ik hem dan wel vergoed(inboedel verzekering) of moet hij daarvoor echt diefstal verzekerd zijn?
vraag je toch even aan de maatschappij waar de inboedel bij verzekerd is.

bij ons wel in de schuur die aan het huis zit maar niet in de losstaande schuur
ze weten zelf ook niet waarom #-o

greetz cave 8)

oja de motor moet wel een extra slot hebben.....brommer weet ik niet.

Gebruikersavatar
MichielJ
Winnaar Kreidlerverkiezing 2009
Berichten: 2343
Lid geworden op: 13 okt 2006, 22:47
Locatie: Leidschenveen / 's-Gravenhage
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#11 Bericht door MichielJ » 03 mar 2010, 08:53

caveman schreef:
hcmaikel schreef:nog 1 vraagje,
als de brommer nou gestolen word als hij in de schuur staat of binnen.
krijg ik hem dan wel vergoed(inboedel verzekering) of moet hij daarvoor echt diefstal verzekerd zijn?
vraag je toch even aan de maatschappij waar de inboedel bij verzekerd is.

bij ons wel in de schuur die aan het huis zit maar niet in de losstaande schuur
ze weten zelf ook niet waarom #-o

greetz cave 8)

oja de motor moet wel een extra slot hebben.....brommer weet ik niet.
Losstaande schuren vallen volgens mij onder je opstalverzekering Hilvert.

@Maikel; ik zou het inderdaad gewoon even navragen en indien ja even laten bevestigen bij de verzekering. Mijn verzekering dekt in ieder geval geen brom- en motorfietsen. Deze kennen een eigen verzekering (WA+ of casco).

Oldtimers zijn heel goed appart te verzekeren maar dan gelden er vaak wel leeftijdsgrenzen e.d.

Je kunt ook de premie in je zak houden en dan investeren in een electronische waakhond en een dik slot..dat is mijn methode :wink:

Gebruikersavatar
Flacko
Berichten: 2490
Lid geworden op: 12 aug 2004, 18:21
Locatie: 's-Hertogenbosch
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#12 Bericht door Flacko » 03 mar 2010, 09:23

Ik heb al jaren een dubbele garagebox in een ander gedeelte van de stad en de garage is gewoon verzekerd.
Het verzekerde object staat wel apart op mijn polis vermeld en de machines en gereedschap zijn gewoon gedekt.
Of de gekentekende bromfietsen die erin staan nu nog steeds onder deze inboedelverzekering vallen is voor mij niet duidelijk.
Ik zal dat toch eens gaan navragen bij mijn tussenpersoon.

Gebruikersavatar
caveman
Berichten: 7902
Lid geworden op: 01 okt 2003, 11:21
Locatie: Grunn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#13 Bericht door caveman » 03 mar 2010, 09:35

Ja klopt valt onder opstal... maar wel laten vermelden dat er een brommer in staat van een bepaalde waarde....

en wat falcko zegt klopt ook dat heb ik ook met de boxen gedaan en ook de waarde van de machines apart door gegeven. en de brommer op kenteken valt dan gewoon weer onder zijn eigen verzekering maar ik heb ze er wel bij gemeld...(staan in mijn geval ook op de polis.)

greetz cave 8)

Gebruikersavatar
Maarten/sbargh
Berichten: 726
Lid geworden op: 25 apr 2004, 16:17
Locatie: 's-heerenberg
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#14 Bericht door Maarten/sbargh » 03 mar 2010, 12:41

altijd bij inboedel alle extra dingenb vermelden. komt dan wel vaak wat bij, maar je hebt het dan wel verzekerd. Wij hebben bijv de jukebox meeverzekerd.

Gebruikersavatar
hcmaikel
Berichten: 383
Lid geworden op: 02 apr 2009, 13:16
Locatie: Egmond Binnen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#15 Bericht door hcmaikel » 03 mar 2010, 12:44

kijk heren dit is duidelijk.
heb hier een daar even rond gemailt en gebeld voor oldtimer verzekeringen.
ik zal ook even nagaan bij de inboeldel verzekering van hoe en wat.

Maikel

Gebruikersavatar
Mark.
Berichten: 376
Lid geworden op: 24 sep 2008, 21:26
Locatie: Maasland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#16 Bericht door Mark. » 03 mar 2010, 17:00

er wordt vaak overal gezegd dat er aan oldtimerverzekeringen een hoop eisen gesteld zijn, zo zou het vaak voor 20+ zijn of moet je meerdere voertuigen op naam hebben staan en zou je niet meer dan een bepaald aantal kilometer per jaar mogen rijden..
dat hoorde ik zelf allemaal pas nadat ik al een oldtimerverzekering afgesloten had bij de anwb, waar nergens om mijn leeftijd en de andere eerder genoemde dingen gevraagd werd.

ik ken meerdere mensen die ook altijd oldtimer-verzekerd hebben gereden of nog rijden, dus ik geloofde het allemaal wel

een maandje geleden had ik een aanrijding met een fietser buiten mijn schuld, maar dat is een heel ander verhaal. ik kreeg niks uitgekeerd (alleen schade aan mijn broek) maar de 13-jarige fietser kreeg zijn schade wel uitgekeerd. (omdat fietsers altijd altijd beschermd worden, en minderjarige fietsers helemaal) en er is verder met geen woord gesproken over mijn verzekering dat die niet zou kloppen..

strebbel
Berichten: 347
Lid geworden op: 24 okt 2008, 18:06
Locatie: omgeving westland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#17 Bericht door strebbel » 03 mar 2010, 17:05

Mark op jouw leeftijd kan je geen oldtimerverzekering afsluiten, die van jou staat niet op jou naam meen ik.
groet Henk

Gebruikersavatar
Mark.
Berichten: 376
Lid geworden op: 24 sep 2008, 21:26
Locatie: Maasland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#18 Bericht door Mark. » 03 mar 2010, 17:35

hij staat op mijn naam, en nergens iets te vinden bij anwb (ook niet in de polis) over leeftijden

Gebruikersavatar
caveman
Berichten: 7902
Lid geworden op: 01 okt 2003, 11:21
Locatie: Grunn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#19 Bericht door caveman » 03 mar 2010, 19:04

Mark. schreef:ik ken meerdere mensen die ook altijd oldtimer-verzekerd hebben gereden of nog rijden, dus ik geloofde het allemaal wel
een maandje geleden had ik een aanrijding met een fietser buiten mijn schuld, maar dat is een heel ander verhaal. ik kreeg niks uitgekeerd (alleen schade aan mijn broek) maar de 13-jarige fietser kreeg zijn schade wel uitgekeerd. (omdat fietsers altijd altijd beschermd worden, en minderjarige fietsers helemaal) en er is verder met geen woord gesproken over mijn verzekering dat die niet zou kloppen..
Alleen een oldtimer verzekering is gewoon wa + heb je weinig aan (ja iets goedkoper) als ik een oldtimer verzekering afsluit laat ik het taxeren en all risk verzekeren dan betaal je echt weinig, of te wel het taxatie bedrag aan premie en als je dan wat krijgt krijg je alles 100% vergoedt.

greetz cave

lennard
Berichten: 405
Lid geworden op: 26 sep 2005, 20:16
Locatie: Maasland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#20 Bericht door lennard » 03 mar 2010, 20:01

zelfde verhaal als mark, had alleen niemand aangereden :roll: :wink: anwb heeft geen leeftijdsvoorwaarden voor een oltimerdverzekering

Plaats reactie