Tweetakt bromfietsen verboden in heel Den Haag - Milieuzone per 01-12-2020 (was 01-01-2020) (wordt 01-03-2021)

Adressen Kreidlers & onderdelen, Verzekeringen, Motorkeuring, Framenummers,
Aankooptips, Links etc.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10474
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 240 keren
Ontvangen waarderingen: 224 keren

Re: Tweetakt bromfietsen verboden in heel Den Haag - Milieuzone per 1 januari 2020

#26 Bericht door nozems » 28 jan 2019, 08:42

Nee dat niet Michel, maar je tekent daarmee gelijk het doodvonnis voor de brommers met een grote motorplaat. Gezien je plannen zul je al snel erg gaan opvallen in het Haagse verkeer, duurt dan echt niet lang meer voordat er ook een dikke vette streep door de motorkenteken kan :(

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60394
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 966 keren
Ontvangen waarderingen: 2281 keren

Re: Tweetakt bromfietsen verboden in heel Den Haag - Milieuzone per 1 januari 2020

#27 Bericht door Enzo-tvdzijden » 28 jan 2019, 12:00

MichelVH schreef: 27 jan 2019, 23:32 Mijne gaat lekker op een grote plaat, 1 maand voordat de milieu eis ingaat ben ik 18. En dan komt er een nog dikker kitje onder te hangen, lekker allemaal zonder demper en open filter, helemaal Pietje Gaag style. Hoef me dan toch geen zorgen meer te maken om rollerbanken.
Ego slim, maar op lange termijn minder

Enzo

Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1120
Lid geworden op: 16 feb 2017, 20:26
Locatie: Nootdorp
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Tweetakt bromfietsen verboden in heel Den Haag - Milieuzone per 1 januari 2020

#28 Bericht door MichelVH » 28 jan 2019, 15:07

Beetje overdreven natuurlijk, ben een standaard uitlaat freak. Maar dan nog.

Gebruikersavatar
b.bonk
Berichten: 3689
Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
Gegeven waarderingen: 234 keren
Ontvangen waarderingen: 519 keren

Re: Tweetakt bromfietsen verboden in heel Den Haag - Milieuzone per 1 januari 2020

#29 Bericht door b.bonk » 28 jan 2019, 15:15

MichelVH schreef: 28 jan 2019, 15:07 Beetje overdreven natuurlijk, ben een standaard uitlaat freak. Maar dan nog.
ja michel, grapjes over dit onderwerp worden niet in dank afgenomen.
zolang de gemeente bang is voor onze 2 cilinder mede motor rijders,
zal een verbod op de motorfiets nog wel even duren.
mvg bertus

Jan van Leeuwen
Berichten: 570
Lid geworden op: 24 jun 2011, 20:12
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: Tweetakt bromfietsen verboden in heel Den Haag - Milieuzone per 1 januari 2020

#30 Bericht door Jan van Leeuwen » 28 jan 2019, 16:56

Als dit verloren gaat gaat er niemand meer Stemmen en komen we allemaal met de Brommer naar het Binnenhof om ze daar uit te roken !
Als de Rook is verdwenen zien ze ons weer !! En starten we weer opnieuw tot dat de Tank leeg is.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60394
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 966 keren
Ontvangen waarderingen: 2281 keren

Re: Tweetakt bromfietsen verboden in heel Den Haag - Milieuzone per 1 januari 2020

#31 Bericht door Enzo-tvdzijden » 28 jan 2019, 17:25

Jan van Leeuwen schreef: 28 jan 2019, 16:56 Als dit verloren gaat gaat er niemand meer Stemmen en komen we allemaal met de Brommer naar het Binnenhof om ze daar uit te roken !
Als de Rook is verdwenen zien ze ons weer !! En starten we weer opnieuw tot dat de Tank leeg is.
Jan for President :mrgreen:

Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1120
Lid geworden op: 16 feb 2017, 20:26
Locatie: Nootdorp
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Tweetakt bromfietsen verboden in heel Den Haag - Milieuzone per 1 januari 2020

#32 Bericht door MichelVH » 28 jan 2019, 17:30

Er komt toch zeker wel een oldtimer vignet

Maak je niet zo'n zorgen joh, jullie kunnen nog rijden want jullie wonen buiten den haag...

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60394
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 966 keren
Ontvangen waarderingen: 2281 keren

Re: Tweetakt bromfietsen verboden in heel Den Haag - Milieuzone per 1 januari 2020

#33 Bericht door Enzo-tvdzijden » 28 jan 2019, 17:33

MichelVH schreef: 28 jan 2019, 17:30 Er komt toch zeker wel een oldtimer vignet

Maak je niet zo'n zorgen joh, jullie kunnen nog rijden want jullie wonen buiten den haag...
Niet IN maar wel 6 Km naast :D

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9754
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 827 keren
Ontvangen waarderingen: 417 keren
Contacteer:

Gemeentegrenzen van Den Haag op de kaart

#34 Bericht door Maarten » 28 jan 2019, 18:14

Gemeentegrenzen van Den Haag op de kaart


Voor de duidelijkheid volgt hier de kaart van Den Haag met de gemeentegrenzen en de geannexeerde gebieden.
Dat ieders situatie verschillend is, blijkt uit de kaart. Zo woon ik zelf erg dicht bij de grens van Rijswijk, Delft en Nootdorp. Zie de rode pijl.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9754
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 827 keren
Ontvangen waarderingen: 417 keren
Contacteer:

Re: Tweetakt bromfietsen verboden in heel Den Haag - Milieuzone per 1 januari 2020

#35 Bericht door Maarten » 28 jan 2019, 19:32

Liefhebbers Kauwe Klauwe somber over doorgaan traditie

Bron: https://www.ad.nl/den-haag/liefhebbers- ... ~a138743a/


In perfect ‘kâhwe klâhwe’ weer werd vandaag wellicht voor het laatst de jaarlijkse rit op tweetaktbrommers verreden.

