154397 w6
-
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 17 okt 2011, 19:05
- Locatie: asten
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
154397 w6
hallo kreidlerrijders na een tijdje 60cc te rijden
heb ik het besluit genomen om een als nieuwe mahle w6 te kopen
heeft me een 6 maanden gekost om een nette te kopen
alles gemonteerd nieuwe nos zuiger in laten meten
18 bing en 32mm fluisterpijp
1keer kicken en mooi lopen nog nooit meegemaakt
kappen terug gemonteerd
100km proefrit gemaakt loopt als een zwitsers uurwerk
niets rammelen en veel power top met mijn 100kg ongeveer80km/h
tanwiel 13/36
alleen mijn vraag is welke uitlaat hoort bij deze cilinder
groeten bernard
heb ik het besluit genomen om een als nieuwe mahle w6 te kopen
heeft me een 6 maanden gekost om een nette te kopen
alles gemonteerd nieuwe nos zuiger in laten meten
18 bing en 32mm fluisterpijp
1keer kicken en mooi lopen nog nooit meegemaakt
kappen terug gemonteerd
100km proefrit gemaakt loopt als een zwitsers uurwerk
niets rammelen en veel power top met mijn 100kg ongeveer80km/h
tanwiel 13/36
alleen mijn vraag is welke uitlaat hoort bij deze cilinder
groeten bernard
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: 154397 w6
Hangt van bouwjaar af. De 5,3 cilinder de tweedelige.
De latere 6,25 pk versie met een blokfluitdemper
Enzo
De latere 6,25 pk versie met een blokfluitdemper
Enzo
-
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 17 okt 2011, 19:05
- Locatie: asten
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: 154397 w6
Blokfluitdemper is ook wat hoogtoerig. Dus verschil zal weinig zijn
Enzo
Enzo
- Bijlagen
-
- DSCN7484 (Small).JPG (72.1 KiB) 11902 keer bekeken
-
- DSCN8972 (Small).JPG (30.35 KiB) 11902 keer bekeken
-
- DSCN8970 (Small).JPG (23.04 KiB) 11902 keer bekeken
-
- DSCN0954 (Large).JPG (42.91 KiB) 11902 keer bekeken
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: 154397 w6
Zo te lezen rijden jullie licht vertand vanwege gewicht of extra koppel.
Misschien binnenkort het zelfde set op Gijsbert zijn RS.
Deze heeft de tweedelige Jarmacol en 13/35
We zullen zien
Enzo
Misschien binnenkort het zelfde set op Gijsbert zijn RS.
Deze heeft de tweedelige Jarmacol en 13/35
We zullen zien
Enzo
-
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 17 okt 2011, 19:05
- Locatie: asten
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: 154397 w6
nou met 13/36 met mijn 100 kilo loopt ten alle tijden goed
rij per jaar 5000km onder alle weersomstandigheden
en 80% volgas liep vandaag met stormweer 70km/h met wind van voren
setup direkte vierbak sproeier76
met toerritten rij ik gewoon met de snelle jongens mee.
rij per jaar 5000km onder alle weersomstandigheden
en 80% volgas liep vandaag met stormweer 70km/h met wind van voren
setup direkte vierbak sproeier76
met toerritten rij ik gewoon met de snelle jongens mee.
- Bijlagen
-
- PICT0460.JPG (26.75 KiB) 11854 keer bekeken
-
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 17 okt 2011, 19:05
- Locatie: asten
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: 154397 w6
zou hij met een homoet 4p mechanish gedempt iets meer top geven
alvast bedankt voor de tips.
alvast bedankt voor de tips.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: 154397 w6
Het is vaak zo dat licht vertande setjes juist goed lopen vanwege de hoge toeren.
Een Kreidler vind dat juist fijn. En komt alsnog de snelheid.
Enzo
Een Kreidler vind dat juist fijn. En komt alsnog de snelheid.
Enzo
-
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 17 okt 2011, 19:05
- Locatie: asten
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: 154397 w6
ik vond hem met de 60cc kt niet meer als een kreidler klinken
en trok hem altijd door de koppeling heen
ligt mooi te rusten in de kast.
en trok hem altijd door de koppeling heen
ligt mooi te rusten in de kast.
