154397 w6

Adressen Kreidlers & onderdelen, Verzekeringen, Motorkeuring, Framenummers,
Aankooptips, Links etc.
Bericht
Auteur
bernard v d
Berichten: 96
Lid geworden op: 17 okt 2011, 19:05
Locatie: asten
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

154397 w6

#1 Bericht door bernard v d » 27 okt 2013, 18:50

hallo kreidlerrijders na een tijdje 60cc te rijden
heb ik het besluit genomen om een als nieuwe mahle w6 te kopen
heeft me een 6 maanden gekost om een nette te kopen
alles gemonteerd nieuwe nos zuiger in laten meten
18 bing en 32mm fluisterpijp
1keer kicken en mooi lopen nog nooit meegemaakt
kappen terug gemonteerd
100km proefrit gemaakt loopt als een zwitsers uurwerk
niets rammelen en veel power top met mijn 100kg ongeveer80km/h
tanwiel 13/36
alleen mijn vraag is welke uitlaat hoort bij deze cilinder
groeten bernard

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2290 keren

Re: 154397 w6

#2 Bericht door Enzo-tvdzijden » 27 okt 2013, 18:56

Hangt van bouwjaar af. De 5,3 cilinder de tweedelige.

De latere 6,25 pk versie met een blokfluitdemper

Enzo

bernard v d
Berichten: 96
Lid geworden op: 17 okt 2011, 19:05
Locatie: asten
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: 154397 w6

#3 Bericht door bernard v d » 27 okt 2013, 18:59

het is de 6.25 versie
zou hij met een homoet 4p mechanisch gedempt
iets harder lopen

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2290 keren

Re: 154397 w6

#4 Bericht door Enzo-tvdzijden » 27 okt 2013, 19:03

Blokfluitdemper is ook wat hoogtoerig. Dus verschil zal weinig zijn

Enzo
Bijlagen
DSCN7484 (Small).JPG
DSCN7484 (Small).JPG (72.1 KiB) 11902 keer bekeken
DSCN8972 (Small).JPG
DSCN8972 (Small).JPG (30.35 KiB) 11902 keer bekeken
DSCN8970 (Small).JPG
DSCN8970 (Small).JPG (23.04 KiB) 11902 keer bekeken
DSCN0954 (Large).JPG
DSCN0954 (Large).JPG (42.91 KiB) 11902 keer bekeken

brommer
Berichten: 777
Lid geworden op: 07 sep 2002, 12:43
Locatie: Sijbekarspel
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 3 keren

Re: 154397 w6

#5 Bericht door brommer » 27 okt 2013, 19:26

Ik heb op dezelfde combinatie een Zwitserse TM uitlaat 15 33 97 zitten, loopt hij heel mooi op met behoorlijke trekkracht.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2290 keren

Re: 154397 w6

#6 Bericht door Enzo-tvdzijden » 27 okt 2013, 19:30

Zo te lezen rijden jullie licht vertand vanwege gewicht of extra koppel.

Misschien binnenkort het zelfde set op Gijsbert zijn RS.
Deze heeft de tweedelige Jarmacol en 13/35

We zullen zien

Enzo

bernard v d
Berichten: 96
Lid geworden op: 17 okt 2011, 19:05
Locatie: asten
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: 154397 w6

#7 Bericht door bernard v d » 27 okt 2013, 19:47

nou met 13/36 met mijn 100 kilo loopt ten alle tijden goed
rij per jaar 5000km onder alle weersomstandigheden
en 80% volgas liep vandaag met stormweer 70km/h met wind van voren
setup direkte vierbak sproeier76
met toerritten rij ik gewoon met de snelle jongens mee.
Bijlagen
PICT0460.JPG
PICT0460.JPG (26.75 KiB) 11854 keer bekeken

bernard v d
Berichten: 96
Lid geworden op: 17 okt 2011, 19:05
Locatie: asten
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: 154397 w6

#8 Bericht door bernard v d » 27 okt 2013, 19:50

zou hij met een homoet 4p mechanish gedempt iets meer top geven
alvast bedankt voor de tips.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2290 keren

Re: 154397 w6

#9 Bericht door Enzo-tvdzijden » 27 okt 2013, 19:50

Het is vaak zo dat licht vertande setjes juist goed lopen vanwege de hoge toeren.

