Aardige motormuis

Adressen Kreidlers & onderdelen, Verzekeringen, Motorkeuring, Framenummers,
Aankooptips, Links etc.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
brommer
Berichten: 777
Lid geworden op: 07 sep 2002, 12:43
Locatie: Sijbekarspel
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 3 keren

Aardige motormuis

#1 Bericht door brommer » 20 jul 2013, 10:45

Was ik gister een stukje aan het rijden komt er opeens een motormuis achterop die me aan de kant zet.
Hij zegt: mooie Floret heeft U maar u rijdt wel te snel, 68 i.p.v. de toegestane 45.
Ik dacht o jee, ben flink de beer maar de agent vond mij Kreidler heel mooi en stelde er allerlei belangstellende vragen over.
Toen zij hij "omdat ik je Kreidler zo mooi vind en zie dat je een echte liefhebber bent doe ik het af met een waarschuwing".
Heb hem toen maar vriendelijk bedankt want als ik mee had gemoeten naar de rollenbank had het wel eens beroerder af kunnen lopen, heb dus geluk gehad. pffffffffffffffffffff.

Gebruikersavatar
hendrik68
Berichten: 58
Lid geworden op: 25 mei 2012, 15:23
Locatie: Gemeente Haaglanden
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Aardige motormuis

#2 Bericht door hendrik68 » 20 jul 2013, 11:39

Zo zie je maar ,sommige agenten zijn net mensen. :D

Gebruikersavatar
Nicolaas
Berichten: 776
Lid geworden op: 21 apr 2006, 10:04
Locatie: Utrecht - Maarsen
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 15 keren

Re: Aardige motormuis

#3 Bericht door Nicolaas » 20 jul 2013, 16:26

Motor agenten zijn zo beroerd nog niet. Toen ik staande gehouden werd draaide hij even aan het gas en zei, dat klinkt niet als 45 km p/u meneer. Maar doet u het een beetje rustig aan, okay. Ook hij had meer belangstelling voor mijn Eitje dan voor de snelheid. Wij met onze oude voertuigen zijn niet hun doelgroep. Tenzij je er om vraagt door op de verkeerde plek als een idioot te rijden.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13632
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 589 keren
Ontvangen waarderingen: 822 keren

Re: Aardige motormuis

#4 Bericht door Caspar » 20 jul 2013, 17:03

Ik heb van een gepensioneerde agent wat TNO tekeningen van mijn uitlaat gekregen , top.
Maar er rijd er hier in de buurt ook eentje op een motor rond die hondsbrutaal is.
Rijden op een brommer = stoppen en mee naar de rollenbank.
Vandaar dat mijn RM niet harder gaat als 55km/u........

Reed ooit op mijn RS hem tegemoet op de rijksweg ( 90 op de teller ), hij draaide meteen om en was in no-time bij me met die BMW.
Toen hij de motorplaat zag droop hij weer af. Niks te verdienen

Gebruikersavatar
koda
Berichten: 187
Lid geworden op: 25 feb 2011, 18:43
Locatie: thuis in de schuur
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Aardige motormuis

#5 Bericht door koda » 20 jul 2013, 18:51

ja aardige agenten hangen we links te drogen .
dus heb je weer ff een mazzeltje gehad .
gr koda.

Gebruikersavatar
vrouwenverwarmer
Berichten: 520
Lid geworden op: 30 sep 2005, 13:55
Locatie: Katwijk
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Aardige motormuis

#6 Bericht door vrouwenverwarmer » 21 jul 2013, 07:51

Ik rijdt sinds 1983 op een "echte" motor en daarnaast ook altijd op een RS met motorkenteken, en ik ben nog nooit aangehouden, misschien heeft de politie hier andere prioriteiten?

Gebruikersavatar
Parlotti
Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
Berichten: 1413
Lid geworden op: 31 jul 2010, 17:41
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 11 keren
Contacteer:

Re: Aardige motormuis

#7 Bericht door Parlotti » 21 jul 2013, 20:04

Nou, ik denk dat het anders zit. Wij Hollanders zijn gewoon rare jongens. In beginsel krijgt de gemiddelde diender -die gewoon zijn of haar werk doet- de keuze uit dom of slecht. Hij/zij is een eikel / trut / dienstklopper (doorhalen wat niet van toepassing is). Als hij/zij het gore lef heeft om ons aan de kant te zetten, dan kan hij/zij beter boeven gaan vangen. En als ze een oogje dichtknijpen, dan is er wel iemand anders die roept dat de politie in NL niets voorstelt.