- Bijlagen
-
- DSC_0750.JPG (24.95 KiB) 11834 keer bekeken
- Ger
- Berichten: 927
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 09:47
- Locatie: ZOETERMEER
- Gegeven waarderingen: 13 keren
- Ontvangen waarderingen: 8 keren
Re: 154397 w6
Kort geleden ook een Mahle W6 gemonteerd met een nieuw nicacil wandje en een origineel Mahle RS zuiger. Loopt inderdaad prachtig......en berensterk. RS loopt met mijn gewicht van rond de 100 kilo met gemak 85 en voor de wind zelfs 90km. Setup : 18mm Bing met sproeier 75, Bosch electr. onst. directe 5 bak met verzet 13 om 36. De uitlaat ...een RS uitlaat 2 delig van John Bos. Een heerlijk rijdende standaard RS , die in elke versnelling zo in zijn powerband zit.
Groeten Ger
Groeten Ger
- Bijlagen
-
- IMG_20131005_100746.jpg (156.05 KiB) 11822 keer bekeken
-
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 17 okt 2011, 19:05
- Locatie: asten
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
- Locatie: Raamsdonksveer
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Re: 154397 w6
Voordeel van deze standaard w6 cilinders is dat ze plug and play zijn. Mits alles in goede staat (vooral de 18 mm carb!) dan lopen ze perfect. Ik heb hem exact volgens het boekje afgesteld en loopt en start altijd. Voor de revisie van de 18 mm was het trouwens wel een drama...
Qua trekkracht vind ik het tegenvallen. Ik rijd ook met 13x36 maar bij een beetje wind tegen, kom ik niet verder dan z'n 4. Met wind mee loopt hij als vergif. Gisteren 94 km op de gps gehaald (100 op de teller), maar helaas waait het in Nederland nogal vaak.
Ik heb vorige week mijn cilinder laten opmeten, maar hij was nog perfect rond en de zuiger had de goede zuigerspeling. Kon ook bijna niet anders, want deze set is pas een paar duizend km oud.
Blijkbaar zit er toch verschil in de w6 cilinders. Afgelopen jaar was Bernd voor mij ook al niet bij te houden in de Moezel. Hij rijdt ook standaard
Qua trekkracht vind ik het tegenvallen. Ik rijd ook met 13x36 maar bij een beetje wind tegen, kom ik niet verder dan z'n 4. Met wind mee loopt hij als vergif. Gisteren 94 km op de gps gehaald (100 op de teller), maar helaas waait het in Nederland nogal vaak.
Ik heb vorige week mijn cilinder laten opmeten, maar hij was nog perfect rond en de zuiger had de goede zuigerspeling. Kon ook bijna niet anders, want deze set is pas een paar duizend km oud.
Blijkbaar zit er toch verschil in de w6 cilinders. Afgelopen jaar was Bernd voor mij ook al niet bij te houden in de Moezel. Hij rijdt ook standaard
-
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 17 okt 2011, 19:05
- Locatie: asten
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: 154397 w6
ik rij gewoon met de punten ontsteking
het valt me wel op met deze w6 als je het gas los laat
hoor je niks rammellen of tikken
dat deed de 6occ kt wel flink
het valt me wel op met deze w6 als je het gas los laat
hoor je niks rammellen of tikken
dat deed de 6occ kt wel flink
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: 154397 w6
Ik heb net bij Claus een W4 laten metengcge schreef:Voordeel van deze standaard w6 cilinders is dat ze plug and play zijn. Mits alles in goede staat (vooral de 18 mm carb!) dan lopen ze perfect. Ik heb hem exact volgens het boekje afgesteld en loopt en start altijd. Voor de revisie van de 18 mm was het trouwens wel een drama...
Qua trekkracht vind ik het tegenvallen. Ik rijd ook met 13x36 maar bij een beetje wind tegen, kom ik niet verder dan z'n 4. Met wind mee loopt hij als vergif. Gisteren 94 km op de gps gehaald (100 op de teller), maar helaas waait het in Nederland nogal vaak.
Ik heb vorige week mijn cilinder laten opmeten, maar hij was nog perfect rond en de zuiger had de goede zuigerspeling. Kon ook bijna niet anders, want deze set is pas een paar duizend km oud.
Blijkbaar zit er toch verschil in de w6 cilinders. Afgelopen jaar was Bernd voor mij ook al niet bij te houden in de Moezel. Hij rijdt ook standaard
De timingen
uitlaat 175
spoeling 117
inlaat 148
Dat zijn gewoon 99 specs.