Albert Kok 27-01-19, 19:26 Laatste update: 19:39

Maurice van der Toorn leunt tegen zijn mintgroene baby-Puch uit 1954. Met in zijn handen een stapeltje geplastificeerde stencils waarop we lezen hoeveel milieuvervuilende vliegtuigen er dagelijks opstijgen en landen. Achterliggende gedachte: dan kan die ene rit per Puch of Tomos er ook nog wel bij.

Helaas voor Van der Toorn denkt het Haagse stadsbestuur daar anders over. Er gaan steeds meer stemmen op om Kauwe Klauwe, de jaarlijkse brommerrit van Scheveningen naar het centrum van Den Haag, vanaf volgend jaar niet meer toe te staan. ,,Het is puur een machtsspel’’, sombert de 50-jarige Hagenaar, die zoveel plezier beleeft aan zijn hobby. Hij wijst op een door hem gemonteerd zitje: ,,Vrouwen vinden het prachtig. Springen spontaan achterop.’’

Plantaardig
Op deze zondagmiddag, waar de rit zijn naam alle eer aandoet (gure wind, vijf graden, regen), vinden veel meer deelnemers dat ‘ze’ van ‘onze’ traditie moeten afblijven. Zoals Leo van Kester (69) uit Wateringen. ,,Ook op deze oldtimers kun je schoon rijden. Mijn tank zit vol prima plantaardige olie.’’

Maar al snel gaat het kort voor de start op de boulevard over wat iedereen hier bindt: de brommers zelf. Het is kijken en bekeken worden. Voor veel van de naar schatting 200 deelnemers is het dan ook onvervalst jeugdsentiment.

Yoeri Trapski (60) wrijft liefdevol over de tank van zijn MV50, met drie versnellingen. ,,Op mijn 16de, ik zat in de vierde van het Haganum Gymnasium, kreeg ik mijn Puch. Dat was het begin van een liefde die nooit meer is overgegaan.’’ Dat dit weleens de laatste Kauwe Klauwe kan zijn? ,,Ik moet het nog zien. Dit, wat wij doen, is wat je noemt een druppel op de gloeiende plaat. Allemaal eco-hysterie, wat ik je brom.’’


Liefhebbers Kauwe Klauwe somber over doorgaan traditie _ Foto _ AD.nl
Liefhebbers Kauwe Klauwe somber over doorgaan traditie _ Foto _ AD.nl
Liefhebbers Kauwe Klauwe somber over doorgaan traditie _ Foto _ AD.nl.jpg (158.1 KiB) 10755 keer bekeken






Pronken met je brommer

Bron: https://www.omroepwest.nl/media/28349/P ... je-brommer


zondag 27 januari 2019, 16:08

In Den Haag hebben meer dan 200 liefhebbers van Puch en Tomos brommers zich verzameld voor de Kauwe Klauwe 2019. De liefhebbers kwamen op Scheveningen samen voor de start van de rit. 'Het is mijn billenmaatje', zegt organisator Olga Kat over haar geliefde Puch. Toch was de dertigste editie mogelijk ook de laatste editie vanwege nieuwe milieuregels.



Pronken met je brommer
Pronken met je brommer
pronken.jpg (79.33 KiB) 10754 keer bekeken





Wat is jouw verhaal?


Jouw Verhaal
Jouw Verhaal
jouw-verhaal.jpg (126.91 KiB) 10753 keer bekeken

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10474
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 240 keren
Ontvangen waarderingen: 224 keren

Re: Tweetakt bromfietsen verboden in heel Den Haag - Milieuzone per 1 januari 2020

#36 Bericht door nozems » 28 jan 2019, 20:45

Maarten zouden protest acties op het binnenplein geen goed idee zijn, met vooral veel positieve media aandacht erbij?! Wellicht dat de politieke opinie er dan voor zwicht, voor deze idiote maatregel, welke slechts is bedoeld is als statement :(

Jupke
Berichten: 201
Lid geworden op: 22 aug 2010, 22:04
Locatie: Heerlen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Tweetakt bromfietsen verboden in heel Den Haag - Milieuzone per 1 januari 2020

#37 Bericht door Jupke » 28 jan 2019, 22:47

Enzo-tvdzijden schreef: 28 jan 2019, 17:33
MichelVH schreef: 28 jan 2019, 17:30 Er komt toch zeker wel een oldtimer vignet

Maak je niet zo'n zorgen joh, jullie kunnen nog rijden want jullie wonen buiten den haag...
Niet IN maar wel 6 Km naast :D
Jongens ik woon aan de andere kant van het land en rijd met motor kenteken maar dit gaat me toch ook aan het hart.
Er wordt een hoop mensen een hobby afgenomen dan wel haast onmogelijk gemaakt, en dat op verkeerde gronden. #-o
Ik hoop van harte dat er toch nog een of andere regeling te treffen is.
Bijvoorbeeld zoals in Amsterdam.
Maarten tof dat je namens de kreidler liefhebbers het voortouw hebt genomen. :clap
VEEL SUCCES

Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1120
Lid geworden op: 16 feb 2017, 20:26
Locatie: Nootdorp
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Tweetakt bromfietsen verboden in heel Den Haag - Milieuzone per 1 januari 2020

#38 Bericht door MichelVH » 28 jan 2019, 23:15

Pascal, ik ben van de partij! Ik ga wel rond met broodjes knakworst en koffie \:D/ . Lijkt me een mooie actie en denk dat we dan echt alles doen wat we kunnen.

mvl
Berichten: 1388
Lid geworden op: 09 feb 2015, 20:50
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 9 keren

Re: Tweetakt bromfietsen verboden in heel Den Haag - Milieuzone per 1 januari 2020

#39 Bericht door mvl » 29 jan 2019, 13:17

Naast al deze top initiatieven moet je ook de raadsleden bewerken. Dan heb je kans op het beste resultaat

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9754
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 827 keren
Ontvangen waarderingen: 417 keren
Contacteer:

Re: Tweetakt bromfietsen verboden in heel Den Haag - Milieuzone per 1 januari 2020

#40 Bericht door Maarten » 29 jan 2019, 19:43

Aankondiging

aankondiging.png
aankondiging.png (443.22 KiB) 10602 keer bekeken

27 januari: Kauwe Klauwe Scheveningen op schone brandstoffen

22-01-2019
Op zondag 27 januari organiseert Puch en Tomos Club Nederland (PTCN) de 30e editie van het evenement Kauwe Klauwe (Kâhwe Klâhwe op z'n Haags). Meer dan 200 liefhebbers van Puch- en Tomos bromfietsen verzamelen op de Scheveningse boulevard. Waarschijnlijk Is dit de laatste editie van het evenement, want deze tweetakters liggen onder vuur, vanwege hun belasting en vervuiling voor het milieu.
In 2020 mogen deze brommers Den Haag zelfs niet meer in.

