Gelukzoekers.

Adressen Kreidlers & onderdelen, Verzekeringen, Motorkeuring, Framenummers,
Aankooptips, Links etc.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10800
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 186 keren
Ontvangen waarderingen: 567 keren

Gelukzoekers.

#1 Bericht door Henk 3bakvoet » 23 sep 2018, 08:29

Gelukzoekers.
Dit lees ik vaak, de verkopende partij zit niet te wachten op gelukzoekers.
Heel op merkelijk als je bedenkt dat de gelukzoeker de verkoper is, hij zoekt immers iemand die bereid is serieus hoog op te bieden tegen in de regel een zootje schroot of onderdelen die goed aanvoelen.

De verkoper is namelijk in alle gevallen de gelukzoeker, de koper dient ook niet gefeliciteerd te worden met zijn aanwinst, neen, de verkoper dienen wij als eerste te feliciteren met het feit dat hij als gelukzoeker de juiste gek op zijn pad is tegengekomen.
Wanneer komt het besef boven dat we bezig zijn met een partij onzin die zijn weerga niet kent of kan, een voorbeeld hiervan las ik deze week op dit forum.
De verkoper van dit schroot` over geluk gesproken, loopt nu nog de polonaise door zijn huis, en kan zijn vrouw blij maken met een stukje Aziatische stof afkomstig van de Primarkt, een verademing voor zijn vrouw die doorgaans gekleed in een jutezak de kids naar school moet brengen.

Velen Kreidler liefhebbers hebben meer op met hun kreidler als met hun omgeving.

Laten we er eens mee stoppen.
Niet meer bieden!.
Niet meer bellen!.
Niet meer vragen!.
Gewoon even tot Maart-April 2019 helemaal niets!.

Ik wens u nu al een fijne Kerst zonder 5bak direct onzin onder de kerstboom, die komt namelijk in maart. (voor de helft :wink: )

hermanp
Berichten: 6983
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 107 keren

Re: Gelukzoekers.

#2 Bericht door hermanp » 23 sep 2018, 16:02

Dit geldt natuurlijk niet voor elke verkoper, er zijn er ook die iets reëler zijn. Alhoewel dat een zeer subjectief gegeven is, afhankelijk vanuit welke positie (koper of verkoper) je de situatie/goederen bekijkt. Wat inderdaad vaak opvalt is dat de verkoper niet op zoek is naar 'gelukszoekers', maar naar 'de kenner' die 'weet wat het waard is'. Zodra er een Kreidler-tekentje op staat krijgen sommigen $-tekens in de ogen. Tijdje terug iemand met een MP3, zonder kenteken, die dacht dat de €1000,- wel gehaald zou worden...

Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1120
Lid geworden op: 16 feb 2017, 20:26
Locatie: Nootdorp
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Gelukzoekers.

#3 Bericht door MichelVH » 23 sep 2018, 18:17

Typisch brommerbeuners, zelf alles voor niets willen hebben maar als ze een ander wat verkopen is het zeer zeldzaam etc. Zouden jullie materiaal van jezelf kopen?
Moet zeggen dat het een (begrijpelijke) vicieuze cirkel is. Ik moet mijn ouwe troep ook voor onzinprijzen verkopen anders loop ik al helemaal leeg op de hobby, zonder resultaat.

Ik wilde nog wat sparen voor een tweede maar het zit er niet meer in. Neem eens even als vergelijkingsmateriaal dit gerestaureerde pareltje, omgerekend nog geen 950e:
https://sprzedajemy.pl/simson-s51-b-kro ... nr51381597

Idealistisch gezien zouden we nu allemaal afspreken dat de onderdelen nog maar de helft waard zijn. Maar is praktisch onmogelijk. Daarnaast zijn er ook lui die niets geven om geld, en zonder twijfel €10 000 in hun RS'je pompen. En dat gaat tenkoste van de mensen met een budget. Maar het is marktwerking, felicitaties aan de mensen die in de jaren 90 brommertjes inkochten en ze nu van de zolder trekken.

brommer
Berichten: 777
Lid geworden op: 07 sep 2002, 12:43
Locatie: Sijbekarspel
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 3 keren

Re: Gelukzoekers.

#4 Bericht door brommer » 25 sep 2018, 10:50

Ben het helemaal met je eens Henk maar als ik al lang iets zoek en kom het dan tegen betaal ik helaas ook wel eens de hoofdprijs.
Zelf ben ik van het soort die liever een serieuze Kreidlercollega helpt dan de hoofdprijs probeert te vangen.

Gebruikersavatar
Jekihero
Berichten: 468
Lid geworden op: 23 feb 2005, 17:03
Locatie: Kennemerland
Gegeven waarderingen: 22 keren
Ontvangen waarderingen: 13 keren

Re: Gelukzoekers.

#5 Bericht door Jekihero » 26 sep 2018, 09:55

Een open deur; bij voldoende aanbod zouden de prijzen niet door het dak gaan. Het is de schaarste aan kwalitatief goed spul (NOS?) die de prijzen de vrije loop laat.
En als je op elke hoek van de straat goed spul tegen lage prijzen zou kunnen kopen zou m.i. de hobby Kreidler minder "exotisch" of "exclusief" worden en mogelijk minder interessant. Als je kunt kopen wat je wil gaat de lol er toch wel een beetje van af, we koesteren immers alleen het kostbare. Het is juist ook vaak het zoeken naar en vinden van de juiste onderdelen tegen de juiste prijs die extra leut aan de hobby geven. Zo heb ik al veel plezier beleefd aan, ook te dure, verkregen onderdelen nog voordat deze gemonteerd werden. En ja zo nu en dan heb ik ook ik wat dure spullen verkocht maar nooit heb ik er een koper ongelukig van zien worden.

Kortom voor mij is Kreidler nog steeds een leuke hobby ondanks de soms waanzinnige prijzen. Maar misschien ook wel een beetje dankzij.........

Ronald

Gebruikersavatar
Zatopek
Berichten: 4896
Lid geworden op: 08 feb 2005, 11:26
Locatie: Egelze, diep in het zuiden
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 9 keren

Re: Gelukzoekers.

#6 Bericht door Zatopek » 27 sep 2018, 13:36

Ben het volledig met Henk eens en ik koester datgene wat ik leuk vind, niet of iets kostbaar is :wink: Ik word treurig van die waanzinnig hoge prijzen voor een hoop oud schroot. En van die irritante teksten op Marktplaats word ik al helemaal niet vrolijk.

Plaats reactie