Hagon schokbrekers

Adressen Kreidlers & onderdelen, Verzekeringen, Motorkeuring, Framenummers,
Aankooptips, Links etc.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 813 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

Hagon schokbrekers

#1 Bericht door Maarten » 27 dec 2011, 06:41

Ik loop nog achter met gewone originele Kreidler schokbrekers achter.

Als je er bij wilt horen dan heb je tegenwoordig Hagons. Nou ja, het gaat natuurlijk vooral om de wegligging :!:

Welk type moet ik nu hebben? Zijn dat nou de Hagon Superlites van 35,5 cm oog-oog à € 140,00 of zijn dat de Hagon standaard shocks à € 185,00 ?

En die tapeindjes heb je dan zeker ook wel nodig denk ik?

http://kreidler-parts.nl/contents/nl/d29.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Groetjes Maarten
Bijlagen
hagon.jpg
hagon.jpg (153.73 KiB) 14755 keer bekeken

Gebruikersavatar
RS3001
Berichten: 1781
Lid geworden op: 02 jan 2007, 19:00
Locatie: Drenthe
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

Re: Hagon schokbrekers

#2 Bericht door RS3001 » 27 dec 2011, 07:35

Heb ook Hagons besteld, donderdag neem ik ze mee bij S&S. Heb die van 185 euro. Er was eerst een serie die 0.5cm langer was dan origineel, nu is er een serie die 0.5cm korter is....deze krijg ik.
Wordt afgesteld op je eigen gewicht......de mijne mogen wel bijgesteld worden zo na de kerst ppffffh :oops:

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 813 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

Re: Hagon schokbrekers

#3 Bericht door Maarten » 27 dec 2011, 07:38

En dat is een lengte dus van ... ?

Misschien kan ik het donderdag ook combineren.

Gebruikersavatar
RS3001
Berichten: 1781
Lid geworden op: 02 jan 2007, 19:00
Locatie: Drenthe
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

Re: Hagon schokbrekers

#4 Bericht door RS3001 » 27 dec 2011, 07:46

Volgens mij is standaard 36.5.......dus die van mij worden 36.
S&S heeft ze voor mij besteld, dus ik denk niet dat dat gaat lukken Maarten. Of nog even bellen?

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 813 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

Re: Hagon schokbrekers

#5 Bericht door Maarten » 27 dec 2011, 08:36

RS3001 schreef:Volgens mij is standaard 36.5.......dus die van mij worden 36.
S&S heeft ze voor mij besteld, dus ik denk niet dat dat gaat lukken Maarten. Of nog even bellen?
Nou ja, zo'n haast het het ook weer niet. Zal me eerst maar goed orienteren. Schijnt ook dat als je achter met kortere schokbrekers gaat rijden, dat je je voorvork ook wel weer wat mag inkorten. En dat dat positieve en negatieve effecten heeft op de wegligging... dus maar niets overhaasten dan!

Bedankt alvast voor de tips!

Gebruikersavatar
kriegsman
Berichten: 1635
Lid geworden op: 24 sep 2005, 21:14
Locatie: onstwedde
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Hagon schokbrekers

#6 Bericht door kriegsman » 27 dec 2011, 09:23

http://www.hagon-shocks.nl/prijsinfo.as ... odeGroep=A" onclick="window.open(this.href);return false; &PrijsCode=A

denk gewoon deze,ik zou op jou kreidler gezien je motorprestaties zeker hagon's nemen.
je stuurgedrag word beter maar heel belangrijk je rijd veiliger

gebben
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Hagon schokbrekers

#7 Bericht door gebben » 27 dec 2011, 09:56

hagon is zeker goed zeer voor de wegligging,het is wat alex en berend zeggen ook een stukje veiligheid.
bij de cuppers ( veel bochtenwerk ) rijden ook veel mannen met hagon schokbrekers,en die zijn er bij mijn weten zeer tevreden over !
zelf heb ik ze niet,ik rij met koni schokbrekers.
als ik het goed heb begrepen gaat ome karst gaat voor de cupper en de enpo beide over op hagon,die bevallen de koni schokbrekers weer niet zo,te stug.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13597
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 588 keren
Ontvangen waarderingen: 811 keren

Re: Hagon schokbrekers

#8 Bericht door Caspar » 27 dec 2011, 10:31

@Maarten: Ik heb de standaard Hagon Road-shocks artikelcode 370H23 , 37cm , 23KG/cm , LR , 10 x 19.
Misschien dat de veervoorspanning van 23KG/cm iets teveel is voor een licht persoon , maar dat kan Morren ( de importeur ) je wel vertellen. Ik ben er tevreden over , door de 37cm lengte staat mijn Kreidler iets meer op zijn neus waardoor hij beter instuurt.
Je kunt er ook een setje load-adjusters bij bestellen om de veervoorspanning extra te verhogen indien nodig.
Ze zijn er voor de liefhebber ook met verstelbare in- en uit-gaande demping etc , maar voor mij voldoet de Road-Shock al prima.

