Kreidlers GAAN WEER WEGENBELASTING betalen

Adressen Kreidlers & onderdelen, Verzekeringen, Motorkeuring, Framenummers,
Aankooptips, Links etc.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Theove
Moderator
Berichten: 3053
Lid geworden op: 05 sep 2007, 23:00
Locatie: Gelderland
Gegeven waarderingen: 248 keren
Ontvangen waarderingen: 54 keren
Contacteer:

Re: Kreidlers GAAN WEER WEGENBELASTING betalen

#51 Bericht door Theove » 31 okt 2012, 01:54

Henk 3bakvoet schreef: ...@Wietse, Maarten zijn sloep op de zaak wordt een hele dure kwestie, 25% bijtelling privé gebruik over de nieuwwaarde per jaar (geel kenteken)...
De auto van Maarten is ouder dan 15 jaar dus is de bijtelling 35% over de economische waarde....

Stel, de auto is €7000,-- waard dan is de bijtelling €2450,-- bruto per jaar.
Als je in de belastingschijf 3 van 42% val, kost je dat netto €85,-- per maand aan bijtelling.

Ter vergelijk voor een nieuwe golf in de 25% bijtelling van €30.000,-- betaal je netto €260,-- per maand aan bijtelling. Kosten ivm afschrijving liggen zakelijk ook veel hoger.

Dat is precies de reden waarom er heel veel youngtimers zakelijk worden gereden. Alle kosten zijn immers zakelijk aftrekbaar. Ook al komt er MRB voor oldtimers, dat zijn nog steeds zakelijke aftrekbare kosten.

Dus die zakelijke MB 450S rijders met youngtimers krijg je met deze maatregel echt niet uit de vervuilende auto.
De bijtelling is immers een schijntje tov relatief lage zakelijke kosten.

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 813 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

Re: Kreidlers GAAN WEER WEGENBELASTING betalen

#52 Bericht door Maarten » 31 okt 2012, 07:08

Ja, maar ik heb helemaal geen auto via de zaak hoor, de Corsa en de Chevy zijn particulier :)

Maar natuurlijk is de uitleg wel interessant.

Gebruikersavatar
kreidler844
Berichten: 5513
Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
Locatie: opende
Gegeven waarderingen: 48 keren
Ontvangen waarderingen: 232 keren
Contacteer:

Re: Kreidlers GAAN WEER WEGENBELASTING betalen

#53 Bericht door kreidler844 » 31 okt 2012, 08:00

Maarten, je kunt gewoon de ritjes met de Chevy zakelijk maken hoor en als je geen privékilometers rijdt heb je geen bijtelling :wink:
Ga je naar een restaurant dan is het een zakenlunch of diner, ga je naar Dolle Aad dan heb je een bespreking en ga zo maar door.
Ik rij ook geen privé kilometers met mijn bedrijfsauto. en dat zonder te sjoemelen.

Wietse

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10800
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 186 keren
Ontvangen waarderingen: 567 keren

Re: Kreidlers GAAN WEER WEGENBELASTING betalen

#54 Bericht door Henk 3bakvoet » 31 okt 2012, 09:50

oldtimers.JPG
oldtimers.JPG (69.45 KiB) 7000 keer bekeken
Telegraaf 31-10-2012
door Olof van Joolen
TILBURG, woensdag

De loods van Jack Habits op een Brabants industrieterreintje is een walhalla voor de oldtimerliefhebber. Elf auto's staan er. Het zijn vooral klassieke Italianen die Habits en zijn vrienden met bloed, zweet en tranen opknappen en rijdend houden. Dat kost een flinke duit, maar nu het nieuwe kabinet eigenaren van oldtimers weer wegenbelasting wil laten betalen, dreigt de hobby onbetaalbaar te worden.

Jack Habits is een pietjeprecies. Hij speurde lang naar de juiste Alfa's, Fiats en een antiek Peugeotje. Sleutelen is voor hem nog meer de lol dan rijden. Hoe vaak komen de oudjes buiten? „Die Peugeot wilden we dit jaar 500 kilometer op de weg hebben omdat rijden beter is dan stilstand. Het zijn er 250 geworden„, vertelt de ondernemer.

