Uitlaat Kreidler LF 1976

Adressen Kreidlers & onderdelen, Verzekeringen, Motorkeuring, Framenummers,
Aankooptips, Links etc.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Heggemus
Berichten: 236
Lid geworden op: 07 feb 2011, 13:26
Locatie: Meterik, Limburg
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Uitlaat Kreidler LF 1976

#1 Bericht door Heggemus » 16 apr 2015, 13:22

Beste Kreidler liefhebbers,

Ik heb een vraag betreft mijn uitlaat op mijn Kreidler LF 1976 K 54 / 32 D. Er zit een gat in mijn uitlaat bij de bevestiging op het frame. Nou heb ik zitten denken om deze te gaan vervangen omdat dit ontzettend veel herrie produceert :P. Nou is mijn vraag de volgende.. Ik hoor dat 'vroeger' de chroomlaag veel beter was dan die van tegenwoordig. Mijn vader raadt dus aan om het gat dicht te lassen omdat het gat toch niet in het gezichtsveld zit. Echter, is dit wel zo? Is het zo dat het beter is om deze uitlaat erop te laten zitten omdat de chroomlaag van betere kwaliteit is? Ik vind het zelf mooier om de uitlaat te vervangen , maar ik weet echt niet meer wat nou waar is van het verhaal dat de chroomlaag beter zou zijn vroeger. Kunnen jullie mij helpen?

Groetjes,
Sjors Hegger.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Uitlaat Kreidler LF 1976

#2 Bericht door Enzo-tvdzijden » 16 apr 2015, 14:02

Het is de onderlaag van koper die ontbreekt.

Enzo

Gebruikersavatar
Heggemus
Berichten: 236
Lid geworden op: 07 feb 2011, 13:26
Locatie: Meterik, Limburg
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Uitlaat Kreidler LF 1976

#3 Bericht door Heggemus » 16 apr 2015, 14:28

Is dit heel erg? Ik weet even niet wat het beste is om te doen? Wat zou je aanraden Enzo?

brommer
Berichten: 777
Lid geworden op: 07 sep 2002, 12:43
Locatie: Sijbekarspel
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 3 keren

Re: Uitlaat Kreidler LF 1976

#4 Bericht door brommer » 16 apr 2015, 17:18

Hede ten dage worden de meeste Kreidlers gebruikt bij mooi weer ritjes enz. En komen ze zelden (de mijne tenminste niet) met pekelzooi enz. In aanraking dus heeft het chrome ook veel minder te leiden dan de vroegere gebruiks Kreidlers.
Ik heb er al enkele jaren een opnieuw verchroomde uitlaat onder zitten en die is niet van nieuw te onderscheiden.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13597
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 588 keren
Ontvangen waarderingen: 811 keren

Re: Uitlaat Kreidler LF 1976

#5 Bericht door Caspar » 16 apr 2015, 18:32

Het is niet alleen de chroom kwaliteit die je in je achterhoofd moet houden.
De nieuwe uitlaat is waarschijnlijk ook anders van constructie.
Daardoor zal het karakter van je LF ook iets veranderen: koppel en/of vermogen komen anders te liggen.
Je kunt ook overwegen om je huidige uitlaat te reinigen in caustic-soda ( crofty ) en dan te lassen.
Eventueel opnieuw verchromen met koper als onderlaag.

Gebruikersavatar
Heggemus
Berichten: 236
Lid geworden op: 07 feb 2011, 13:26
Locatie: Meterik, Limburg
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Uitlaat Kreidler LF 1976

#6 Bericht door Heggemus » 17 apr 2015, 09:59

Bedankt voor de reacties, ze zijn zeer handig :)

Plaats reactie