Mooie kreidler op het oog

Adressen Kreidlers & onderdelen, Verzekeringen, Motorkeuring, Framenummers,
Aankooptips, Links etc.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
lazy rider
Berichten: 3329
Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
Locatie: Scharendijke
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

Re: Mooie kreidler op het oog

#26 Bericht door lazy rider » 17 nov 2012, 13:54

Er is veel kaf onder het koren , maar er zijn ook een heleboel kreidlers die gereviseerd zijn en beter zijn als nieuw, die door de echte liefhebber zijn gereviseerd/gerestaureerd . Maar daar is meestal moeilijk aan te komen deze worden meestal verkocht als er finacieele problemen optreden .(of moeders de vrouw moeilijk gaat doen )
Maar of een echte gereviseerde kreidler in de prijs klasse van wessel past kan ik niet beoordelen .
Je moet dan zeker rekenen tussen de € 4000 en €7000,-
Maar je moet wel opletten voor de snelle jongens die even vlug geld willen verdienen over jouw rug .

Johan

Gebruikersavatar
veldmuis
Berichten: 1520
Lid geworden op: 04 aug 2008, 02:10
Locatie: Where I lay my hat
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Mooie kreidler op het oog

#27 Bericht door veldmuis » 17 nov 2012, 14:20

Ik begin me zo langzamerhand af te vragen wat er in godsnaam gebeurd is hier in de afgelopen paar jaar.
Er was een tijd dat we het prachtig vonden dat de jeugd van 16 toch nog valt voor een echte brommer ipv zo`n plastic ding.
Nu wordt zowat elke vorm van 16 jarig enthousiasme bij de voordeur reeds neergeknuppeld en de grond in getrapt.

Kreidler is alleen voorbehouden aan de "echte liefhebbers"? Wat een nonsens! Wie bepaalt dat? Zolang de jeugd nog steeds aangetrokken word door een mooie Kreidler en ze er 1 willen zijn Kreidlers nog niet voorbehouden aan "echte liefhebbers"

Definieer eens een "echte liefhebber" dan. Minimaal 40 jaar? minimaal in staat om een Kreidler in concourstaat te betalen?

Een 16 jarige kan geen liefhebber zijn? Waarom niet? Ik heb hier al heel wat 16 jarigen voorbij zien komen die op technisch gebied meer lieten zien dan menig "echte liefhebber".
En als er dan een keer een geval voorbij komt die het niet meer snapt en niet meer lukt en onder de 18 jaar is dan staan er weer genoeg lieden klaar om de genadeklap uit te delen, de hele boel de grond in te trappen om ervoor te zorgen dat het hele spul inderdaad een week later op marktplaats staat.....maar even helpen? Ho maar...Uitzonderingen daar gelaten uiteraard!

Het begint hier zo zoetjes aan op een zure, zeikende, eitank tourende ouwe knarrenclub te lijken, walgelijk.....

Ik ben van mening dat daar best wat meer gemodereerd op mag worden.....

Maar goed... :offtopic .Nu weer even on topic:

Wessel, wat is je budget? Dat is een eerste vraag die je je moet stellen. Want 1 ding is wel waar, voor een fatsoenlijke basis moet je toch steeds meer neer gaan tellen, gewoon omdat Kreidler nu eenmaal 30 jaar niet meer gemaakt word en spullen schaarser worden. Er wordt tegenwoordig wel veel imitatie gemaakt maar niet alles is van goede kwaliteit.
Er zijn mazzelaars die voor 500 euro een mooie originele basisbrommer op de kop tikken maar dat zijn uitzonderingen, meestal vind je voor die prijs inderdaad in elkaar gebeunde samenraapsels van slechte onderdelen.

Goed zoeken, geen haast hebben en een realistisch budget hanteren en.......probeer iemand met verstand van Kreidlers in de buurt over je schouder mee te laten kijken. Dan is het echt mogelijk om met veel plezier op je eigen kreidler rond te tuffen

Gebruikersavatar
lazy rider
Berichten: 3329
Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
Locatie: Scharendijke
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

Re: Mooie kreidler op het oog

#28 Bericht door lazy rider » 17 nov 2012, 15:04

veldmuis schreef:Ik begin me zo langzamerhand af te vragen wat er in godsnaam gebeurd is hier in de afgelopen paar jaar.
Er was een tijd dat we het prachtig vonden dat de jeugd van 16 toch nog valt voor een echte brommer ipv zo`n plastic ding.
Nu wordt zowat elke vorm van 16 jarig enthousiasme bij de voordeur reeds neergeknuppeld en de grond in getrapt.

