Tweetakt bromfietsen verboden in heel Den Haag - Milieuzone per 01-12-2020 (was 01-01-2020) (wordt 01-03-2021)

Adressen Kreidlers & onderdelen, Verzekeringen, Motorkeuring, Framenummers,
Aankooptips, Links etc.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
mvl
Berichten: 1388
Lid geworden op: 09 feb 2015, 20:50
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 9 keren

Re: Tweetakt bromfietsen verboden in heel Den Haag - Milieuzone per 1 januari 2020

#126 Bericht door mvl » 13 jan 2020, 11:17

Hi Maarten,

Goed verhaal. Paar puntjes van mijn kant die wellicht helpen:

- zorg dat het stuk niet ‘aanvallend’ overkomt. Het zijn doorgaans mensen met een opgeblazen ego (politics is show business for ugly people :-))
- met de schone brandstof kan men misschien zeggen dat ze dat met E10 al doen. Dat is natuurlijk onzin, maar toch.
- focus op wat wij willen en niet wat andere vervoersmiddelen verkeerd doen. Ik zou in 1 zin de auto’s noemen die niet de overstap maken naar akrylaatbenzine/triboron en wij wel
- ik zou niet zeggen dat de landelijke politiek hun plannen weg gaat vagen. Daarmee zet je ze neer als mensen die er niet toe doen. Je kunt wel zeggen dat maar de vraag is of de te nemen maatregel de plannen van Rutte gaan overleven.
- Tenslotte zou ik noemen dat in Parijs en Amsterdam men een weekendvrijstelling heeft. Dat is toch een prima ‘best practice’ die de gemeente Den Haag kan volgen?
- in Amsterdam is dat ouder dan 30 jaar en niet 40 jaar. De Honda MT-tjes en Puch Maxi’s willen ook blijven rijden:-)

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, maar boven alles top dat je je zo inzet hiervoor. Dit gaat straks ook de norm worden voor auto’s en motoren etc



-

hermanp
Berichten: 6980
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 105 keren

Re: Tweetakt bromfietsen verboden in heel Den Haag - Milieuzone per 1 januari 2020

#127 Bericht door hermanp » 13 jan 2020, 12:30

Misschien helpt het ook om te noemen dat er nog steeds een paar 2-takt modellen zijn die wel voldoen aan de huidige milieueisen en dat die dan ook de dupe worden. Waarom nog toestaan dat bepaalde modellen verkocht worden terwijl er hele steden zijn waarin ze niet mogen rijden? Plus het feit dat tweetakt toch dreigt uit te sterven en er over enkele jaren waarschijnlijk geen enkele tweetakt meer verkocht wordt en enkel de liefhebbers er nog (af en toe) mee rijden.

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 808 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

Re: Tweetakt bromfietsen verboden in heel Den Haag - Milieuzone per 1 januari 2020

#128 Bericht door Maarten » 13 jan 2020, 12:53

hermanp schreef: 13 jan 2020, 12:30 Misschien helpt het ook om te noemen dat er nog steeds een paar 2-takt modellen zijn die wel voldoen aan de huidige milieueisen en dat die dan ook de dupe worden. Waarom nog toestaan dat bepaalde modellen verkocht worden terwijl er hele steden zijn waarin ze niet mogen rijden? Plus het feit dat tweetakt toch dreigt uit te sterven en er over enkele jaren waarschijnlijk geen enkele tweetakt meer verkocht wordt en enkel de liefhebbers er nog (af en toe) mee rijden.
Ja, je hebt het meermaals aangegeven dat er nog enkele tweetakt bromfietsen verkocht worden. Ik laat dat hier echter maar even buiten beschouwing, het zijn er ongetwijfeld niet veel.

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 808 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

Re: Tweetakt bromfietsen verboden in heel Den Haag - Milieuzone per 1 januari 2020

#129 Bericht door Maarten » 13 jan 2020, 12:56

mvl schreef: 13 jan 2020, 11:17 Het zijn doorgaans mensen met een opgeblazen ego (politics is show business for ugly people :-))
Als ex raadslid kan jij het weten Menno! :D :wink: Geintje!