Om hiermee korte metten te maken, heeft de organisatie iets bedacht. NamellIk een rook- en geurvrije toertocht. Daar draagt Ecomaxx graag haar steentje aan bij. De maximaal 200 toerrijders kunnen namelijk hun tank GRATIS laten afvullen met Ecomaxx Bike Fuel 2.

Dit gebeurt bij het Esso benzinestation op de Zwolsestraat 413 In Scheveningen, tussen 10.00 uur en
12.00 uur. De Ecomaxx-tent is er niet te missen, en uiteraard zijn wij zelf aanwezig voor alle prangende vragen!

Tot 12.30 uur verzamelen de brommers op ge Strandweg ter hoogte ven het Noordelijk Havenhoofd. Daarna vertrekken zij voor een schone rondrit door Den Haag, met als eindpunt het Plein. Tot dan?




Proef met schone oldtimerbenzine

50855119_2207112982860731_5663718736956227584_o.jpg
50855119_2207112982860731_5663718736956227584_o.jpg (153.07 KiB) 10602 keer bekeken

Proef met ‘schone’ oldtimerbenzine op Haagse Puch en Tomos meeting
Vandaag wordt door veel mensen gekeken naar de 30ste Kâhwe
Klâhwe meeting voor de Haagse Puch en Tomos rijders, want
Puch en Tomos stoppen met roken!

De bromfietsclub Den Haagschen Puch en Bromfiets, het oudste
bromfietsblad ter wereld zorgen voor een duidelijk signaal
richting de gemeentelijke politiek, dat ook bromfietsen heel best
met minder walm en stank kunnen rijden door
schonere benzine en schone mengsmering te tanken.
Dit is een mooi initiatief dat helemaal in lijn ligt met wat de
FEHAC wil met de milieuzones in de Nederlandse grote steden.

De FEHAC - dat is de federatie voor alle oldtimerclubs in
Nederland en dé belangenbehartiger in oldtimerzaken richting
overheid— wil een uitzondering voor ons mobiel erfgoed en wat
de FEHAC wil met al die milieuzones staat te lezen op de
achterkant van deze flyer.
Nu gaat het erom dat we vandaag op 27 januari 2019 laten zien
dat liefhebbers van oude brommers, Puch en Tomos
bromfietsen, géén Iuchtverontreinigende stinkers zijn, maar dat
we ook ons steentje bijdragen door alleen met schone Ecomaxx
Bike Fuel of Esso 98 met 1 :100 Triboron te rijden.
Als we dat blijven doen en er op letten wat we tanken zullen
oldtimers te zien blijven in onze binnensteden.

Een pracht voorbeeld vandaag hoe het kan gaan in, de toekomst!




Standpunt FEHAC

50872910_2207112926194070_4293205749523283968_o.jpg
50872910_2207112926194070_4293205749523283968_o.jpg (155.41 KiB) 10602 keer bekeken

FEHAC: zorg voor werkbare uitzondering oldtimers in milieuzone

De overheid komt in 2020 met landelijk overal dezelfde milieuzones die oude Euro 3 en Euro 4 diesel voertuigen verbieden in de binnensteden. Een oldtimer auto of vrachtwagen op benzine mag overal nog de binnensteden in: op benzine rijden valt buiten
de milieuzone. Een oldtimer is volgens de internationaal gehanteerde definitie mobiel erfgoed van 30 jaar en ouder. Mobiel erfgoed op de weg zijn auto's, vrachtauto's en bussen, motorfietsen en scooters en zelfs caravans en stoomwalsen.
Uiteraard rekenen we ook bromfietsen tot het mobiel erfgoed op de weg. Voor het maken van een uitzondering voor de toegang voor mobiel erfgoed in milieuzones zit de FEHAC met de overheid aan tafel om een eenvoudige toegangsregeling voor oldtimers te ontwerpen. De staatssecretaris die hierover gaat heeft al een uitzondering voor oldtimers beloofd. Oldtimers komen in de binnensteden, vooral om evenementen op te luisteren. Ze rijden jaarlijks maar heel weinig en die twee redenen rechtvaardigen een uitzonderingspositie.

Een milieuzone voor brommers is geen landelijke zaak, maar een kwestie die de gemeente zelf mag regelen.
Alleen Amsterdam heeft nu een milieuzone voor bromfietsen. Ze hebben daar ook een uitzondering bedacht voor oldtimerbromfietsen: alleen voor meer dan 40 jaar oud, alleen ontheffing voor het weekend en alleen op een jaarlijks aan te vragen vergunning. De FEHAC vindt dit veel te ingewikkeld, te duur, te veel rompslomp en veel te beperkt. De FEHAC bepleit, als het dan al tot een milieuzone voor bromfietsen moet komen, voor een uitzondering voor 30-plus bromfietsen, die 24/7 geldig is en waarbij alle 30-plus brommers vrijgesteld worden zonder lastige en dure individuele vergunning, die maar in één gemeente geldig is.





Kâhwe klâhwe... een protest met een knipoog.

