Aantal vragen betreft buitenlandse kreidler en diversen
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 592 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: Aantal vragen betreft buitenlandse kreidler en diversen
Sommige mensen hebben zelf een database , of toegang tot...
Ik zou me niet te sappel maken over de type aanduiding K54/** , klopt niet altijd bij de RDW.
Er is van alles genoteerd destijds.
Ik zou me niet te sappel maken over de type aanduiding K54/** , klopt niet altijd bij de RDW.
Er is van alles genoteerd destijds.
-
- Berichten: 808
- Lid geworden op: 05 dec 2020, 20:13
- Locatie: vrije wereld
- Gegeven waarderingen: 76 keren
- Ontvangen waarderingen: 51 keren
- KJ
- Berichten: 4835
- Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
- Locatie: Onder steen 13
- Gegeven waarderingen: 637 keren
- Ontvangen waarderingen: 84 keren
Re: Aantal vragen betreft buitenlandse kreidler en diversen
https://kreidler.wiki/Vehicles/Details/ ... -duitsland
Een Beige '69 is best een zeldzame verschijning en in mijn optiek de moeite waard om in originele staat te herstellen.
Die andere kleuren zijn er al zoveel, zoals Casper ook noemt.
BASF/Glasurit heeft alle juiste kleur-recepten in de database staan, alles ingescand van originele delen.
Dat is het monnikenwerk van Stefan Goldenstein, een ware liefhebber en vroeger mede-oprichter van de Kreidler Freunde Norden.
Een Beige '69 is best een zeldzame verschijning en in mijn optiek de moeite waard om in originele staat te herstellen.
Die andere kleuren zijn er al zoveel, zoals Casper ook noemt.
BASF/Glasurit heeft alle juiste kleur-recepten in de database staan, alles ingescand van originele delen.
Dat is het monnikenwerk van Stefan Goldenstein, een ware liefhebber en vroeger mede-oprichter van de Kreidler Freunde Norden.
Laatst gewijzigd door KJ op 13 dec 2021, 21:07, 3 keer totaal gewijzigd.
- Deze gebruikers waarderen KJ voor dit bericht:
- Thomas_Kreidler (13 dec 2021, 21:00)
- Waardering: 9.09%
-
- Berichten: 235
- Lid geworden op: 13 dec 2021, 11:15
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 17 keren
Re: Aantal vragen betreft buitenlandse kreidler en diversen
wauw... Dat is best wel gaaf dus. Ik ga daar serieus eens goed naar kijken, iets dat volgens een kenner weinig voorkomt is natuurlijk zeker waard te restaureren. Dank voor uw bericht!KJ schreef: ↑13 dec 2021, 20:51 https://kreidler.wiki/Colors
Een Beige '69 is best een zeldzame verschijning en in mijn optiek de moeite waard om in originele staat te herstellen.
Dei andere kleuren zijn er al zoveel, zoals Caspar ook noemt.
BASF/Glasurit heeft alle juiste kleur-recepten in de database staan, alles ingescand van originele delen.
Dat is het monnikenwerk van Stefan Goldenstein, een ware liefhebber en vroeger mede-oprichter van de Kreidler Freunde Norden.
- KJ
- Berichten: 4835
- Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
- Locatie: Onder steen 13
- Gegeven waarderingen: 637 keren
- Ontvangen waarderingen: 84 keren
Re: Aantal vragen betreft buitenlandse kreidler en diversen
of..qua kleur deze, gebouwd in (welke maand van) '69 weet ik zo 123 niet maar laatste kwartaal '69 is mogelijk pas uitgeleverd in 1970.