Een Kreidler vind dat juist fijn. En komt alsnog de snelheid.

Enzo

bernard v d
Berichten: 96
Lid geworden op: 17 okt 2011, 19:05
Locatie: asten
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: 154397 w6

#10 Bericht door bernard v d » 27 okt 2013, 19:54

ik vond hem met de 60cc kt niet meer als een kreidler klinken
en trok hem altijd door de koppeling heen
ligt mooi te rusten in de kast.
Bijlagen
DSC_0750.JPG
DSC_0750.JPG (24.95 KiB) 11834 keer bekeken

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2002, 09:47
Locatie: ZOETERMEER
Gegeven waarderingen: 13 keren
Ontvangen waarderingen: 8 keren

Re: 154397 w6

#11 Bericht door Ger » 27 okt 2013, 20:01

Kort geleden ook een Mahle W6 gemonteerd met een nieuw nicacil wandje en een origineel Mahle RS zuiger. Loopt inderdaad prachtig......en berensterk. RS loopt met mijn gewicht van rond de 100 kilo met gemak 85 en voor de wind zelfs 90km. Setup : 18mm Bing met sproeier 75, Bosch electr. onst. directe 5 bak met verzet 13 om 36. De uitlaat ...een RS uitlaat 2 delig van John Bos. Een heerlijk rijdende standaard RS , die in elke versnelling zo in zijn powerband zit.
Groeten Ger
Bijlagen
IMG_20131005_100746.jpg
IMG_20131005_100746.jpg (156.05 KiB) 11822 keer bekeken

bernard v d
Berichten: 96
Lid geworden op: 17 okt 2011, 19:05
Locatie: asten
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: 154397 w6

#12 Bericht door bernard v d » 27 okt 2013, 20:09

beste ger zou hij met een homoet 4p mechanisch gedempt iets meer top geven

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2002, 09:47
Locatie: ZOETERMEER
Gegeven waarderingen: 13 keren
Ontvangen waarderingen: 8 keren

Re: 154397 w6

#13 Bericht door Ger » 27 okt 2013, 20:17

Durf ik niet te zeggen, heb zelf ooit met een standaard Mahle Sb 154399 met zo,n Homoet pijp gereden en dat bracht toen niet meer snelheid.

gcge
Berichten: 938
Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
Locatie: Raamsdonksveer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: 154397 w6

#14 Bericht door gcge » 27 okt 2013, 21:04

Voordeel van deze standaard w6 cilinders is dat ze plug and play zijn. Mits alles in goede staat (vooral de 18 mm carb!) dan lopen ze perfect. Ik heb hem exact volgens het boekje afgesteld en loopt en start altijd. Voor de revisie van de 18 mm was het trouwens wel een drama...

Qua trekkracht vind ik het tegenvallen. Ik rijd ook met 13x36 maar bij een beetje wind tegen, kom ik niet verder dan z'n 4. Met wind mee loopt hij als vergif. Gisteren 94 km op de gps gehaald (100 op de teller), maar helaas waait het in Nederland nogal vaak.

Ik heb vorige week mijn cilinder laten opmeten, maar hij was nog perfect rond en de zuiger had de goede zuigerspeling. Kon ook bijna niet anders, want deze set is pas een paar duizend km oud.