Op zondag 27 januari verzamelden zich vele honderden Puch en Tomosrijders zich op de Boulevard in Scheveningen voor de jaarlijkse bromfietstocht naar het Plein in Den Haag. Voor de niet-Hagenaars: kâhwe klâhwe is ABH (Algemeen Beschaafd Haags) voor 'koude handen' en de Boulevard in Scheveningen heet officieel 'Strandweg'. Hoewel eigenlijk niemand het strand weg wil hebben. Rare jongenns die Hagenaars.

Kâhwe klâhwe wordt al 30 jaar georganiseerd en hoort net zo bij de geschiedenis van de Hofstad als de Kuip bij 010 of de grachtengordel bij 020. Het is een onvervalst stukje Haags immaterieel erfgoed.

Maar ja, Puchs en Tomossen zijn tweetaktmotoren en die roken nu eenmaal een beetje. Dus zijn ze slecht voor milieu en gezondheid en dus moeten ze geweerd worden, is althans de redenering. Den Haag bereidt dan ook een milieuzone voor bromfietsen voor.

Zijn die bromfietsen dan ècht zo slecht voor milieu en gezondheid en helpt zo'n milieuzone dan ook echt? Daarover zijn nog onvoldoende gegevens bekend, maar het vermoeden van schade is al voldoende om de tweetakters te willen weren uit de stad.

Als FEHAC werken wij al een tijd vanuit het bewustzijn dat we veel tijd kunnen steken in discussies over de vraag of de luchtkwaliteit nu echt slecht is, of over hoeveel het Mobiel Erfgoed nu precies 'vervuilt' (tot in vier cijfers achter de komma -voor de komma is het gewoon een nul) maar we denken liever in oplossingen.

Zo werken we al een tijd samen met brandstofproducenten op het gebied van innovatieve, schone brandstof. En zo weten we dat er schone brandstof -en mengsmering- is, die de emissie van het Mobiel Erfgoed daadwerkelijk sterk verminderen.

Wanneer we die gaan gebruiken voor het Mobiel Erfgoed, verbeteren we de luchtkwaliteit in heel Nederland en niet alleen in die paar milieuzones. Het is vreemd dat het ons eigenlijk best veel moeite kost om de voorstanders van milieuzones -degenen die vinden dat de luchtkwaliteit moet verbeteren- hier zo moeilijk van zijn te overtuigen.

Wie wèl overtuigd zijn van onze aanpak, is de redactie van 'Bromfiets'. 'Bromfiets' is het oudste bromfietsblad ter wereld, en zeker in Nederland gezaghebbend.

Voor het organiseren van 'kâhw klâhwe' dit jaar, heeft Bromfiets contact gelegd met ECOMAXX, onze businesspartner en Future2Green, leverancier van het tweetakt smeermiddel Triboron. En dus konden minimaal 200 Puch en Tomossen onderweg naar de rit gratis worden getankt met absoluut schonere brandstof.

Het enthousiasme onder de rijders was groot, en zo kon het gebeuren dat er de hele morgen rijen bromfietsen stonden voor het tankstation om de schone brandstof te tanken. Het motto van de rit was dan ook: 'kâhwe klâhwe stopt met roken!'... ;-)

Intussen was het 3 kilometer verderop op de Boulevard al een gezellige drukte. De bromfietsberijders leken enthousiast over de nieuwe brandstof. 'Dat ga ik zéker tanken als ik hiermee help! De meerprijs heb ik er wel voor over!' was dan ook een veelgehoorde opmerking.

In de mensenmenigte aan de start was ook wethouder Liesbeth van Tongeren. Heel sportief was ze ook op de brommer gekomen, en ze zou de hele rit meerijden. Compliment voor de wethouder!

Dat ze op een elektrische Solex reed, was dan wel weer jammer. Ik twijfel nog of ik haar bij gelegenheid zal uitleggen dat het ritje met de Solex uiteindelijk slechter is dan de uitstoot van alle Puchs en Tomossen bij elkaar tijdens dezelfde rit.

Misschien doe ik het maar niet. Het is immers niet leuk om anderen een schuldgevoel aan te praten....



Bron: https://denhaagfm.nl/2019/01/27/mogelij ... ijn-vrouw/

kahwe-klahwe-1.jpg
kahwe-klahwe-1.jpg (98.74 KiB) 10396 keer bekeken

Vanaf Scheveningen toerden zondag zo’n driehonderd motorliefhebbers naar de stad voor de dertigste editie van de Kâhwe Klâhwe-tocht. Mogelijk is dit de laatste tour, gezien het stadsbestuur per 2020 de brommers wil weren uit de binnenstad.

Teleurstelling
Voor de tweetaktrijders zou dit een grote teleurstelling zijn. Een van de deelnemers vertelt lachend: “Ik heb met mijn Puch een betere verhouding dan met mijn vrouw.” Een andere deelnemer vindt de ingreep een druppel op een hete plaat: “De mensen die op een Puch rijden zijn liefhebbers en die rijden daar geen tienduizend kilometer per jaar op, kijk dan naar bedrijven als Schiphol.”

Gemeente
Als het aan de gemeente ligt gaat het verbod gewoon door. Liesbeth van Tongeren (wethouder Duurzaamheid en Energietransitie) zegt hierover tegen Den Haag FM: “Er moeten op veel vlakken veranderingen komen. We hebben ook geen treinen meer met een kolenhok ervoor. Een aantal mensen is enthousiast en een aantal is tegen.”

Groene brandstof
Om te bewijzen dat de brommers niet vervuilend hoeven te zijn, konden deelnemers een gratis tank met groene brandstof krijgen. Of de groene brandstof genoeg is om de gemeente te overtuigen is nog de vraag. Het stadsbestuur zoekt op dit moment uit of het verbod ook echt door zal gaan.

