carb bing 18

Adressen Kreidlers & onderdelen, Verzekeringen, Motorkeuring, Framenummers,
Aankooptips, Links etc.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Bullet
Berichten: 202
Lid geworden op: 15 apr 2013, 16:38
Locatie: eindhoven
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 4 keren

carb bing 18

#1 Bericht door Bullet » 19 jun 2013, 09:40

Goede morgen Heren.

Ik heb wederom een vraag over mijn 18 bing, alles in dat ding is vernieuwd ook de gasschuif met naald maar hij is (nog) niet af te stellen er zijn div. sproeiers gebruikt van 72 tot 84.
het beste resultaat heb ik bij sproeier 72 maar als de motor moet gaan werken is er niemand thuis bv. bij een beetje tegenwind of 'n klein hellinkje zak hij weer in en moet ik terug naar 4.
de cilinder is org.5.3 en de tandwiel verhouding is 13x36.

WIE O WIE kan mij daar mee helpen.

PS is er misschien een andere oplossing met 'n andere carburateur en zo ja welke??? wat is er allemaal mogelijk??


Alvast bedankt Henny 61

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: carb bing 18

#2 Bericht door Enzo-tvdzijden » 19 jun 2013, 09:43

Als je alles vernieuwd in een ver versleten huis gaat er nog geen verbetering optreden.

Zie je het randje bovenin de wand nog goed zitten?

En 72 is de originele sproeier voor een 5.3 pk.


Hoe is de staat van je cilinder en zuiger (inbouwspeling?)

Enzo

Gebruikersavatar
Bullet
Berichten: 202
Lid geworden op: 15 apr 2013, 16:38
Locatie: eindhoven
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: carb bing 18

#3 Bericht door Bullet » 19 jun 2013, 10:20

Hallo Enzo, ik denk nu ook dat de carb. versleten is heb hem tweedehands gekocht, de cilinder is opnieuw voorzien van nicoseal met een perfect passende zuiger.
Maar weet jij misschien een betere oplossing met de carburateur?

Henny61

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: carb bing 18

#4 Bericht door Enzo-tvdzijden » 19 jun 2013, 10:47

henny61 schreef:Hallo Enzo, ik denk nu ook dat de carb. versleten is heb hem tweedehands gekocht, de cilinder is opnieuw voorzien van nicoseal met een perfect passende zuiger.
Maar weet jij misschien een betere oplossing met de carburateur?

Henny61
Geen versleten carburateur kopen. Dat is heel makkelijk te zien. Dus niks op laten sturen met verkoop praatjes maar zelf ophalen en beoordelen te plekke.

Enzo

gcge
Berichten: 938
Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
Locatie: Raamsdonksveer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: carb bing 18

#5 Bericht door gcge » 19 jun 2013, 13:38

henny61 schreef:Goede morgen Heren.

Ik heb wederom een vraag over mijn 18 bing, alles in dat ding is vernieuwd ook de gasschuif met naald maar hij is (nog) niet af te stellen er zijn div. sproeiers gebruikt van 72 tot 84.
het beste resultaat heb ik bij sproeier 72 maar als de motor moet gaan werken is er niemand thuis bv. bij een beetje tegenwind of 'n klein hellinkje zak hij weer in en moet ik terug naar 4.
de cilinder is org.5.3 en de tandwiel verhouding is 13x36.

WIE O WIE kan mij daar mee helpen.

PS is er misschien een andere oplossing met 'n andere carburateur en zo ja welke??? wat is er allemaal mogelijk??


Alvast bedankt Henny 61
Verwacht trouwens ook niet te veel van een 5,3 pk RS. Met een flink postuur (dus geen 1,65 m + 60 kg) heb je heuvelop/ wind tegen niet altijd veel aan zijn 5. Het devies is veel plat op te tank liggen. De latere Super Breitwands met 6,25 pk presteren iets beter.

Ik rij zelf met een 6,25 pk kleine breitwand en moet ook hard werken om de snelheid erin te houden.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: carb bing 18

#6 Bericht door Enzo-tvdzijden » 19 jun 2013, 13:44

gcge schreef:
henny61 schreef:Goede morgen Heren.

Ik heb wederom een vraag over mijn 18 bing, alles in dat ding is vernieuwd ook de gasschuif met naald maar hij is (nog) niet af te stellen er zijn div. sproeiers gebruikt van 72 tot 84.
het beste resultaat heb ik bij sproeier 72 maar als de motor moet gaan werken is er niemand thuis bv. bij een beetje tegenwind of 'n klein hellinkje zak hij weer in en moet ik terug naar 4.
de cilinder is org.5.3 en de tandwiel verhouding is 13x36.