https://kreidler.wiki/Vehicles/Details/ ... -duitsland
https://kreidler.wiki/Vehicles/Details/ ... -duitsland
-
- Berichten: 235
- Lid geworden op: 13 dec 2021, 11:15
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 17 keren
Re: Aantal vragen betreft buitenlandse kreidler en diversen
Ja dit is naast antraciet (die je op sommige LFjes nog wel eens ziet, met zon mooie witte tank) wel mijn favoriete kleur voor kreidler. Ook het model brommer zo. Eitjes heb ik niks mee, rmc wordt weer teveel motor. Nogsteeds mooi in haar eigen stijl dat er niet van, maar trekt me zoiets toch meer aan.KJ schreef: ↑13 dec 2021, 21:11 of..qua kleur deze, gebouwd in (welke maand van) '69 weet ik zo 123 niet maar laatste kwartaal '69 is mogelijk pas uitgeleverd in 1970.
https://kreidler.wiki/Vehicles/Details/ ... -duitsland
Toch wat meer over mij dan:
Ben 20 en oldtimer liefhebber. Werk nu een hafljaartje in een garage als bijbaantje en wou toch iets eigens hebben. Een ford mustang 66 is het echte einddoel, maar dat duurt nog wel even. Hoe gaaf is het om dan ook een duitser in de schuur te hebben staan? En zoiets van top tot teen restaureren, ja ik haal daar bakken lol uit. Zon brommertje voor een, voor de markt, mooi prijsje. En met deze achtergrond informatie. Domweg geweldig niet?
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10825
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 191 keren
- Ontvangen waarderingen: 574 keren
Re: Aantal vragen betreft buitenlandse kreidler en diversen
Heb jij je eigen al verdiept in het kosten plaatje? een raming van kosten maken, of willen we dat niet weten? Ook dat maakt onderdeel uit van de bakken met lol die jou voor ogen staat.En zoiets van top tot teen restaureren, ja ik haal daar bakken lol uit
Onder het huidige Kreidler onderdelen gesternte schat ik een financieel draadloos eindje.
Wat je hebt staan is als basis voor een top tot teen restauratie een hele kostbare onderneming.
Wees wijs, afspraak met de rdw maken, kenteken er op, verzekeren en rijden.
Na één seizoen rijden en kennis gemaakt hebbende met mede kreidler buffelaars, en je echt verdiept hebbende in de buffels, en er achter bent gekomen dat dit een buffel is met de goedkoopste rommel aan onderdelen, zou jou doelstelling nog wel eens kunnen doen veranderen.
Een voorbeeld, je hebt magura`s en magura`s, die op jou buffel wil niemand, het verschil? denk 400 euro.
- Deze gebruikers waarderen Henk 3bakvoet voor dit bericht:
- KJ (13 dec 2021, 23:04)
- Waardering: 9.09%
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
Re: Aantal vragen betreft buitenlandse kreidler en diversen
Gaat bizar veel geld in zitten in een model wat de meesten niet zoeken.Henk 3bakvoet schreef: ↑13 dec 2021, 22:13Heb jij je eigen al verdiept in het kosten plaatje? een raming van kosten maken, of willen we dat niet weten? Ook dat maakt onderdeel uit van de bakken met lol die jou voor ogen staat.En zoiets van top tot teen restaureren, ja ik haal daar bakken lol uit
Onder het huidige Kreidler onderdelen gesternte schat ik een financieel draadloos eindje.
Wat je hebt staan is als basis voor een top tot teen restauratie een hele kostbare onderneming.
Wees wijs, afspraak met de rdw maken, kenteken er op, verzekeren en rijden.
Na één seizoen rijden en kennis gemaakt hebbende met mede kreidler buffelaars, en je echt verdiept hebbende in de buffels, en er achter bent gekomen dat dit een buffel is met de goedkoopste rommel aan onderdelen, zou jou doelstelling nog wel eens kunnen doen veranderen.
Een voorbeeld, je hebt magura`s en magura`s, die op jou buffel wil niemand, het verschil? denk 400 euro.
Voor jezelf geen probleem als je er achter staat.