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9754
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 827 keren
Ontvangen waarderingen: 417 keren
Contacteer:

Re: Tweetakt bromfietsen verboden in heel Den Haag - Milieuzone per 1 januari 2020

#41 Bericht door Maarten » 29 jan 2019, 19:47

Schone brandstoffen Ecomaxx en Triboron



Ecomaxx

https://www.ecomaxx.nl/bike-fuel-2

Ecomaxx
Ecomaxx
51187677_2207112866194076_6504883417543344128_o.jpg (119.96 KiB) 10599 keer bekeken
Ecomaxx
Ecomaxx
51056090_2207112232860806_3281106292587888640_o.jpg (92.9 KiB) 10599 keer bekeken

ECOMAXX BIKE FUEL 2: SCHOON RIJDEN EN ALTIJD STARTEN

Ecomaxx Bike Fuel 2 is een kant-en-klare tweetakt benzine voor alle tweetakt scooters, bromfietsen en motorfietsen, zowel modern als klassiek. De benzine veroudert niet waardoor je motor altijd start! De ideale overwinteringsbenzine dus. Ecomaxx Bike Fuel 2 is voorzien van een extreem hoogwaardige tweetakt olie (2,5%). Bovendien zorgt de brandstof voor een schonere verbranding en minder geuroverlast. Lees snel verder en informeer bij een verkooppunt.

ECOMAXX BIKE FUEL 2
  • Kant-en-klare tweetakt benzine, voorzien van 2,5% (1:40) extreem hoogwaardige tweetakt olie
  • Geschikt voor alle tweetakt scooters, brom- en motofietsen, zowel modern als klassiek
  • Meer dan 3 jaar houdbaar
  • Ideaal voor het aftanken vóór de winterstop
  • Voorkomt startproblemen, zelfs na lange winterstop
  • Zorgt voor een schonere verbranding
  • Aanzienlijk minder uitstoot van schadelijke stoffen
  • Uitwisselbaar met alle soorten pompbenzine
  • Tast oude rubberafdichtingen en pakkingen niet aan
  • Bevat geen (bio-)ethanol
  • Direct te gebruiken, zonder aanpassingen te doen
  • Maakt brandstofadditieven overbodig

PROBLEMEN BIJ GEWONE POMPBENZINE

Een groot nadeel aan pompbenzine is dat het componenten bevat die metalen zoals aluminium, koper en messing kunnen aantasten. Daarnaast kunnen er door gomvorming en bacteriegroei ook afzettingen in het brandstofsysteem komen. Hierdoor start de motor niet goed meer en loopt deze vaak onregelmatig.


SCHONER IS BETER VOOR MOTOR, MILIEU EN GEZONDHEID

Ecomaxx Bike Fuel 2 is schoner en beter dan pompbenzine voor zowel gezondheid en milieu als de motor zelf. Dit komt omdat de brandstof minder schadelijke stoffen bevat, zoals benzeen, tolueen en aromatische koolwaterstoffen. Hierdoor blijft de motor schoner. Ook bevat de brandstof geen (bio-)ethanol.


ALTIJD STARTEN, ZELFS NA LANGE WINTERSTOP

Ecomaxx Bike Fuel 2 is meer dan 3 jaar lang houdbaar. Omdat de kwaliteit van de benzine zo lang behouden blijft, zijn startproblemen verleden tijd. Zelfs na een lange winterstop! De ideale overwinteringsbenzine dus. Tank daarom je scooter, brom- en motorfiets vóór de winterstop af met Ecomaxx Bike Fuel 2.



Uitwisselbaar met gewone pompbenzine
Je kunt altijd gewone pompbenzine tanken, ook als er Ecomaxx Bike Fuel 2 in de tank zit. De benzine is zodanig samengesteld dat het altijd uitwisselbaar is. Handig voor onderweg! Voor motoren die erg weinig gebruikt worden, is het beter om altijd Ecomaxx Bike Fuel 2 te tanken.





Triboron

http://www.triboron.nl/

Triboron
Triboron
50832960_2207113052860724_9201190369016938496_o.jpg (186.57 KiB) 10598 keer bekeken
Triboron
Triboron
50713230_2207112272860802_1844318785796833280_o.jpg (165.08 KiB) 10598 keer bekeken

Triboron

De nieuwste technologie op het gebied van smering!

“Naar aanleiding van de groeiende discussie over de luchtvervuiling van 2-taktmotoren, zijn wij op zoek gegaan naar een product dat de vervuilende 2-takt olie geheel kan vervangen. Tevens bieden wij een oplossing op basis van Boron voor alle 4-takt motoren.”

ONZE OPLOSSING
TRIBORON

ALLE VOORDELEN VAN TRIBORON OP EEN RIJ

  • Geen vette rook en stank meer
  • Reduceert de schadelijke emissies
  • Reduceert de uitstoot van fijnstof
  • Reduceert de mechanische frictie
  • Optimaliseert prestaties en efficiency van de motor
  • Beschermt de motor tegen slijtage
  • Voorkomt vervuiling van de motor
  • Heeft een anti-bacteriële werking op de brandstof
  • 1:100 mengverhouding (voor Triboron Concentrate)
  • De Triboron 2-takt Injection is kant en klaar voor gebruik

Jupke
Berichten: 201
Lid geworden op: 22 aug 2010, 22:04
Locatie: Heerlen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Tweetakt bromfietsen verboden in heel Den Haag - Milieuzone per 1 januari 2020

#42 Bericht door Jupke » 30 jan 2019, 23:00

mvl schreef: 29 jan 2019, 13:17 Naast al deze top initiatieven moet je ook de raadsleden bewerken. Dan heb je kans op het beste resultaat
Dat is natuurlijk het allerbelangrijkste, zij BESLISSEN perslot vanrekening.

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9754
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 827 keren
Ontvangen waarderingen: 417 keren
Contacteer:

Re: Tweetakt bromfietsen verboden in heel Den Haag - Milieuzone per 1 januari 2020

#43 Bericht door Maarten » 31 jan 2019, 08:22

Scheveningsche Courant



Afbeelding



Afbeelding



DE SCHEVENINGSCHE COURANT, 30 januari 2019


Maarten's Kreidler Club: oude brommer hoeft niet uit Den Haag te verdwijnen

Groen Links wil het gebruik van brommers met een tweetaktmotor ontmoedigen. De gemeente lijkt het daarmee eens te zijn en zou oude brommers uit de hele stad willen weren, vindt Maarten's Kreidler Club. Maar dat hoeft helemaal niet, bezweert initiatiefnemer Maarten Hoogervorst. Hij legt de gemeente in een brief uit hoe het naar zijn mening eigenlijk zit met oude brommers.