Blijkbaar zit er toch verschil in de w6 cilinders. Afgelopen jaar was Bernd voor mij ook al niet bij te houden in de Moezel. Hij rijdt ook standaard

bernard v d
Berichten: 96
Lid geworden op: 17 okt 2011, 19:05
Locatie: asten
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: 154397 w6

#15 Bericht door bernard v d » 27 okt 2013, 21:12

ik rij gewoon met de punten ontsteking
het valt me wel op met deze w6 als je het gas los laat
hoor je niks rammellen of tikken
dat deed de 6occ kt wel flink

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2290 keren

Re: 154397 w6

#16 Bericht door Enzo-tvdzijden » 27 okt 2013, 21:14

gcge schreef:Voordeel van deze standaard w6 cilinders is dat ze plug and play zijn. Mits alles in goede staat (vooral de 18 mm carb!) dan lopen ze perfect. Ik heb hem exact volgens het boekje afgesteld en loopt en start altijd. Voor de revisie van de 18 mm was het trouwens wel een drama...

Qua trekkracht vind ik het tegenvallen. Ik rijd ook met 13x36 maar bij een beetje wind tegen, kom ik niet verder dan z'n 4. Met wind mee loopt hij als vergif. Gisteren 94 km op de gps gehaald (100 op de teller), maar helaas waait het in Nederland nogal vaak.

Ik heb vorige week mijn cilinder laten opmeten, maar hij was nog perfect rond en de zuiger had de goede zuigerspeling. Kon ook bijna niet anders, want deze set is pas een paar duizend km oud.

Blijkbaar zit er toch verschil in de w6 cilinders. Afgelopen jaar was Bernd voor mij ook al niet bij te houden in de Moezel. Hij rijdt ook standaard
Ik heb net bij Claus een W4 laten meten

De timingen

uitlaat 175
spoeling 117
inlaat 148

Dat zijn gewoon 99 specs.

Enzo
Laatst gewijzigd door Enzo-tvdzijden op 29 okt 2013, 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2290 keren

Re: 154397 w6

#17 Bericht door Enzo-tvdzijden » 27 okt 2013, 21:19

bernard v d schreef:ik rij gewoon met de punten ontsteking
het valt me wel op met deze w6 als je het gas los laat
hoor je niks rammellen of tikken
dat deed de 6occ kt wel flink
Welke zuiger had je er in?

Enzo

bernard v d
Berichten: 96
Lid geworden op: 17 okt 2011, 19:05
Locatie: asten
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: 154397 w6

#18 Bericht door bernard v d » 27 okt 2013, 21:23

in de 60cc de standaard kt zuiger 43.96
in de w6 nos meteoor d met blok en lveer

Gebruikersavatar
VanHolt
Berichten: 285
Lid geworden op: 19 sep 2013, 12:36
Locatie: 2070 Zwijndrecht/Antwerpen
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 3 keren

Re: 154397 w6

#19 Bericht door VanHolt » 27 okt 2013, 21:24

Waar kan je deze cilinders nog bekomen?
En hoeveel kosten deze gemiddeld

gcge
Berichten: 938
Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
Locatie: Raamsdonksveer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: 154397 w6

#20 Bericht door gcge » 27 okt 2013, 21:25

Enzo-tvdzijden schreef:
gcge schreef:Voordeel van deze standaard w6 cilinders is dat ze plug and play zijn. Mits alles in goede staat (vooral de 18 mm carb!) dan lopen ze perfect. Ik heb hem exact volgens het boekje afgesteld en loopt en start altijd. Voor de revisie van de 18 mm was het trouwens wel een drama...

Qua trekkracht vind ik het tegenvallen. Ik rijd ook met 13x36 maar bij een beetje wind tegen, kom ik niet verder dan z'n 4. Met wind mee loopt hij als vergif. Gisteren 94 km op de gps gehaald (100 op de teller), maar helaas waait het in Nederland nogal vaak.

Ik heb vorige week mijn cilinder laten opmeten, maar hij was nog perfect rond en de zuiger had de goede zuigerspeling. Kon ook bijna niet anders, want deze set is pas een paar duizend km oud.