Succes
Enzo
- wimv8
- Berichten: 954
- Lid geworden op: 16 feb 2019, 22:12
- Locatie: Castricum
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 75 keren
Re: Aantal vragen betreft buitenlandse kreidler en diversen
Thomas_Kreidler schreef: ↑13 dec 2021, 16:38Hoe kan het dan dat het systeem van rdw toch K54/0M zegt....
Zou ie ermee hebben lopen klooien??
Hij heeft toch al een kenteken??
Gr. Wim.
- vlatro
- Berichten: 2583
- Lid geworden op: 13 mei 2004, 17:54
- Locatie: Balen, België
- Gegeven waarderingen: 392 keren
- Ontvangen waarderingen: 155 keren
- Contacteer:
Re: Aantal vragen betreft buitenlandse kreidler en diversen
Klopt. Het is dus geen k54/0m, zoals KJ al duidelijk maakte.b.bonk schreef:54/0m is een eitank toch ?
-
- Berichten: 235
- Lid geworden op: 13 dec 2021, 11:15
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 17 keren
Re: Aantal vragen betreft buitenlandse kreidler en diversen
Dat is nog een beste en moet ik eerlijk bekennen dat ik mij verkeken heb op die kosten (vooral dat stukje magura). Betekend dit nou gelijk dat dit een "waardeloze" kreidler is of hoe moet ik dat zien? Wat is zoiets realistisch waard?Henk 3bakvoet schreef: ↑13 dec 2021, 22:13Heb jij je eigen al verdiept in het kosten plaatje? een raming van kosten maken, of willen we dat niet weten? Ook dat maakt onderdeel uit van de bakken met lol die jou voor ogen staat.En zoiets van top tot teen restaureren, ja ik haal daar bakken lol uit
Onder het huidige Kreidler onderdelen gesternte schat ik een financieel draadloos eindje.
Wat je hebt staan is als basis voor een top tot teen restauratie een hele kostbare onderneming.
Wees wijs, afspraak met de rdw maken, kenteken er op, verzekeren en rijden.
Na één seizoen rijden en kennis gemaakt hebbende met mede kreidler buffelaars, en je echt verdiept hebbende in de buffels, en er achter bent gekomen dat dit een buffel is met de goedkoopste rommel aan onderdelen, zou jou doelstelling nog wel eens kunnen doen veranderen.
Een voorbeeld, je hebt magura`s en magura`s, die op jou buffel wil niemand, het verschil? denk 400 euro.
En voor mezelf na zoiets te horen hebben gekregen: inderdaad, eerst lekker op rijden. Dat is en blijft ook de eerste insteek bij de aankoop en dat is volgensmij ook wat u bedoelt met "wees wijs, laat m keuren en rijden"?
-
- Berichten: 235
- Lid geworden op: 13 dec 2021, 11:15
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 17 keren
Re: Aantal vragen betreft buitenlandse kreidler en diversen
Enig idee waarom dit model niet veelgezocht is? Zijn er veel problemen binnen dit model of ligt de oorzaak veelal bij de visuele kenmerken van de brommer? Blijft zoiets, omdat het een minder gewilt model is, wel waardevast?Enzo-tvdzijden schreef: ↑13 dec 2021, 22:20Gaat bizar veel geld in zitten in een model wat de meesten niet zoeken.Henk 3bakvoet schreef: ↑13 dec 2021, 22:13Heb jij je eigen al verdiept in het kosten plaatje? een raming van kosten maken, of willen we dat niet weten? Ook dat maakt onderdeel uit van de bakken met lol die jou voor ogen staat.En zoiets van top tot teen restaureren, ja ik haal daar bakken lol uit
Onder het huidige Kreidler onderdelen gesternte schat ik een financieel draadloos eindje.
Wat je hebt staan is als basis voor een top tot teen restauratie een hele kostbare onderneming.
Wees wijs, afspraak met de rdw maken, kenteken er op, verzekeren en rijden.