Om te beginnen zijn er niet heel veel brommers meer met een tweetaktmotor, constateert hij. Ze mogen niet meer worden verkocht omdat ze niet voldoen aan de huidige milieueisen. Het geringe aantal neemt nog verder af omdat de benodigde brandstof er nauwelijks meer voor te krijgen is. Dat moet volgens hem mede de reden zijn dat in Den Haag nog amper meer een oude brommer rijdt. Voor het dagelijkse verkeer al helemaal niet. Tweetakt brommers zijn oldtimers waarop de eigenaar uitermate trots is. meldt Hoogervorst. "Niet zelden staan ze te overwinteren in de woonkamer." Rijden gebeurt naar zijn mening bij voorkeur op mooie droge middagen.

Groen Links onderbouwt het voorstel om oude brommers uit de stad te weren met onder meer het lawaai dat ze zouden maken. Dat valt wat Hoogervorst betreft wel mee. Als fietsenmaker aan de Waldeck Pyrmontkade zegt hij nogal eens last te hebben van het geluid dat andere voertuigen dan oude brommers produceren. Autoradio's bijvoorbeeld, toeterende auto's of auto's en motorfietsen die met hoge snelheid voorbij-rijden of zeer snel optrekken. Er zijn ook auto's en motorfietsen met een ondeugdelijke uitlaat of een uitlaat die voor een harder geluid is aangepast. En elke dag is er weer het vrachtverkeer dat vooral tijdens het optrekken veel lawaai maakt.

Ook vanwege de veronderstelde milieuvervuiling wil Groen Links de oude brommer in de ban doen. Een brommer met een tweetakt-motor vervuilt meer dan een auto, erkent Hoogervorst. Veel eigenaren zijn zich daar volgens hem ook van bewust en gebruiken daarom geen tweetaktolie maar milieusparende smeermiddelen. Daarbij is de tweetaktolie naar hij weet zoveel verbeterd dat die minder vervuiling veroorzaakt.

Hoogervorst merkt ook op dat sommige eigenaren die met een oude brommer bijvoorbeeld naar hun werk gaan door het voorgestelde verbod gedwongen naar een nieuw vervoermiddel moeten omzien. Niet in de laatste plaats worden in zijn ogen de recreatie-rijders getroffen die al dan niet in groepsverband op pad gaan met hun oldtimers. "Deze groep mag niet eens de kelderbox of schuur meer uit met hun bromfiets."

Zijn conclusie: het voorgenomen beleid is niet redelijk.

mvl
Berichten: 1388
Lid geworden op: 09 feb 2015, 20:50
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 9 keren

Re: Tweetakt bromfietsen verboden in heel Den Haag - Milieuzone per 1 januari 2020

#44 Bericht door mvl » 31 jan 2019, 08:24

Maarten schreef: 31 jan 2019, 08:22 Scheveningsche Courant
Gaaf!





Fehac Nieuwsbrief
Fehac Nieuwsbrief
fehac-nieuwsbrief.JPG (97.21 KiB) 10350 keer bekeken

Gisteren zondag 27 januari 2019 verzamelden vele honderden Puch en Tomosrijders zich op
de Boulevard in Scheveningen voor de jaarlijkse bromfietstocht naar het Plein in hartje
centrum Den Haag. Voor de niet-Hagenaars: kâhwe klâhwe is ABH (Algemeen Beschaafd
Haags) voor 'koude handen'.

Haags immaterieel erfgoed
De Kâhwe klâhwe rit wordt al 30 jaar georganiseerd en is een onvervalst stukje Haags
immaterieel erfgoed. Maar ja, Puch en Tomos zijn tweetaktbrommers en die roken nu eenmaal
een beetje. Dus zijn ze slecht voor milieu en gezondheid en dus moeten ze geweerd worden,
is althans de redenering. De gemeente Den Haag bereidt dan ook een milieuzone voor
bromfietsen voor. Zijn die bromfietsen dan ècht zo slecht voor milieu en gezondheid en helpt
zo'n milieuzone dan ook echt? Daarover zijn nog onvoldoende gegevens bekend, maar het
enkele vermoeden van schade is al voldoende om de tweetakters te willen weren uit de stad.

Oplossing is speciale schonere brandstof
Als FEHAC kunnen we veel tijd steken in discussies over de vraag of de luchtkwaliteit nu echt
slecht is, of over hoeveel het Mobiel Erfgoed nu precies 'vervuilt' maar we denken liever in
oplossingen.
Zo werken we al een tijd samen met brandstofproducenten op het gebied van innovatieve,
schone brandstof. En zo weten we dat er schone brandstof -en mengsmering- is, die de
emissie van ons Mobiel Erfgoed daadwerkelijk sterk vermindert. Wanneer we die gaan
gebruiken in onze oldtimers, verbeteren we de luchtkwaliteit in heel Nederland en niet alleen in
die paar milieuzones. Het is vreemd dat het ons eigenlijk best veel moeite kost om de
voorstanders van milieuzones -degenen die vinden dat de luchtkwaliteit moet verbeteren- hier
zo moeilijk van zijn te overtuigen.