Bedankt voor je input!

mvl
Berichten: 1388
Lid geworden op: 09 feb 2015, 20:50
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 9 keren

Re: Tweetakt bromfietsen verboden in heel Den Haag - Milieuzone per 1 januari 2020

#130 Bericht door mvl » 13 jan 2020, 13:02

Maarten schreef: 13 jan 2020, 12:56
mvl schreef: 13 jan 2020, 11:17 Het zijn doorgaans mensen met een opgeblazen ego (politics is show business for ugly people :-))
Als ex raadslid kan jij het weten Menno! :D :wink: Geintje!

Bedankt voor je input!
Absoluut. Al ben ik een van de weinigen die zeer aantrekkelijk zijn om te zien :-)

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 808 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

Re: Tweetakt bromfietsen verboden in heel Den Haag - Milieuzone per 1 januari 2020

#131 Bericht door Maarten » 13 jan 2020, 13:03

Den Haag, 15 januari 2020,

Goedemiddag,

Mijn naam is Maarten Hoogervorst en ik ben hier namens de Kreidlerclub en namens de liefhebbers van de klassieke bromfietsen van het merk Kreidler.

Ik wil kort en bondig onze reactie geven:
  1. Wij, bromfietsliefhebbers, vinden het verbod op de tweetakt bromfietsen, en met name de echte klassiekers van 30 jaar en ouder, een heel radicale beslissing en we betreuren dit zeer. Wij vinden de maatregel buitenproportioneel.

  2. Wij rijden slechts recreatief op een mooie zonnige middag een blokje om of een toertochtje op onze gekoesterde en vertroetelde pareltjes en de bromfietsen zijn onze grote hobby, waar we erg veel plezier aan beleven. Plezier dat ons nu wordt afgenomen.

  3. Wij herkennen ons niet in het beeld dat wij overlast veroorzaken door stank, stof of lawaai. In het dagelijkse leven zijn wij normale mensen die milieubewust bezig zijn. Vaak rijden wij zelfs geheel vrijwillig al met de schonere brandstoffen en dat is iets waar automobilisten een voorbeeld aan kunnen nemen.

  4. De uitkomst van een enquête op het Kreidler Forum is dat een grote meerderheid van de bromfietsliefhebbers bereid is om te gaan rijden met speciale, dure brandstof die minder vervuiling veroorzaakt, zogeheten alkylaatbenzine. Met deze brandstof is er minder uitstoot van giftige stoffen zoals benzeen en tolueen, en is er veel minder rook en stank!

  5. Wij zijn van mening dat onze klassieke bromfietsen van 30 jaar en ouder tot het mobiel cultureel erfgoed behoren, en dat deze daarom regelmatig te bewonderen moeten zijn.

  6. Wetenschappelijk onderzoek[1] heeft uitgewezen dat tweetakt en viertakt brommers evenveel bijdragen aan de luchtverontreiniging op het fietspad, het onderscheid is voor ons dan ook onbegrijpelijk.

  7. Deze kwestie gaat over een zeer klein aantal oldtimer bromfietsen, dat ook nog eens een zeer gering aantal kilometers aflegt. Daarnaast worden tweetakt bromfietsen niet meer verkocht, dus het worden er steeds minder. Daarom vinden we de maatregel onbegrijpelijk.

  8. Wij vinden de tien vooraf aangewezen weekends om te mogen rijden volstrekt onvoldoende. Waarom mag men in Amsterdam en Parijs wel 52 weekends per jaar rijden?

  9. Als ondanks onze feitelijke bezwaren dan toch het verbod wordt doorgezet, dan zoeken wij mee naar een compromis: Ons voorstel is dan dat wij een ontheffing willen om alle weekends te mogen rijden op de bromfietsen van dertig jaar en ouder.
Met vriendelijke groet,

Maarten Hoogervorst namens Kreidler.nl

Bron: https://www.academischewerkplaatsmmk.nl ... e_brommers

mvl
Berichten: 1388
Lid geworden op: 09 feb 2015, 20:50
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 9 keren

Re: Tweetakt bromfietsen verboden in heel Den Haag - Milieuzone per 1 januari 2020

