Aantal vragen betreft buitenlandse kreidler en diversen

Adressen Kreidlers & onderdelen, Verzekeringen, Motorkeuring, Framenummers,
Aankooptips, Links etc.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13643
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 592 keren
Ontvangen waarderingen: 826 keren

Re: Aantal vragen betreft buitenlandse kreidler en diversen

#26 Bericht door Caspar » 13 dec 2021, 19:18

Sommige mensen hebben zelf een database , of toegang tot...

Ik zou me niet te sappel maken over de type aanduiding K54/** , klopt niet altijd bij de RDW.
Er is van alles genoteerd destijds.
Deze gebruikers waarderen Caspar voor dit bericht:
KJ (13 dec 2021, 20:55)
Waardering: 9.09%

kabouter
Berichten: 808
Lid geworden op: 05 dec 2020, 20:13
Locatie: vrije wereld
Gegeven waarderingen: 76 keren
Ontvangen waarderingen: 51 keren

Re: Aantal vragen betreft buitenlandse kreidler en diversen

#27 Bericht door kabouter » 13 dec 2021, 20:05

Henk 3bakvoet schreef: 13 dec 2021, 16:07
De lak moet eraf
Vandaag nog.
Henk ik vind het een mooie kleur

Gebruikersavatar
KJ
Berichten: 4835
Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
Locatie: Onder steen 13
Gegeven waarderingen: 637 keren
Ontvangen waarderingen: 84 keren

Re: Aantal vragen betreft buitenlandse kreidler en diversen

#28 Bericht door KJ » 13 dec 2021, 20:51

https://kreidler.wiki/Vehicles/Details/ ... -duitsland

Een Beige '69 is best een zeldzame verschijning en in mijn optiek de moeite waard om in originele staat te herstellen.
Die andere kleuren zijn er al zoveel, zoals Casper ook noemt.

BASF/Glasurit heeft alle juiste kleur-recepten in de database staan, alles ingescand van originele delen.
Dat is het monnikenwerk van Stefan Goldenstein, een ware liefhebber en vroeger mede-oprichter van de Kreidler Freunde Norden.
Laatst gewijzigd door KJ op 13 dec 2021, 21:07, 3 keer totaal gewijzigd.
Deze gebruikers waarderen KJ voor dit bericht:
Thomas_Kreidler (13 dec 2021, 21:00)
Waardering: 9.09%

Thomas_Kreidler
Berichten: 235
Lid geworden op: 13 dec 2021, 11:15
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 17 keren

Re: Aantal vragen betreft buitenlandse kreidler en diversen

#29 Bericht door Thomas_Kreidler » 13 dec 2021, 20:58

KJ schreef: 13 dec 2021, 20:51 https://kreidler.wiki/Colors

Een Beige '69 is best een zeldzame verschijning en in mijn optiek de moeite waard om in originele staat te herstellen.
Dei andere kleuren zijn er al zoveel, zoals Caspar ook noemt.

BASF/Glasurit heeft alle juiste kleur-recepten in de database staan, alles ingescand van originele delen.
Dat is het monnikenwerk van Stefan Goldenstein, een ware liefhebber en vroeger mede-oprichter van de Kreidler Freunde Norden.
wauw... Dat is best wel gaaf dus. Ik ga daar serieus eens goed naar kijken, iets dat volgens een kenner weinig voorkomt is natuurlijk zeker waard te restaureren. Dank voor uw bericht!