Sponsoring van Ecomaxx en Triboron
Wie wél overtuigd zijn van onze aanpak, is de redactie van Bromfiets, het oudste
bromfietsblad ter wereld. Voor het organiseren van 'kâhw klâhwe' dit jaar, heeft Bromfiets
contact gelegd met Ecomaxx, businesspartner van de FEHAC en Future2Green, leverancier
van het tweetakt smeermiddel Triboron. Zo konden zeker 200 Puchs en Tomossen gratis
worden afgetankt met absoluut schonere brandstof. Het enthousiasme onder de rijders was
groot: de hele morgen stonden er rijen bromfietsen voor het Esso tankstation aan de
Stevinstraat om de schone brandstof te tanken. Het motto van de rit was dan ook: 'kâhwe
klâhwe: Puch en Tomos stoppen met roken!
De bromfietsberijders leken enthousiast over de nieuwe brandstof. “Dat ga ik zéker tanken als
ik hiermee help! De meerprijs heb ik er wel voor over!” was dan ook een veelgehoorde
opmerking.

Wethouder Liesbeth van Tongeren deed mee
In de mensenmenigte aan de start was ook de Haagse wethouder Liesbeth van Tongeren
(GroenLinks). Heel sportief was ze ook op de brommer gekomen en ze heeft de hele rit
meegereden. Op een elektrische Solex viel ze wat uit de toon maar toch: compliment voor de
wethouder
Fehac Nieuwsbrief
Fehac Nieuwsbrief
fehac-nieuwsbrief-2.JPG (48.71 KiB) 10348 keer bekeken

Gebruikersavatar
hermanngas
Berichten: 4104
Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
Locatie: Dronten
Gegeven waarderingen: 228 keren
Ontvangen waarderingen: 229 keren

Re: Tweetakt bromfietsen verboden in heel Den Haag - Milieuzone per 1 januari 2020

#45 Bericht door hermanngas » 31 jan 2019, 09:18

En nu maar hopen dat er in de Haagse politiek iemand is die helder na kan denken, en daar ook naar handelt.

Jupke
Berichten: 201
Lid geworden op: 22 aug 2010, 22:04
Locatie: Heerlen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Tweetakt bromfietsen verboden in heel Den Haag - Milieuzone per 1 januari 2020

#46 Bericht door Jupke » 02 feb 2019, 22:48

hermanngas schreef: 31 jan 2019, 09:18 En nu maar hopen dat er in de Haagse politiek iemand is die helder na kan denken, en daar ook naar handelt.
Helaas moet een meerderheid van de raad helder en on vooringenomen denken en handelen.
Maar laten we de moed maar niet verliezen.

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9754
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 827 keren
Ontvangen waarderingen: 417 keren
Contacteer:

Re: Tweetakt bromfietsen verboden in heel Den Haag - Milieuzone per 1 januari 2020

#47 Bericht door Maarten » 03 feb 2019, 08:33

Bron: https://www.ad.nl/den-haag/voor-de-laat ... ~aa2ee98a/

Deelnemers aan de kâhwe klâhwe tocht van 2014 onderweg op hun Puch of Tomos bromfietsen. © Frank Jansen
Deelnemers aan de kâhwe klâhwe tocht van 2014 onderweg op hun Puch of Tomos bromfietsen. © Frank Jansen
kk1.JPG (145.19 KiB) 10395 keer bekeken

Voor de laatste keer Kâhwe klâhwe tocht met Puch in stad

Het lijkt er op dat morgen echt de 30ste en tevens laatste kâhwe klâhwe tocht met brommers van Puch en Tomos wordt verreden. Als Den Haag in 2020 een milieuzone instelt mogen deze tweetakters de binnenstad niet meer in. Het wordt een afscheid in stijl: met acties voor schone brandstof en voor behoud van dit mobiele erfgoed.

Hans Hemmes 26-01-19, 12:01

De telefoon staat niet meer stil, sinds organisator Olga Kat aankondigde dat er een einde dreigt te komen aan deze traditie. De verbazing en verontwaardiging onder de fans van oldtimer Puch en Tomos bromfietsen is groot. In dertig jaar is kâhwe klâhwe een begrip geworden, in binnen- en buitenland. En toch zit er niets anders op dan er afscheid van te nemen, denkt het enige overgebleven bestuurslid van de club Den Haagschen Puch (DHP). ,,Amsterdam is al dicht voor brommers en dat wordt ook streng gehandhaafd. Steden als Leiden en Den Haag zullen volgen.’’

Toch heeft ze stille hoop dat het gemeentebestuur nog van mening verandert. Als teken van goodwill mag wethouder Liesbeth van Tongeren (GroenLinks) zondag de tour openen op een elektrische Solex. Verder zullen de honderden Puch- en Tomosrijders niet tegelijk vertrekken, maar in groepjes van twintig. Kat: ,,De start gaf één grote rookwolk, je zag geen hand voor ogen meer. Ik begrijp de commotie over vuile lucht als de beste.’’

Deelnemers aan de kâhwe klâhwe tocht van 2014 onderweg op hun Puch of Tomos bromfietsen. © Frank Jansen
Deelnemers aan de kâhwe klâhwe tocht van 2014 onderweg op hun Puch of Tomos bromfietsen. © Frank Jansen
kk2.JPG (122.79 KiB) 10395 keer bekeken

Om te laten zien dat de organisatoren begaan zijn met het milieu is er de actie Rookvrij. De deelnemers kunnen zondag tussen 10.00 en 12.00 uur gratis een volle tank schone brandstof halen bij het tankstation aan de Zwolsestraat. Spike van de Haagse groep Di-rect laat als eerste zijn Puch vollopen. De schone brandstof is ook nog eens beter voor de oude bromfietsen. Ethanol in gewone benzine tast immers het motorblok aan. Verder kan het roestvorming veroorzaken in de metalen tank van het voertuig. ,,We zijn dus erg duurzaam bezig’’, zegt Kat.

Sleutelen

Het is voor haar de dertiende keer dat ze meerijdt. Zij heeft thuis zeven Puchs, waar ze graag aan sleutelt. Met wind mee kan haar brommer zondag de snelheid van 65 km per uur halen. Ze kijkt enorm uit naar morgen. ,,Het is het geluid van het motortje, het hoge stuur. De brommer starten en dan de wijde wereld in. Het gevoel van vrijheid, eeuwige jeugd.’’