„Als de plannen doorgaan, zullen veel van mijn auto's helemaal niet meer buiten komen. Ik snap dat het kabinet wat wil doen aan het misbruik dat mensen van de belastingvrijstelling maken door een Mercedes diesel uit de jaren tachtig te kopen en daar dagelijks mee te rijden. Maar zoals het in het regeerakkoord staat, tref je ook de echte liefhebber. Die kan straks of niet meer rijden en de auto uit de belasting halen of verkopen. Dan ben je alleen de enige niet. Daardoor stort de markt totaal in. De goedkopere klassiekers zijn straks geen cent meer waard.„

Massale verkoop

De Federatie van Historische Automobiel en Motorfietsclubs die de belangen van de dik 70.000 oldtimerbezitters verdedigt, verwacht dat liefhebbers massaal auto's gaan verkopen en restauratieprojecten richting de sloop sturen. „Ga je uit van 400 euro belasting per jaar, dan loopt het enorm in de papieren wanneer je meerdere auto's hebt„, weet voorzitter Pronk. „En dan heb ik het nog niet eens over clubs die militaire voertuigen koesteren. Die moeten tienduizenden euro's ophoesten. Stel je er maar op in dat je dan geen oude legervoertuigen meer ziet op bevrijdingsfestivals.„

Wat de federatie stoort, is dat de maatregel wordt verkocht onder het mom van milieubeleid. Oldtimers zouden notoire vervuilers zijn. Een oldtimer stoot volgens Pronk gemiddeld tien keer zoveel schadelijke stoffen uit als een moderne wagen. Maar mensen rijden er ook maar 2000 kilometer mee, tegen 20.000 met een nieuwe.

drika
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Kreidlers GAAN WEER WEGENBELASTING betalen

#55 Bericht door drika » 31 okt 2012, 11:21

ja en zo word deze echte hobbyist jack habits met zijn levenswerk de nek om gedraait,en hij is niet de enige
en laten we allemaal gewoon heel eerlijk zijn,het is toch ook eigenlijk helemaal niet te verkopen dat iedereen die geen oldtimer rijd gewoon gewoon dik belasting moet betalen voor zijn auto, en er zijn er bij die nog geen 2000 km per jaar rijden,en de buurman/vrouw rijd oltimer en kan onbeperkt zonder belasting te betalen rijden hoeveel hij wil
wen er allemaal maar alvast aan dat deze regering nog meer in petto heeft
omdat ze moeten bezuinigen en dit omdat wij zo nodig in het europese circus mee moeten draaien en ook natuurlijk omdat nederland altijd vooraan loopt als er sint nicolaas gespeeld moet worden voor andere landen die wanbeleid hebben gepleegd ,waarom worden onze regerings leiders in alle landen nou zo goed onthaald denk je?overal gaat toch voor hun de rode loper uit
het volgende zal er ook aan komen want dat levert ook heel veel op,wegenbelasting voor brommers.scooters en zelfs fietsen
en geloof mij maar de regering gaat geen enkele maatregel nemen waarbij zij zelf moeten gaan inleveren
JAN MET DE PET zal weer het grootste offer moeten gaan brengen,helaas
dirk

Gebruikersavatar
emilio
circuit rijder
Berichten: 3016
Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
Locatie: Paramaribo
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 16 keren

Re: Kreidlers GAAN WEER WEGENBELASTING betalen

#56 Bericht door emilio » 31 okt 2012, 11:35

Wat ik niet goed begrijp is waarom mensen toch iedere keer blijk geven van een korte termijn geheugen. Ik ben het kwartje kok nooit vergeten en zal het ook nooit vergeven. Toch schijnen er veel mensen te zijn die enorm hebben afgegeven op de PvdA vanwege dat kwartje en toch iedere keer weer vrolijk de rode stip op het stembiljet bij de PvdA weten te plaatsen.
Na Bolkestein is er nooit meer een goede VVD leider opgestaan. De partij is volledig opgeschoven naar het midden. Nadat Wilders gewieberd is en Rita Verdonk haar congé gekregen heeft was het wachten op hetgeen wat nu gebeurd is. Rutte heeft zelf verklaard dat zijn hart meer tot de D'66 behoort dan bij de VVD. Logisch dat hij dat makkelijk de idealen van zijn partij verloochend. Het is nu zaak voor hem om de gehele termijn uit te zitten zodat de tijd zijn werk kan doen. De bevolking lijdt immers toch aan Alzheimer light. Mocht de zaak toch op korte termijn, 12 tot 24 maanden, klappen dan zal de VVD gedecimeerd worden. Boontje komt om zijn loontje....

