Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd

Adressen Kreidlers & onderdelen, Verzekeringen, Motorkeuring, Framenummers,
Aankooptips, Links etc.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13598
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 588 keren
Ontvangen waarderingen: 811 keren

Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd

#426 Bericht door Caspar » 28 nov 2016, 14:06

Enzo-tvdzijden schreef:
Caspar schreef:Dit is de minerale Olie van MPM.
Ze hebben ook een synthetische , neem die dan.
Net zo'n soort merk als Kroon. Basis van de grote oliemerken.

Enzo
Inderdaad.
Eurol en Castrol kopen ook al veel in bij anderen en verkopen het onder eigen naam.

redfox
Berichten: 2689
Lid geworden op: 09 jul 2006, 22:53
Locatie: ZHZ
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd

#427 Bericht door redfox » 28 nov 2016, 15:48

nozems schreef:Wim je hebt gelijk, nu rijdt hij met Triboron, geen rook of geur meer.

:clap en ze blijven maar gaan :wink:
Bijlagen
De jeugd van Toen 1966.jpg
De jeugd van Toen 1966.jpg (42.44 KiB) 9286 keer bekeken

johnsmit
Berichten: 92
Lid geworden op: 09 mar 2008, 11:52
Locatie: De Bollenstreek ( ZH )
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd

#428 Bericht door johnsmit » 06 dec 2016, 08:48

Wie durft mij overigens 100% risicovrij nu eens wel een keertje een (1) antwoordt op mijn vraag te geven ?

Ik hanteer altijd het motto van zelf lezen prima, daarna zelf experimenteren op eigen risico ook goed.
Een forum is o.a. bedoeld om dat extra eigen stapje zelf te durven doen.
Vragen op dit specifieke KREIDLER forum staat mijninziens vrij, en wel/of niet iemand persoonlijk op zijn/haar vraag antwoorden natuurlijk ook !
Ik zie dat er topic's zijn die al op bladdeel 18 zitten.

Misschien durft Kreidler 844 persoonlijk antwoordt te geven .Dus nu eindelijk dan ! mijn vraag.

1] kan ik dat Scandinavische triboron ( 1 : 100 ) spul voor mijn niet opgevoerde brommertje en onopgevoerde RS veilig gebruiken ?
2] Bardahl 1 op 100 met zijn olie kan ik dat veilig in mijn Kreidler onopgevoerde brommertje gebruiken ?
3] Of is het experimenteren naar ( 1 : 60 ) met de reguliere syntheten ( Kroon olie bijv. ) voor een onopgevoerd Kreidler bromtolletje ook te doen ?

Waarom toch allemaal toch zo moeilijk doen zou je zeggen?

Welnu ik rijd geregeld ( gezamenlijk met circa 30 man/vrouw ) met onze OBC Bollenstreek blomtolclub vele ellelange slierten mee.
En dan rijd je/ik op z'n minst niet verder dan half gas, de olie ( olie syntheet 1 : 50 smering ) loopt bijna.. de carburateur uit. Dit door de lage venturisnelheid bij sproeiernaald, buis en luchtinlaat.
De krukaskeerringen bij the OBC boys zijn niet.. lek, de uitlaten zijn perfect gereinigd, smering allen 1.50 met tijdens de circa 245 km lange megarit ( terug huiswaards ) allemaal dezelfde olie.
Geen opvoertoestellen, goed afgestelde carburateurs etc.

En dan toch nog [wave=blue][/wave]roken.... , oorzaak langdurig al kwakkelend half gas pruttelen.

Kan ik redelijk veilig naar 1 : 65 ?

Groet,
John Smit

Gebruikersavatar
kreidler844
Berichten: 5513
Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
Locatie: opende
Gegeven waarderingen: 48 keren
Ontvangen waarderingen: 232 keren
Contacteer:

Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd

#429 Bericht door kreidler844 » 06 dec 2016, 12:12

Hallo John,

de volgende zaken zijn mijn mening en deels voorschrift Bardahl.
standaard brommer kun je met Bardahl VBA100 (semi syntheet) 1:75 smeren.
standaard RS 1 op 50, ik adviseer voor het veilige iets meer.
Raceolie als een A747 is niet geschikt voor straatgebruik, daarom heet het ook een raceolie :sick . Het verbrand bij lagere toeren niet dus veroorzaakt mijns inziens vooral een slechte naam van 2-takten.
Kroon olie heb ik geen ervaring mee.
Mijn mening over Triboron: voor mij niet nodig te proberen met eventuele gevolgen van dien, ik zie het nut er niet van maar ik woon dan ook niet in een dicht bevolkt gebied.