De Puchrijders delen met elkaar dat sentiment van de jaren zestig, toen ze tiener waren. De Harley Davidson onder de brommers is het symbool van hun jeugd geworden ,,Ik ben nog steeds een hippie, ben in de tijd van de flowerpower blijven hangen. Dat is nooit veranderd, heerlijk. Het wordt een groot feest, ik zal dit weekend niet slapen.’’

De deelnemers komen uit het hele land, maar ook uit België, Oostenrijk en Slovenië. ,,Die Slovenen zijn erg grappig. Een rijder heeft twee tanks op zijn brommer, eentje gevuld met wijn.’’ Er zijn morgen de vreemdste uitdossingen te zien: versierde Puchs met kattenstaarten en pukkels uit het leger. Het feest begint vandaag al in de woon- en werkgemeenschap De Grote Pyr, waar een feest is met veel muziek en drank. Na het ontbijt gaan ze morgen op weg naar de boulevard van Scheveningen. Vanwege de verbouwing daarvan is het verzamelpunt dit jaar ter hoogte van de visafslag. De koepelorganisatie FEHAC (Federatie van historische automobiel- en motorfietsclubs) zal met flyers actievoeren voor behoud van de brommers als mobiel erfgoed. Wat heb je immers aan een Puch of Tomos, die nergens meer de stad in mag? Alle voertuigen zouden moeten worden erkend als erfgoed.

Kat is het daar helemaal mee eens. Zij toont de zwarte trui die veel rijders zullen dragen: met opschrift van de dertigste editie en een embleem van een Puch met laag en hoog stuur. ,,Den Haag is en blijft de Puchstad van Nederland. Daarom vindt iedereen het zo erg dat het juist hier stopt.’’

Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1120
Lid geworden op: 16 feb 2017, 20:26
Locatie: Nootdorp
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Tweetakt bromfietsen verboden in heel Den Haag - Milieuzone per 1 januari 2020

#48 Bericht door MichelVH » 03 feb 2019, 09:47

Ik had een mailtje gestuurd en een mail terug gekregen. Het antwoord was dat er een akkoord was en dat de wet definitief werd ingevoerd, de vorm van de wet was nog wel niet duidelijk, de handhaving, beboeting, ontheffingen etc hadden ze geen flauw benul nog van en wanneer ze dat allemaal vorm zouden geven wisten ze ook nog niet.

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9754
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 827 keren
Ontvangen waarderingen: 417 keren
Contacteer:

Re: Tweetakt bromfietsen verboden in heel Den Haag - Milieuzone per 1 januari 2020

#49 Bericht door Maarten » 03 feb 2019, 09:50

MichelVH schreef: 03 feb 2019, 09:47 Ik had een mailtje gestuurd en een mail terug gekregen. Het antwoord was dat er een akkoord was en dat de wet definitief werd ingevoerd, de vorm van de wet was nog wel niet duidelijk, de handhaving, beboeting, ontheffingen etc hadden ze geen flauw benul nog van en wanneer ze dat allemaal vorm zouden geven wisten ze ook nog niet.
Zou je de mail hier willen posten Michel? Om het dossier compleet te maken. Aan wie je gemaild hebt ook en van wie je antwoord hebt gekregen.

Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1120
Lid geworden op: 16 feb 2017, 20:26
Locatie: Nootdorp
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Tweetakt bromfietsen verboden in heel Den Haag - Milieuzone per 1 januari 2020

#50 Bericht door MichelVH » 03 feb 2019, 11:24

Goedendag,

Ik ben Michel van Hartingsveldt, 17 jaar en woon op de Loosduinsekade. Ik ben al jaren fervent Kreidler rijder, ik sleutel, poets en rij erop los en heb een kreidler jeugdclubje opgericht met inmiddels 70 leden. Helaas is er vanaf Januari 2020 een 2 takt verbod in de gehele stad. Ik vind dit heel jammer, mijn Kreidler is namelijk al jaren mijn vervoer, en mijn vlucht van alle drukte thuis en op school. Ik heb ook geen geld voor een 4 takt brommer, en moderne scooters zijn gewoon niks voor mij, zou er helemaal ongelukkig van worden. Is er misschien een mogelijkheid dat ik een ontheffing kan aanvragen oid? Ik vind het echt vreselijke onzin, want mijn Kreidler smeer ik zeer arm afgemeten, dus daar ruik je helemaal niks aan. Terwijl er zoveel slecht afgestelde 4 takters rondrijden die echt een uur in de wind stinken. Jullie treffen hiermee echt puur en alleen de liefhebbers. De onwetende meute gaat vanzelf toch over op 4 takt, er worden geen 2 takt scooters meer gemaakt. Die Tomosjes en Aeroxen beginnen nu ook gewoon uit te sterven, zonder ingrijpen. Is er enige mogelijkheid dat ik zou kunnen blijven rijden?

Mvg



Beste Michel,

Wat leuk om te lezen dat je al jaren een passie hebt voor je Kreidler. Je geeft aan dat het een 2 takt is en dat er het voornemen is om vanaf 2020 dit soort brommers uit de stad te weren.
Ik kan mij voorstellen dat je graag wil weten of er een mogelijkheid bestaat om toch te kunnen blijven rijden.
In het collegeakkoord staat inderdaad dat in 2020 deze maatregel zal zijn ingevoerd. Ruim voor dat deze maatregel wordt ingevoerd zal het college de uitwerking van deze maatregel gereed hebben. Een exacte planning is nu nog niet bekend.
Het kan zijn dat er misschien besloten wordt dat je een ontheffing kan aanvragen.

Ik heb je e-mail doorgestuurd naar het College van Burgemeester en Wethouders. Deze zal je e-mail verder afhandelen.

Op de volgende pagina vind je de directe contactgegevens:

https://www.denhaag.nl/nl/bestuur-en-or ... teraad.htm

Ik ga ervan uit je hiermee geïnformeerd te hebben en ik wens je veel succes toe.

Met vriendelijke groet,


Christine van Leeuwen
Publiekszaken
Gemeente Den Haag

Plaats reactie