Hoeveel km heeft jou Kreidler origineel gelopen?

Adressen Kreidlers & onderdelen, Verzekeringen, Motorkeuring, Framenummers,
Aankooptips, Links etc.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
hutch
Berichten: 54
Lid geworden op: 26 jul 2005, 11:51
Locatie: sint genesius rode
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Hoeveel km heeft jou Kreidler origineel gelopen?

#1 Bericht door hutch » 12 aug 2011, 12:07

Ik was eergisteren tussen de buien door op mijn RMC een rondje door het dorp gaan maken toen ik bij het stoplicht werd aangesproken door een vriendelijke Kreidler fan. Hij vertelde mij dat hij er vroeger ook een had gehad en informeerde naar de km stand. Ik antwoordde dat er momenteel 23.165 km opstaat zonder revisie. Hij was hoogst verbaasd dat een bromfiets zoveel kms kon maken - mijn vraag is daarom-
wat is de hoogste originele km stand hier op het forum?


Hutch.

SwiffMeister
Berichten: 548
Lid geworden op: 15 apr 2006, 19:14
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 7 keren

Re: Hoeveel km heeft jou Kreidler origineel gelopen?

#2 Bericht door SwiffMeister » 12 aug 2011, 12:41

Zonder enige vorm van revisie bedoel je dan? Hoe ver wil je daarbij gaan?
Met de originele koppelingsplaten, de originele zuigerveren, originele keerringen en op de originele banden?
Wat bedoel je met origineel?

De hoogste stand van een brommer van mij die op de zuiger en veren na origineel was, was net geen 40.000km. Met een Batavus TS49 van 1971. Daarna toch maar het een en ander aangepakt. Banden van 40 jaar oud zijn gewoon niet veilig meer. En de keerringen waren keihard geworden en dichtten nauwelijks meer af.

Gebruikersavatar
koepelsekreidler
Berichten: 3371
Lid geworden op: 28 aug 2005, 14:29
Locatie: schagerbrug
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

Re: Hoeveel km heeft jou Kreidler origineel gelopen?

#3 Bericht door koepelsekreidler » 12 aug 2011, 13:21

in minuten of in meters hahahaahaah

mart

hutch
Berichten: 54
Lid geworden op: 26 jul 2005, 11:51
Locatie: sint genesius rode
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Hoeveel km heeft jou Kreidler origineel gelopen?

#4 Bericht door hutch » 12 aug 2011, 13:48

Ik heb ooit eens gelezen dat kreidler aan eigenaars van hun bromfiets die 50.000 km had gereden een zilveren speld uitreikte, en bij 75.000 km een gouden speld. Met dat idee in het achterhoofd wilde ik eens kijken wat het hoogst aantal gemaakte kms is. Banden die zolang meegaan is uiteraard bijna onmogelijk, evenals bougies, remvoeringen etc...
Ik denk dat een gemiddelde bromscooter na 15.000 km tot lunchtrommel gerecycleerd wordt en een Kreidler toch veel en veel meer kms moet kunnen maken.


Hutch.

Gebruikersavatar
wimvd
Berichten: 233
Lid geworden op: 26 sep 2009, 17:19
Locatie: raalte
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Hoeveel km heeft jou Kreidler origineel gelopen?

#5 Bericht door wimvd » 12 aug 2011, 15:41

hoe rij je met je kreidler ,koude motor eerst kalm aan warm rijden of direct volgas ,welke olie gebruik je,
wat voor onderhoud doe je.
rij je veel lange ritten of korte, in de stad of buitenaf .
dit alles heeft er zeker mee te maken hoe veel km je kreidler kan rijden zonder reviceren.

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10474
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 240 keren
Ontvangen waarderingen: 224 keren

Re: Hoeveel km heeft jou Kreidler origineel gelopen?

#6 Bericht door nozems » 12 aug 2011, 16:16

Dat hangt van veel factoren af, een brommer zal doorgaans veel meer km,s kunnen draaien als de RS uitvoering van kreidler, volgens mij moet met goed onderhoudt en beleid 50.000km voor een bromfiets geen enkel probleem zijn.

Een RS?als je gaat opvoeren moet je dat altijd maar zien, zelf heb ik ooit een standaard RS gehad, blok is daarvan nooit los geweest, zelf had ik er wel bij 14000km nieuwe zuigerveren opgezet, en verder geen gekke dingen, die is met 41.000km de deur uit gegaan en die liep als een zonnetje, ik ben nog steeds verbaasd over dat fietsje want ik ontzag hem nooit, veel lange snelwegritten e.d maar wel altijd keurig warm gereden, maar als je pech hebt ben je na 20.000km al aan de beurt bij een standaard RSje.... het is dus niet echt te zeggen.

Gebruikersavatar
Jaapi
Berichten: 90
Lid geworden op: 16 aug 2010, 21:46
Locatie: Wuustwezel BE
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Hoeveel km heeft jou Kreidler origineel gelopen?

#7 Bericht door Jaapi » 12 aug 2011, 16:36

Over 37.000km hier, motor is erna wel vervangen :)
mijn andere 7000km

Gebruikersavatar
Nicolaas
Berichten: 776
Lid geworden op: 21 apr 2006, 10:04
Locatie: Utrecht - Maarsen
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 15 keren

Re: Hoeveel km heeft jou Kreidler origineel gelopen?