Tot zover uw politieke commentator! :wink:

Gebruikersavatar
KJ
Berichten: 4833
Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
Locatie: Onder steen 13
Gegeven waarderingen: 624 keren
Ontvangen waarderingen: 82 keren

Re: Kreidlers GAAN WEER WEGENBELASTING betalen

#57 Bericht door KJ » 31 okt 2012, 11:45

emilio schreef:Wat ik niet goed begrijp is waarom mensen toch iedere keer blijk geven van een korte termijn geheugen. Ik ben het kwartje kok nooit vergeten en zal het ook nooit vergeven. Toch schijnen er veel mensen te zijn die enorm hebben afgegeven op de PvdA vanwege dat kwartje en toch iedere keer weer vrolijk de rode stip op het stembiljet bij de PvdA weten te plaatsen.
Na Bolkestein is er nooit meer een goede VVD leider opgestaan. De partij is volledig opgeschoven naar het midden. Nadat Wilders gewieberd is en Rita Verdonk haar congé gekregen heeft was het wachten op hetgeen wat nu gebeurd is. Rutte heeft zelf verklaard dat zijn hart meer tot de D'66 behoort dan bij de VVD. Logisch dat hij dat makkelijk de idealen van zijn partij verloochend. Het is nu zaak voor hem om de gehele termijn uit te zitten zodat de tijd zijn werk kan doen. De bevolking lijdt immers toch aan Alzheimer light. Mocht de zaak toch op korte termijn, 12 tot 24 maanden, klappen dan zal de VVD gedecimeerd worden. Boontje komt om zijn loontje....

Tot zover uw politieke commentator! :wink:
Bijlagen
vvd-keihard-liegen.png
vvd-keihard-liegen.png (35.83 KiB) 6973 keer bekeken

Gebruikersavatar
Mach4
Berichten: 2003
Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Kreidlers GAAN WEER WEGENBELASTING betalen

#58 Bericht door Mach4 » 31 okt 2012, 13:07

Ze zouden op z,n minst motorfietsen wel belastingvrij moeten laten,die hebben totaal
niets te maken met vervuilende diesels en dergelijke,ook zijn het geen file veroorzakers
en is het aantal klassieke fietsen wat voor woon werk verkeer word gereden minimaal te noemen,
ook is de uitstoot een fractie van zo,n stinkdiesel.
Lijkt mij weer wat voor de MAG omdat in denH eens goed onder de aandacht te brengen.

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10471
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 223 keren

Re: Kreidlers GAAN WEER WEGENBELASTING betalen

#59 Bericht door nozems » 31 okt 2012, 15:51

Ik zei het al, het wordt steeds leuker in dit land, NOT! Waarom zou je nog ambities moeten hebben als je vervolgens toch keihard gepakt wordt, de melkkoe van de samenleving. Het wordt steeds gekker en gekker, weet nu wel zeker dat ik de volgende keer op partij van de dieren stem, de rest is Bassie en Adriaan.

WimOudewater
Berichten: 893
Lid geworden op: 02 aug 2010, 23:34
Locatie: Oudewater
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Kreidlers GAAN WEER WEGENBELASTING betalen

#60 Bericht door WimOudewater » 31 okt 2012, 19:03

Klagen heeft geen zin....Een soort Franse revolutie hebben we nodig.. Heb je kapitalen uitgegeven aan restauratie van een kostbare oldtimer, en dacht je die wel te kunnen compenseren door de liefde voor de auto, en het vrijgesteld zijn van wegenbelasting, ben je toch echt behoorlijk in je achterste genomen.
Laatst gewijzigd door WimOudewater op 31 okt 2012, 19:07, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 813 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

Re: Kreidlers GAAN WEER WEGENBELASTING betalen

#61 Bericht door Maarten » 31 okt 2012, 19:05

Laten we maar niet over politiek praten, daarmee komen we toch soms lijnrecht tegenover elkaar te staan terwijl we hier 1 hobby delen.

Het verhaaltje van Jack Habits met zijn oldtimers, dat is nu precies ook waar het om draait. Dat de echte liefhebbers hun hobby wel kunnen opgeven.

De Bovag stelt een regeling voor waarbij oldtimers belastingvrij een beperkt aantal dagen per jaar mogen rijden, denk aan zoiets als de vroegere 60-dagen kaart.

