Onder de eitank

Adressen Kreidlers & onderdelen, Verzekeringen, Motorkeuring, Framenummers,
Aankooptips, Links etc.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Flocke
Berichten: 3055
Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
Locatie: Teutoburger Wald (D)
Gegeven waarderingen: 568 keren
Ontvangen waarderingen: 800 keren

Re: Onder de eitank

#76 Bericht door Flocke » 21 mar 2020, 15:04

Genau, super. :clap

Wie gesagt, gleiches Phänomen in der Tierwelt ... :D

pfau.jpg
pfau.jpg (615.68 KiB) 1149 keer bekeken
scooter-641935_1280.jpg
scooter-641935_1280.jpg (169.51 KiB) 1149 keer bekeken

Gebruikersavatar
cdraaisma
Berichten: 439
Lid geworden op: 18 sep 2009, 21:10
Locatie: harlingen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Onder de eitank

#77 Bericht door cdraaisma » 23 mar 2020, 21:49

Goedenavond.
Ik heb vanmiddag 15 km met de Eitank gereden,en dus met de Anlas voorband hij stuurt perfect helemaal niet meer zoeken of zo.Ik heb achter nog wel de Conti erom deze rijdt ik maar helemaal op.
Gr-Kees.

Gebruikersavatar
cdraaisma
Berichten: 439
Lid geworden op: 18 sep 2009, 21:10
Locatie: harlingen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Onder de eitank

#78 Bericht door cdraaisma » 24 mar 2020, 21:55

cdraaisma schreef: 23 mar 2020, 21:49 Goedenavond.
Ik heb vanmiddag 15 km met de Eitank gereden,en dus met de Anlas voorband hij stuurt perfect helemaal niet meer zoeken of zo.Ik heb achter nog wel de Conti erom deze rijdt ik maar helemaal op.
Gr-Kees.
Ik heb nog een vraag met wat voor bandendruk rijden jullie.Voor heb ik 1,4 en achter 1,9 bar,ik hoor het graag ??Vanmiddag met dit mooie weer nog 40 km wezen rijden.
Gr-Kees.

Gebruikersavatar
Zander
Berichten: 51
Lid geworden op: 05 feb 2020, 16:07
Locatie: Helvoirt
Gegeven waarderingen: 20 keren
Ontvangen waarderingen: 3 keren
Contacteer:

Re: Onder de eitank

#79 Bericht door Zander » 24 mar 2020, 22:08

Volgens de gebruiksaanwijzing moet er voor 1,5 en achter 2 bar in, bij sologebruik.
Met duopassagier 1,5 en 2,5 bar.

hermanp
Berichten: 6986
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 108 keren

Re: Onder de eitank

#80 Bericht door hermanp » 24 mar 2020, 22:10

Vanmorgen was het 0, dus lekke band, dus geen eitank gereden. Normaal gesproken doe ik zowel voor als achter er ongeveer 2 tot 2,5 bar in.

Gebruikersavatar
Flocke
Berichten: 3055
Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
Locatie: Teutoburger Wald (D)
Gegeven waarderingen: 568 keren
Ontvangen waarderingen: 800 keren

Re: Onder de eitank

#81 Bericht door Flocke » 24 mar 2020, 22:43

Bei der Eiertank hatte Kreidler den Luftdruck 1965 auf unter 1bar reduziert, sh. Kundendienstmitteilung. :o

Ich selbst fahre nicht mit solch einem niedrigen Druck, eher so 1,2 - 1,3bar, ich kann aber bestätigen, dass es bei der Eiertankgabel empfehlenswerter ist, nicht mit zu hohem Luftdruck zu fahren, also besser in dem angegebenen Bereich halten.

Da ansonsten die Gabel nervöser, stößiger wird (Dämpfung), neigt eher zum Springen, was dem Komfort und den Fahreigenschaften eher abträglich ist.

Ich kann mit meinen Beobachtungen für die Eiertank also die Angaben in der Kundendienstmitteilung bestätigen, wobei ich wie gesagt nicht mit einem ganz so niedrigen Druck fahre, da dadurch ja auch der Rollwiderstand etwas zunimmt.
Zudem fahre ich auch nur bei trockenen Strassen, soweit das planbar ist. Bei nassen Strassen wäre ein sehr niedriger Luftdruck wohl auch vorteilhafter, wie in der Mitteilung beschrieben.