Ook op mijn KS80 heb ik een setje zitten , die is er helemaal van opgeknapt , stuurt 200% beter.

Ik heb begrepen dat Morren de schokbrekers voor Kreidler zelf heeft samengesteld. De onderdelen zijn allemaal standaard spullen van Hagon uit Engeland , maar Morren combineerd die onderdelen dan voor Kreidler afmetingen.
Op de site van Hagon zul je ze dus ook niet vinden. Ik had geen extra tapeindjes nodig trouwens.

Ps: Morren rijd zelf ook demo's met klassieke motoren , weet waar hij over praat. En zijn vrouw ook trouwens.

Gebruikersavatar
Monsma
Berichten: 4804
Lid geworden op: 21 jan 2007, 20:14
Locatie: Harkema
Gegeven waarderingen: 669 keren
Ontvangen waarderingen: 277 keren

Re: Hagon schokbrekers

#9 Bericht door Monsma » 27 dec 2011, 17:30

He Maarten,

Ik heb ook die van 185E, je kan ze Donderdag wel bekijken. Ik neem de gele kreidler mee.
Ze zijn inderdaad afgesteld op het gewicht.
Ik mag zeggen dat de schokbrekers goed ogen, en ook dempen ze goed.

Gr Anne

Gebruikersavatar
royekolen
Berichten: 754
Lid geworden op: 24 dec 2004, 12:14
Locatie: odijk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Hagon schokbrekers

#10 Bericht door royekolen » 27 dec 2011, 17:38

nou hagon..... daar ben ik zelf niet zo over te spreken.... die dingen zijn dus echt niet goed! beter koop je oude koni's en reviseer je die even... koni heet nu trouwens ikon. heb ze ook onder me racer!

gr roy

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Hagon schokbrekers

#11 Bericht door Enzo-tvdzijden » 27 dec 2011, 17:47

royekolen schreef:nou hagon..... daar ben ik zelf niet zo over te spreken.... die dingen zijn dus echt niet goed! beter koop je oude koni's en reviseer je die even... koni heet nu trouwens ikon. heb ze ook onder me racer!

gr roy
Roy het vergelijk is met een ori demper. :idea:

Enzo

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10471
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 223 keren

Re: Hagon schokbrekers

#12 Bericht door nozems » 27 dec 2011, 17:49

Nou Roy,

Dan ben je denk ik een van de weinigen met die ervaring, ik hoor vooralsnog zeer positieve geluiden over Hagon, er zijn ook vele mogelijkheden mee.
En waarom zouden dit voor het strakkere stuurwerk geen goede schokdempers zijn?Wil je dat in (lekentaal :oops: ) toelichten?

Wellicht vertekend het ook omdat jij natuurlijk op zeer hoog niveau al racet?
En je kan ook de te korte hagons kopen, dus korter dan de standaard 36.5cm, daarmee wordt het balhoofdhoek groter en ligt je gewicht nog meer naar achter, wat in dat geval de wegligging zeker niet ten goede zal komen, ook niet met Koni's denk ik zomaar.

Het hangt ook af van de negatieve veerweg af van je veren, want die is bij de standaard schokers soms nog behoorlijk groot en dan hang je direct al een flink end naar achter :shock:

Gebruikersavatar
Tijmen104
Berichten: 921
Lid geworden op: 08 okt 2006, 19:51
Locatie: Oosthuizen ( NH )
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Hagon schokbrekers

#13 Bericht door Tijmen104 » 27 dec 2011, 18:00

nozems schreef:Nou Roy,

Dan ben je denk ik een van de weinigen met die ervaring, ik hoor vooralsnog zeer positieve geluiden over Hagon, er zijn ook vele mogelijkheden mee.
En waarom zouden dit voor het strakkere stuurwerk geen goede schokdempers zijn?Wil je dat in (lekentaal :oops: ) toelichten?

Wellicht vertekend het ook omdat jij natuurlijk op zeer hoog niveau al racet?
En je kan ook de te korte hagons kopen, dus korter dan de standaard 36.5cm, daarmee wordt het balhoofdhoek groter en ligt je gewicht nog meer naar achter, wat in dat geval de wegligging zeker niet ten goede zal komen, ook niet met Koni's denk ik zomaar.