WIE O WIE kan mij daar mee helpen.

PS is er misschien een andere oplossing met 'n andere carburateur en zo ja welke??? wat is er allemaal mogelijk??


Alvast bedankt Henny 61
Verwacht trouwens ook niet te veel van een 5,3 pk RS. Met een flink postuur (dus geen 1,65 m + 60 kg) heb je heuvelop/ wind tegen niet altijd veel aan zijn 5. Het devies is veel plat op te tank liggen. De latere Super Breitwands met 6,25 pk presteren iets beter.

Ik rij zelf met een 6,25 pk kleine breitwand en moet ook hard werken om de snelheid erin te houden.
Geldt voor ALLE standaard 50CC setup's.

Al hoewel mijn RS 1980 13/35 direct wel in 5 kan blijven rijden met wat tegenwind
De RS 1973 met 13/34 indirect moet ik sneller naar 4.

Enzo

Roland
Berichten: 5106
Lid geworden op: 22 nov 2004, 09:18
Locatie: Amstelveen
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 87 keren

Re: carb bing 18

#7 Bericht door Roland » 19 jun 2013, 14:06

Probeer Lieuwe Akkerman eens, de kreidler sloper :lol: :lol: hij heeft regelmatig originele goede carburateurs.

Succes,

Rolando

gcge
Berichten: 938
Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
Locatie: Raamsdonksveer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: carb bing 18

#8 Bericht door gcge » 19 jun 2013, 15:46

Enzo-tvdzijden schreef:
gcge schreef:
henny61 schreef:Goede morgen Heren.

Ik heb wederom een vraag over mijn 18 bing, alles in dat ding is vernieuwd ook de gasschuif met naald maar hij is (nog) niet af te stellen er zijn div. sproeiers gebruikt van 72 tot 84.
het beste resultaat heb ik bij sproeier 72 maar als de motor moet gaan werken is er niemand thuis bv. bij een beetje tegenwind of 'n klein hellinkje zak hij weer in en moet ik terug naar 4.
de cilinder is org.5.3 en de tandwiel verhouding is 13x36.

WIE O WIE kan mij daar mee helpen.

PS is er misschien een andere oplossing met 'n andere carburateur en zo ja welke??? wat is er allemaal mogelijk??


Alvast bedankt Henny 61
Verwacht trouwens ook niet te veel van een 5,3 pk RS. Met een flink postuur (dus geen 1,65 m + 60 kg) heb je heuvelop/ wind tegen niet altijd veel aan zijn 5. Het devies is veel plat op te tank liggen. De latere Super Breitwands met 6,25 pk presteren iets beter.

Ik rij zelf met een 6,25 pk kleine breitwand en moet ook hard werken om de snelheid erin te houden.
Geldt voor ALLE standaard 50CC setup's.

Al hoewel mijn RS 1980 13/35 direct wel in 5 kan blijven rijden met wat tegenwind
De RS 1973 met 13/34 indirect moet ik sneller naar 4.

Enzo
13x34 vind ik trouwens wel erg zwaar vertand. Origineel was 13x33 maar dat was gebaseerd op een 16 jarige...

Voordeel van 13x34 is natuurlijk wel dat je een hogere topsnelheid in z'n 4 hebt en dan waarschijnlijk met een beetje wind tegen in z'n 4 toch nog de 80 haalt.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: carb bing 18

#9 Bericht door Enzo-tvdzijden » 19 jun 2013, 15:52

Dat bedoel ik. :wink:

Enzo

Gebruikersavatar
Bullet
Berichten: 202
Lid geworden op: 15 apr 2013, 16:38
Locatie: eindhoven
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: carb bing 18

#10 Bericht door Bullet » 19 jun 2013, 17:50

Bedankt heren hier kan ik weer even verder mee.

Henny61

brommer
Berichten: 777
Lid geworden op: 07 sep 2002, 12:43
Locatie: Sijbekarspel
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 3 keren

Re: carb bing 18

#11 Bericht door brommer » 19 jun 2013, 18:17

Nou Enzo als je het randje bovenin de wand van de carburateur niet meer ziet is ie wel heeeeeeeeeeeeeel erg versleten.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: carb bing 18

#12 Bericht door Enzo-tvdzijden » 19 jun 2013, 18:54

brommer schreef:Nou Enzo als je het randje bovenin de wand van de carburateur niet meer ziet is ie wel heeeeeeeeeeeeeel erg versleten.
Klopt helemaal. Gisteravond de 18 mm van Ton beoordeeld. En daar zag je het randje aan de voorkant zelfs nog een beetje.
Die is met een nieuwe gasschuif (die zat er ook in) heel goed bruikbaar.
Enzo

Gebruikersavatar
Andre
Berichten: 3357
Lid geworden op: 05 feb 2004, 21:50
Locatie: Heos zeeland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: carb bing 18

#13 Bericht door Andre » 19 jun 2013, 19:04

Ligt het wel allemaal aan de carburateur?
Is de ontsteking wel top of is deze 40 jaar oud?

