We zijn er bijna

Adressen Kreidlers & onderdelen, Verzekeringen, Motorkeuring, Framenummers,
Aankooptips, Links etc.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10800
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 186 keren
Ontvangen waarderingen: 567 keren

We zijn er bijna

#1 Bericht door Henk 3bakvoet » 23 dec 2016, 07:18

Maar nog niet helemaal.

Het duurde dan even, maar eindelijk zijn we zover, de kalender zegt dat wij de korstte dag hebben gehad.
Heerlijk, vanaf deze periode klimt de zon weer naar die hoogte waarin wij ons het prettigst voelen, natuurlijk zit er in beginsel nog een negatief randje aan dit natuurverschijnsel.
Volgens mijn 98 jarige moeder die vol zit met oneliners gaan als de dagen lengen de winter strengen, dus mede parochianen moeten we nog even een stukje zure appel door kauwen.

We hebben weer een heftig jaar achter de rug, meningsverschillen gingen we ook dit jaar niet uit de weg en resulteerde in vlammende dialogen en tot tranen toe trekkende emotionele replays van onze geachte forumlezers.
Grote en kleine initiatieven van forumleden met betrekking tot onze hobby werden enthousiast omarmt en krijgen wederom in 2017 een vervolg.
Ik ben ook van mening dat zonder dit forum, en het moet gezegd, ook die andere informatieve site https://kreidlerdatabase.nl/ er geen fatsoenlijke Kreidler meer op de weg zou verschijnen.

Het volgende puntje wat nog wel eens onze hobby in de weg staat is de geliefde uitspraak beter duur als niet te koop.
Niet te koop? Zeldzaam? Vind het maar? Deze flauwekul lezen we al zo lang ik op dit forum zit.
Daar waar in de regel veel voor weinig wordt gebezigd gaat dit bij ons populaire merk niet op, je krijgt namelijk heel weinig voor te veel geld.
Doorgerot noemen wij Patina, volledig afgelebberde bodem vondsten heet tegenwoordig Vintage en een totaal verwoeste schemerlamp krijgt de naam Brokante mee, Marktplaats een site waar alle gestoorde in onze samenleving samenkomen.

Wij zijn inmiddels van God los en koekwaus, de realiteit zin en onzin ontgaat ons volledig, de logica ontbreekt en echt helder van geest zijn we ook niet meer.

In deze Bijbelse feestmaand geeft ik jullie voor eerste kerstdag de volgende overdenking mee.

De ark van Noach was gebouwd door een amateur, de Titanic door professionals.

Fijne Kerst

Gebruikersavatar
AAD02
Berichten: 164
Lid geworden op: 07 nov 2016, 07:44
Locatie: wolfheze
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: We zijn er bijna

#2 Bericht door AAD02 » 23 dec 2016, 08:23

Mooi verhaal, U ook fijne kerst Henk!

Gebruikersavatar
b.bonk
Berichten: 3675
Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
Gegeven waarderingen: 231 keren
Ontvangen waarderingen: 512 keren

Re: We zijn er bijna

#3 Bericht door b.bonk » 23 dec 2016, 08:26

henk bedankt voor de overdenking,
dat is nog eens een hart onder de riem steken
fijne feestdagen allemaal
mvg bertus

henk stet
Berichten: 246
Lid geworden op: 03 mei 2015, 17:55
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 5 keren

Re: We zijn er bijna

#4 Bericht door henk stet » 23 dec 2016, 11:29

Henk, dit is een mooie overdenking. maar je wilt hiermee toch niet zeggen dat de grootste prutser een kreidler beter kan repareren/opknappen dan een door gewinterde prof. fijne feest dagen en een goede jaar wisseling voor een ieder. v. gr Henk Stet

De Snavelaar
Berichten: 1330
Lid geworden op: 23 apr 2013, 21:13
Locatie: Onder N.A.P
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: We zijn er bijna

#5 Bericht door De Snavelaar » 23 dec 2016, 12:53

Fijne kerstdagen en al het goeds voor 2017 Henk. Uiteraard wens ik hetzelfde voor alle overige Kreidler-enthousiastelingen hier. Heb zo'n oude schemerlamp van je hier Henk. Wordt elke dag met plezier gebruikt :)

Gebruikersavatar
kreidler844
Berichten: 5513
Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
Locatie: opende
Gegeven waarderingen: 48 keren
Ontvangen waarderingen: 232 keren
Contacteer:

Re: We zijn er bijna

#6 Bericht door kreidler844 » 23 dec 2016, 19:44

Briljant weer Henk, Noach had btw wel de beste hulp die er is... :lol:

jan gijsbertsen
Berichten: 433
Lid geworden op: 25 nov 2008, 22:11
Locatie: lunteren
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 33 keren

Re: We zijn er bijna

#7 Bericht door jan gijsbertsen » 25 dec 2016, 08:15

Inderdaad Wietze, maar die hulp is er ook nu nog en ook daar mogen we vooral vandaag bij stil staan

Gr Jan (GS50)

hermanp
Berichten: 6983
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 107 keren

Re: We zijn er bijna

#8 Bericht door hermanp » 26 dec 2016, 00:16

Henk 3bakvoet schreef: Het volgende puntje wat nog wel eens onze hobby in de weg staat is de geliefde uitspraak beter duur als niet te koop.
Niet te koop? Zeldzaam? Vind het maar? Deze flauwekul lezen we al zo lang ik op dit forum zit.
Daar waar in de regel veel voor weinig wordt gebezigd gaat dit bij ons populaire merk niet op, je krijgt namelijk heel weinig voor te veel geld.
Doorgerot noemen wij Patina, volledig afgelebberde bodem vondsten heet tegenwoordig Vintage en een totaal verwoeste schemerlamp krijgt de naam Brokante mee, Marktplaats een site waar alle gestoorde in onze samenleving samenkomen.

Wij zijn inmiddels van God los en koekwaus, de realiteit zin en onzin ontgaat ons volledig, de logica ontbreekt en echt helder van geest zijn we ook niet meer.


Dit is natuurlijk heel persoonlijk een kwestie van perceptie en belevingswereld. Wat de een bagger noemt en volgens hem de oud-ijzerbak in moet, is volgens een ander nog prima te gebruiken. Ik rijd al jaren op een Kreidler die volgens velen op z'n minst gerestaureerd moet worden en volgens sommigen 'gewoon weg' moet. En mijn persoonlijke mening is dat het een hartstikke mooi ding is wat lekker rijdt en betrouwbaar is, zomer en winter.

Gebruikersavatar
Henry8
Berichten: 36
Lid geworden op: 09 dec 2016, 13:01
Locatie: Amersfoort
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: We zijn er bijna

#9 Bericht door Henry8 » 27 dec 2016, 20:30

Als je rustig nadenkt, heeft iedereen in dit topic gelijk.

Groet, Henk.

Plaats reactie