Ik rij met de auto zo'n 30.000 km. per jaar en zit mij dagelijks te verbazen op het stuk A4 waar 100 km. per uur geldt met trajectcontrole: dan zet ik de cruise control op 100. Maar ze komen mij met bosjes voorbij en als ik niet snel genoeg naar rechts ga, dan krijg ik een dikke vinger. Dat zijn dezelfde lieden die later gaan mekkeren dat ze een prent hebben. Ik hoorde van de week iemand die er in vier dagen tijd op hetzelfde traject acht had gescoord en daar boos om was. Hoe dom kan je zijn!?

brommer
Berichten: 777
Lid geworden op: 07 sep 2002, 12:43
Locatie: Sijbekarspel
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 3 keren

Re: Aardige motormuis

#8 Bericht door brommer » 22 jul 2013, 09:27

Ik zeur ook niet over die agent, hij had gewoon gelijk en had het ook terecht gevonden als hij mij bekeurt had, echter ben wel blij dat hij het met een waarschuwing af deed. Ja en je weet als je te hard rijdt dat je risico loopt.

Gebruikersavatar
Parlotti
Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
Berichten: 1413
Lid geworden op: 31 jul 2010, 17:41
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 11 keren
Contacteer:

Re: Aardige motormuis

#9 Bericht door Parlotti » 22 jul 2013, 16:23

Ik bedoelde het ook niet "op de man" (integendeel zelfs), maar was meer in het algemeen gesteld :wink:

Gebruikersavatar
Nicolaas
Berichten: 776
Lid geworden op: 21 apr 2006, 10:04
Locatie: Utrecht - Maarsen
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 15 keren

Re: Aardige motormuis

#10 Bericht door Nicolaas » 22 jul 2013, 18:06

Caspar schreef:Ik heb van een gepensioneerde agent wat TNO tekeningen van mijn uitlaat gekregen , top.
Maar er rijd er hier in de buurt ook eentje op een motor rond die hondsbrutaal is.
Rijden op een brommer = stoppen en mee naar de rollenbank.
Vandaar dat mijn RM niet harder gaat als 55km/u........

Reed ooit op mijn RS hem tegemoet op de rijksweg ( 90 op de teller ), hij draaide meteen om en was in no-time bij me met die BMW.
Toen hij de motorplaat zag droop hij weer af. Niks te verdienen
Dat klinkt behoorlijk negatief, jammer.
Je hebt geen idee hoeveel jonge mensen overlijden door roekeloos rijden met veel te hoge snelheid.
Als niemand iets doet rijd het gros van de jeugd 80+ km p/u met alle gevolgen van dien.
Agenten hebben geen boette plicht meer en niks verdienen, gaat ook nergens over.
Voor een bescheiden jaar inkomen moeten ze heel wat doen, wanneer nodig ook voor jou.
Ik bekijk het liever positief en ik zeur over een boette die ik zelf veroorzaakt.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13632
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 589 keren
Ontvangen waarderingen: 822 keren

Re: Aardige motormuis

#11 Bericht door Caspar » 22 jul 2013, 18:48

Ben het deels met je eens , maar je ziet toch wel verschil tussen een puber op een scooter en een wat oudere vent op een Kreidler ??
Bovendien volledig legaal , rijbewijs , VRO opleiding , motorkenteken er op , verzekerd , beschermende kleding , etc.

De meeste agenten zijn ok , ik heb het over die ene uitzondering

Gebruikersavatar
fantast
Berichten: 212
Lid geworden op: 29 jul 2008, 15:17
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Aardige motormuis

#12 Bericht door fantast » 23 jul 2013, 10:37

je hebt goede agenten

en je hebt kontn**kers dat zijn in mijn ogen geen agenten
maar zielepieten met een jeugdtrauma ofzo

Gebruikersavatar
hendrik68
Berichten: 58
Lid geworden op: 25 mei 2012, 15:23
Locatie: Gemeente Haaglanden
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Aardige motormuis

#13 Bericht door hendrik68 » 23 jul 2013, 13:59

:D :D Ach ik ben in de jaren 80 weleens aangehouden en kreeg toen een heel betoog over snelheid in kombinatie met de remmetjes die niet zouden voldoen op de Kreidler (met motornaven) waar ik op dat moment mee aan de kant was gezet.
Die vent was nog niet uitgelult toen Piet Gaag voorbij kwam knallen op precies dezelfde Kreidler alleen met een iets grotere(motor) kenteken plaat. :D :D .
Tja daar sta je dan als agent met een bek vol tanden. :D :clap

Gebruikersavatar
Parlotti
Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
Berichten: 1413
Lid geworden op: 31 jul 2010, 17:41
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 11 keren
Contacteer:

Re: Aardige motormuis

#14 Bericht door Parlotti » 24 jul 2013, 22:31

hendrik68 schreef::D :D Ach ik ben in de jaren 80 weleens aangehouden en kreeg toen een heel betoog over snelheid in kombinatie met de remmetjes die niet zouden voldoen op de Kreidler (met motornaven) waar ik op dat moment mee aan de kant was gezet.
Die vent was nog niet uitgelult toen Piet Gaag voorbij kwam knallen op precies dezelfde Kreidler alleen met een iets grotere(motor) kenteken plaat. :D :D .
Tja daar sta je dan als agent met een bek vol tanden. :D :clap
In de jaren 80 wel eens aangehouden!? ](*,) Ben je de afgelopen dertig jaar nooit meer aangehouden of heb je verder niet geleefd?

