Kreidler florett zadeltassen

Adressen Kreidlers & onderdelen, Verzekeringen, Motorkeuring, Framenummers,
Aankooptips, Links etc.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10817
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 189 keren
Ontvangen waarderingen: 572 keren

Re: Kreidler florett zadeltassen

#26 Bericht door Henk 3bakvoet » 31 dec 2012, 13:30

Het gaat hier over zadeltassen Toch? Heren, om deze prive persoon nou hier te bespreken met al zijn zwakheden :wink:

Juist Herman.

Als je dan toch een gewone zijtas aan je kreidler wilt hangen, kijk dan gewoon even bij de fietsenmaker/brommerwinkel.

Oke het is niet origineel, maar ik heb daar hele mooie zijtassen gezien en is altijd nog beter als een rugzak om je nek of een plastiek zak op je sportieve sportbeugel :roll: Voor de looks :lol:

Een originele blijft natuurlijk het leukste op je kreidler, maar ja, heb je dat er voor over? realistisch gezien is het gekkenwerk, maar dat vind ik eigenlijk van alle originele (NOS) onderdelen die te koop worden aangeboden.

We moeten met z`n allen eens sterk zijn, en zeggen, naar de hel met je NOS, veeg je reet er maar mee af.

Maar daar zijn we te zwak voor, eigenlijk zijn we minkukels die mee gaan in de absolute Kreidler gekte.
Ik schrijf, we, maar ik niet meer hoor.
Mijn eitank (onder construction) komt op een normale manier tot stand, het rupsje nooitgenoeg van deze wereld kunnen een Japanse wegtrekker krijgen.

redfox
Berichten: 2689
Lid geworden op: 09 jul 2006, 22:53
Locatie: ZHZ
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Kreidler florett zadeltassen

#27 Bericht door redfox » 31 dec 2012, 13:31

:offtopic dus weg ermee
Laatst gewijzigd door redfox op 31 dec 2012, 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
veldmuis
Berichten: 1520
Lid geworden op: 04 aug 2008, 02:10
Locatie: Where I lay my hat
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Kreidler florett zadeltassen

#28 Bericht door veldmuis » 31 dec 2012, 13:41

Hey Tonnie, het was dus een goed jaar a twee jaar voor zijn overlijden dat ik hem gesproken heb want dat moet eind 1999 of begin 2000 zijn geweest. Dat hij in de racerij actief geweest is dat vertelde hij er niet bij. logisch misschien, ik was toen eigenlijk nog maar een snotneus van 19 jaar, en nog een westerling ook ;)
Hij heeft er dus netjes omheen gepraat en was zeker niet van plan om ook maar iets van de hand te doen.
Zoals ik nu begrijp heeft hij dus nimmer iets van de hand gedaan en is zijn verzameling pas na zijn overlijden verkocht.
Het kan bijna niet anders dan dat TonK dan meer over hem weet te vertellen met zijn kennis van de racerij....

Maar Henk heeft wel gelijk..... :offtopic hier

Nu weer over de zeiktassen :lol: . Mijn moeder kan goed naaien, zal ik haar eens vragen?

Henk....kop hem in....

Gebruikersavatar
Roel RM
Berichten: 1362
Lid geworden op: 28 nov 2005, 20:08
Locatie: Midden-Drenthe
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 80 keren

Re: Kreidler florett zadeltassen

#29 Bericht door Roel RM » 31 dec 2012, 17:17

hermanp schreef:Origineel en met Kreidlerembleem is natuurlijk erg leuk, maar voor (veel) minder kun je ook (echte of neppe) leren tassen kopen die kwalitatief erg goed zijn. Heb ze zelf ook op de Kreidler, handig met boodschappen doen, want het blijft natuurlijk wel een werkpaard.
Hallo Herman,
Heb jij een foto van jou tassen? Ik zoek eigenlijk een vierkant lederen koffertje welke bovenop het bagagerek kan worden bevestigd. Ik zal Jo Benders eens bellen, kijken of hij ze nog verkoopt.