Nu is er ook de mogelijkheid om een petitie te tekenen van de KNAC (Koninklijke Nederlandsche Automobiel Club), ik heb dat wel gedaan...

http://www.knac.nl/petitie/" onclick="window.open(this.href);return false;

piet1945
Berichten: 221
Lid geworden op: 15 sep 2009, 19:00
Locatie: megen
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 11 keren

Re: Kreidlers GAAN WEER WEGENBELASTING betalen

#62 Bericht door piet1945 » 31 okt 2012, 19:18

Waarom geen belasting voor jachten en sportvliegtuigen .paarden op de weg voor een hond moet je betalen
Dan pak je de grote
Groet Piet

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19179
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 481 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

Re: Kreidlers GAAN WEER WEGENBELASTING betalen

#63 Bericht door dijk » 31 okt 2012, 19:39

[youtube]S299XH2rLks[/youtube]

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3731
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 349 keren
Ontvangen waarderingen: 191 keren

Re: Kreidlers GAAN WEER WEGENBELASTING betalen

#64 Bericht door jamojamo » 31 okt 2012, 20:52

piet1945 schreef:Waarom geen belasting voor jachten en sportvliegtuigen .paarden op de weg voor een hond moet je betalen
Dan pak je de grote
Groet Piet
Hallo Piet,
Ik denk dat de bezitters van jachten en sportvliegtuigen ook niet buiten schot blijven Piet. Het hele foute aan waar men mee bezig is is dat ze de sjeu uit de samenleving halen. De gehele bevolking voelt zich aan alle kanten gepakt en is bang geld aan leuke dingen uit te geven. De economie is het slachtoffer. Wie wint er dan bij de ontstane economische situatie?

De VVD zegt altijd dat je de markt het werk moet laten doen en onder dat mom is het grote uitverkoop geweest en zijn de belangen die de staat nog in bedrijven heeft nihil. Dat we door grotere concurrentie niet minder maar meer zijn gaan betalen negeert men.

Vandaag/morgen worden weer frequenties voor mobiel telefoon / dataverkeer geveild. Er zijn nu 3 aanbieders men hoopt dat het er 5 worden want dan wordt het door de concurrentie goedkoper. Ik snap de logica niet: vreten 5 directies minder dan 3??????

Je kunt de algehele politieke mores niet los zien van de kostenverhoging die we aan de hobby gaan voelen want doordat we met veel hogere vaste lasten gaan worden geconfonteerd gaat een hobby die ook vaste lasten mee gaat brengen eerder aan de kant.

Piet, ik weet dat je niet alleen brommers opknapt maar ook auto's en ik hoop van harte dat je er niet van hoeft te leven jongen.

Mvg,
Eric

Gebruikersavatar
Parlotti
Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
Berichten: 1413
Lid geworden op: 31 jul 2010, 17:41
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 11 keren
Contacteer:

Re: Kreidlers GAAN WEER WEGENBELASTING betalen

#65 Bericht door Parlotti » 31 okt 2012, 20:57

Mach4 schreef:Tja klagen doen we maar wat graag,maar actie er tegen ondernemen dat gebeurt veel te weinig hier,als makke schapen word alles maar geslikt, waar is de tijd gebleven van de massale protesten, tegenwoordig blijft men liever lekker thuis achter de tv zitten kijken naar waar we nu weer mee geplukt worden.
Willen jullie naar de Dam?? Dan gaan we naar de Dam!! :-s

Gebruikersavatar
MichielJ
Winnaar Kreidlerverkiezing 2009
Berichten: 2343
Lid geworden op: 13 okt 2006, 22:47
Locatie: Leidschenveen / 's-Gravenhage
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Kreidlers GAAN WEER WEGENBELASTING betalen

#66 Bericht door MichielJ » 31 okt 2012, 21:38

kreidler844 schreef:Maarten, je kunt gewoon de ritjes met de Chevy zakelijk maken hoor en als je geen privékilometers rijdt heb je geen bijtelling :wink:
Ga je naar een restaurant dan is het een zakenlunch of diner, ga je naar Dolle Aad dan heb je een bespreking en ga zo maar door.
Ik rij ook geen privé kilometers met mijn bedrijfsauto. en dat zonder te sjoemelen.

