In de voetsporen van de jaren 60

Adressen Kreidlers & onderdelen, Verzekeringen, Motorkeuring, Framenummers,
Aankooptips, Links etc.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
hermanngas
Berichten: 4104
Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
Locatie: Dronten
Gegeven waarderingen: 230 keren
Ontvangen waarderingen: 229 keren

In de voetsporen van de jaren 60

#1 Bericht door hermanngas » 17 feb 2021, 22:21

Van Facebook geplukt:


*****Oproep*****
Beste Kreidler fans!
Mijn naam is Jeffrey Hage en ik ben redactie stagiaire voor het programma ‘In de voetsporen van de jaren ‘60’. Dit programma wordt geproduceerd door Skyhigh TV en zal uiteindelijk als zesdelige documentaire reeks worden uitgezonden bij Omroep Max op NPO 2; gepresenteerd door Philip Freriks. Deze nieuwe serie zit nu nog in de research fase, maar desondanks kan ik jullie hulp toch gebruiken!
Eén van de facetten van de jaren ’60 was natuurlijk de jeugdcultuur. En wat hoorde bij die jeugdcultuur? Precies: het afzetten tegen je ouders, het samenkomen in groepen en het land in trekken en de vrijheid ervaren die gepaard ging met je eigen vervoer. De brommer speelde in dat laatste natuurlijk een essentiële rol en dat is precies de reden dat ik nu dit bericht plaats.
Voor deze nieuwe serie ben ik namelijk op zoek naar iemand die de jaren ’60 op zijn brommer bewust mee heeft gemaakt. Het liefst iemand die toentertijd op zijn brommer rondreed en die nog steeds een passie voor zijn brommer in leven houdt. Ik ben inmiddels al zo ver dat in de hoofdstad je de Dijkers en de Pleiners hadden die beiden op hun eigen territorium rondhingen, maar het zou voor ons fantastisch zijn als we iemand kunnen vinden die toentertijd op het Leidseplein, of de Nieuwendijk rondhing en die ons daar nu nog mee naartoe kan nemen.
Belangrijk detail: zelfs als je niét in de jaren ’60 in Amsterdam rondhing, maar wellicht in een andere kleinere woonplaats op je brommer rondscheurde kom ik graag met je in contact! Het is mij te doen om de jeugdcultuur uit de jaren ’60 en niet per se om Amsterdam!
Dus samengevat: ben jij of ken jij iemand die in de jaren ’60 rondreed op zijn brommer en die mij meer kan vertellen over de frictie tussen de Puch’s en de buikschuivers uit de jaren ’60? Dan ben ik op zoek naar jou!
Je kunt met mij in contact komen via dit persoonlijke facebook account, maar je kunt mij ook mailen op Jeffrey.Hage@skyhightv.nl. Toch liever bellen? Dat kan op + 31 6 55 79 39 31.
Alvast bedankt voor de reacties en het delen van dit bericht op andere wellicht relevante fora staat u helemaal vrij!
Groeten,
Jeffrey Hage (redactie stagiaire; Skyhigh TV)

Jan
Berichten: 3306
Lid geworden op: 07 sep 2002, 14:56
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 98 keren

Re: In de voetsporen van de jaren 60

#2 Bericht door Jan » 17 feb 2021, 22:46

Ik pas wel in zijn doelgroep. :D

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13643
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 592 keren
Ontvangen waarderingen: 826 keren

Re: In de voetsporen van de jaren 60

#3 Bericht door Caspar » 18 feb 2021, 09:15

Reageren Jan.
Wie weet zien we je nog een paar seconden op tv ?
Kreidler mee , mooi stukje promotie

Plaats reactie