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9266
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 923 keren
Ontvangen waarderingen: 765 keren

Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd

#430 Bericht door Eifelyeti » 06 dec 2016, 12:21

sorry,

ma so lang de politiek hier nieks over maakt, moet mij niemand bij mijn kreidler met Triboron kommen...

De Eifeltourdelnemers kennen dat Braunkohle Kraftwerk.... Eschweiler/Weisweiler

Afbeelding

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10471
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 223 keren

Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd

#431 Bericht door nozems » 06 dec 2016, 12:33

Roman, de echte vervuilers blijven nagenoeg buiten schot, dit vanwege belangenverstrengeling en de 'economie' Wil je als Groenlinksel.l toch een mooi statement maken pak je de man en zijn o zo vervuilende speeltje af, en dan hang je er thermen als milieu-onzin zone's aan(dat diezelfde gasten met hun dikke decadente re.t vervolgens in het vliegtuig stappen vergeten we even). Triboron zal helaas niet meer de redding kunnen zijn van onze hobby daar had het 10/15jaar geleden al als enigste smeermiddel voor op de markt moeten wezen, de stok in vorm van rook en stank was dan al weggevallen (blijft de opmerkelijk debiele rijstijl over van menig scootersjonnie).

Het blijft mooi spul als je om de directe overlast denkt en de verstandhouding met je buren of mensen onderweg denkt, ikzelf ga het niet meer gebruiken maar het is een mooi alternatief voor de reguliere smeerolie.

Gebruikersavatar
midde
Berichten: 858
Lid geworden op: 04 apr 2009, 17:32
Locatie: almere
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd

#432 Bericht door midde » 06 dec 2016, 13:30

Soms lijkt het wel alsof niemand tot (over)last mag zijn voor een ander, dit gaat niet lukken. Er is altijd wel iemand die (over)last ervaart aan iets van een ander. In zekere mate moeten wij dit van elkaar accepteren, er blijven altijd azijnzijkerts en met een beetje pech zitten die ook in de politiek. Ik kan mij behoorlijk irriteren aan fietsers. Of ze hebben geen licht of ze doen net alsof ze de enige zijn op de weg en nemen te pas en te onpas voorrang. Vervolgens worden ze boos omdat ik ze als automobilist niet zie omdat ze geen licht aan hebben of omdat ze op een niet logische plek ineens voorrang nemen. Of ze rijden geheel geruisloos 35km/h terwijl de snorfiets niet harder dan 25 mag. De rest van de fietsers heb je geen last van maar krijgen wel de naam. Maar de fietser is "beschermd" omdat het een zwakke verkeersdeelnemer is.
De oplossing? Zeg het maar.
De brommer of 2 takt in het algemeen heeft altijd een luchtje gehad en ik denk dat als heel kreidlerland overgaat op triboron wij nog steeds de naam krijgen en dat dus geen oplossing is. Als ze nieuwe 2 takten willen verbieden best maar ze kunnen moeilijk 1.5 miljoen kentekens in gaan trekken denk ik.
Het rijgedrag drukt ook een stempel op onze hobby en diegene die zijn best ervoor doet om normaal door het verkeer te gaan worden niet gezien alleen die enkeling die totaal geen gezond verstand heeft.

Gr Thijs

johnsmit
Berichten: 92
Lid geworden op: 09 mar 2008, 11:52
Locatie: De Bollenstreek ( ZH )
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Triboron, Bardahl, reguliere olie : elk wat wils

#433 Bericht door johnsmit » 06 dec 2016, 14:09

Beste mede brom- en motorfiets liefhebbers.

En in dit geval, bedankt voor de wat meer rechtstreekse vrijblijvende adviezen / meningen.
<< Kreidler 844, Eifelyeti, nozems, midde >>

Hier kan ik persoonlijk wat meer mee !

1ste stap is het merk Bardahl wat verder uitdiepen.
Waarbij ik het vrijblijvende advies ter keuze product Bardahl ( RS-motorfiets ) en smering iets ruimer te nemen sowieso praktisch overneem.
Dit vindt IK leuk aan het gebruik van een dergelijk forum, n.l. kennis / gedachtes met elkaar delen.
Daarna dien je zelf ( in je eigen schuurtje ) e.v.t. conclusies c.q. verdere hobbiematige stappen te ondernemen.