Gebruikersavatar
KJ
Berichten: 4835
Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
Locatie: Onder steen 13
Gegeven waarderingen: 637 keren
Ontvangen waarderingen: 84 keren

Re: Aantal vragen betreft buitenlandse kreidler en diversen

#30 Bericht door KJ » 13 dec 2021, 21:11

of..qua kleur deze, gebouwd in (welke maand van) '69 weet ik zo 123 niet maar laatste kwartaal '69 is mogelijk pas uitgeleverd in 1970.

https://kreidler.wiki/Vehicles/Details/ ... -duitsland

Thomas_Kreidler
Berichten: 235
Lid geworden op: 13 dec 2021, 11:15
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 17 keren

Re: Aantal vragen betreft buitenlandse kreidler en diversen

#31 Bericht door Thomas_Kreidler » 13 dec 2021, 21:16

KJ schreef: 13 dec 2021, 21:11 of..qua kleur deze, gebouwd in (welke maand van) '69 weet ik zo 123 niet maar laatste kwartaal '69 is mogelijk pas uitgeleverd in 1970.

https://kreidler.wiki/Vehicles/Details/ ... -duitsland
Ja dit is naast antraciet (die je op sommige LFjes nog wel eens ziet, met zon mooie witte tank) wel mijn favoriete kleur voor kreidler. Ook het model brommer zo. Eitjes heb ik niks mee, rmc wordt weer teveel motor. Nogsteeds mooi in haar eigen stijl dat er niet van, maar trekt me zoiets toch meer aan.

Toch wat meer over mij dan:
Ben 20 en oldtimer liefhebber. Werk nu een hafljaartje in een garage als bijbaantje en wou toch iets eigens hebben. Een ford mustang 66 is het echte einddoel, maar dat duurt nog wel even. Hoe gaaf is het om dan ook een duitser in de schuur te hebben staan? En zoiets van top tot teen restaureren, ja ik haal daar bakken lol uit. Zon brommertje voor een, voor de markt, mooi prijsje. En met deze achtergrond informatie. Domweg geweldig niet?

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10825
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 191 keren
Ontvangen waarderingen: 574 keren

Re: Aantal vragen betreft buitenlandse kreidler en diversen

#32 Bericht door Henk 3bakvoet » 13 dec 2021, 22:13

En zoiets van top tot teen restaureren, ja ik haal daar bakken lol uit
Heb jij je eigen al verdiept in het kosten plaatje? een raming van kosten maken, of willen we dat niet weten? Ook dat maakt onderdeel uit van de bakken met lol die jou voor ogen staat.
Onder het huidige Kreidler onderdelen gesternte schat ik een financieel draadloos eindje.

Wat je hebt staan is als basis voor een top tot teen restauratie een hele kostbare onderneming.
Wees wijs, afspraak met de rdw maken, kenteken er op, verzekeren en rijden.
Na één seizoen rijden en kennis gemaakt hebbende met mede kreidler buffelaars, en je echt verdiept hebbende in de buffels, en er achter bent gekomen dat dit een buffel is met de goedkoopste rommel aan onderdelen, zou jou doelstelling nog wel eens kunnen doen veranderen.

Een voorbeeld, je hebt magura`s en magura`s, die op jou buffel wil niemand, het verschil? denk 400 euro.
Deze gebruikers waarderen Henk 3bakvoet voor dit bericht:
KJ (13 dec 2021, 23:04)
Waardering: 9.09%

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2291 keren

Re: Aantal vragen betreft buitenlandse kreidler en diversen

#33 Bericht door Enzo-tvdzijden » 13 dec 2021, 22:20

Henk 3bakvoet schreef: 13 dec 2021, 22:13
En zoiets van top tot teen restaureren, ja ik haal daar bakken lol uit
Heb jij je eigen al verdiept in het kosten plaatje? een raming van kosten maken, of willen we dat niet weten? Ook dat maakt onderdeel uit van de bakken met lol die jou voor ogen staat.
Onder het huidige Kreidler onderdelen gesternte schat ik een financieel draadloos eindje.

Wat je hebt staan is als basis voor een top tot teen restauratie een hele kostbare onderneming.
Wees wijs, afspraak met de rdw maken, kenteken er op, verzekeren en rijden.
Na één seizoen rijden en kennis gemaakt hebbende met mede kreidler buffelaars, en je echt verdiept hebbende in de buffels, en er achter bent gekomen dat dit een buffel is met de goedkoopste rommel aan onderdelen, zou jou doelstelling nog wel eens kunnen doen veranderen.