Kreidler is alleen voorbehouden aan de "echte liefhebbers"? Wat een nonsens! Wie bepaalt dat? Zolang de jeugd nog steeds aangetrokken word door een mooie Kreidler en ze er 1 willen zijn Kreidlers nog niet voorbehouden aan "echte liefhebbers"

Definieer eens een "echte liefhebber" dan. Minimaal 40 jaar? minimaal in staat om een Kreidler in concourstaat te betalen?

Een 16 jarige kan geen liefhebber zijn? Waarom niet? Ik heb hier al heel wat 16 jarigen voorbij zien komen die op technisch gebied meer lieten zien dan menig "echte liefhebber".
En als er dan een keer een geval voorbij komt die het niet meer snapt en niet meer lukt en onder de 18 jaar is dan staan er weer genoeg lieden klaar om de genadeklap uit te delen, de hele boel de grond in te trappen om ervoor te zorgen dat het hele spul inderdaad een week later op marktplaats staat.....maar even helpen? Ho maar...Uitzonderingen daar gelaten uiteraard!

Het begint hier zo zoetjes aan op een zure, zeikende, eitank tourende ouwe knarrenclub te lijken, walgelijk.....

Ik ben van mening dat daar best wat meer gemodereerd op mag worden.....

Maar goed... :offtopic .Nu weer even on topic:

Wessel, wat is je budget? Dat is een eerste vraag die je je moet stellen. Want 1 ding is wel waar, voor een fatsoenlijke basis moet je toch steeds meer neer gaan tellen, gewoon omdat Kreidler nu eenmaal 30 jaar niet meer gemaakt word en spullen schaarser worden. Er wordt tegenwoordig wel veel imitatie gemaakt maar niet alles is van goede kwaliteit.
Er zijn mazzelaars die voor 500 euro een mooie originele basisbrommer op de kop tikken maar dat zijn uitzonderingen, meestal vind je voor die prijs inderdaad in elkaar gebeunde samenraapsels van slechte onderdelen.

Goed zoeken, geen haast hebben en een realistisch budget hanteren en.......probeer iemand met verstand van Kreidlers in de buurt over je schouder mee te laten kijken. Dan is het echt mogelijk om met veel plezier op je eigen kreidler rond te tuffen

Volgens mij snap jij er helemaal niets van.
In ieder geval niets van de goed bedoelde intensie van mijn opmerking.

En nog even dit bij mij komen er op een zaterdag regelmatig jongeren en oudere liefhebbers steutelen, en die gebruik maken van mijn volledig uitgeruste verwarmde werkplaats en gebruik maken van mijn machines en gedeelde kennis uitwisselen .
En daarbij staat er ook nog altijd en bak koffie klaar en tussen de middag een boterham met beleg .
En dit geheel kosteloos .
Moet ik nog meer vertellen .

Johan

timoderaad
Berichten: 65
Lid geworden op: 27 aug 2012, 16:28
Locatie: Schimmert
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Mooie kreidler op het oog

#29 Bericht door timoderaad » 17 nov 2012, 17:06

volgens mij is iedereen hier begonnen met een brommer die niet helemaal 100% tiptop in orde is..
het hoort (vind ik) erbij dat je af en toe eens moet sleutelen aan je brommer :lol:
als je je brommer maar wegbrengt naar een dealer hecht je er een stuk minder waarde aan dan dat je er zelf aan hebt gesleuteld :clap (we fijn als je iemand met ervaring in de buurt hebt)

zo ben ik begonnen met Kreidler 3 jaar geleden met een buffeltankje die ik later heb verkocht aan een vriend die er nog steeds heel erg aan gehecht is, sinds dien hebben mijn vader en ik nog allebei een kreidler gekocht.

ik vindt het prachtig als de 'veteranen' de jeugdige rijders helpen met hun brommer met tips ect :!:
en oke 90% van de brommers die de jeugd koopt zijn niet origineel of ze willen hard rijden, ik al lang blij dat sommige jongerijders voor Kreidler keizen!

dus Wessel ga lekker voor een Kreidler :D zal je altijd plezier aan hebben!
ook heb je een heel enthousiast forum met veel liefhebbers die er klaar voor je staan :wink:

Gebruikersavatar
vrouwenverwarmer
Berichten: 520
Lid geworden op: 30 sep 2005, 13:55
Locatie: Katwijk
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Mooie kreidler op het oog

#30 Bericht door vrouwenverwarmer » 17 nov 2012, 17:22

Heggemus schreef:Hoi Wessel,

1 tip: kijk ook bij de concurrent (zal de naam niet noemen :wink:)
Je kan inderdaad ook even bij ZUNDAPP gaan kijken, zijn ook gave dingen. :mrgreen:

Gebruikersavatar
veldmuis
Berichten: 1520
Lid geworden op: 04 aug 2008, 02:10
Locatie: Where I lay my hat
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Mooie kreidler op het oog

#31 Bericht door veldmuis » 17 nov 2012, 17:59

Voelde je je aangesproken dan Johan? Daar kan ik ook niets aan doen.....