Na één seizoen rijden en kennis gemaakt hebbende met mede kreidler buffelaars, en je echt verdiept hebbende in de buffels, en er achter bent gekomen dat dit een buffel is met de goedkoopste rommel aan onderdelen, zou jou doelstelling nog wel eens kunnen doen veranderen.
Een voorbeeld, je hebt magura`s en magura`s, die op jou buffel wil niemand, het verschil? denk 400 euro.
Voor jezelf geen probleem als je er achter staat.
Succes
Enzo
Hoe zit dat overigens met kreidler in t algemeen? Zit volgensmij ook alleen maar in de lift is het niet.
-
- Berichten: 235
- Lid geworden op: 13 dec 2021, 11:15
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 17 keren
Re: Aantal vragen betreft buitenlandse kreidler en diversen
Overigens, dank voor alle berichten zover. Ik wordt met elk bericht wijzer.
- vlatro
- Berichten: 2583
- Lid geworden op: 13 mei 2004, 17:54
- Locatie: Balen, België
- Gegeven waarderingen: 392 keren
- Ontvangen waarderingen: 155 keren
- Contacteer:
Re: Aantal vragen betreft buitenlandse kreidler en diversen
Een kreidler behoud zijn waarde vrij goed. Zelfs de minder populaire modellen. Een volledige restauratie daarentegen krijg je doorgaans niet terug verdiend.
Ik heb ook mijn kreidler opgebouwd als origineel. Kostenplaatje loopt snel op als je merkt dat de weinige juiste onderdelen beschadigd of alsnog fout/imi zijn.
Dus neem je tijd. Geniet eerst van het rijden op een Kreidler en zoek voor jezelf uit waar je ermee naartoe wil.
Volg ook wat restauratie verslagen op het forum. Dan krijg je ook een gevoel bij de hoeveelheid werk en kosten.
Maar geef het zeker nu niet op!
Ik heb ook mijn kreidler opgebouwd als origineel. Kostenplaatje loopt snel op als je merkt dat de weinige juiste onderdelen beschadigd of alsnog fout/imi zijn.
Dus neem je tijd. Geniet eerst van het rijden op een Kreidler en zoek voor jezelf uit waar je ermee naartoe wil.
Volg ook wat restauratie verslagen op het forum. Dan krijg je ook een gevoel bij de hoeveelheid werk en kosten.
Maar geef het zeker nu niet op!
-
- Berichten: 235
- Lid geworden op: 13 dec 2021, 11:15
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 17 keren
Re: Aantal vragen betreft buitenlandse kreidler en diversen
Bedankt voor uw bericht! Bottom line voor mij is: er lekker op rijden. Het kunnen schakelen met mn voet en er lekker mee gaan vissen/naar mn werk. Ergens is het daarom ook maar goed dat de brommer niet spic en span is. Dat wist ik ook van tevoren. Mocht k zo meekijken op restauratie posts dan zie ik dat van top tot teen restaureren en écht origineel maken misschien redelijk onhaalbaar is met mijn huidig budget.vlatro schreef: ↑13 dec 2021, 22:57 Een kreidler behoud zijn waarde vrij goed. Zelfs de minder populaire modellen. Een volledige restauratie daarentegen krijg je doorgaans niet terug verdiend.
Ik heb ook mijn kreidler opgebouwd als origineel. Kostenplaatje loopt snel op als je merkt dat de weinige juiste onderdelen beschadigd of alsnog fout/imi zijn.
Dus neem je tijd. Geniet eerst van het rijden op een Kreidler en zoek voor jezelf uit waar je ermee naartoe wil.
Volg ook wat restauratie verslagen op het forum. Dan krijg je ook een gevoel bij de hoeveelheid werk en kosten.
Maar geef het zeker nu niet op!
Hier en daar een keer wat upgraden/mooier maken is daarom de meest waarschijnlijke uitkomst. Enigsinds belangrijk vind ik ook dat ik m ook wel weer voor ongeveer hetzelfde weg kan doen. Maar dat zit meestal dus wel goed. Dat zal pas jaren later zijn, want ik zie mezelf al helemaal zitten haha!