Wietse
:lol: En dat zonder te sjoemelen? Prive-ritten als zakelijk aanmerken is sjoemelen. Een belastinginspecteur is niet op z'n achterhoofd gevallen, die prikt zo door die rittenadministratie heen. Hierna verwerpt hij/zij deze en hang je er nog aan (tot de werkelijke kosten in ieder geval). Kun je veel beter eieren voor je geld kiezen en KM's declareren. Hierbij moet je het ook niet te gek maken maar deze is minder goed te controleren aangezien brandstof e.d. niet geboekt worden :idea: :study

Gebruikersavatar
kreidler844
Berichten: 5513
Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
Locatie: opende
Gegeven waarderingen: 48 keren
Ontvangen waarderingen: 232 keren
Contacteer:

Re: Kreidlers GAAN WEER WEGENBELASTING betalen

#67 Bericht door kreidler844 » 31 okt 2012, 22:11

MichielJ schreef:
kreidler844 schreef:Maarten, je kunt gewoon de ritjes met de Chevy zakelijk maken hoor en als je geen privékilometers rijdt heb je geen bijtelling :wink:
Ga je naar een restaurant dan is het een zakenlunch of diner, ga je naar Dolle Aad dan heb je een bespreking en ga zo maar door.
Ik rij ook geen privé kilometers met mijn bedrijfsauto. en dat zonder te sjoemelen.

Wietse
:lol: En dat zonder te sjoemelen? Prive-ritten als zakelijk aanmerken is sjoemelen. Een belastinginspecteur is niet op z'n achterhoofd gevallen, die prikt zo door die rittenadministratie heen. Hierna verwerpt hij/zij deze en hang je er nog aan (tot de werkelijke kosten in ieder geval). Kun je veel beter eieren voor je geld kiezen en KM's declareren. Hierbij moet je het ook niet te gek maken maar deze is minder goed te controleren aangezien brandstof e.d. niet geboekt worden :idea: :study
zonder te sjoemelen, je moet er wel een privé auto naast houden natuurlijk.
Ik rij geen privé ritten met mijn bedrijfsauto, alleen maar zakelijk.
Geen probleem.

Wietse

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 10275
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 332 keren

Re: Kreidlers GAAN WEER WEGENBELASTING betalen

#68 Bericht door Andy » 31 okt 2012, 22:38

Dit is allemaal paniek zaaien, hopelijk gaat het allemaal niet door en kun je kiezen.

Wil je geslagen worden met een stok of heb je liever de zweep. Wat ik hiermee wil zeggen, dan halen ze het ergens anders vandaan.

Maar betalen zullen we :(

Andy,

Gebruikersavatar
veldmuis
Berichten: 1520
Lid geworden op: 04 aug 2008, 02:10
Locatie: Where I lay my hat
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Kreidlers GAAN WEER WEGENBELASTING betalen

#69 Bericht door veldmuis » 01 nov 2012, 09:35

Is er hier dan niemand die in de afgelopen 3 jaar dit niet heeft zien aankomen? Niemand die beseft dat de rekening ( wie deze dan ook heeft veroorzaakt) betaald moet gaan worden?

Er is geen enkele manier om dat te doen en iedereen ook maar enigszins tevreden te houden simpelweg vanwege het feit dat het voor iedereen BETALEN wordt, en betalen is nooit leuk.

Er moet geld komen om de financiën op orde te krijgen dus worden de cadeautjes die ooit gegeven zijn aan de burger om het leven wat leuker te maken in tijden dat alles halleluja was (wat dus achteraf een leugen was wat we onszelf voorhielden) weer afgepakt.
Wij voelen ons nu heel erg van achteren genaaid en hebben het idee dat ons groot onrecht word aangedaan. Zo voelt het althans...maar wat iedereen even vergeet is dat wat wij allemaal alszijnde rechten ervaren veelal zogenaamde "verworven rechten" zijn. Neem als voorbeeld het kerstpakket wat iedereen krijgt van de baas.
Mijn ex werkgever heeft het ooit eens geflikt om het altijd zo luxe kerstpakket vanwege kostenoverwegingen en het feit dat het financieel wat slecht ging, in te krimpen..... Je had de collega`s moeten horen.....Bijna gelyncht werd de man. De vakbond werd er zelfs bijgehaald...Hoe haalde de baas het in zijn hoofd om het kerstpakket kleiner te maken.... Maar als 20 jaar geleden dat kerstpakket niet was geintroduceerd , dan zou men het nu niet missen.....verworven recht. De burger meent dat hij ergens recht op heeft terwijl hij dit nooit als een recht had mogen zien.