Gebruikersavatar
lazy rider
Berichten: 3329
Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
Locatie: Scharendijke
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

Re: Mooie kreidler op het oog

#32 Bericht door lazy rider » 17 nov 2012, 18:24

veldmuis schreef:Voelde je je aangesproken dan Johan? Daar kan ik ook niets aan doen.....

Inderdaad,

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60431
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2290 keren

Re: Mooie kreidler op het oog

#33 Bericht door Enzo-tvdzijden » 17 nov 2012, 18:43

timoderaad schreef:volgens mij is iedereen hier begonnen met een brommer die niet helemaal 100% tiptop in orde is..
het hoort (vind ik) erbij dat je af en toe eens moet sleutelen aan je brommer :lol:
Dat er zelf aan sleutelen zal altijd moeten als je er veel mee rijd. Gelukkig want dit is ook onderdeel van mijn hobby.

Enzo

timoderaad
Berichten: 65
Lid geworden op: 27 aug 2012, 16:28
Locatie: Schimmert
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Mooie kreidler op het oog

#34 Bericht door timoderaad » 17 nov 2012, 19:23

Enzo-tvdzijden schreef:
timoderaad schreef:volgens mij is iedereen hier begonnen met een brommer die niet helemaal 100% tiptop in orde is..
het hoort (vind ik) erbij dat je af en toe eens moet sleutelen aan je brommer :lol:
Dat er zelf aan sleutelen zal altijd moeten als je er veel mee rijd. Gelukkig want dit is ook onderdeel van mijn hobby.

Enzo
De mijne ook :mrgreen:

hermanp
Berichten: 6986
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 108 keren

Re: Mooie kreidler op het oog

#35 Bericht door hermanp » 17 nov 2012, 19:38

Als de basis goed is, en heel veel hoeft dat niet te kosten, dan moet je er echt probleemloos tienduizenden kilometers mee kunnen rijden.
Ik kan me nog herinneren dat ik in 1987 een Kreidler kreeg (geruild voor een Vespa Bravo), mijn vader reviseerde het blok, nieuwe contactpuntjes en condensator en daarna heb ik er probleemloos 25.000 kilometer mee gereden. Slechts één keer blijven staan, wederom condensator vernieuwd en toen ging 'ie weer. Helaas na 25.000 km op de rollenbank, te veel vermogen en toen was ik er flauw van.
Ik denk dat de ontstekingsspoel ruim 50.000 km heeft gelopen voordat ik hem verkocht.
In die 25.000 km heb ik alleen de normale dingen gehad, banden, bougies, kabels en als ik me goed herinner alleen bij aanschaf nieuwe remschoenen.
Bij de meeste Kreidlers die ik heb is het een kwestie van (nieuwe) benzine erin en rijden maar. Een enkel keertje, als de brommer jaren heeft stilgestaan, kan het gebeuren dat ik even met een vijltje over de contactpunten moet...
Qua onderdelen is Kreidler altijd vrij prijzig geweest, maar nu nog iets meer.
En als je geen originaliteitsfreak bent en het niet erg vindt dat de Kreidler niet mooier dan nieuw is, kun je volgens mij voor minder dan €1000 erg veel plezier hebben.

Gebruikersavatar
Parlotti
Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
Berichten: 1413
Lid geworden op: 31 jul 2010, 17:41
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 11 keren
Contacteer:

Re: Mooie kreidler op het oog

#36 Bericht door Parlotti » 17 nov 2012, 20:49

Nou, Wessel: je hebt het forum in beweging gekregen met je eerste posting. Maar eh :-k van jouw kant blijft het oorverdovend stil ....