- hermanngas
- Berichten: 4106
- Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
- Locatie: Dronten
- Gegeven waarderingen: 230 keren
- Ontvangen waarderingen: 230 keren
Re: Aantal vragen betreft buitenlandse kreidler en diversen
!
- Bijlagen
-
- LF.jpg (41.78 KiB) 659 keer bekeken
- vlatro
- Berichten: 2583
- Lid geworden op: 13 mei 2004, 17:54
- Locatie: Balen, België
- Gegeven waarderingen: 392 keren
- Ontvangen waarderingen: 155 keren
- Contacteer:
Re: Aantal vragen betreft buitenlandse kreidler en diversen
Ja, deze dushermanngas schreef:!
https://kreidler.wiki/Vehicles/Details/ ... -duitsland
Maar dan de uitvoering in brillantbeige. Met de Chrome tank die toen optie was.
En in 1970 kwam dan de LFC. Met de C van Chrome. Chrome tank standaard op deze beige Kreidler.
Laatst gewijzigd door vlatro op 13 dec 2021, 23:19, 1 keer totaal gewijzigd.
- Deze gebruikers waarderen vlatro voor dit bericht:
- hermanngas (13 dec 2021, 23:21)
- Waardering: 9.09%
-
- Berichten: 6986
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
- Locatie: alhier
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 108 keren
Re: Aantal vragen betreft buitenlandse kreidler en diversen
Blijkbaar is dit niet meer het meest populaire model. Smaken verschillen, voor mij is het wel het leukst, om te hebben en om op te rijden. Daarna, gedeeld tweede, de eitank en de bloktank en het minst populaire model voor mij is de flappentank. Dat is het hem net niet, voor mij.
De jouwe deed mij meteen denken aan een DKW RT, ook qua kleur. Tja, smaken verschillen.
Wat na de kleur meteen opvalt zijn de foute achterschokbrekers, voor de rest ziet het er wel aardig compleet en origineel uit.
Wat wil je met de brommer doen? Geheel origineel maken? Tot en met het originele ventieldopje? Of met wel de originele Kreidleronderdelen maar dan eventueel van andere bouwjaren? Henk noemde de remgrepen... persoonlijk maakt het mij niet uit of het holle of volle knijpers zijn, als ze maar passen en functioneren. Bijvoorbeeld zwarte kunststof remgrepen gaat mij dan wel weer te ver.
Tot het moment dat de tweetakt compleet verboden wordt lijkt mij dit een redelijk waardevaste investering. Net zoals de meeste (2t) oldtimerbromfietsen. Ik zie zelfs Puch Maxi en Vespa Si/Ciao/Citta in waarde stijgen.
De jouwe deed mij meteen denken aan een DKW RT, ook qua kleur. Tja, smaken verschillen.
Wat na de kleur meteen opvalt zijn de foute achterschokbrekers, voor de rest ziet het er wel aardig compleet en origineel uit.
Wat wil je met de brommer doen? Geheel origineel maken? Tot en met het originele ventieldopje? Of met wel de originele Kreidleronderdelen maar dan eventueel van andere bouwjaren? Henk noemde de remgrepen... persoonlijk maakt het mij niet uit of het holle of volle knijpers zijn, als ze maar passen en functioneren. Bijvoorbeeld zwarte kunststof remgrepen gaat mij dan wel weer te ver.
Tot het moment dat de tweetakt compleet verboden wordt lijkt mij dit een redelijk waardevaste investering. Net zoals de meeste (2t) oldtimerbromfietsen. Ik zie zelfs Puch Maxi en Vespa Si/Ciao/Citta in waarde stijgen.
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10825
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 191 keren
- Ontvangen waarderingen: 574 keren
Re: Aantal vragen betreft buitenlandse kreidler en diversen
Nou maak ik extreem lange dagen, hierdoor ben ik op gezette tijden niet meer zo helder.