Dat is de vrijheid in het bedrijven van een specifieke (technische, e.d. ) hobbie.
Hierna gaan m'n e-mails weer wat korter en bondiger worden.

Dank jullie.. wel.

Groet,
John Smit

Gebruikersavatar
pax00l
Berichten: 951
Lid geworden op: 18 aug 2008, 19:33
Locatie: ROTTERDAM
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd

#434 Bericht door pax00l » 20 dec 2016, 17:09

Olie ik kan er een boek over schrijven,ik smeer 1;15 hoe meer rook des te beter ,waar rook is vuur ,als hier de grootse boot van de wereld binnen kom, dan is de uitstoot 6x hoger [zwavel] dan al de auto s in nederland,nee jou brom auto motor die hebben het gedaan, wand daar kunnen ze plukken en ik ga toch die stad niet in ,moet dan te veel schakelen,ik ga er van uit, ze rookte en ze smookte en ze kregen meer zak geld.

Gebruikersavatar
rs-r
Berichten: 845
Lid geworden op: 03 mei 2005, 21:18
Locatie: Waregem (België)
Gegeven waarderingen: 238 keren
Ontvangen waarderingen: 43 keren

Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd

#435 Bericht door rs-r » 20 dec 2016, 17:53

Sterker nog; 17 zeecontainer schepen stoten evenveel zwavel uit als ALLE auto's op deze planeet samen..

mvl
Berichten: 1388
Lid geworden op: 09 feb 2015, 20:50
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 9 keren

Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd

#436 Bericht door mvl » 20 dec 2016, 17:56

Ik zou zeggen: bestel nog een KT cilinder :-)

Gebruikersavatar
Mach4
Berichten: 2003
Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd

#437 Bericht door Mach4 » 20 dec 2016, 18:00

Rij eens op een zomerse dag langs Schiphol, je valt dan nog net niet van je brommer af van de kerosine dampen,al
de Kreidlers in NL bij elkaar stoten niet zoveel troep uit als die vliegtuigen.

Gebruikersavatar
pax00l
Berichten: 951
Lid geworden op: 18 aug 2008, 19:33
Locatie: ROTTERDAM
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd

#438 Bericht door pax00l » 21 dec 2016, 16:41

En nog wat als je denk,ik probeert het dan moet je dat gewoon doen, kijken of het help of wat je er van verwacht , zo niet nou dan blijf je gewoon bij het oude ,niet geschoten is altijd mis.

Gebruikersavatar
pax00l
Berichten: 951
Lid geworden op: 18 aug 2008, 19:33
Locatie: ROTTERDAM
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd

#439 Bericht door pax00l » 24 dec 2016, 14:30

Even de vraag die ik graag wil weten ,zijn er nog die huilen, van had ik het maar niet gedaan, of zijn er bij die lachen en zeggen dat is het middel waar op ik heb zitten wachten.

Gebruikersavatar
huib
Berichten: 2242
Lid geworden op: 19 dec 2002, 21:39
Locatie: Rotterdam
Gegeven waarderingen: 9 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren

Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd

#440 Bericht door huib » 11 mar 2017, 15:51

Jeffrey stuurde me een bericht en hij is er positief over :-) zie;

Hoi Huib, het blokje van de groene kreidler gedemonteerd en eigenlijk niets gevonden wat duit op inloop schade zie foto's. Als je ronde vlekjes ziet dat is van het stil staan / olie afdruk.
De lagers en keerringen stuur ik voor de zekerheid op naar de fabrikant om op schade te inspecteren. Bij deze leverancier koop ik ook voor mijn werk vandaar de connectie. Ik houd je op de hoogte. Oja de keerringen zie ook niets aan
Gr. Jeffrey
mooi man heb vandaag gereden met de Yamaha 250 en geen zuchtje rook.

Top man Natuurlijk ga ik er mee door het bevalt mij prima

goed te horen

De foto's zijn prima :-)

Gebruikersavatar
huib
Berichten: 2242
Lid geworden op: 19 dec 2002, 21:39
Locatie: Rotterdam
Gegeven waarderingen: 9 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren

Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd

#441 Bericht door huib » 11 mar 2017, 15:59

Hoe was het in de cilinder vraag ik me nog af? kool ?

