vakantie
-
- Berichten: 317
- Lid geworden op: 01 mar 2009, 17:19
- Locatie: de lier
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
vakantie
over 3 weken ga ik met 2 kreidler een zundapp en een honda naar belgie en dan door naar frankrijk en luxemburg
nu zal ik graag tips willen weten zoals wat zekker meenemen aan onderdelen en hoe kan je het best een berg af rijden
konstand de rem in of remmen op de motor moet ik juist koppeling in knijpen met berg af of juist niet
en noem alles maar op
mvg ronald tetteroo
nu zal ik graag tips willen weten zoals wat zekker meenemen aan onderdelen en hoe kan je het best een berg af rijden
konstand de rem in of remmen op de motor moet ik juist koppeling in knijpen met berg af of juist niet
en noem alles maar op
mvg ronald tetteroo
- Krulekoare
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 28 mei 2011, 19:36
- Locatie: in de keet
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: vakantie
als extra onderdelen zou ik meenmenen.
- een extra bougie
- paar exotische maten boutjes, zoals m7
- m10 boutjes, die zitten ook veel in je brommert
- bandenpompje
- extra lampjes
- en dat soort dingetjes je kunt beter wat teveel meenemen, dan dat je straks daar staat met een sip gezichtje...
Gr
- een extra bougie
- paar exotische maten boutjes, zoals m7
- m10 boutjes, die zitten ook veel in je brommert
- bandenpompje
- extra lampjes
- en dat soort dingetjes je kunt beter wat teveel meenemen, dan dat je straks daar staat met een sip gezichtje...
Gr
- marijnflipse
- Berichten: 196
- Lid geworden op: 02 jun 2008, 18:10
- Locatie: Bilthoven
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: vakantie
Een berg afrijden is soms best wel klote op een brommer. Je moet half gas/volgas de berg af (wanneer dit kan natuurlijk qua veiligheid) en wanneer het toerental te hoog wordt, doe je het gas even los, en rem je even tot je toerental weer op een respectabel niveau is.
Zo deed ik het in ieder geval. Je moet beslist niet je koppeling inhouden tijdens het afdalen.
Zo deed ik het in ieder geval. Je moet beslist niet je koppeling inhouden tijdens het afdalen.
- Jovink
- Berichten: 1029
- Lid geworden op: 11 jul 2006, 22:31
- Locatie: schipluiden
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: vakantie
M10 lijkt me wat groot, met m10 boutje bedoel jij sleutelwijdte 10mm en 6mm is de dikte van de boutjes. (m6)Krulekoare schreef:als extra onderdelen zou ik meenmenen.
- een extra bougie
- paar exotische maten boutjes, zoals m7
- m10 boutjes, die zitten ook veel in je brommert
- bandenpompje
- extra lampjes
- en dat soort dingetjes je kunt beter wat teveel meenemen, dan dat je straks daar staat met een sip gezichtje...
Gr
Met wat voor ontsteking(en) word er gereden?
Verder is een reserve binnenband, bandafnemers, en een plakkerset ook nooit weg.
Compact doppendoosje en een steeksleutelsetje zou ik ook meenemen.
Wat lampjes voor evt 's avonds/ 's ochtends rijden.
Gaskabel koppelingskabel en remkabel, als er 1 breekt ben je de sjaak.
Kettingspraytje voor de ketting/tandwielen en wat nieuwe bougies, evt een dop, en je bent er wel ongeveer.
Als er iemand met spaakwielen meerijd, wat extra spaken. Vaak als er 1 gaat volgen er snel meer...
Zorg dat je motortje in goeie conditie is, vers zuigerveertje, olie, bougietje en een technisch goed blok, goede/verse remvoeringen, dan kom je een heel eind.
Berg afrijden zou ik afwisselen remmen/ afremmen op de motor.
Constant afremmen op de motor is wel mooi, maar is het ook niet helemaal ivm oplopend toerental.
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 19 nov 2010, 23:50
- Locatie: berkel-enschot
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: vakantie
Wij zijn met hemelvaart 4 dagen naar basel geweest ( 2 dagen heen en 2 dagen terug)ongeveer 1350 km
1 kreidler en 3 zundapps allemaal met snelheden van tussen de 80 en 90 km per uur wat wij allemaal extra meenamen zijn
bougie,binnenband,touw (om te slepen )reserve ketting,mengolie, diverse boutjes en moertjes,koppelings en gaskabel,en eventueel een reserve ontsteking
En waar je aan moet denken dat veel tankstations in frankrijk tussen 12.00 uur en 14.00 uur gesloten zijn ( kan vervelend zijn )
Verder wat de bergen betreft berg op goed in de toeren rijden zodat de snelheid er ook een beetje inblijft ( koeling ) en bergaf wij reden meestal stukjes volgas dan weer remmen en dan weer halfgas een beetje afwisselen ( volgas waar het kon )
Ik moet zeggen wat wij weer uitkijken naar de volgende rit In de bergen en kleine weggetjes is het supper rijden als er maar veel bochtenwerk inzit En als laatste zou ik adviseren neem een navigatie mee dat rijdt heel rustig en snel ( je hoeft bijna niet meer te zoeken )
groetjes Rene'
1 kreidler en 3 zundapps allemaal met snelheden van tussen de 80 en 90 km per uur wat wij allemaal extra meenamen zijn
bougie,binnenband,touw (om te slepen )reserve ketting,mengolie, diverse boutjes en moertjes,koppelings en gaskabel,en eventueel een reserve ontsteking
En waar je aan moet denken dat veel tankstations in frankrijk tussen 12.00 uur en 14.00 uur gesloten zijn ( kan vervelend zijn )
Verder wat de bergen betreft berg op goed in de toeren rijden zodat de snelheid er ook een beetje inblijft ( koeling ) en bergaf wij reden meestal stukjes volgas dan weer remmen en dan weer halfgas een beetje afwisselen ( volgas waar het kon )
Ik moet zeggen wat wij weer uitkijken naar de volgende rit In de bergen en kleine weggetjes is het supper rijden als er maar veel bochtenwerk inzit En als laatste zou ik adviseren neem een navigatie mee dat rijdt heel rustig en snel ( je hoeft bijna niet meer te zoeken )
groetjes Rene'
- Blok724
- Berichten: 476
- Lid geworden op: 09 aug 2008, 23:50
- Locatie: NW Overijssel
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: vakantie
Bergafwaarts het knopje waar je hem mee uitzet indrukken en dan het gas open.