Wat zijn je rechten? Primaire levensbehoeften. Inkomen, voedsel, zorg, onderwijs voor je kinderen, sociale voorzieningen.....Dat zijn zaken waar ik mij druk over maak. Als ik zie wat straks met de zorgpremie voor mij gaat gebeuren dan wordt ik al misselijk als ik er aan denk....Ca 3000 euro MEER per jaar gaat mij dat kosten aan premie, eigen risico en zelfbetaalde zorg, een stijging van 200% !
Schoolboeken moeten zelf betaald gaan worden, ik heb er 1 op V.O. en volgend jaar de tweede... Tsjakka....
Sociale voorzieningen? De WW wordt uitgekleed.....waar ik net als iedereen de afgelopen 10 jaar dik aan heb meebetaald en nooit nodig heb gehad (en nooit hoop nodig te hebben), maar het zal mij straks maar overkomen....Dik betaald maar kan er straks weinig van merken.
En vergeet even niet een van de ergste zaken...Mensen die 40 tot 45 jaar hard gewerkt hebben om van het pensioen te gaan genieten, daar dik pensioenpremie voor hebben betaald en nu in het pensioen gekort gaan worden (door falende pensioenfondsen) en de AOW welke versobert wordt. Mijn ouders zijn net 65 en ik kan je vertellen dat deze op het moment niet happy zijn....

Ik moet straks gaan bezuinigen op zaken als de sportclub van mijn kinderen (wat ik zeer belangrijk vind) , kwalitatief goede voeding , Zo af en toe eens een leuk uitje met mijn kinderen, 1 goede vakantie per jaar met mijn kinderen........... En dan ben ik nog een mazzelaar.....ik kan nml nog op dingen bezuinigen...... Veel mensen helemaal niet meer....

En dan maken wij ons hier druk over het inkrimpen van een hobby? Serieus??

En dan vragen we ons nog steeds af waar het in de economie is foutgegaan?......

Gebruikersavatar
KJ
Berichten: 4833
Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
Locatie: Onder steen 13
Gegeven waarderingen: 624 keren
Ontvangen waarderingen: 82 keren

Re: Kreidlers GAAN WEER WEGENBELASTING betalen

#70 Bericht door KJ » 01 nov 2012, 10:32

Veldmuis, de mensen die de economische crisis in de jaren '80 bewust hebben meegemaakt weten wat het is.

Mijn vader had een onderneming die in 1986 failliet ging omdat de bank bepaalde dat de geldkraan dicht ging.
Het lulligste was dat overname kandidaten met een goede liquiditeitspositie door hen werden geweigerd omdat het geen Nederlandse onderneming was en geen klant bij die (lokale) RABOBANK.
De curator was een sociaal man, zonder hem was het bijna onmogelijk geworden om te kunnen "leven" hoe minimaal de praktijk dan ook was.

Ik heb hiervan geleerd wat het is om weinig tot niets te hebben, iedere cent drie maal te moeten omdraaien en vooral pas geld uit te geven als ik het heb in plaats op de "pof te kopen" of een persoonlijke lening te nemen.
Mijn auto is niet van de bank, evenmin als mijn bedrijf. Beter langzaam aan opbouwen dan dat een externe financier de touwtjes in handen heeft en als het economisch wat minder niet met je mee wenst te denken maar gaat voor de eigen zekerstelling op korte termijn #-o

Een onderneming die "slechte" jaarcijfers presenteerd omdat de winst is gedaald..... (van 2,6 Miljard naar 2,4Mjd...) denk na over de langere termijn wat er wordt nog winst gemaakt ipv ingeteerd op eigen vermogen...
Tja dat het management vervolgens nog wel een megabonus krijgt....dat vertellen ze niet totdat er iemand de klokkenluider uithangt en prompt op straat wordt gezet... [-X
Dat korte termijn model moeten we overigens in mijn optiek helemaal vanaf stappen, op meerdere gebieden; Financieel, Energie, Vervoer, Voedsel, etc etc
Afgelopen week zag in in een programma dat de tijd van het collectief wederom aanbreekt.
Ik juich deze verandering van harte toe en participeer met vele soorten van genoegen op zoveel mogelijk onderdelen hierin.
Samen kun je meer, van risicospreiding tot lagere inkoopprijzen.