Enzo
Laatst gewijzigd door Enzo-tvdzijden op 29 okt 2013, 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: 154397 w6
Welke zuiger had je er in?bernard v d schreef:ik rij gewoon met de punten ontsteking
het valt me wel op met deze w6 als je het gas los laat
hoor je niks rammellen of tikken
dat deed de 6occ kt wel flink
Enzo
-
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 17 okt 2011, 19:05
- Locatie: asten
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
- Locatie: Raamsdonksveer
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Re: 154397 w6
Hadden alle 99 cilinders dezelfde timingen of hadden bijv. de latere 6,8 pk cilinders andere timingen?Enzo-tvdzijden schreef:Ik heb net bij Claus een W5 laten metengcge schreef:Voordeel van deze standaard w6 cilinders is dat ze plug and play zijn. Mits alles in goede staat (vooral de 18 mm carb!) dan lopen ze perfect. Ik heb hem exact volgens het boekje afgesteld en loopt en start altijd. Voor de revisie van de 18 mm was het trouwens wel een drama...
Qua trekkracht vind ik het tegenvallen. Ik rijd ook met 13x36 maar bij een beetje wind tegen, kom ik niet verder dan z'n 4. Met wind mee loopt hij als vergif. Gisteren 94 km op de gps gehaald (100 op de teller), maar helaas waait het in Nederland nogal vaak.
Ik heb vorige week mijn cilinder laten opmeten, maar hij was nog perfect rond en de zuiger had de goede zuigerspeling. Kon ook bijna niet anders, want deze set is pas een paar duizend km oud.
Blijkbaar zit er toch verschil in de w6 cilinders. Afgelopen jaar was Bernd voor mij ook al niet bij te houden in de Moezel. Hij rijdt ook standaard
De timingen
uitlaat 175
spoeling 117
inlaat 148
Dat zijn gewoon 99 specs.
Enzo
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: 154397 w6
Gebruikt op Marktplaats. Zorgen dat er een nette tuit aan zit en de originele poortjes en dan even laten nikasilen bij Powerseal.VanHolt schreef:Waar kan je deze cilinders nog bekomen?
En hoeveel kosten deze gemiddeld
Nieuw uit de doos wordt heel soms aangeboden. Reken dan op 350-400 zonder zuiger en 500 met de bijpassende Mahle zuiger.
Enzo
- Deze gebruikers waarderen Enzo-tvdzijden voor dit bericht:
- Ger (26 okt 2022, 07:35)
- Waardering: 9.09%
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: 154397 w6
Ik heb een keer 5 zwarte Supers laten meten en ze zijn allemaal anders.gcge schreef:Hadden alle 99 cilinders dezelfde timingen of hadden bijv. de latere 6,8 pk cilinders andere timingen?Enzo-tvdzijden schreef:Ik heb net bij Claus een W5 laten metengcge schreef:Voordeel van deze standaard w6 cilinders is dat ze plug and play zijn. Mits alles in goede staat (vooral de 18 mm carb!) dan lopen ze perfect. Ik heb hem exact volgens het boekje afgesteld en loopt en start altijd. Voor de revisie van de 18 mm was het trouwens wel een drama...
Qua trekkracht vind ik het tegenvallen. Ik rijd ook met 13x36 maar bij een beetje wind tegen, kom ik niet verder dan z'n 4. Met wind mee loopt hij als vergif. Gisteren 94 km op de gps gehaald (100 op de teller), maar helaas waait het in Nederland nogal vaak.
Ik heb vorige week mijn cilinder laten opmeten, maar hij was nog perfect rond en de zuiger had de goede zuigerspeling. Kon ook bijna niet anders, want deze set is pas een paar duizend km oud.
Blijkbaar zit er toch verschil in de w6 cilinders. Afgelopen jaar was Bernd voor mij ook al niet bij te houden in de Moezel. Hij rijdt ook standaard
De timingen
uitlaat 175
spoeling 117
inlaat 148
Dat zijn gewoon 99 specs.
Enzo
6,8 pk is alleen door de omrekening gekomen van Kw.
Enzo
-
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 17 okt 2011, 19:05
- Locatie: asten
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Ger
- Berichten: 927
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 09:47
- Locatie: ZOETERMEER
- Gegeven waarderingen: 13 keren
- Ontvangen waarderingen: 8 keren
Re: 154397 w6
Ben al een paar jaar bezig met deze 154397 cilinders en heb ook met verschillende zowel W5 dan W6 uitvoeringen gereden en getest. Misschien zit er toch verschil in de timing van sommige cilinders in iedergeval loopt de laatst gemonteerde W6 echt een stuk beter!!!
Groeten Ger
Groeten Ger
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: 154397 w6
Knettert lekker stationair.bernard v d schreef:maakt de blokfluit een zwaarder geluid bij dew6
Daarna echt Kreidler geluid.
Enzo