#132 Bericht door mvl » 13 jan 2020, 13:09

Top. Niks meer aan doen. Als je de kans krijgt zou ik nog even proberen te babbelen met de raadsleden van de partijen die welwillend zijn en liefst ook enige invloed hebben en aanbieden om input te willen leveren voor een amendement mocht dat nodig zijn (men is vaak lui daarin)

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 808 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

Re: Tweetakt bromfietsen verboden in heel Den Haag - Milieuzone per 1 januari 2020

#133 Bericht door Maarten » 15 jan 2020, 16:20

Stadhuis Den Haag in afwachting van de vergadering met de wethouder.
Stadhuis Den Haag in afwachting van de vergadering met de wethouder.
1579101559648455387505047581654.jpg (246.54 KiB) 2215 keer bekeken

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 808 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

Re: Tweetakt bromfietsen verboden in heel Den Haag - Milieuzone per 1 januari 2020

#134 Bericht door Maarten » 15 jan 2020, 18:49

Verslag van het overleg met de wethouder mw. Liesbeth van Tongeren. 15 januari 2020, 17:00. De vergadering was in vergaderzaal A03.04 op de derde etage.
Aanwezig waren enkele mensen van de gemeente, de wethouder, 3 mensen van de Puch Club Loosduinen waaronder oud politiewoordvoerder Kees Koppens. Verder een meneer die met Ducati brommers en andere zeldzame brommers rijdt, ik meen Berini. Doet er ook niet toe. Ik vergeet snel en er werd niet genotuleerd. Nog een meneer uit Den Haag die lid is van een grote oldtimerclub. En Bert Pronk van de FEHAC.

Enfin, toen de vergadering. De voorzitter gaf aan dat we enkel en alleen over de invulling van de regeling voor oldtimer brommers konden praten. In feite is de regeling er al door en je kan opnieuw met alle argumenten komen maar dat was niet het doel van deze meeting. Er was ook geen tijd voor. Natuurlijk werd het wel geprobeerd te benoemen: de schone brandstof, het rijdend erfgoed, het geringe aantal oldtimers, het geringe aantal kilometers enzovoorts.

De wethouder Liesbeth brak het ijs in haar motorjasje en gaf aan zelf vroeger met oude motoren gereden te hebben, zoals Royal Enfield en Norton. Wat dat betreft begreep ze onze lol wel in de brommers.

Maar er was weinig speelruimte, dat werd al gauw duidelijk.

Het aanvankelijke voorstel was: 10 vooraf bepaalde weekends mag er in Den Haag gereden worden. Dus als het 5 van die weekends regent en je bent 1 weekend al op vakantie, dan blijft er niet veel over. Tevens is het geluid, zeker bij onze vrienden van de Loosduinse Puch Club, dat ze gepensioneerd zijn en juist willen rijden op een mooie doordeweekse dag, omdat het dan rustiger is op de weg en omdat ze dan toch vrij zijn.

Hierop kwam Marcel Plugge met een voorstel dat het best haalbare compromis voorlopig bleek: Naar eigen keuze 40 maal per jaar een periode van twaalf uur mogen rijden. Dat komt tegemoet aan de mensen die doordeweeks eens willen rijden.
Het inschakelen van een periode dat je mag rijden gebeurt via internet of via een app.

Verder is afgesproken of er in Den Haag een pompstation kan komen met schone brandstof.

Daarnaast vindt nog een vergadering plaats om te kijken of de vandaag besproken deal dan ook echt werkelijkheid gaat worden.

Tevens vinden jaarlijks evaluaties plaats van de per 1 december 2020 in te voeren plannen.

Ik heb nog geopperd om, net zoals in Amsterdam en Parijs, alle weekeinden te mogen rijden. Dat ging een brug te ver.

Tevens heb ik gevraagd om alleen een verbod op bromfietsen in de milieuzone in het centrum, waar het erg druk is en waar de uitlaatgassen het meest belastend zijn voor de bewoners en betrokkenen. Ik heb gezegd dat een verbod in heel Den Haag, van Ypenburg tot Kijkduin, nogal rigoureus is. Maar erg veel oren had men niet naar dit voorstel.