Een voorbeeld, je hebt magura`s en magura`s, die op jou buffel wil niemand, het verschil? denk 400 euro.
Gaat bizar veel geld in zitten in een model wat de meesten niet zoeken.

Voor jezelf geen probleem als je er achter staat.

Succes

Enzo

Gebruikersavatar
wimv8
Berichten: 954
Lid geworden op: 16 feb 2019, 22:12
Locatie: Castricum
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 75 keren

Re: Aantal vragen betreft buitenlandse kreidler en diversen

#34 Bericht door wimv8 » 13 dec 2021, 22:22

Thomas_Kreidler schreef: 13 dec 2021, 16:38
b.bonk schreef: 13 dec 2021, 16:28 54/0m is een eitank toch ?
Hoe kan het dan dat het systeem van rdw toch K54/0M zegt....
Zou ie ermee hebben lopen klooien??

Afbeelding



Hij heeft toch al een kenteken??


Gr. Wim.

Gebruikersavatar
vlatro
Berichten: 2583
Lid geworden op: 13 mei 2004, 17:54
Locatie: Balen, België
Gegeven waarderingen: 392 keren
Ontvangen waarderingen: 155 keren
Contacteer:

Re: Aantal vragen betreft buitenlandse kreidler en diversen

#35 Bericht door vlatro » 13 dec 2021, 22:33

b.bonk schreef:54/0m is een eitank toch ?
Klopt. Het is dus geen k54/0m, zoals KJ al duidelijk maakte.

Thomas_Kreidler
Berichten: 235
Lid geworden op: 13 dec 2021, 11:15
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 17 keren

Re: Aantal vragen betreft buitenlandse kreidler en diversen

#36 Bericht door Thomas_Kreidler » 13 dec 2021, 22:50

Henk 3bakvoet schreef: 13 dec 2021, 22:13
En zoiets van top tot teen restaureren, ja ik haal daar bakken lol uit
Heb jij je eigen al verdiept in het kosten plaatje? een raming van kosten maken, of willen we dat niet weten? Ook dat maakt onderdeel uit van de bakken met lol die jou voor ogen staat.
Onder het huidige Kreidler onderdelen gesternte schat ik een financieel draadloos eindje.

Wat je hebt staan is als basis voor een top tot teen restauratie een hele kostbare onderneming.
Wees wijs, afspraak met de rdw maken, kenteken er op, verzekeren en rijden.
Na één seizoen rijden en kennis gemaakt hebbende met mede kreidler buffelaars, en je echt verdiept hebbende in de buffels, en er achter bent gekomen dat dit een buffel is met de goedkoopste rommel aan onderdelen, zou jou doelstelling nog wel eens kunnen doen veranderen.

Een voorbeeld, je hebt magura`s en magura`s, die op jou buffel wil niemand, het verschil? denk 400 euro.
Dat is nog een beste en moet ik eerlijk bekennen dat ik mij verkeken heb op die kosten (vooral dat stukje magura). Betekend dit nou gelijk dat dit een "waardeloze" kreidler is of hoe moet ik dat zien? Wat is zoiets realistisch waard?

En voor mezelf na zoiets te horen hebben gekregen: inderdaad, eerst lekker op rijden. Dat is en blijft ook de eerste insteek bij de aankoop en dat is volgensmij ook wat u bedoelt met "wees wijs, laat m keuren en rijden"?

