Dip in de brommer verkoop?

Adressen Kreidlers & onderdelen, Verzekeringen, Motorkeuring, Framenummers,
Aankooptips, Links etc.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13629
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 589 keren
Ontvangen waarderingen: 822 keren

Re: Dip in de brommer verkoop?

#26 Bericht door Caspar » 05 sep 2022, 19:30

wimv8 schreef: 05 sep 2022, 17:23 Ach, nog een aantal jaar wachten joh.
Dan hebben veel 60+ers het het loodje gelegen.
Dan komen de kreidlers met bosjes
tegelijk op de markt.
Sommige hebben er zelfs meer dan 10 kreidlers.
Dingen worden supercheap straks.
En dan wil je ze niet eens meer,
gewoon omdat er genoeg zijn.

Gr. Wim.
Blijf hopen.
Dat verhaal hoor ik al 20 jaar.
Ik kan je verklappen dat ze (vooralsnog-) alleen maar duurder zijn geworden !

Net na het faillissement kocht je inderdaad een mooie kreidler voor een appel en een ei.
Maar sinds ca. 1999 zit de stijgende lijn er nog steeds in.

Gebruikersavatar
nvliet
Berichten: 496
Lid geworden op: 13 mar 2015, 19:34
Locatie: Zuid-Scharwoude
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 53 keren

Re: Dip in de brommer verkoop?

#27 Bericht door nvliet » 05 sep 2022, 20:30

De appelen en ook de eieren zijn inmiddels ook een stuk duurder geworden, lijkt me logisch dat de Kreidlers dus ook duurder worden.

capriv8driver
Berichten: 169
Lid geworden op: 11 dec 2021, 20:59
Locatie: 046 Limburg
Gegeven waarderingen: 23 keren
Ontvangen waarderingen: 31 keren

Re: Dip in de brommer verkoop?

#28 Bericht door capriv8driver » 05 sep 2022, 20:33

wimv8 schreef: 05 sep 2022, 17:23 Ach, nog een aantal jaar wachten joh.
Dan hebben veel 60+ers het het loodje gelegen.
Dan komen de kreidlers met bosjes
tegelijk op de markt.
Sommige hebben er zelfs meer dan 10 kreidlers.
Dingen worden supercheap straks.
En dan wil je ze niet eens meer,
gewoon omdat er genoeg zijn.

Gr. Wim.
Ik ben een 4/5 jaar geleden eens bij iemand geweest die een hele grote schuur had met 2 verdiepingen en vol had staan met Kreidlers, zundaps en andere oude brom en motorfietsen. Hij was trouwens niet de enigste want ik ken er nog een paar mensen met een enorme verzameling bromfietsen en onderdelen.

Hij was toen der tijd al zijn brommers en onderdelen aan het verkopen maar hij was wel zo slim om niet alles openlijk aan te bieden om op die manier de markt niet te verstoren. Ook zij hebben baat bij hoge prijzen. Zouden deze mensen overlijden word het vaak overgenomen door familie leden die dan weer doorgaan met de verkoop en die weten ook wel wat ze hebben en die gaan de markt ook niet verstoren.

De enigste keer dat ik een hele grote verzameling brommers en onderdelen op de markt heb zien komen was na het overlijden van de eigenaar van een bromfiets zaak bij mij in de buurt en waar de familie er in 1 keer van af wou zodat het huis ect verkocht kon worden. Dat is toen opgekocht door opkopers die dat waarschijnlijk in kleinere partijen doorverkopen aan andere handelaren. Hier komt geen prive persoon tussen.

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 10322
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 342 keren

Re: Dip in de brommer verkoop?

#29 Bericht door Andy » 05 sep 2022, 21:19

Ach het blijft speculeren... Gewoon doen wat je zelf leuk vind, brommers opknappen en verzamelen of uitgeven aan dingen die je niet echt nodig hebt...

Andy,
Deze gebruikers waarderen Andy voor dit bericht:
jamojamo (06 sep 2022, 08:39)
Waardering: 9.09%

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13629
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 589 keren
Ontvangen waarderingen: 822 keren

Re: Dip in de brommer verkoop?

#30 Bericht door Caspar » 05 sep 2022, 21:45

Zo denk ik er ook over.
Als het te duur is , dan koop je het niet.

capriv8driver
Berichten: 169
Lid geworden op: 11 dec 2021, 20:59
Locatie: 046 Limburg
Gegeven waarderingen: 23 keren
Ontvangen waarderingen: 31 keren

Re: Dip in de brommer verkoop?

#31 Bericht door capriv8driver » 05 sep 2022, 21:52

Andy schreef: 05 sep 2022, 21:19 Ach het blijft speculeren... Gewoon doen wat je zelf leuk vind, brommers opknappen en verzamelen of uitgeven aan dingen die je niet echt nodig hebt...

Andy,
Kun je een hobby niet betalen, begin er dan niet aan. Ik heb al heel wat mensen financieel kapot zien gaan met hun hobby auto met alle gevolgen van dien omdat er geen prioriteiten werden gesteld aan hun uitgaves en ook niet goed nadenken/realiseren wat zo'n hobby kost. Een nood of paniek verkoop is iets waar je altijd een slecht gevoel en 9/10 keer ook minder geld dan de echte waarde aan overhoud.