Gebruikersavatar
Dave de Vries
Berichten: 106
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:39
Locatie: Lelystad
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Mooie kreidler op het oog

#37 Bericht door Dave de Vries » 17 nov 2012, 21:02

Hallo Wessel,
ik ben zelf ook 16 en heb 1,5 jaar geleden een kreidler gekocht en helemaal opgeknapt met mijn vader.
kreidlers zijn mooie dingen alleen je moet je wel bedenken dat het uiteindelijk meer gaat kosten dan je aan het begin verwachtte.
ik heb daarvoor een honda mbx gehad en ik moet eerlijk toegeven dat dat toch wel wat soepeler reed dan een kreidler.
ik wil hiermee absoluut niet zeggen dat kreidlers slecht zijn (anders had ik er zelf ook geen).
maar een Honda mb,mt,mbx,mtx of nsr is wel een slag nieuwer,moderner en toch behoorlijk goedkoper.
het is maar net wat je wilt
een beetje knappe kreidler heb je voor €1200/1300 of meer en een hele nette honda heb je voor datzelfde bedrag of als je goed zoekt nog minder(kijk maar eens op mobile.de oid)
ook zijn kreidler onderdelen aardig wat duurder,
het is natuurlijk wat je zelf wilt
als je herrie wilt ga je voor een kreidler
wil je stilte maar toch een behoorlijke snelheid dan zou je toch voor een honda moeten kijken(is mijn mening)
ik ben voor kreidler gegaan maar mocht ik nog eens geld over hebben dan koop ik zeker ook nog een honda.
nou zal ik waarschijnlijk een hele hoop kritiek en verwijten op me af krijgen maar ik zegt het zoals ik het zie (en misschien nog wel wat anderen)

succes met het kopen van een kreidler(of andere brommer)
en als het een kreidler is gaan we hem waarschijnlijk wel voorbij zien komen op het forum

groeten Dave

Gebruikersavatar
A.v.d.Els
Berichten: 1354
Lid geworden op: 06 okt 2008, 06:39
Locatie: Helmond
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Mooie kreidler op het oog

#38 Bericht door A.v.d.Els » 18 nov 2012, 04:46

Parlotti schreef:Nou, Wessel: je hebt het forum in beweging gekregen met je eerste posting. Maar eh :-k van jouw kant blijft het oorverdovend stil ....

ik denk dat Wessel door onze reacties een zwaar trauma opgelopen heeft. :? :? :?

dolle aad
Berichten: 2351
Lid geworden op: 27 apr 2008, 09:41
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Mooie kreidler op het oog

#39 Bericht door dolle aad » 15 jan 2013, 15:41

Dave de Vries schreef:Hallo Wessel,
ik ben zelf ook 16 en heb 1,5 jaar geleden een kreidler gekocht en helemaal opgeknapt met mijn vader.
kreidlers zijn mooie dingen alleen je moet je wel bedenken dat het uiteindelijk meer gaat kosten dan je aan het begin verwachtte.
ik heb daarvoor een honda mbx gehad en ik moet eerlijk toegeven dat dat toch wel wat soepeler reed dan een kreidler.
ik wil hiermee absoluut niet zeggen dat kreidlers slecht zijn (anders had ik er zelf ook geen).
maar een Honda mb,mt,mbx,mtx of nsr is wel een slag nieuwer,moderner en toch behoorlijk goedkoper.
het is maar net wat je wilt
een beetje knappe kreidler heb je voor €1200/1300 of meer en een hele nette honda heb je voor datzelfde bedrag of als je goed zoekt nog minder(kijk maar eens op mobile.de oid)
ook zijn kreidler onderdelen aardig wat duurder,
het is natuurlijk wat je zelf wilt
als je herrie wilt ga je voor een kreidler
wil je stilte maar toch een behoorlijke snelheid dan zou je toch voor een honda moeten kijken(is mijn mening)
ik ben voor kreidler gegaan maar mocht ik nog eens geld over hebben dan koop ik zeker ook nog een honda.
nou zal ik waarschijnlijk een hele hoop kritiek en verwijten op me af krijgen maar ik zegt het zoals ik het zie (en misschien nog wel wat anderen)

succes met het kopen van een kreidler(of andere brommer)
en als het een kreidler is gaan we hem waarschijnlijk wel voorbij zien komen op het forum

groeten Dave

kan ik me ook wel iets bij voorstellen ,
Daar ben ik gewoon eerlijk in .

Gebruikersavatar
tombo
Berichten: 4057
Lid geworden op: 06 okt 2002, 13:56
Locatie: Achterhoek
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

Re: Mooie kreidler op het oog

#40 Bericht door tombo » 18 jan 2013, 18:29

Gewoon doen. Mijn 1e echte brommer was ook een Kreidler (op m'n 14e enzo wat Puchjes, Tomossen en een Citta gehad). Blokje rammelde behoorlijk, olie kwam er aan alle kanten uit, maar heeft me een jaar lang elke dag naar school gebracht. Ik heb er een leuk jaar mee beleefd.

Plaats reactie