Dan rem je af op de motor en krijgt hij toch brandstof. (lees smering)
Rene
Dan rem je af op de motor en krijgt hij toch brandstof. (lees smering)
Rene
- Krulekoare
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 28 mei 2011, 19:36
- Locatie: in de keet
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: vakantie
[/quote]
M10 lijkt me wat groot, met m10 boutje bedoel jij sleutelwijdte 10mm en 6mm is de dikte van de boutjes. (m6)
[/quote]
how.. dat bedoel ik ook
Gr
M10 lijkt me wat groot, met m10 boutje bedoel jij sleutelwijdte 10mm en 6mm is de dikte van de boutjes. (m6)
[/quote]
how.. dat bedoel ik ook
Gr
Re: vakantie
hoe verzin je dit toch allemaal?Blok724 schreef:Bergafwaarts het knopje waar je hem mee uitzet indrukken en dan het gas open.
Dan rem je af op de motor en krijgt hij toch brandstof. (lees smering)
Rene
gewoon met je verstand naar beneden rijden
gaan waar je gaan kan
en verder op de motor afremmen en waar nodig gewoon bij remmen
- peterria
- Berichten: 1283
- Lid geworden op: 04 nov 2007, 15:25
- Locatie: alblasserdam
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Re: vakantie
ja volgens het instructieboekje staat bij afdalingen
niet kilometers lang met gesloten gashandele rijden
daar de moter dan te weinig smering krijgt
het is beter om ,bij lange afdalingen,af en toe het kortsluit contact in te drukken
en daarbij heel kort vol gas te geven.
hierdoor krijgt de moter de benodigde plie om de krukas,lagers
en de zuiger te smeren
gr peterria
niet kilometers lang met gesloten gashandele rijden
daar de moter dan te weinig smering krijgt
het is beter om ,bij lange afdalingen,af en toe het kortsluit contact in te drukken
en daarbij heel kort vol gas te geven.
hierdoor krijgt de moter de benodigde plie om de krukas,lagers
en de zuiger te smeren
gr peterria
- Blok724
- Berichten: 476
- Lid geworden op: 09 aug 2008, 23:50
- Locatie: NW Overijssel
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: vakantie
viewtopic.php?t=4343" onclick="window.open(this.href);return false;peterria schreef:ja volgens het instructieboekje staat bij afdalingen
niet kilometers lang met gesloten gashandele rijden
daar de moter dan te weinig smering krijgt
het is beter om ,bij lange afdalingen,af en toe het kortsluit contact in te drukken
en daarbij heel kort vol gas te geven.
hierdoor krijgt de moter de benodigde plie om de krukas,lagers
en de zuiger te smeren
gr peterria
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60431
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: vakantie
Ik sluit me bij Drika aan.drika schreef:gewoon met je verstand naar beneden rijdenBlok724 schreef:Bergafwaarts het knopje waar je hem mee uitzet indrukken en dan het gas open.
Dan rem je af op de motor en krijgt hij toch brandstof. (lees smering)
Rene
gaan waar je gaan kan
en verder op de motor afremmen en waar nodig gewoon bij remmen
Enzo
- peterria
- Berichten: 1283
- Lid geworden op: 04 nov 2007, 15:25
- Locatie: alblasserdam
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Re: vakantie
blok 724 rene je hebt helemaal gelijk
een tweetakt remt alleen goed op de moter af als je het knopje indrukt waar je hem mee afzet
en dan gas helemaal open voor de smering
dit doe je dus niet km lang maar na gelang dat je snelheid moet minderen
als dat niet rijkt kun je eventueel flink bij remmen om de snelheid,naar beneden tekrijgen
maar dat licht er aan hoe groot je hart is
ik zelf heb een groot een groot hart
en met de vrachtwagen de frejus naar beneden 16 km lang 100 km
maar binnen kort komt de tour de frans weer op tv
kijk even hoe ze dat met een fiets doen die hebben geen af zet knop
gr peteria
een tweetakt remt alleen goed op de moter af als je het knopje indrukt waar je hem mee afzet
en dan gas helemaal open voor de smering
dit doe je dus niet km lang maar na gelang dat je snelheid moet minderen
als dat niet rijkt kun je eventueel flink bij remmen om de snelheid,naar beneden tekrijgen
maar dat licht er aan hoe groot je hart is
ik zelf heb een groot een groot hart
en met de vrachtwagen de frejus naar beneden 16 km lang 100 km
maar binnen kort komt de tour de frans weer op tv
kijk even hoe ze dat met een fiets doen die hebben geen af zet knop
gr peteria
-
- Berichten: 317
- Lid geworden op: 01 mar 2009, 17:19
- Locatie: de lier
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0