Thomas_Kreidler
Berichten: 235
Lid geworden op: 13 dec 2021, 11:15
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 17 keren

Re: Aantal vragen betreft buitenlandse kreidler en diversen

#37 Bericht door Thomas_Kreidler » 13 dec 2021, 22:53

Enzo-tvdzijden schreef: 13 dec 2021, 22:20
Henk 3bakvoet schreef: 13 dec 2021, 22:13
En zoiets van top tot teen restaureren, ja ik haal daar bakken lol uit
Heb jij je eigen al verdiept in het kosten plaatje? een raming van kosten maken, of willen we dat niet weten? Ook dat maakt onderdeel uit van de bakken met lol die jou voor ogen staat.
Onder het huidige Kreidler onderdelen gesternte schat ik een financieel draadloos eindje.

Wat je hebt staan is als basis voor een top tot teen restauratie een hele kostbare onderneming.
Wees wijs, afspraak met de rdw maken, kenteken er op, verzekeren en rijden.
Na één seizoen rijden en kennis gemaakt hebbende met mede kreidler buffelaars, en je echt verdiept hebbende in de buffels, en er achter bent gekomen dat dit een buffel is met de goedkoopste rommel aan onderdelen, zou jou doelstelling nog wel eens kunnen doen veranderen.

Een voorbeeld, je hebt magura`s en magura`s, die op jou buffel wil niemand, het verschil? denk 400 euro.
Gaat bizar veel geld in zitten in een model wat de meesten niet zoeken.

Voor jezelf geen probleem als je er achter staat.

Succes

Enzo
Enig idee waarom dit model niet veelgezocht is? Zijn er veel problemen binnen dit model of ligt de oorzaak veelal bij de visuele kenmerken van de brommer? Blijft zoiets, omdat het een minder gewilt model is, wel waardevast?

Hoe zit dat overigens met kreidler in t algemeen? Zit volgensmij ook alleen maar in de lift is het niet.

Thomas_Kreidler
Berichten: 235
Lid geworden op: 13 dec 2021, 11:15
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 17 keren

Re: Aantal vragen betreft buitenlandse kreidler en diversen

#38 Bericht door Thomas_Kreidler » 13 dec 2021, 22:54

Overigens, dank voor alle berichten zover. Ik wordt met elk bericht wijzer.

Gebruikersavatar
vlatro
Berichten: 2583
Lid geworden op: 13 mei 2004, 17:54
Locatie: Balen, België
Gegeven waarderingen: 392 keren
Ontvangen waarderingen: 155 keren
Contacteer:

Re: Aantal vragen betreft buitenlandse kreidler en diversen

#39 Bericht door vlatro » 13 dec 2021, 22:57

Een kreidler behoud zijn waarde vrij goed. Zelfs de minder populaire modellen. Een volledige restauratie daarentegen krijg je doorgaans niet terug verdiend.

Ik heb ook mijn kreidler opgebouwd als origineel. Kostenplaatje loopt snel op als je merkt dat de weinige juiste onderdelen beschadigd of alsnog fout/imi zijn.

Dus neem je tijd. Geniet eerst van het rijden op een Kreidler en zoek voor jezelf uit waar je ermee naartoe wil.

Volg ook wat restauratie verslagen op het forum. Dan krijg je ook een gevoel bij de hoeveelheid werk en kosten.

Maar geef het zeker nu niet op!
Deze gebruikers waarderen vlatro voor dit bericht:
KJ (13 dec 2021, 23:05)
Waardering: 9.09%

Thomas_Kreidler
Berichten: 235
Lid geworden op: 13 dec 2021, 11:15
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 17 keren

Re: Aantal vragen betreft buitenlandse kreidler en diversen

#40 Bericht door Thomas_Kreidler » 13 dec 2021, 23:03

vlatro schreef: 13 dec 2021, 22:57 Een kreidler behoud zijn waarde vrij goed. Zelfs de minder populaire modellen. Een volledige restauratie daarentegen krijg je doorgaans niet terug verdiend.

Ik heb ook mijn kreidler opgebouwd als origineel. Kostenplaatje loopt snel op als je merkt dat de weinige juiste onderdelen beschadigd of alsnog fout/imi zijn.