Uitgerust en alles scherp terug lezend kom ik tot de conclusie dat de brommer nog gekocht moet worden.
Wat een forum energie in iets wat....zeg het maar Thomas?
Uitgerust en alles scherp terug lezend kom ik tot de conclusie dat de brommer nog gekocht moet worden.
Wat een forum energie in iets wat....zeg het maar Thomas?
-
- Berichten: 235
- Lid geworden op: 13 dec 2021, 11:15
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 17 keren
Re: Aantal vragen betreft buitenlandse kreidler en diversen
Ja de brommer moet nog gekocht worden, het is een koop die wel gewoon doorgaat als de brommer technisch goed is. Verkoper woont, zul je net zien, niet naast de deur helaas.Henk 3bakvoet schreef: ↑14 dec 2021, 07:21 Nou maak ik extreem lange dagen, hierdoor ben ik op gezette tijden niet meer zo helder.
Uitgerust en alles scherp terug lezend kom ik tot de conclusie dat de brommer nog gekocht moet worden.
Wat een forum energie in iets wat....zeg het maar Thomas?
Wat bedoelt u precies met uw laatste zin? Die snap ik niet helemaal
-
- Berichten: 235
- Lid geworden op: 13 dec 2021, 11:15
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 17 keren
Re: Aantal vragen betreft buitenlandse kreidler en diversen
En tweetakt verbod, zit dat eraan te komen of is dat iets over 10 jaar. Plan van nu: de brommer ophalen en rijklaar maken. De verkoper geeft aan dat die loopt etc. Dus waarschijnlijk is het benzine erin, verzekering erop en rijden. Dat gaan we zaterdag meemaken.hermanp schreef: ↑13 dec 2021, 23:20 Blijkbaar is dit niet meer het meest populaire model. Smaken verschillen, voor mij is het wel het leukst, om te hebben en om op te rijden. Daarna, gedeeld tweede, de eitank en de bloktank en het minst populaire model voor mij is de flappentank. Dat is het hem net niet, voor mij.
De jouwe deed mij meteen denken aan een DKW RT, ook qua kleur. Tja, smaken verschillen.
Wat na de kleur meteen opvalt zijn de foute achterschokbrekers, voor de rest ziet het er wel aardig compleet en origineel uit.
Wat wil je met de brommer doen? Geheel origineel maken? Tot en met het originele ventieldopje? Of met wel de originele Kreidleronderdelen maar dan eventueel van andere bouwjaren? Henk noemde de remgrepen... persoonlijk maakt het mij niet uit of het holle of volle knijpers zijn, als ze maar passen en functioneren. Bijvoorbeeld zwarte kunststof remgrepen gaat mij dan wel weer te ver.
Tot het moment dat de tweetakt compleet verboden wordt lijkt mij dit een redelijk waardevaste investering. Net zoals de meeste (2t) oldtimerbromfietsen. Ik zie zelfs Puch Maxi en Vespa Si/Ciao/Citta in waarde stijgen.
Mocht dat lukken ga ik eerst is kijken naar de onderdelen die er echt afvallen/hinderen tijdens het rijden.
Mocht dat ook lukken, ga ik kijken naar de kleur. En als ik daar ben zijn we toch wel een goed halfjaar verder gok ik
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 592 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: Aantal vragen betreft buitenlandse kreidler en diversen
Van een tweetakt verbod is nog geen sprake.
Wel een verbod voor oude bromfietsen in een paar grote steden.
Tweetakt bromfietsen mogen al jaren niet meer nieuw verkocht worden. Misschien hoopt de overheid dat ze zo langzaam uitsterven ?
We gaan het zien
Wel een verbod voor oude bromfietsen in een paar grote steden.
Tweetakt bromfietsen mogen al jaren niet meer nieuw verkocht worden. Misschien hoopt de overheid dat ze zo langzaam uitsterven ?