Gebruikersavatar
A.v.d.Els
Berichten: 1354
Lid geworden op: 06 okt 2008, 06:39
Locatie: Helmond
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: carb bing 18

#14 Bericht door A.v.d.Els » 19 jun 2013, 20:38

verwacht van jou setup maar geen echte wonderen.
vooraleer je kapitalen gaat uitgeven aan ontstekingen,carburateurs,tandwielen:ga eerst eens op de weegschaal staan,en meet jezelf eens op.loop je tegen de honderd,of misschien wel erover,dan kun je uitgeven zoveel je wilt,maar het resultaat zal altijd een tikje tegenvallen.
ook bij mij is dat zo het geval.ik rijd met een originele rs blok,zwitserse setup,5,8pk met 18mm bing,echt alles in prima staat,behalve!!!!de berijder.met mijn 115 kilo schoon aan de haak liep hij alleen bergaf naar behoren.
wat bij mij veel heeft geholpen is het volgende.hvk heeft afgelopen winter het tandwiel van de vijf vervangen voor een exemplaar wat een beetje dichter bij de 4 komt.
resultaat:hij loopt nu nog maar plm 77kmh,maar ik kan nu eindelijk perfect in de 5 blijven rijden

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13597
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 588 keren
Ontvangen waarderingen: 811 keren

Re: carb bing 18

#15 Bericht door Caspar » 19 jun 2013, 20:44

Ik sluit me aan bij bovenstaande schrijver.
Ben zelf ook 100kg en 1,98m.
Heb er dus 12/36 tandwielen op zitten bij mijn 5,8pk om hier in het heuvelland nog een beetje mee te komen.
80km/u haal ik alleen met wind in de rug.

Maar een andere 18mm uitproberen kan natuurlijk nooit kwaad , dan weet je iets.

Roland
Berichten: 5106
Lid geworden op: 22 nov 2004, 09:18
Locatie: Amstelveen
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 87 keren

Re: carb bing 18

#16 Bericht door Roland » 19 jun 2013, 22:36

Jullie moeten naar de Fitness, kan je ook langer recht blijven zitten tijdens de ritten :whistle \:D/

Rolando

rene 50cc
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 nov 2007, 17:29
Locatie: melissant
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: carb bing 18

#17 Bericht door rene 50cc » 19 jun 2013, 22:45

heb een 20mm bing imitatie aangepast door claus werkt perfect en dat voor ongeveer 40euro
cilinder ook iets aangepast heel weinig. standaard uitlaat voor trekkracht onderin.
tandwielen 14x36 loopt 100 op zijn slofen en dat met 65er eitank
o ja ik weeg ongeveer 80kg

Roland
Berichten: 5106
Lid geworden op: 22 nov 2004, 09:18
Locatie: Amstelveen
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 87 keren

Re: carb bing 18

#18 Bericht door Roland » 20 jun 2013, 08:51

Van 80 naar 100> daar zit het verschil ook in :roll: die racers waren vroeger altijd slank met een vetpercentage van 10% (gok ik ) met over de 100 kg hadden ze nooit en te nimmer een prijs kunnen winnen. Moesten ze waarschijnlijk meesteppen :lol: :lol:

Rolando

rene 50cc
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 nov 2007, 17:29
Locatie: melissant
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: carb bing 18

#19 Bericht door rene 50cc » 20 jun 2013, 16:05

het Gewicht van de berijder telt natuurlijk enorm mee.
maar met een iets aangepaste cilinder heb je een soepel rijgedrag en kun toch gang maken als je dat een keer wilt.
met een paar simpele ingrepen van claus kan ik gewoon 60km in 5 rijden en versnellen zonder terug te schakelen.
weeg je 100 zal je misschien terug naar 4 moeten.
het is altijd het overwegen waard.
met een aangepaste imi bing heb je voor weinig geld een prima carburatur

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: carb bing 18

#20 Bericht door Enzo-tvdzijden » 20 jun 2013, 16:30

rene 50cc schreef:het Gewicht van de berijder telt natuurlijk enorm mee.
maar met een iets aangepaste cilinder heb je een soepel rijgedrag en kun toch gang maken als je dat een keer wilt.
met een paar simpele ingrepen van claus kan ik gewoon 60km in 5 rijden en versnellen zonder terug te schakelen.
weeg je 100 zal je misschien terug naar 4 moeten.
het is altijd het overwegen waard.
met een aangepaste imi bing heb je voor weinig geld een prima carburatur
Dit gaat om mensen die de cilinder NIET willen aanpassen.