Mag geen naam hebben, ik weet niet wat er al in zat! De zuiger was wel schoon
hoeveel km heb je er nu mee gemaakt?

Met het nieuwe mengsel tussen de 1500 / 2000 km totaal rond de 5000 km
oke mooi verhaal, hou me op de hoogte

Zelf heb ik het nu in de Yamaha 250 cc gedaan en ga daar een tijdje mee rijden, we gaan het zien.

snel
Berichten: 1968
Lid geworden op: 06 nov 2005, 21:26
Locatie: omg.Assen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd

#442 Bericht door snel » 11 apr 2017, 22:16

Ik heb voor de magermixers een drijfstangetje ontwikkeld.
Heb een paar jaar geleden ontdekt dat de smeervoorziening in het drijfstang-oog "scheppend" vormgeven positief werkt voor de levensduur.
Dat leek me precies wat nodig is voor de motoren met een magere oliemengverhouding.
Heb ze nu leverbaar onder het DMF label.
Het basismateriaal word geleverd door Mazzucchelli ,de oudere Kreidlersleutelaars zullen dat merk misschien nog wel kennen.
Uitstekend spul ,maar door diverse omstandigheden nooit echt doorgebroken in Nederland.
Deze stang krijgt bij ons 2 extra smeergaten ,oog word gehoond ,en er word een pen in echte Kreidler maat ingepast (Kreidler gebruikt officieel geen 16,00 maar een lichte overmaat)
Totaal heeft het bigend dus 1 grote smeergleuf en 2 smeergaten en iets meer lagerspeling (daardoor kan hij een wat hogere werktemperatuur aan ,olie = ook koeling!)
Check EMOTracing.
Bijlagen
mazzucc.jpg
mazzucc.jpg (31.69 KiB) 8085 keer bekeken

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10471
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 223 keren

Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd

#443 Bericht door nozems » 12 apr 2017, 08:33

Goed spul weer, nu ook nog in de Derbi Senda maat van 90mm lang:) Ik lees nu pas de bevindingen van Jeffrey :oops: (of het is me ontschoten erop te reageren) Maar dat is heel positief dus, niet extreem veel kilometers maar daarentegen zijn het hele snelle motoren, ik weet niet of daar ook volgas stukken bij zaten van meerdere 10tallen kilometers lang? Ik weet van hem dat hij niet met kunststofkooien rijdt. Nu ik weer 1op50 smeer met 'gewone' olie rookt hij ook nauwelijks, alleen bij koude start of lang rustig pruttelen in een dorpje en dan nog valt het mee, je ruikt hem wel, dat was bij Triboron zeker niet het geval!

snel
Berichten: 1968
Lid geworden op: 06 nov 2005, 21:26
Locatie: omg.Assen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd

#444 Bericht door snel » 12 apr 2017, 11:24

91mm komt binnenkort.
Dat schijnt ook in een Duits merk te zitten ,die met die klingklangklong versnellingsbakken... :lol:

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10471
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 223 keren

Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd

#445 Bericht door nozems » 29 mei 2017, 15:56

Zo wellicht wat topic vervuiling(letterlijk) maar ik was na het Eifel midweekje wel benieuwd hoe de boel er van binnen uitzag, ook kregen wij de opmerking dat onze Kreidlers nogal rookten..., ik heb nu ca 3500km gereden met normale mengsmering in de verhouding 1op50, bougie was brandschoon en licht van kleur en de verbrandingsruimte wat vettig, zoals op de foto te zien, de weinige kool laat zich ook zo verwijderen.
Bijlagen
zo schoon.jpg
zo schoon.jpg (172.53 KiB) 7767 keer bekeken
zuiger na 3500km.jpg
zuiger na 3500km.jpg (183.4 KiB) 7767 keer bekeken
cilinderkop na 3500km.jpg
cilinderkop na 3500km.jpg (191.84 KiB) 7767 keer bekeken

Gebruikersavatar
bud
Berichten: 556
Lid geworden op: 28 sep 2002, 12:15
Locatie: noord holland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd

#446 Bericht door bud » 10 jun 2017, 20:50

:lol:
Laatst gewijzigd door bud op 11 jun 2017, 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
bud
Berichten: 556
Lid geworden op: 28 sep 2002, 12:15
Locatie: noord holland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd

