Oude hobby's of sporten uit het verleden van de leden

Adressen Kreidlers & onderdelen, Verzekeringen, Motorkeuring, Framenummers,
Aankooptips, Links etc.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
bertRS
Berichten: 1361
Lid geworden op: 02 dec 2007, 21:09
Locatie: Nijverdal
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Oude hobby's of sporten uit het verleden van de leden

#1 Bericht door bertRS » 01 jan 2012, 15:15

Hallo,

Op jeugdige leeftijd al besmet geraakt met de kreidler maar daar naast was ik ook al druk met de autocross.
Ik reedt met een standaard volkswagen 1600L en later een 1600TL bij een plaatselijke autocrossvereniging.
Dit heb ik een paar jaar gedaan en ben er toen mee gestopt. Ik had inmiddels ook mijn auto rijbewijs en ben toen door gegaan met kaartleesritten bij de ASVH in Hellendoorn. Dit waren ook mooie ritten en werden in verschillende klassen gereden waar ik het tot de middenmoot heb geschopt en er toen mee ben gestopt. Deze ritten heb ik eerst gereden met een opel manta A 1900 SR. en later met een manta 2.0 ltr GTE.

Groet Bert

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3748
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 356 keren
Ontvangen waarderingen: 198 keren

Re: Oude hobby's of sporten uit het verleden van de leden

#2 Bericht door jamojamo » 01 jan 2012, 20:31

Voorbeeldje voor foto's van TinyPic én oude hobby:
Afbeelding
Afbeelding
Een andere mogelijke server om je foto's weg te zetten is mijnalbum.nl dat volgens mij ook nederlandstalig is.
Mvg,
Eric

hermanp
Berichten: 6985
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 108 keren

Re: Oude hobby's of sporten uit het verleden van de leden

#3 Bericht door hermanp » 01 jan 2012, 23:41

Zo, megadarts?

Gebruikersavatar
bertRS
Berichten: 1361
Lid geworden op: 02 dec 2007, 21:09
Locatie: Nijverdal
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: Oude hobby's of sporten uit het verleden van de leden

#4 Bericht door bertRS » 02 jan 2012, 10:06

Hier dan de foto's van toen. Mijn eerste crossauto was de oude volkswagen 1600L van mijn opa die na zijn overlijden nog even door mijn ouders is gebruikt en daarna achter in het weiland is gezet. Doordat ik achter af woonde en we zelf weilanden hadden pakte ik de volkswagen nog wel is even om ff een stukkie rond te crossen door het land wat mijn vader meestal niet zo fijn vondt want was meestal goed te zien waar ik gereden had :mrgreen:
Bij de buurman werkte ik veel en die had grote aan een gesloten bouwland en in de herfst als daar de gewassen af gehaald waren (meestal mais) dan hadden wij mooi de hele winter een crossbaan waar we met meerdere jongens uit de buurt croste. In de zomermaanden deedt ik mee met de plaatselijk autocrossvereniging.
Bijlagen
de crossauto's (3).JPG
de crossauto's (3).JPG (97.78 KiB) 1930 keer bekeken
IMG_9523.JPG
IMG_9523.JPG (94.54 KiB) 1930 keer bekeken
IMG_9524.JPG
IMG_9524.JPG (99.89 KiB) 1930 keer bekeken

Gebruikersavatar
bertRS
Berichten: 1361
Lid geworden op: 02 dec 2007, 21:09
Locatie: Nijverdal
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: Oude hobby's of sporten uit het verleden van de leden

#5 Bericht door bertRS » 02 jan 2012, 10:13

Op de achter grond van mijn eerst crossauto staat ook al een andere, de 1600TL waar ik later mee gecrost heb. De had ik gekocht voor de carnavalsoptocht met mijn kamaraden en werdt daarna mijn 2e crossauto.
Hier wat actie beelden waar het in de strijd om de eerste plaats niet helemaal goed afliep :oops:
Bijlagen
de crossauto's (4).JPG
de crossauto's (4).JPG (90.46 KiB) 1929 keer bekeken
de crossauto's (5).JPG
de crossauto's (5).JPG (92.48 KiB) 1929 keer bekeken
de crossauto's (7).JPG
de crossauto's (7).JPG (99.15 KiB) 1929 keer bekeken
de crossauto's (8).JPG
de crossauto's (8).JPG (91.99 KiB) 1929 keer bekeken

kempe613
Berichten: 515
Lid geworden op: 14 okt 2004, 16:45
Locatie: ijsbrechtum
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 9 keren

Re: Oude hobby's of sporten uit het verleden van de leden

#6 Bericht door kempe613 » 02 jan 2012, 10:28

ik heb toen ik een jaartje of 30 was op touwtrekken gezeten met een ploeg uit hichtum ligt bij bolsward en ook wel aan truktrekken gedaan de eerste keer dat ik er aan mee deed toen rookte ik ook nog een pakje zware vannelle per dag werd ik toch nog zesde van de 15 man later nog eens een derde plaats gehad ik heb in stavoren een keer mee gedaan aan sckutsje trekken dat is zo een boot waar ze om de sneek week mee hard zeilen die wegen ongeveer 50 ton daar kwam ik als winnaar weer weg ik heb nu een andere sport cupperen dat is wat minder vermoeiend

Gebruikersavatar
caveman
Berichten: 7902
Lid geworden op: 01 okt 2003, 11:21
Locatie: Grunn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Oude hobby's of sporten uit het verleden van de leden

#7 Bericht door caveman » 03 jan 2012, 18:55

een aantal jaren aan pentjak silat gedaan en wat krachttrainingen. daarna een jaar of 10 volgens mij zelfs nog meer aan de schietsport de eerste jaren met een S&W 686 357 magnum met ami point getunde trekker groep enz. open parcours holster. en had nog een Marlin kaliber 45-70 en de div andere klein kaliber revolvers pistolen en geweren. de 357 volledig aan gort geschoten die was helemaal van zijn timing af. daarna over gestapt op kleiduiven schieten en dat ging ook zeer goed had een Krim met wissel lopen dat was een Russische Olympisch geweer pracht die totdat we niet meer lood mochten schieten toen ben ik er maar mee gestopt. was ook nog schiet sportinstructeur. oja en een jachtakte heb ik ook nog gehad. maar door de brommers toen gestopt.

Plaats reactie