#8 Bericht door Nicolaas » 12 aug 2011, 19:05

Al eerder geschreven dat de defecte km teller toen ik mijn Eitje kocht op 68.000 stond.
Alweer 15 jaar rij ik meer dan 3.000 per jaar, 45.000 nu dus en alles loopt gesmeerd.
Bij normaal gebruik en ook al is hij wat opgevoerd kan zo,n blok blijkbaar heel wat aan.
Ik denk niet dat dit groot nieuws is.

strebbel
Berichten: 347
Lid geworden op: 24 okt 2008, 18:06
Locatie: omgeving westland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Hoeveel km heeft jou Kreidler origineel gelopen?

#9 Bericht door strebbel » 13 aug 2011, 13:33

laatste 2 jaar probleemloos ca.20.000 km gedraaid, samen met mijn zoon, woon-school en prive
wel goed onderhoud plegen, nieuwe bougie, olie, kabels smeren, schoonmaken, nu heeft hij rust mijn zoon gaat naar A'dam voor de vervolgstudie.

hermanp
Berichten: 6986
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 108 keren

Re: Hoeveel km heeft jou Kreidler origineel gelopen?

#10 Bericht door hermanp » 14 aug 2011, 14:22

Een kennis van mij heeft zijn Kreidler al vanaf begin jaren '70, pas na ongeveer 20 jaar, dat was ongeveer 50.000 km, werden zijn zuigerveren vervangen.

Gebruikersavatar
Robert1
Berichten: 2333
Lid geworden op: 12 mei 2005, 11:39
Locatie: Ergens in Flevoland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Hoeveel km heeft jou Kreidler origineel gelopen?

#11 Bericht door Robert1 » 14 aug 2011, 23:57

Bij het reviseren van mijn tellers heb ik expliciet gevraagd om de stand weer op 50000 te zetten, daarvan zijn misschien een paar duizend km's met een ander blok gereden, nu zit de originele 4 bak (gereviseerd én met 5e versnelling) er weer onder. Best veel dus!

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60406
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 969 keren
Ontvangen waarderingen: 2284 keren

Re: Hoeveel km heeft jou Kreidler origineel gelopen?

#12 Bericht door Enzo-tvdzijden » 15 aug 2011, 06:08

hermanp schreef:Een kennis van mij heeft zijn Kreidler al vanaf begin jaren '70, pas na ongeveer 20 jaar, dat was ongeveer 50.000 km, werden zijn zuigerveren vervangen.
Dat is geen revisie maar onderhoud.

Enzo

Gebruikersavatar
bertRS
Berichten: 1361
Lid geworden op: 02 dec 2007, 21:09
Locatie: Nijverdal
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: Hoeveel km heeft jou Kreidler origineel gelopen?

#13 Bericht door bertRS » 15 aug 2011, 09:44

Hoe ziet de wand van de cilinder er dan uit na 50000km :?: Ik heb hier nog een aantal originele cilinders liggen 1,8 tot 2,9pk en bij sommige cilinders zit er wel een stootrand in en is op sommige plaatsen de wand nu wel heel dun :(
Hoe veel kilometer zouden deze cilinders dan nu gelopen hebben :?: als je bij 50000km alleen de zuigerveren vervangt zouden deze cilinders al wel het dubbele moeten hebben gelopen of zouden er ook nog andere factoren een rol daar in mee spelen :?: (oliesoort mengsmering, regematig luchtfilter schoonmaken, uitlaat ontkolen enz.)
Overgens de cilinders lopen nog steeds goed dus kunnen ook nog wel een paar km mee want zijn natuurlijk ook geen toeren jankers zoals bij de getunde cilinders wel meestal het geval is.

Gr.

Bert

hermanp
Berichten: 6986
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 108 keren

Re: Hoeveel km heeft jou Kreidler origineel gelopen?

#14 Bericht door hermanp » 15 aug 2011, 21:33

Enzo-tvdzijden schreef:
hermanp schreef:Een kennis van mij heeft zijn Kreidler al vanaf begin jaren '70, pas na ongeveer 20 jaar, dat was ongeveer 50.000 km, werden zijn zuigerveren vervangen.
Dat is geen revisie maar onderhoud.

Enzo


Inderdaad gewoon onderhoud. Er is bijzonder weinig aan die Kreidler aan speciale dingen gedaan. Hij kocht hem toen de Kreidler 1 jaar oud was, ongeveer twintig jaar op gereden, met +/- 2500 km per jaar. Toen zat er een raar tikje in, vond hij. Cilinder gedemonteerd, alles zag er nog zo mooi uit dat besloten is om alleen de zuigerveer te vervangen. Uiteraard wel een klein stootrandje/verkleuring in de cilinder, maar dat mag geen naam hebben.
Bij ongeveer 70.000 km is het blok gereviseerd, maar dezelfde cilinder zit er nog steeds op.
Als het netjes 50-55 loopt en je doet er geen rare dingen mee, dan gaat een Kreidler erg lang mee.

kristian
Berichten: 141
Lid geworden op: 02 aug 2010, 19:54
Locatie: Zuid Drenthe
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Hoeveel km heeft jou Kreidler origineel gelopen?

#15 Bericht door kristian » 17 aug 2011, 22:22

op de eitank staat nu 87000 km.. motor is niet opgevoerd, loopt standaard 40 km/h.

volgens mij is zo'n beetje alles orgineel aan de brommer.. nouja.. bougie ofzo zal wel een keer vervangen zijn, maar dat is geen revicie, das onderhoud.

Gr

Gebruikersavatar
caveman
Berichten: 7902
Lid geworden op: 01 okt 2003, 11:21
Locatie: Grunn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Hoeveel km heeft jou Kreidler origineel gelopen?

#16 Bericht door caveman » 18 aug 2011, 01:01

zat er even over na te denken ...... :-k

hoeveel km heeft jou kreidler origineel gelopen?......

Goh is hij origineel dan......... :shock:

:mrgreen:

Plaats reactie