Ook over de handhaving/controle heb ik vragen gesteld. Wethouder van Tongeren gaf aan dat het moeilijk te controleren is of er schone brandstof getankt is. Ik kwam daarop met het argument dat men vrachtwagens ook controleert met een slangetje in de tank, of er geen rode diesel in de tank zit. Ook heb ik gezegd dat de politie bij een (rollerbank) controle dan toch ook kan testen wat de inhoud van de tank is, of hoeveel vervuiling er uit de uitlaat komt? De wethouder zag dat niet zo zitten.
Toen zei ik: als je wordt aangehouden, dan wordt je toch ook gecontroleerd op alcohol, dan moet je toch ook blazen? Enfin, ook dat ging er maar moeilijk in.
Bijlagen
20200115_200104.jpg
20200115_200104.jpg (65.39 KiB) 2174 keer bekeken

mvl
Berichten: 1388
Lid geworden op: 09 feb 2015, 20:50
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 9 keren

Re: Tweetakt bromfietsen verboden in heel Den Haag - Milieuzone per 1 januari 2020

#135 Bericht door mvl » 15 jan 2020, 19:49

Goed Maarten!

Is dat 40 dagen per brommer? Dan kan je met 4 Kreidlers dus een heel eind komen :-)

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 808 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

Re: Tweetakt bromfietsen verboden in heel Den Haag - Milieuzone per 1 januari 2020

#136 Bericht door Maarten » 15 jan 2020, 19:52

mvl schreef: 15 jan 2020, 19:49 Goed Maarten!

Is dat 40 dagen per brommer? Dan kan je met 4 Kreidlers dus een heel eind komen :-)
Ja, inderdaad, 40 dagen waarop je twaalf uur mag rijden. Mogelijk is zo'n periode dan dus van 00:00 tot 11:59 of van 12:00 tot 23:59... dat is me nog niet helemaal duidelijk geworden.
Over die meerdere brommers hebben we na afloop ook zitten smoezen, mogelijk willen ze dat dichttimmeren, maar misschien als je rijdt op een brommer op die op de naam van iemand anders staat? ;-)

janmoser
Berichten: 34
Lid geworden op: 23 nov 2014, 20:28
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 10 keren

Re: Tweetakt bromfietsen verboden in heel Den Haag - Milieuzone per 1 januari 2020

#137 Bericht door janmoser » 15 jan 2020, 21:13

Beste Maarten,
Ik heb het verhaal van de bijeenkomst gelezen. Veel rek zat er niet in. Politiek gezien lijkt de situatie voor de brommers bij voorbaat al dicht getimmerd. Het was een discussie, waarbij de voorzitter het vergaderpad had uitgestippeld. Jij hebt je best gedaan. Het enige lichtpunt zou je de 40 dagen x 12 uur kunnen noemen, en het plaatsen van een pomp met schone brandstof. Ik ben alleen dan benieuwd of op het cruciale moment van plaatsing van die pomp, men wel weet, wat de samenstelling van de brandstof moet zijn, want uit niets blijkt dat Liesbeth van Tongeren weet hoe die samenstelling moet zijn.

Het lijkt me een goede zaak dat de FEHAC en Future2green, nu de stoute schoenen aantrekken, om met bewijsmateriaal aan te tonen, dat TOLUEEN, BENZEEN, rook en stank, niet meer voorkomen in de schone brandstof, en dat uit milieuoverwegingen een herbeoordeling op één of andere manier mogelijk gemaakt moet worden voor de bromfietsen, scooters en snorders, Haar kennis stop bij 2017 met het rapport van ingenieursbureau Haskoning in de hand. Uit haar opmerkingen blijkt zij weinig tot niets te voelen voor een soort controle op getankte brandstof, danwel uitlaatgassen ter plekke te controleren. Ik vind dit een zwaktebod van haar kant. Vandaar mijn voorstel richting wethouder: Laat de hierboven genoemde 2 of 3 grote belangenpartijen hun nek uitsteken vooral richting politiek. Want er zijn op Provinciaal en Gemeentelijk niveau bosjes wethouders die totaal onkundig zijn wat nieuwe brandstoffen zijn.
De toekomst voor de brandstoffen gaan landelijk een belangrijke rol spelen, nu Stientje van Veldhoven (staatsscretaris) met 14 partijen op Gemeentelijk en Provinciaal niveau een begin heeft gemaakt om 2 keuzevarianten te bieden, waar Provincies en Gemeenten, bij belangstelling uit moeten kiezen. model 2020-2025 of model 2025-2030 De bromfietsen spelen hierbij procentueel gezien, een te verwaarlozen rol in. Zie ook Haskoning.