Het hangt ook af van de negatieve veerweg af van je veren, want die is bij de standaard schokers soms nog behoorlijk groot en dan hang je direct al een flink end naar achter :shock:
Volgens mij het ik het je ook wel eens verteld, ik ben ook niet weg van die hagons. Maar dat heeft meer het nivo te maken waarop roy en ik de schokbrekers gebruiken. Maar een setje koni's of ikon's met veren op maat is al een heel stuk beter. Wil je het echt goed doen dan neem je een set YSS welke opmaat voor je wordt gemaakt. kost wat maar dan heb je ook wat.
En negatieve veerweg heb je eigenlijk altijd nodig, ook als de machine nog niet belast wordt. Bij het aanremmen voor een bocht zal je anders aan de achterkant grip en zodoende stabiliteit verliezen ( dwijlende achterkant....)

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10471
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 223 keren

Re: Hagon schokbrekers

#14 Bericht door nozems » 27 dec 2011, 18:07

Klopt Tijmen daar heb je me al eens wat over toegelicht, een negatieve veerweg is zeker wenselijk...maar sommige kreidlers duiken al 5cm in als je ze van de standaard afhaalt, laat staan als je erop gaat zitten. :oops:

Gebruikersavatar
erik de l
Berichten: 1076
Lid geworden op: 17 mar 2011, 21:41
Locatie: mvhl
Gegeven waarderingen: 32 keren
Ontvangen waarderingen: 22 keren

Re: Hagon schokbrekers

#15 Bericht door erik de l » 27 dec 2011, 21:34

Ik ga dit volgen. Heb ook nog n setje nodig voor n 76 RS
Is de standaard lengte niet te leveren dan neem ik de korte en pas ik mn voorvork en demping aan. Heb ik jaren geleden ook al gedaan mbv n boekje van white Power. Scheelde echt! Was duidelijk sportief en stond meer op zn neus en da kon je merken tov een standaard RS
Trouwens , ik ben er donderdag ook :)


,Erik

Gebruikersavatar
royekolen
Berichten: 754
Lid geworden op: 24 dec 2004, 12:14
Locatie: odijk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Hagon schokbrekers

#16 Bericht door royekolen » 27 dec 2011, 22:07

natuurlijk wil ik dat uitleggen! ;) na ten eerste de veervoor spanning ook wel de statische veer weg is bij hagon ver te zoeken. dit moet je hebben om grote hobbels goed op te kunnen vangen. het mooist is 8 tot 10 mm dat heb ik zelf ook... daarna moet de veer ook goed in zakken als je er op zit! dit is ongeveer 15 tot 20 mm. koni tegen over hagon is bij koni de demping vele malen beter! demping is denk ik een van de belangrijkste dingen van de vering. hagon heeft ook verstelbare vering maar daar merk je heel weinig van omdat de veer meestal niet in verhouding staat met de demping. bij koni's is dit heel veel beter.... bij koni's heb je maar vier standen ik rij zelf met 3/4. al de demping te licht is kan je heel gemakkelijk dikker olie er in doen ;) bij hagon is dat al een stuk moeilijker.

mijn advies luid dan ook: wil je goede schokbrekers die ook nog eens een mooie classic look heeft raad ik koni aan... de prijs kwaliteit verhouding is heel erg mooi! en het aanpassen van de dempers is heel gemakkelijk en wie wilt dat nou niet ;)

gr roy

Gebruikersavatar
Kreidler freak
Berichten: 1327
Lid geworden op: 16 apr 2008, 15:00
Locatie: Expert doos nr9
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Hagon schokbrekers

#17 Bericht door Kreidler freak » 27 dec 2011, 22:20

Ook ik ben zeer tevreden met de Hagons...

ICM voorvork 2,5 cm verlagen een top combinatie.
met de bekende vervangingsschokbrekers (verstelbaar) was het net een boot achter zo dweilen.

je krijgt een hele goede feedback van de hagons.

Gebruikersavatar
parid001
Berichten: 1926
Lid geworden op: 17 sep 2006, 10:33
Locatie: AMERSFOORT
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Hagon schokbrekers

#18 Bericht door parid001 » 27 dec 2011, 22:22

dus YSS is nog beter dan koni?

en welke prijs klasse zit koni en welke Yss???