Dus neem je tijd. Geniet eerst van het rijden op een Kreidler en zoek voor jezelf uit waar je ermee naartoe wil.

Volg ook wat restauratie verslagen op het forum. Dan krijg je ook een gevoel bij de hoeveelheid werk en kosten.

Maar geef het zeker nu niet op! Afbeelding
Bedankt voor uw bericht! Bottom line voor mij is: er lekker op rijden. Het kunnen schakelen met mn voet en er lekker mee gaan vissen/naar mn werk. Ergens is het daarom ook maar goed dat de brommer niet spic en span is. Dat wist ik ook van tevoren. Mocht k zo meekijken op restauratie posts dan zie ik dat van top tot teen restaureren en écht origineel maken misschien redelijk onhaalbaar is met mijn huidig budget.

Hier en daar een keer wat upgraden/mooier maken is daarom de meest waarschijnlijke uitkomst. Enigsinds belangrijk vind ik ook dat ik m ook wel weer voor ongeveer hetzelfde weg kan doen. Maar dat zit meestal dus wel goed. Dat zal pas jaren later zijn, want ik zie mezelf al helemaal zitten haha!

Gebruikersavatar
hermanngas
Berichten: 4106
Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
Locatie: Dronten
Gegeven waarderingen: 230 keren
Ontvangen waarderingen: 230 keren

Re: Aantal vragen betreft buitenlandse kreidler en diversen

#41 Bericht door hermanngas » 13 dec 2021, 23:15

!
Bijlagen
LF.jpg
LF.jpg (41.78 KiB) 659 keer bekeken

Gebruikersavatar
vlatro
Berichten: 2583
Lid geworden op: 13 mei 2004, 17:54
Locatie: Balen, België
Gegeven waarderingen: 392 keren
Ontvangen waarderingen: 155 keren
Contacteer:

Re: Aantal vragen betreft buitenlandse kreidler en diversen

#42 Bericht door vlatro » 13 dec 2021, 23:19

hermanngas schreef:!
Ja, deze dus
https://kreidler.wiki/Vehicles/Details/ ... -duitsland

Maar dan de uitvoering in brillantbeige. Met de Chrome tank die toen optie was.

Afbeelding

En in 1970 kwam dan de LFC. Met de C van Chrome. Chrome tank standaard op deze beige Kreidler.
Laatst gewijzigd door vlatro op 13 dec 2021, 23:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Deze gebruikers waarderen vlatro voor dit bericht:
hermanngas (13 dec 2021, 23:21)
Waardering: 9.09%

hermanp
Berichten: 6986
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 108 keren

Re: Aantal vragen betreft buitenlandse kreidler en diversen

#43 Bericht door hermanp » 13 dec 2021, 23:20

Blijkbaar is dit niet meer het meest populaire model. Smaken verschillen, voor mij is het wel het leukst, om te hebben en om op te rijden. Daarna, gedeeld tweede, de eitank en de bloktank en het minst populaire model voor mij is de flappentank. Dat is het hem net niet, voor mij.
De jouwe deed mij meteen denken aan een DKW RT, ook qua kleur. Tja, smaken verschillen.
Wat na de kleur meteen opvalt zijn de foute achterschokbrekers, voor de rest ziet het er wel aardig compleet en origineel uit.

Wat wil je met de brommer doen? Geheel origineel maken? Tot en met het originele ventieldopje? Of met wel de originele Kreidleronderdelen maar dan eventueel van andere bouwjaren? Henk noemde de remgrepen... persoonlijk maakt het mij niet uit of het holle of volle knijpers zijn, als ze maar passen en functioneren. Bijvoorbeeld zwarte kunststof remgrepen gaat mij dan wel weer te ver.
Tot het moment dat de tweetakt compleet verboden wordt lijkt mij dit een redelijk waardevaste investering. Net zoals de meeste (2t) oldtimerbromfietsen. Ik zie zelfs Puch Maxi en Vespa Si/Ciao/Citta in waarde stijgen.