Gebruikersavatar
Chrismetzwarteletters
Berichten: 1407
Lid geworden op: 27 jan 2009, 18:29
Locatie: Maasland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Kreidlers GAAN WEER WEGENBELASTING betalen

#71 Bericht door Chrismetzwarteletters » 01 nov 2012, 10:42

Henk 3bakvoet schreef:De loods van Jack Habits op een Brabants industrieterreintje is een walhalla voor de oldtimerliefhebber. Elf auto's staan er. Het zijn vooral klassieke Italianen die Habits en zijn vrienden met bloed, zweet en tranen opknappen en rijdend houden. Dat kost een flinke duit, maar nu het nieuwe kabinet eigenaren van oldtimers weer wegenbelasting wil laten betalen, dreigt de hobby onbetaalbaar te worden.
Erg jammer, maar 11 auto's valt nog wel mee qua verzamling. Dichter in de buurt hebben wij ook een oldtimer liefhebber, bij sommigen wel bekent. Die had een fortuin staan, met de nadruk op 'had'.

[youtube]tQpzrppshzA[/youtube]

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 813 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

Re: Kreidlers GAAN WEER WEGENBELASTING betalen

#72 Bericht door Maarten » 01 nov 2012, 11:24

Parlotti schreef:
Mach4 schreef:Tja klagen doen we maar wat graag,maar actie er tegen ondernemen dat gebeurt veel te weinig hier,als makke schapen word alles maar geslikt, waar is de tijd gebleven van de massale protesten, tegenwoordig blijft men liever lekker thuis achter de tv zitten kijken naar waar we nu weer mee geplukt worden.
Willen jullie naar de Dam?? Dan gaan we naar de Dam!! :-s

We gaan niet naar de Dam, we gaan naar het Binnenhof!

Gebruikersavatar
veldmuis
Berichten: 1520
Lid geworden op: 04 aug 2008, 02:10
Locatie: Where I lay my hat
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Kreidlers GAAN WEER WEGENBELASTING betalen

#73 Bericht door veldmuis » 01 nov 2012, 13:01

Daar kun je in je pauze ff langs toch maarten? ;)

Gebruikersavatar
Mach4
Berichten: 2003
Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Kreidlers GAAN WEER WEGENBELASTING betalen

#74 Bericht door Mach4 » 01 nov 2012, 13:41

Chrismetzwarteletters schreef:
Henk 3bakvoet schreef:De loods van Jack Habits op een Brabants industrieterreintje is een walhalla voor de oldtimerliefhebber. Elf auto's staan er. Het zijn vooral klassieke Italianen die Habits en zijn vrienden met bloed, zweet en tranen opknappen en rijdend houden. Dat kost een flinke duit, maar nu het nieuwe kabinet eigenaren van oldtimers weer wegenbelasting wil laten betalen, dreigt de hobby onbetaalbaar te worden.
Erg jammer, maar 11 auto's valt nog wel mee qua verzamling. Dichter in de buurt hebben wij ook een oldtimer liefhebber, bij sommigen wel bekent. Die had een fortuin staan, met de nadruk op 'had'.

[youtube]tQpzrppshzA[/youtube]
Ja Joop zal er niet vrolijker van worden,als de prijzen van oldtimers straks gaan dalen dan gaan er
heel wat van z,n centjes de goot in,maar hij heeft ook veel speciaal spul staan en die liefhebbers
blijven toch wel kopen,die kijken naar de zeldzaamheid en dat soort auto,s verdwijnt in de verzameling
en blijven hun waarde toch wel behouden,ook zal Joop ook wel internationale klanten hebben en daar
blijft voor een aantal landen de vrijstelling wel bestaan,dus hopelijk valt het voor hem nog mee.

Gebruikersavatar
Mach4
Berichten: 2003
Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Kreidlers GAAN WEER WEGENBELASTING betalen

#75 Bericht door Mach4 » 01 nov 2012, 13:42

Buiten Joop zal ook Chris de Groot er niet vrolijker van worden,die heeft ook veel oldtimers
staan.
Het binnenhof in de 2taktrook zetten is een goed idee :clap ,ik ben alleen bang dat al die rook
het milieu aspekt alleen maar bevestigd,neem ik m,n GT750 wel mee dan staat half
Den H in de mist :shock: :mrgreen:

Plaats reactie