Gebruikersavatar
royekolen
Berichten: 754
Lid geworden op: 24 dec 2004, 12:14
Locatie: odijk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Hagon schokbrekers

#19 Bericht door royekolen » 27 dec 2011, 22:27

parid001 schreef:dus YSS is nog beter dan koni?

en welke prijs klasse zit koni en welke Yss???
ja dat klopt! uhmm je moet even op de site van promax kijken... rion kent die man ook als het goed is!

http://www.promax-racing.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

gr roy

Gebruikersavatar
Niekjuh
Berichten: 3300
Lid geworden op: 20 jun 2007, 17:13
Locatie: Enschede
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Hagon schokbrekers

#20 Bericht door Niekjuh » 27 dec 2011, 23:53

Kreidler freak schreef:Ook ik ben zeer tevreden met de Hagons...

ICM voorvork 2,5 cm verlagen een top combinatie.
met de bekende vervangingsschokbrekers (verstelbaar) was het net een boot achter zo dweilen.

je krijgt een hele goede feedback van de hagons.
Welke lengte heb jij dan?

Ik heb ze besteld bij: http://www.hagon-shocks.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ook 185 euro en gewicht aangegeven.
370 mm, hagon standard shocks.
Bevallen super!

Gebruikersavatar
royekolen
Berichten: 754
Lid geworden op: 24 dec 2004, 12:14
Locatie: odijk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Hagon schokbrekers

#21 Bericht door royekolen » 28 dec 2011, 00:20

Niekjuh schreef:
Kreidler freak schreef:Ook ik ben zeer tevreden met de Hagons...

ICM voorvork 2,5 cm verlagen een top combinatie.
met de bekende vervangingsschokbrekers (verstelbaar) was het net een boot achter zo dweilen.

je krijgt een hele goede feedback van de hagons.
Welke lengte heb jij dan?

Ik heb ze besteld bij: http://www.hagon-shocks.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ook 185 euro en gewicht aangegeven.
370 mm, hagon standard shocks.
Bevallen super!
alvast sorry :P maar de wegligging van een standaard kreidler is echt ruk! je weet niet beter tot je op het betere heb gereden! ik zeg het niet omdat ik jullie geen hagons gun of zo maar ikon is gewoon een heel stuk beter en ik wil jullie ook gewoon het rijplezier geven wat je op een kreidler verwacht! en vind het zonden als mensen spullen kopen als je voor een beetje meer geld veel beter spul heb waar je dus meer plezier heb! en aangezien dat de snelheden op de openbare weg ook hoger worden is het wel zo veilig voor je eigen veiligheid als dat gewoon goed is!

Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 4003
Lid geworden op: 07 sep 2002, 16:07
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Hagon schokbrekers

#22 Bericht door Sander » 28 dec 2011, 00:32

Ik denk ook dat er zoiezo op de circuits heel anders met een Kreidler wordt gereden dan op de weg.
Zo heb ik tot nu toe met beide nog geen ervaring, (wel heb ik de Hagons klaarliggen), maar op de weg zul je niet snel het uiterste vragen van je machine, niet op de meest snelle, risico volle, manier door de bocht willen gaan.
De enkele mensen die ik ken, en die hier op het forum hun mening uitspreken, zijn op straat erg tevreden met de Hagons.

Dus dat kan goed voor de circuitrijders wel een punt zijn om de Hagons aan de kant te gooien en voor de Koni's etc gaan, + de machines van deze jongens zijn verder ook echt aangepast voor de race, en willen net wat meer om secondes te kunnen winnen in de bochten

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 813 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

Re: Hagon schokbrekers

#23 Bericht door Maarten » 28 dec 2011, 07:40

Mooie feedback! Hier kan ik weer wat mee.
Blij dat ik nog geen Hagons heb besteld.

Gebruikersavatar
parid001
Berichten: 1926
Lid geworden op: 17 sep 2006, 10:33
Locatie: AMERSFOORT
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Hagon schokbrekers

#24 Bericht door parid001 » 28 dec 2011, 08:23

Ik ook.
Wil nog wel een iets betere weg ligging.
De dikkere stevere achter brug ( heb jij al weer verkocht maarten), bronzen bussen, verlaagde de voorvork, deden dat al iets.
Nu nog een de wielen balanseren en waarschijnlijk een set koni schokbrekers
Even uitzoeken welke ik moeten hebben,

Gebruikersavatar
kreidler rmx
Berichten: 649
Lid geworden op: 07 sep 2009, 11:10
Locatie: In de tank van mijn dappie
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Hagon schokbrekers

#25 Bericht door kreidler rmx » 28 dec 2011, 11:54

Zijn prima dingen, mooie looks en veel beter verchroomd als sebacs :wink:

Plaats reactie