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10825
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 191 keren
Ontvangen waarderingen: 574 keren

Re: Aantal vragen betreft buitenlandse kreidler en diversen

#44 Bericht door Henk 3bakvoet » 14 dec 2021, 07:21

Nou maak ik extreem lange dagen, hierdoor ben ik op gezette tijden niet meer zo helder.

Uitgerust en alles scherp terug lezend kom ik tot de conclusie dat de brommer nog gekocht moet worden.
Wat een forum energie in iets wat....zeg het maar Thomas?

Thomas_Kreidler
Berichten: 235
Lid geworden op: 13 dec 2021, 11:15
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 17 keren

Re: Aantal vragen betreft buitenlandse kreidler en diversen

#45 Bericht door Thomas_Kreidler » 14 dec 2021, 07:58

Henk 3bakvoet schreef: 14 dec 2021, 07:21 Nou maak ik extreem lange dagen, hierdoor ben ik op gezette tijden niet meer zo helder.

Uitgerust en alles scherp terug lezend kom ik tot de conclusie dat de brommer nog gekocht moet worden.
Wat een forum energie in iets wat....zeg het maar Thomas?
Ja de brommer moet nog gekocht worden, het is een koop die wel gewoon doorgaat als de brommer technisch goed is. Verkoper woont, zul je net zien, niet naast de deur helaas.
Wat bedoelt u precies met uw laatste zin? Die snap ik niet helemaal :)

Thomas_Kreidler
Berichten: 235
Lid geworden op: 13 dec 2021, 11:15
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 17 keren

Re: Aantal vragen betreft buitenlandse kreidler en diversen

#46 Bericht door Thomas_Kreidler » 14 dec 2021, 08:01

hermanp schreef: 13 dec 2021, 23:20 Blijkbaar is dit niet meer het meest populaire model. Smaken verschillen, voor mij is het wel het leukst, om te hebben en om op te rijden. Daarna, gedeeld tweede, de eitank en de bloktank en het minst populaire model voor mij is de flappentank. Dat is het hem net niet, voor mij.
De jouwe deed mij meteen denken aan een DKW RT, ook qua kleur. Tja, smaken verschillen.
Wat na de kleur meteen opvalt zijn de foute achterschokbrekers, voor de rest ziet het er wel aardig compleet en origineel uit.

Wat wil je met de brommer doen? Geheel origineel maken? Tot en met het originele ventieldopje? Of met wel de originele Kreidleronderdelen maar dan eventueel van andere bouwjaren? Henk noemde de remgrepen... persoonlijk maakt het mij niet uit of het holle of volle knijpers zijn, als ze maar passen en functioneren. Bijvoorbeeld zwarte kunststof remgrepen gaat mij dan wel weer te ver.
Tot het moment dat de tweetakt compleet verboden wordt lijkt mij dit een redelijk waardevaste investering. Net zoals de meeste (2t) oldtimerbromfietsen. Ik zie zelfs Puch Maxi en Vespa Si/Ciao/Citta in waarde stijgen.
En tweetakt verbod, zit dat eraan te komen of is dat iets over 10 jaar. Plan van nu: de brommer ophalen en rijklaar maken. De verkoper geeft aan dat die loopt etc. Dus waarschijnlijk is het benzine erin, verzekering erop en rijden. Dat gaan we zaterdag meemaken.

Mocht dat lukken ga ik eerst is kijken naar de onderdelen die er echt afvallen/hinderen tijdens het rijden.

Mocht dat ook lukken, ga ik kijken naar de kleur. En als ik daar ben zijn we toch wel een goed halfjaar verder gok ik :)

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13643
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 592 keren
Ontvangen waarderingen: 826 keren

Re: Aantal vragen betreft buitenlandse kreidler en diversen

#47 Bericht door Caspar » 14 dec 2021, 09:29

Van een tweetakt verbod is nog geen sprake.
Wel een verbod voor oude bromfietsen in een paar grote steden.