Blijkbaar zit er toch verschil in de w6 cilinders. Afgelopen jaar was Bernd voor mij ook al niet bij te houden in de Moezel. Hij rijdt ook standaard
Ik heb net bij Claus een W5 laten meten

De timingen

uitlaat 175
spoeling 117
inlaat 148

Dat zijn gewoon 99 specs.

Enzo
Hadden alle 99 cilinders dezelfde timingen of hadden bijv. de latere 6,8 pk cilinders andere timingen?

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2290 keren

Re: 154397 w6

#21 Bericht door Enzo-tvdzijden » 27 okt 2013, 21:28

VanHolt schreef:Waar kan je deze cilinders nog bekomen?
En hoeveel kosten deze gemiddeld
Gebruikt op Marktplaats. Zorgen dat er een nette tuit aan zit en de originele poortjes en dan even laten nikasilen bij Powerseal.

Nieuw uit de doos wordt heel soms aangeboden. Reken dan op 350-400 zonder zuiger en 500 met de bijpassende Mahle zuiger.

Enzo
Deze gebruikers waarderen Enzo-tvdzijden voor dit bericht:
Ger (26 okt 2022, 07:35)
Waardering: 9.09%

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2290 keren

Re: 154397 w6

#22 Bericht door Enzo-tvdzijden » 27 okt 2013, 21:29

gcge schreef:
Enzo-tvdzijden schreef:
gcge schreef:Voordeel van deze standaard w6 cilinders is dat ze plug and play zijn. Mits alles in goede staat (vooral de 18 mm carb!) dan lopen ze perfect. Ik heb hem exact volgens het boekje afgesteld en loopt en start altijd. Voor de revisie van de 18 mm was het trouwens wel een drama...

Qua trekkracht vind ik het tegenvallen. Ik rijd ook met 13x36 maar bij een beetje wind tegen, kom ik niet verder dan z'n 4. Met wind mee loopt hij als vergif. Gisteren 94 km op de gps gehaald (100 op de teller), maar helaas waait het in Nederland nogal vaak.

Ik heb vorige week mijn cilinder laten opmeten, maar hij was nog perfect rond en de zuiger had de goede zuigerspeling. Kon ook bijna niet anders, want deze set is pas een paar duizend km oud.

Blijkbaar zit er toch verschil in de w6 cilinders. Afgelopen jaar was Bernd voor mij ook al niet bij te houden in de Moezel. Hij rijdt ook standaard
Ik heb net bij Claus een W5 laten meten

De timingen

uitlaat 175
spoeling 117
inlaat 148

Dat zijn gewoon 99 specs.

Enzo
Hadden alle 99 cilinders dezelfde timingen of hadden bijv. de latere 6,8 pk cilinders andere timingen?
Ik heb een keer 5 zwarte Supers laten meten en ze zijn allemaal anders.

6,8 pk is alleen door de omrekening gekomen van Kw.

Enzo

bernard v d
Berichten: 96
Lid geworden op: 17 okt 2011, 19:05
Locatie: asten
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: 154397 w6

#23 Bericht door bernard v d » 27 okt 2013, 21:32

maakt de blokfluit een zwaarder geluid bij dew6

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2002, 09:47
Locatie: ZOETERMEER
Gegeven waarderingen: 13 keren
Ontvangen waarderingen: 8 keren

Re: 154397 w6

#24 Bericht door Ger » 27 okt 2013, 21:33

Ben al een paar jaar bezig met deze 154397 cilinders en heb ook met verschillende zowel W5 dan W6 uitvoeringen gereden en getest. Misschien zit er toch verschil in de timing van sommige cilinders in iedergeval loopt de laatst gemonteerde W6 echt een stuk beter!!!
Groeten Ger :rs

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2290 keren

Re: 154397 w6

#25 Bericht door Enzo-tvdzijden » 27 okt 2013, 21:36

bernard v d schreef:maakt de blokfluit een zwaarder geluid bij dew6
Knettert lekker stationair.
Daarna echt Kreidler geluid.

Enzo

Plaats reactie