#447 Bericht door bud » 10 jun 2017, 20:51

Triboron besteld. Eerst uitgetest in mijn Peugeot Fox. Gemengd met 5 liter, Fox eerst compleet afgetapt en daarna gevuld met 1:100 triboron. Cilinder op de fox is een Athena 50cc. Daarna gelijk aan een stuk een rit van 90 km gedaan.. Top. trekt beter door en loopt wat sneller stationair. Natuurlijk is er wat geur aanwezig, dat komt door de plakzooi welke nog in de uitlaat aanwezig is. RS gemengd met 10 liter 1:100 tribo en ook weer een rit gedaan van 100 km.. Betere tegenwind spierballen en ook weer stationair wat lager gezet. Bougie (NGK B8HS) is prima lichtbruin. Voordeel van beide zaken is dat de ontluchting van de tankdoppen hun ophoping van olie resten kwijtraken. beiden eerst goed doorgeblazen met remmenreiniger en perslucht. Daar kwam een hoop troep uit in de vorm van aangekoekte dikke resten mengsmeer olie. Dat residu zorgt ervoor dat de ontluchting veel minder is. Dus daardoor een licht vacuüm in de tank wordt gevormd. Minder doorstroming van de brandstof naar de carbu is het gevolg.

Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1120
Lid geworden op: 16 feb 2017, 20:26
Locatie: Nootdorp
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd

#448 Bericht door MichelVH » 10 jun 2017, 21:32

Heb net 2 liter Castrol Power RS besteld, maar wil dit daarna zeker proberen! Ik wil in de Herfst een weekend brommertoeren naar de Eifel met een vriend van me (Hij heeft een Aprilia), en de zomer erna naar Zuid-Frankrijk. Zeker op die lange enden hoef je dan veel minder mengsmering in te pakken. Ook de "reinigende" eigenschap klinkt erg goed. Allen is €57 euro/liter wel erg aan de prijs, lijkt wel champagne...

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3731
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 349 keren
Ontvangen waarderingen: 191 keren

Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd

#449 Bericht door jamojamo » 11 jun 2017, 13:12

MichelVH schreef:Heb net 2 liter Castrol Power RS besteld, maar wil dit daarna zeker proberen! Ik wil in de Herfst een weekend brommertoeren naar de Eifel met een vriend van me (Hij heeft een Aprilia), en de zomer erna naar Zuid-Frankrijk. Zeker op die lange enden hoef je dan veel minder mengsmering in te pakken. Ook de "reinigende" eigenschap klinkt erg goed. Allen is €57 euro/liter wel erg aan de prijs, lijkt wel champagne...
De set er eens af trekken en goed bekijken hoe vet de boel is door plakkende mengsmering. Dan kun je beoordelen of je magerder kunt smeren met je huidige olie. Ik ben voordat ik Triboron ging gebruiken met Kroon Tornado 1:60 gaan smeren omdat de boel baggervet was. Met name de onderkant dus bigend had ik al eens een vastloper door gehad dus het vertrouwen moest er wel zijn.
Voor jouw monsterrit zou ik ook geen risico's nemen maar het is wel een goede basis om achteraf de boel eens te bekijken. Op basis daarvan kun je wat vertrouwen krijgen om schraler te gaan. Je zult uiteindelijk versteld staan van de vermogenswinst met Triboron en hoe schoon je verbranding wordt. Hoe het op de lange termijn uitpakt zullen we pas weten als de kilometervreters op dit forum de nodige kilometers hebben gemaakt. Ikzelf heb er inmiddels erg veel vertrouwen in en mijn RSje loopt er goed op. Dure oliën worden al jaren met grote scheuten in opgevoerde machines gegoten omdat de investeringen in de getunede bigbore sets de bezitters met de billen op elkaar doen rijden en dat is ook niet goedkoop. Als je nou met Triboron dat iets meer kost ook een pk'tje kunt winnen is dat toch mooi?

Groetjes,
Eric

Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1120
Lid geworden op: 16 feb 2017, 20:26
Locatie: Nootdorp
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd

#450 Bericht door MichelVH » 11 jun 2017, 14:19

De set was niet heel erg vet, maar heb ook geen idee wat de verkoper smeerde. Ik begin nu met 1:40, Hoef nu nog niet zo hard te gaan, ben toch niet bezig met tunen en met een Zeta en 17m ovaaldop is sowieso al bout. Het is wel erg gaaf om door simpelweg een ander sappie erin te gieten een hele pk te winnen zoals je zegt. Ik zal er tzt naar kijken.

Plaats reactie