Tweetakt bromfietsen mogen al jaren niet meer nieuw verkocht worden. Misschien hoopt de overheid dat ze zo langzaam uitsterven ?
We gaan het zien

Gebruikersavatar
hermanngas
Berichten: 4106
Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
Locatie: Dronten
Gegeven waarderingen: 230 keren
Ontvangen waarderingen: 230 keren

Re: Aantal vragen betreft buitenlandse kreidler en diversen

#48 Bericht door hermanngas » 14 dec 2021, 09:34

Thomas_Kreidler schreef: 14 dec 2021, 07:58
Henk 3bakvoet schreef: 14 dec 2021, 07:21 Nou maak ik extreem lange dagen, hierdoor ben ik op gezette tijden niet meer zo helder.

Uitgerust en alles scherp terug lezend kom ik tot de conclusie dat de brommer nog gekocht moet worden.
Wat een forum energie in iets wat....zeg het maar Thomas?
Wat bedoelt u precies met uw laatste zin? Die snap ik niet helemaal :)
Dat er zoveel energie word gestoken in die brommer terwijl het nog niet zeker is of hij wel gekocht word.
" Zeg het maar Thomas, ga je hem kopen of niet."

Dat bedoelt Henk dus.

Thomas_Kreidler
Berichten: 235
Lid geworden op: 13 dec 2021, 11:15
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 17 keren

Re: Aantal vragen betreft buitenlandse kreidler en diversen

#49 Bericht door Thomas_Kreidler » 14 dec 2021, 09:52

hermanngas schreef: 14 dec 2021, 09:34
Thomas_Kreidler schreef: 14 dec 2021, 07:58
Henk 3bakvoet schreef: 14 dec 2021, 07:21 Nou maak ik extreem lange dagen, hierdoor ben ik op gezette tijden niet meer zo helder.

Uitgerust en alles scherp terug lezend kom ik tot de conclusie dat de brommer nog gekocht moet worden.
Wat een forum energie in iets wat....zeg het maar Thomas?
Wat bedoelt u precies met uw laatste zin? Die snap ik niet helemaal :)
Dat er zoveel energie word gestoken in die brommer terwijl het nog niet zeker is of hij wel gekocht word.
" Zeg het maar Thomas, ga je hem kopen of niet."

Dat bedoelt Henk dus.
Ahh op die manier, nou: Ik ga de brommer zaterdag bekijken. Als die voldoet aan de checklist die ik in mijn originele bericht plaatste dan neem ik hem zeker mee.

Daar had ik overigens nog wel een vraag over, hoe catastrofaal is roest in de tank nu echt? En is dat er makkelijk uit te halen/repareren?

En roest in het algemeen, is dat nu écht een factor waarop je een kreidler beter kan laten staan? Of is 90% van de roest mooi weg te krijgen.

Gebruikersavatar
wimv8
Berichten: 954
Lid geworden op: 16 feb 2019, 22:12
Locatie: Castricum
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 75 keren

Re: Aantal vragen betreft buitenlandse kreidler en diversen

#50 Bericht door wimv8 » 14 dec 2021, 10:17

Er zit toch bijna geen roest op?
Roest in de tank is te verwijderen.
Kenteken zit er al op, dus,
poetsen, olie verversen, banden oppompen en rijden.
Twee nieuwe handvatten. 8)
Rechter handle is het verkeerde type, is niet spannend, merk is goed en het werkt.
Stuur terug naar achter zetten.(staat te veel naar voren, lange kerel? haha)
Uitlaat en achterbrug lijken "even snel zwart gespoten".
Mischien ivm vliegroest van stilstaan.
3 bakjes kunne flink olie lekken onder het blok bij schakelas.
Is wel te verhelpen hoor.
Wil de verkoper wachten t/m zaterdag??


Gr. Wim.

Plaats reactie