Enzo

rene 50cc
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 nov 2007, 17:29
Locatie: melissant
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: carb bing 18

#21 Bericht door rene 50cc » 20 jun 2013, 16:35

dan zal je de motorische tekort komingen voor lief moeten nemen

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: carb bing 18

#22 Bericht door Enzo-tvdzijden » 20 jun 2013, 16:39

rene 50cc schreef:dan zal je de motorische tekort komingen voor lief moeten nemen
Precies. :thumbleft

r walet
Berichten: 263
Lid geworden op: 18 apr 2003, 17:33
Locatie: wolvega
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: carb bing 18

#23 Bericht door r walet » 28 jun 2013, 18:45

ik heb nog wel , een nieuwe orginele 18 mm , nog nooit gebruikt

r walet
Berichten: 263
Lid geworden op: 18 apr 2003, 17:33
Locatie: wolvega
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: carb bing 18

#24 Bericht door r walet » 22 jul 2013, 09:04

de nieuwe is weg ...alleen nog de nieuwe gebruikte , die vies is van 10 jaar onder de werkbank liggen .. al die dingen die jullie hier argumenteren... ligt niet aan de carburateur ...zelfs op de testbank zit er bijna geen verschil in een totaal versleten carburateur , met ook versleten onderdelen er in , als met een nieuwe .. 1 tiende in het vermogen .... maar ja bij kreidler had men daar 50 jaar geleden al over nagedacht , orgineel zit je uitlaatdemper vast met 2 boutjes ... schuif de demper eens 1 gaatje op .ok dan komt hij met 1 boutje vast te zitten ....valt er heus niet af , maar wel het probleem van elke keer terug schakelen weg ....... nu zuiger en nieuwe nicasil ...al is de zuiger goed ingemeten en nicasil goed .geen van de in de handel verkrijgbare zuigers , heeft dezelfde kop als de orginele zuiger ... dus wil je goed dan zul je een losse binnenkop moeten plaatsen .. nu het idee cilinder niet aanpassen ....men plaats een andere zuiger , dat kan wel , maar cilinder aanpassen niet ..beetje raar. want door het plaatsen van een moderne zuiger is de flow in je cilinder veranderd . dus waarom kan dat niet aangepast worden bij de orginaliteit freaks goed nu smalle tap cilinders .....van oorsprong is het geheel ontwikkeld voor geforceerde lucht koeling . dus ook bij stilstand genoeg afkoel lucht . nu is men in 1968 overgegaan op rijwind koeling , de 13 ribs cilinder , had het probleem van vermogen verlies , dus dat heeft men snel veranderd naar 15 ribben ...maar ook dat had niet het gewenste resultaat nog steeds vermogen verlies omdat het te warm word , vandaar dat in 1972 uitkwam met de brede tap cilinder, was een dure oplossing hoor mallen van de carters moesten nieuw gemaakt worden en dat is niet gedaan omdat het mooier was , maar als ze dat niet gedaan hadden . was het veel eerder ten onder gegaan , kijk maar naar zwitserse kreidlers de tm is daar meer verkocht als de rs , waarom nou puur omdat die hun vermogen vast konden houden berg op door de gefoceerde lucht koeling . dus bent u tegen de 100 kilo doe u zelf en de bromfiets een plezier. ga geforceerd of super breitwand rijden

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2002, 09:47
Locatie: ZOETERMEER
Gegeven waarderingen: 13 keren
Ontvangen waarderingen: 8 keren

Re: carb bing 18

#25 Bericht door Ger » 10 okt 2013, 09:18

Verleden week een eerste wat langere rit gereden met mijn RS . Was een beetje bang dat ik niet zou meekomen met de andere rijders uit de groep, maar het tegendeel bleek waar. Waar ik met de 60c Kt setup bij wat wind nogal moest terug schakelen, blijkt de standaard Mahle W6 gewoon sterker en stond ik verbaast van de kracht uit het cilindertje. Set loopt met grootste gemak 85 bij tandwiel verhouding 13 om 36 en de 18 Bing. Op advies van Ronnie ga ik nog de tandwielen 35 en 34 proberen , eens kijken of de RS dat ook trekt met mijn 100 kilo. Groeten Ger

Plaats reactie