Het wordt nu tijd pro actief de politiek bij te praten en te confronteren.
afz. Jan Moser Alkmaar

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 808 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

Re: Tweetakt bromfietsen verboden in heel Den Haag - Milieuzone per 1 januari 2020

#138 Bericht door Maarten » 15 jan 2020, 21:40

Inderdaad Jan, ik ben het met je eens wat de brandstoffen betreft.
De 40 dagen rijden van 12 uur werd door de groep een goed compromis bevonden, hoewel ik zelf aanvankelijk het minst enthousiast was. Ik ging meer voor het rijden op alle weekeinden, naar Amsterdams en Parijs' model. Of voor een kleinere milieuzone. Maar na een tijdje drong tot me door dat we hiermee een redelijk compromis hebben (als het er zo uit komt te zien als vanavond bedacht).
Natuurlijk hoopt iedereen op meer, maar we waren de inspraakperiode al voorbij en het plan was al dichtgetimmerd.
Inderdaad zal de gemeente onderzoeken hoe of waar er een benzinepomp komt waar de schonere brandstof getankt kan worden.

Mevrouw van Tongeren heeft wel informatie gehad over de schone brandstoffen. Ze is ook op de laatste kouwe klauwe dag geweest toen iedereen een gratis volle tank kreeg met schone brandstof.

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 808 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

Re: Tweetakt bromfietsen verboden in heel Den Haag - Milieuzone per 1 januari 2020

#139 Bericht door Maarten » 15 jan 2020, 21:45

Oh ja, die ene meneer van de Puch Club heeft echt enkele dagen staan turven wat betreft het aantal oldtimer bromfietsen langs bepaalde hoofdstraten in de maanden oktober en november. Zijn telling bevestigt ons vermoeden, ongeveer 1 oldtimer op 1000 brom en snorfietsen/scooters.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60234
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 948 keren
Ontvangen waarderingen: 2247 keren

Re: Tweetakt bromfietsen verboden in heel Den Haag - Milieuzone per 1 januari 2020

#140 Bericht door Enzo-tvdzijden » 15 jan 2020, 21:49

Maarten schreef: 15 jan 2020, 21:40 Inderdaad Jan, ik ben het met je eens wat de brandstoffen betreft.
De 40 dagen rijden van 12 uur werd door de groep een goed compromis bevonden, hoewel ik zelf aanvankelijk het minst enthousiast was. Ik ging meer voor het rijden op alle weekeinden, naar Amsterdams en Parijs' model. Of voor een kleinere milieuzone. Maar na een tijdje drong tot me door dat we hiermee een redelijk compromis hebben (als het er zo.uit komt te zien als vanavond bedacht).
Natuurlijk hoopt iedereen op meer, maar we waren de inspraakperiode al voorbij en het plan was al dichtgetimmerd.
Inderdaad zal de gemeente onderzoeken hoe of waar er een benzinepomp komt waar de schonere brandstof getankt kan worden.
Dat schone brandstof netwerk is ZEKER niet op orde.
Lange tijd 35 km (heenreis) moeten rijden met de auto om een can te scoren. Gaat toch nergens over #-o

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 808 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

Re: Tweetakt bromfietsen verboden in heel Den Haag - Milieuzone per 1 januari 2020