hermanp
Berichten: 6985
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 108 keren

Re: Aardige motormuis

#15 Bericht door hermanp » 24 jul 2013, 22:47

De eerste keer dat ik met de Kreidler werd aangehouden (1987), was door een motoragent. Kreidler in beslag genomen, papieren geconfisqueerd en ik kon naar huis lopen. Met de Kreidler bleek niets mis, met de papieren ook niet. Na een paar weken belden ze wanneer ik de Kreidler weer kwam ophalen. Toen mijn vader daar kwam, werd hij verzocht om een andere keer terug te komen, op een moment dat de betreffende agent er was.
Een paar jaar daarna kwam een motoragent mij tegemoet op het fietspad, hield mij aan en vroeg; 'hoe hard gaat jouw brommer?' Waarop ik antwoordde; 'precies hard genoeg'. Ik hoorde hem nadenken en hij zei toen dat ik wel mocht doorrijden.

Gebruikersavatar
oz
Berichten: 703
Lid geworden op: 01 dec 2008, 11:43
Locatie: utrecht
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Aardige motormuis

#16 Bericht door oz » 25 jul 2013, 08:29

Bij ons in het dorp zien ze de big bore kreidlers en zundapps als creaties van een andere planeet, wel een tijdje geleden langs de kant gezet nadat ik hun had ingehaald plat op de tank..... :oops: (ff niet opgelet) en de agenten vonden dat ik erg onverantwoord bezig was..............of ik wel even als de sodemieten een nieuwe kentekenplaat wilde bestellen want hij was bijna doorgescheurd en da,s natuurlijk levensgevaarlijk en of ik misschien niet aan een nieuwe uitlaat toe was want deze pijp (opmaat) lekte vreselijk volgens meneer agent.
Tsja zo kan het ook nog steeds anno 2013............. :mrgreen:

Gebruikersavatar
hendrik68
Berichten: 58
Lid geworden op: 25 mei 2012, 15:23
Locatie: Gemeente Haaglanden
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Aardige motormuis

#17 Bericht door hendrik68 » 25 jul 2013, 13:23

Parlotti schreef:
hendrik68 schreef::D :D Ach ik ben in de jaren 80 weleens aangehouden en kreeg toen een heel betoog over snelheid in kombinatie met de remmetjes die niet zouden voldoen op de Kreidler (met motornaven) waar ik op dat moment mee aan de kant was gezet.
Die vent was nog niet uitgelult toen Piet Gaag voorbij kwam knallen op precies dezelfde Kreidler alleen met een iets grotere(motor) kenteken plaat. :D :D .
Tja daar sta je dan als agent met een bek vol tanden. :D :clap
In de jaren 80 wel eens aangehouden!? ](*,) Ben je de afgelopen dertig jaar nooit meer aangehouden of heb je verder niet geleefd?



Waar staat dat dan ....., ben in de jaren 90 ook weleens aangehouden :wink: ze hebben mij nog niet zo lang geleden nog weleens aangehouden bij een alcohol controle ,niets aan de hand overigens.
Maar nu je het er toch over heb...., denk dat ik voor het laatst in de jaren 80 ben aangehouden op de bromfiets en nee......, heb na die tijd regelmatig op de brommert gereden ,en nu nog met plezier. :rs

Gebruikersavatar
peterria
Berichten: 1283
Lid geworden op: 04 nov 2007, 15:25
Locatie: alblasserdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: Aardige motormuis

#18 Bericht door peterria » 25 jul 2013, 21:21

hier in de alblasserwaard zijn ze heel aardig niks dan lof over de mannen
vandaag nog 8 km van huis lekke achterband ik duwen en zweten
komt politie bus voorbij stop en vraag kunnen we je een lift geven
netjes thuis af gezet
peterria

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60394
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 966 keren
Ontvangen waarderingen: 2281 keren

Re: Aardige motormuis

#19 Bericht door Enzo-tvdzijden » 25 jul 2013, 22:22

Vanavond tijdens de Nozemavond. In onze groep 3 brommers die over de provinciale weg mee reden. Politiemotor alles voorbij en de afrit af geloodst.

Ik zie brommers op de prov. weg zei hij. Dat klopt zeggen de brommermannen. Vanavond voor het eerst mee en niet goed de weg wetend acht hun aan gereden.

Ze kwamen er met een waarschuwing af. Rik heeft ze op sleeptouw genomen door de woonwijken en wij zijn weer de 70 weg op gedoken.

Enzo

joto
Berichten: 272
Lid geworden op: 12 feb 2013, 15:21
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Aardige motormuis

#20 Bericht door joto » 06 aug 2013, 20:50

Mazzel gehad Brommer, ik waarschuw maar 1 keer. :mrgreen:

Groeten.

Plaats reactie