Groet'n Roel

hermanp
Berichten: 6985
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 108 keren

Re: Kreidler florett zadeltassen

#30 Bericht door hermanp » 31 dec 2012, 17:48

Voor de Kreidler heb ik 'normale' fietstassen, eentje in het leer en eentje canvas o.i.d. (voor mij is het puur om boodschappen te halen) om aan de zijkant te hangen. Er zijn er met en zonder metalen achterkant, voor de stevigheid.
Als je echt eentje wilt voor bovenop het rek, zou ik je adviseren om eens bij de beter gesorteerde tweewielerzaak te kijken of te informeren, want er zijn hele leuke (ook echt leren) zadeltasjes te koop die qua afmetingen er prima op passen. De modellen die ik bedoel, ook eigenlijk de enige die ik ken, zijn rond van vorm.

Jan
Berichten: 3296
Lid geworden op: 07 sep 2002, 14:56
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 97 keren

Re: Kreidler florett zadeltassen

#31 Bericht door Jan » 02 jan 2013, 17:25

Beter duur als niet te koop Henk!!
Even voor 150 euro op oudejaarsnacht de lucht in knallen?? geen probleem!!
Een I phone van 500 euro op zak of een abonnementje van minimaal 30 euro per maand?? geen probleem!!
Tja en dan is het geld op en dan is een mooie originele tas die zijn waarde wel blijft behouden te duur!!
Bij Asterix en Obelix hebben ze daar een hele mooie naam voor bedacht!

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60385
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 964 keren
Ontvangen waarderingen: 2278 keren

Re: Kreidler florett zadeltassen

#32 Bericht door Enzo-tvdzijden » 02 jan 2013, 17:37

hermanp schreef:Voor de Kreidler heb ik 'normale' fietstassen, eentje in het leer en eentje canvas o.i.d. (voor mij is het puur om boodschappen te halen) om aan de zijkant te hangen. Er zijn er met en zonder metalen achterkant, voor de stevigheid.
Als je echt eentje wilt voor bovenop het rek, zou ik je adviseren om eens bij de beter gesorteerde tweewielerzaak te kijken of te informeren, want er zijn hele leuke (ook echt leren) zadeltasjes te koop die qua afmetingen er prima op passen. De modellen die ik bedoel, ook eigenlijk de enige die ik ken, zijn rond van vorm.
Echte universele bromfietstassen met harde achterkant kosten 8 jaar geleden ook al rond de 65 euro stuk.

Enzo

Gebruikersavatar
pascal
Berichten: 2888
Lid geworden op: 06 jan 2007, 17:34
Locatie: Vlak bij Lochem
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Kreidler florett zadeltassen

#33 Bericht door pascal » 02 jan 2013, 19:38


redfox
Berichten: 2689
Lid geworden op: 09 jul 2006, 22:53
Locatie: ZHZ
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Kreidler florett zadeltassen

#34 Bericht door redfox » 02 jan 2013, 21:48

Roel RM schreef:
hermanp schreef:Origineel en met Kreidlerembleem is natuurlijk erg leuk, maar voor (veel) minder kun je ook (echte of neppe) leren tassen kopen die kwalitatief erg goed zijn. Heb ze zelf ook op de Kreidler, handig met boodschappen doen, want het blijft natuurlijk wel een werkpaard.
Hallo Herman,
Heb jij een foto van jou tassen? Ik zoek eigenlijk een vierkant lederen koffertje welke bovenop het bagagerek kan worden bevestigd. Ik zal Jo Benders eens bellen, kijken of hij ze nog verkoopt.

Groet'n Roel

Die laat Jo Benders maken Roel,ik heb er afgelopen zomer nog 1 bij hem besteld.
Hij heeft ze in 3 maten meen ik me te herinneren.
Op Rosmalen heeft hij ze soms ook bij zich, dus wie weet.
Anders even met hem bellen.

Afbeelding

Groeten WIm.

Gebruikersavatar
Gijs
Berichten: 6371
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:08
Gegeven waarderingen: 56 keren
Ontvangen waarderingen: 37 keren

Re: Kreidler florett zadeltassen

#35 Bericht door Gijs » 03 jan 2013, 20:24

pascal schreef:Goed bezig Gijs,en de buddy;s van Herman zijn wat ik heb gezien altijd strak.
Succes met de kreidler.
inderdaad levert deze man goed werk, daarbij een liefhebber pur sang.

Herman is een vakman, is ook stoffeerder van beroep geweest! nu met de vut.
En ik kan het weten want ben een stoffeerderszoon!

maar we gaan offtopic.

Plaats reactie