#141 Bericht door Maarten » 15 jan 2020, 21:50

Enzo-tvdzijden schreef: 15 jan 2020, 21:49
Maarten schreef: 15 jan 2020, 21:40 Inderdaad Jan, ik ben het met je eens wat de brandstoffen betreft.
De 40 dagen rijden van 12 uur werd door de groep een goed compromis bevonden, hoewel ik zelf aanvankelijk het minst enthousiast was. Ik ging meer voor het rijden op alle weekeinden, naar Amsterdams en Parijs' model. Of voor een kleinere milieuzone. Maar na een tijdje drong tot me door dat we hiermee een redelijk compromis hebben (als het er zo.uit komt te zien als vanavond bedacht).
Natuurlijk hoopt iedereen op meer, maar we waren de inspraakperiode al voorbij en het plan was al dichtgetimmerd.
Inderdaad zal de gemeente onderzoeken hoe of waar er een benzinepomp komt waar de schonere brandstof getankt kan worden.
Dat schone brandstof netwerk is ZEKER niet op orde.
Lange tijd 35 km (heenreis) moeten rijden met de auto om een can te scoren.
Voor Ecomaxx moet ik naar De Lier. 16 km met de auto. Dan ben ik 8 liter lpg verder met de Chevy.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60234
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 948 keren
Ontvangen waarderingen: 2247 keren

Re: Tweetakt bromfietsen verboden in heel Den Haag - Milieuzone per 1 januari 2020

#142 Bericht door Enzo-tvdzijden » 15 jan 2020, 21:51

Ik eerst naar de Maasdijk. Nu naar Bleiswijk.

Enzo

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 808 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

Re: Tweetakt bromfietsen verboden in heel Den Haag - Milieuzone per 1 januari 2020

#143 Bericht door Maarten » 15 jan 2020, 22:00

Enzo-tvdzijden schreef: 15 jan 2020, 21:51 Ik eerst naar de Maasdijk. Nu naar Bleiswijk.

Enzo
Petroleum voor de kachel liet ik gewoon bezorgen via een webshop. Maar de Ecomaxx moet je zelf gaan halen.

janmoser
Berichten: 34
Lid geworden op: 23 nov 2014, 20:28
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 10 keren

Re: Tweetakt bromfietsen verboden in heel Den Haag - Milieuzone per 1 januari 2020

#144 Bericht door janmoser » 16 jan 2020, 10:59

Beste Maarten,
De reactie, die ik op deze site gisteren heb weergegeven, heb ik in aangepaste vorm en hier en daar textueel wat aangepast, vanmorgen verzonden naar het secretariaat van de FEHAC en FUture2green.
Hierin heb ik met klem verzocht de politiek te confronteren met het gemanipuleer over de relatie brandstoffen en het belang van de bromfietsen. Jou heb ik een cc. gestuurd.

Groetjes Jan Moser

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13581
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 584 keren
Ontvangen waarderingen: 804 keren

Re: Tweetakt bromfietsen verboden in heel Den Haag - Milieuzone per 1 januari 2020

#145 Bericht door Caspar » 16 jan 2020, 19:10

Ik sta achter je Maarten . Je betoog klopt.
Maar:
De emotie druipt er vanaf.
Begrijpelijk, maar beter niet doen.

Als ik de verslagen lees , Ben ik bang dat de kogel al door de kerk is.
Als je een hond wil slaan , vind je altijd wel een stok.

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 808 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

Re: Tweetakt bromfietsen verboden in heel Den Haag - Milieuzone per 1 januari 2020

#146 Bericht door Maarten » 16 jan 2020, 20:01

Caspar schreef: 16 jan 2020, 19:10 Ik sta achter je Maarten . Je betoog klopt.
Maar:
De emotie druipt er vanaf.
Begrijpelijk, maar beter niet doen.

Als ik de verslagen lees , Ben ik bang dat de kogel al door de kerk is.
Als je een hond wil slaan , vind je altijd wel een stok.
Caspar, de vergadering is 15 januari 2020 geweest, hier staat het verslag en de uitkomst er van!
Daar staat wat het geworden is of wat het waarschijnlijk zal worden: Via een app of via een site vul je in als je gaat rijden, maximaal 40 x per jaar een tijdvak van 12 uur. Op zich is dat resultaat redelijk, meer viel er niet van te verwachten.