We gaan het zien
- hermanngas
- Berichten: 4106
- Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
- Locatie: Dronten
- Gegeven waarderingen: 230 keren
- Ontvangen waarderingen: 230 keren
Re: Aantal vragen betreft buitenlandse kreidler en diversen
Dat er zoveel energie word gestoken in die brommer terwijl het nog niet zeker is of hij wel gekocht word.Thomas_Kreidler schreef: ↑14 dec 2021, 07:58Wat bedoelt u precies met uw laatste zin? Die snap ik niet helemaalHenk 3bakvoet schreef: ↑14 dec 2021, 07:21 Nou maak ik extreem lange dagen, hierdoor ben ik op gezette tijden niet meer zo helder.
Uitgerust en alles scherp terug lezend kom ik tot de conclusie dat de brommer nog gekocht moet worden.
Wat een forum energie in iets wat....zeg het maar Thomas?
" Zeg het maar Thomas, ga je hem kopen of niet."
Dat bedoelt Henk dus.
-
- Berichten: 235
- Lid geworden op: 13 dec 2021, 11:15
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 17 keren
Re: Aantal vragen betreft buitenlandse kreidler en diversen
Ahh op die manier, nou: Ik ga de brommer zaterdag bekijken. Als die voldoet aan de checklist die ik in mijn originele bericht plaatste dan neem ik hem zeker mee.hermanngas schreef: ↑14 dec 2021, 09:34Dat er zoveel energie word gestoken in die brommer terwijl het nog niet zeker is of hij wel gekocht word.Thomas_Kreidler schreef: ↑14 dec 2021, 07:58Wat bedoelt u precies met uw laatste zin? Die snap ik niet helemaalHenk 3bakvoet schreef: ↑14 dec 2021, 07:21 Nou maak ik extreem lange dagen, hierdoor ben ik op gezette tijden niet meer zo helder.
Uitgerust en alles scherp terug lezend kom ik tot de conclusie dat de brommer nog gekocht moet worden.
Wat een forum energie in iets wat....zeg het maar Thomas?
" Zeg het maar Thomas, ga je hem kopen of niet."
Dat bedoelt Henk dus.
Daar had ik overigens nog wel een vraag over, hoe catastrofaal is roest in de tank nu echt? En is dat er makkelijk uit te halen/repareren?
En roest in het algemeen, is dat nu écht een factor waarop je een kreidler beter kan laten staan? Of is 90% van de roest mooi weg te krijgen.
- wimv8
- Berichten: 954
- Lid geworden op: 16 feb 2019, 22:12
- Locatie: Castricum
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 75 keren
Re: Aantal vragen betreft buitenlandse kreidler en diversen
Er zit toch bijna geen roest op?
Roest in de tank is te verwijderen.
Kenteken zit er al op, dus,
poetsen, olie verversen, banden oppompen en rijden.
Twee nieuwe handvatten.
Rechter handle is het verkeerde type, is niet spannend, merk is goed en het werkt.
Stuur terug naar achter zetten.(staat te veel naar voren, lange kerel? haha)
Uitlaat en achterbrug lijken "even snel zwart gespoten".
Mischien ivm vliegroest van stilstaan.
3 bakjes kunne flink olie lekken onder het blok bij schakelas.
Is wel te verhelpen hoor.
Wil de verkoper wachten t/m zaterdag??
Gr. Wim.
Roest in de tank is te verwijderen.
Kenteken zit er al op, dus,
poetsen, olie verversen, banden oppompen en rijden.
Twee nieuwe handvatten.
Rechter handle is het verkeerde type, is niet spannend, merk is goed en het werkt.
Stuur terug naar achter zetten.(staat te veel naar voren, lange kerel? haha)
Uitlaat en achterbrug lijken "even snel zwart gespoten".
Mischien ivm vliegroest van stilstaan.
3 bakjes kunne flink olie lekken onder het blok bij schakelas.
Is wel te verhelpen hoor.
Wil de verkoper wachten t/m zaterdag??
Gr. Wim.