Insgesamt sollte man diese Angaben aber nur auf die Schwingengabel der Eiertank beziehen, da es mit deren speziellen Eigenschaften, wie z.B. Dämpfung, Massenverhältnissen, Kinematik und Eigenfrequenzen zusammenhängen wird, das ist bei den Telegabeln natürlich ganz anders.

Hinten fahre ich auch maximal 2bar, ich wiege fahrfertig aber auch nur etwa gut 70kg.

Gruß

Carsten



Bildschirmfoto 2020-03-24 um 22.23.52 Kopie.jpg
Bildschirmfoto 2020-03-24 um 22.23.52 Kopie.jpg (170.76 KiB) 1074 keer bekeken

Gebruikersavatar
Zander
Berichten: 51
Lid geworden op: 05 feb 2020, 16:07
Locatie: Helvoirt
Gegeven waarderingen: 20 keren
Ontvangen waarderingen: 3 keren
Contacteer:

Re: Onder de eitank

#82 Bericht door Zander » 03 apr 2020, 16:16

En nou rijden maar.
Deze gebruikers waarderen Zander voor dit bericht:
Flocke (04 apr 2020, 00:24)
Waardering: 9.09%

Gebruikersavatar
Flocke
Berichten: 3055
Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
Locatie: Teutoburger Wald (D)
Gegeven waarderingen: 568 keren
Ontvangen waarderingen: 800 keren

Re: Onder de eitank

#83 Bericht door Flocke » 04 apr 2020, 00:25

Klasse, schöner Film, mit den verschiedenen Einstellungen (Perspektiven). :thumbleft

Gruß

Carsten

Gebruikersavatar
Zander
Berichten: 51
Lid geworden op: 05 feb 2020, 16:07
Locatie: Helvoirt
Gegeven waarderingen: 20 keren
Ontvangen waarderingen: 3 keren
Contacteer:

Re: Onder de eitank

#84 Bericht door Zander » 10 apr 2020, 22:42

Nog even terugkomend op brandstof. Ik mailde met Clemens Jansen van het JLO museum over de prestaties van mijn Batavus Tourist (JLO met Encarwi carb), die niet goed doortrekt. Ook daar had ik super met Triboron in. Net als in de Eitank, die daar prima op loopt. Clemens antwoordde:

"Ja, dat kan. Kreidler en Zundapp en Puch Maxi hebben een aluminium cilinder met een nikkelen wand en daar hecht de Triboron zich beter aan. Een JLO en een Sachs motor hebben een gietijzeren cilinder. Ook Flandria heeft een stalen cilinder en Henk Hagman is voor Flandria ook gestopt met Triboron. Hij had 4 klanten met een uitgelopen big end , en vastlopers."


Voor die JLO dus gewone mengsmering met minerale 2t-olie.
Wat denken jullie ervan?

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60398
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 967 keren
Ontvangen waarderingen: 2281 keren

Re: Onder de eitank

#85 Bericht door Enzo-tvdzijden » 10 apr 2020, 23:05

Zander schreef: 10 apr 2020, 22:42 Nog even terugkomend op brandstof. Ik mailde met Clemens Jansen van het JLO museum over de prestaties van mijn Batavus Tourist (JLO met Encarwi carb), die niet goed doortrekt. Ook daar had ik super met Triboron in. Net als in de Eitank, die daar prima op loopt. Clemens antwoordde:

"Ja, dat kan. Kreidler en Zundapp en Puch Maxi hebben een aluminium cilinder met een nikkelen wand en daar hecht de Triboron zich beter aan. Een JLO en een Sachs motor hebben een gietijzeren cilinder. Ook Flandria heeft een stalen cilinder en Henk Hagman is voor Flandria ook gestopt met Triboron. Hij had 4 klanten met een uitgelopen big end , en vastlopers."


Voor die JLO dus gewone mengsmering met minerale 2t-olie.
Wat denken jullie ervan?
Ecomaxx dat verkoopt Henk ook.

Plaats reactie