Zie: viewtopic.php?p=800489#p800489
  1. Maximaal 40 x per jaar mag je rijden gedurende een tijdvak van 12 uur, zelf uit te kiezen tijdstippen, in te vullen op een app of site.
  2. De gemeente Den Haag onderzoekt of er een brandstofpomp kan komen om de schone brandstof te tanken.
  3. Er komt jaarlijks een evaluatie van de milieumaatregelen.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13581
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 584 keren
Ontvangen waarderingen: 804 keren

Re: Tweetakt bromfietsen verboden in heel Den Haag - Milieuzone per 1 januari 2020

#147 Bericht door Caspar » 16 jan 2020, 20:25

Ik ben sceptisch:
Punt 1 : vergeleken bij Amsterdam een héél mooi resultaat , petje af. maar nog altijd ongewenst.
Punt 2 : de overheid / gemeente is geen partij in deze , de markt zal het moeten oppikken.
Punt 3 : als je het verslag leest , kun je met grote waarschijnlijkheid nu al de uitkomst van de jaarlijkse evaluatie voorspellen...

en wanneer worden de échte vervuilers aangepakt ?

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 808 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

Re: Tweetakt bromfietsen verboden in heel Den Haag - Milieuzone per 1 januari 2020

#148 Bericht door Maarten » 16 jan 2020, 21:21

Caspar schreef: 16 jan 2020, 20:25 Ik ben sceptisch:
Punt 1 : vergeleken bij Amsterdam een héél mooi resultaat , petje af. maar nog altijd ongewenst.
Punt 2 : de overheid / gemeente is geen partij in deze , de markt zal het moeten oppikken.
Punt 3 : als je het verslag leest , kun je met grote waarschijnlijkheid nu al de uitkomst van de jaarlijkse evaluatie voorspellen...

en wanneer worden de échte vervuilers aangepakt ?
Op (als het aan haar ligt niet al te lange) termijn wil de wethouder ook de viertakt scooters/brommers de stad uit hebben.
En haar ideaal is alle vervoersmiddelen met brandstof motor er uit.

mvl
Berichten: 1388
Lid geworden op: 09 feb 2015, 20:50
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 9 keren

Re: Tweetakt bromfietsen verboden in heel Den Haag - Milieuzone per 1 januari 2020

#149 Bericht door mvl » 16 jan 2020, 21:36

Caspar schreef: 16 jan 2020, 20:25 Ik ben sceptisch:
Punt 1 : vergeleken bij Amsterdam een héél mooi resultaat , petje af. maar nog altijd ongewenst.
Punt 2 : de overheid / gemeente is geen partij in deze , de markt zal het moeten oppikken.
Punt 3 : als je het verslag leest , kun je met grote waarschijnlijkheid nu al de uitkomst van de jaarlijkse evaluatie voorspellen...

en wanneer worden de échte vervuilers aangepakt ?
Uhh Caspar, 52 weekenden van vrijdag 1200 uur tot en met maandag 1200 uur en feestdagen is 52 * 3 dagen plus zeg 5 feestdagen is 160 dagen per jaar. En 1 stem minder en het was helemaal van tafel geveegd door GL

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 808 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

Re: Tweetakt bromfietsen verboden in heel Den Haag - Milieuzone per 1 januari 2020

#150 Bericht door Maarten » 16 jan 2020, 21:46

mvl schreef: 16 jan 2020, 21:36
Caspar schreef: 16 jan 2020, 20:25 Ik ben sceptisch:
Punt 1 : vergeleken bij Amsterdam een héél mooi resultaat , petje af. maar nog altijd ongewenst.
Punt 2 : de overheid / gemeente is geen partij in deze , de markt zal het moeten oppikken.
Punt 3 : als je het verslag leest , kun je met grote waarschijnlijkheid nu al de uitkomst van de jaarlijkse evaluatie voorspellen...

en wanneer worden de échte vervuilers aangepakt ?
Uhh Caspar, 52 weekenden van vrijdag 1200 uur tot en met maandag 1200 uur en feestdagen is 52 * 3 dagen plus zeg 5 feestdagen is 160 dagen per jaar. En 1 stem minder en het was helemaal van tafel geveegd door GL
Klopt, maar zo ver wilde Den Haag absoluut niet gaan (52 weekenden).
En de aanwezigen tijdens de vergadering stellen erg op de mogelijkheid van rijden op zelf gekozen tijdstippen, zoals een woensdagmiddag.

Ik moet er nog even op wijzen dat de regeling er nog niet helemaal door is... voor sommigen zal het een redelijk compromis zijn, voor anderen is het een zwarte dag.

Plaats reactie