De dip in de economie zal niet eeuwig blijven en we zullen moeten zien waar het schip gaat stranden. Zoals ik al eerder zei, als je niet hoeft te verkopen, laat de Kreidler (of je onderdelen) dan staan. Het eet geen brood en het is een hobby die je tijdelijk aan de kant kunt zetten. Als je wat geld over hebt kun je het investeren in je hobby en heb je geen geld over hebt, dan wacht je het gewoon af.

Jan
Berichten: 3296
Lid geworden op: 07 sep 2002, 14:56
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 97 keren

Re: Dip in de brommer verkoop?

#32 Bericht door Jan » 07 sep 2022, 17:12

b.bonk schreef: 05 sep 2022, 19:23 heb in me testament laten zetten dat alles na mijn heengaan is voor
groenlinks . ik niet rijden jullie ook niet :wink:
Hahaha die Bertus, dat zal ze leren. :D

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13629
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 589 keren
Ontvangen waarderingen: 822 keren

Re: Dip in de brommer verkoop?

#33 Bericht door Caspar » 07 sep 2022, 18:22

naar mijn mening is de enigste onzekere factor in het prijspeil de overheid : Als de 2 takt verboden wordt , dan zakt de prijs van brommers.
Maar ik weet genoeg liefhebbers in Duitsland en België :lol:
Deze gebruikers waarderen Caspar voor dit bericht:
vlatro (07 sep 2022, 18:42)
Waardering: 9.09%

capriv8driver
Berichten: 169
Lid geworden op: 11 dec 2021, 20:59
Locatie: 046 Limburg
Gegeven waarderingen: 23 keren
Ontvangen waarderingen: 31 keren

Re: Dip in de brommer verkoop?

#34 Bericht door capriv8driver » 07 sep 2022, 20:50

Caspar schreef: 07 sep 2022, 18:22 naar mijn mening is de enigste onzekere factor in het prijspeil de overheid : Als de 2 takt verboden wordt , dan zakt de prijs van brommers.
Maar ik weet genoeg liefhebbers in Duitsland en België :lol:
Zodra bekend word dat hier in Nederland 2 takt volledig verboden gaat worden (wat ik ga betwijfelen, eerder zal de verkoop van nieuwe 2 takt's verboden gaan worden) dan is het slechts een kwestie van tijd voordat de Belgen en Duitsers ook weten dat de prijzen hier vanwege het 2 takt verbod ingestort zijn. Waarom zouden ze dan jou dure Kreidler willen kopen als er dan genoeg keus uit andere goedkopere Kreidlers is?

Een paar jaar geleden werd de belastingvoordeel op semi klassieke auto en motoren afgeschaft en moest er weer gedeeltelijk belasting worden betaald met een beperking van het gebruik. Veel mensen in paniek en verkopen die hap voor een spotprijs of het werd gesloopt*** om maar van die auto's en motoren af te komen. En die Belgen en Duitsers hebben dat even afgewacht en toen pas gekocht Toen gebeurde eigenlijk al het zelfde verhaal als wat ik hier boven al beschreef.

*** er werd zoveel in eigen beheer toen gesloopt dat de RDW dit niet eens meer aankon vandaar dat het slopen in eigen beheer officieel nu ook niet meer toegestaan is.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13629
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 589 keren
Ontvangen waarderingen: 822 keren

Re: Dip in de brommer verkoop?

#35 Bericht door Caspar » 07 sep 2022, 21:41

Kijk wat er in Zwitserland gebeurd is , daar kocht je de Kreidlers per container.

HansKarel
Berichten: 397
Lid geworden op: 23 nov 2020, 19:38
Gegeven waarderingen: 25 keren
Ontvangen waarderingen: 46 keren

Re: Dip in de brommer verkoop?

#36 Bericht door HansKarel » 07 sep 2022, 21:54

Tsja, als heer Bonk de Kreidlers aan Groen Links gaat doneren zonder erbij te vertellen wat de mengverhouding is tegenwoordig....
dan vrees ik het ergste.
Wat er in Zwitserland is gebeurd weet ik niet, maar in Nederland hebben we gelukkig te maken met veel partijen van links tot rechts.
Een verbod op nieuwe tweetakts zie ik dan nog wel van de grond komen maar veel verder zal het, denk ik, niet gaan.
En mocht dat wel zo zijn...op de zondag is hier in het mooie Twentse land de politie ver te zoeken dus ik toer lekker verder. Desnoods om 7 uur in de ochtend.

kabouter
Berichten: 801
Lid geworden op: 05 dec 2020, 20:13
Locatie: vrije wereld
Gegeven waarderingen: 76 keren
Ontvangen waarderingen: 51 keren

Re: Dip in de brommer verkoop?

#37 Bericht door kabouter » 07 sep 2022, 23:45

Caspar schreef: 07 sep 2022, 18:22 naar mijn mening is de enigste onzekere factor in het prijspeil de overheid : Als de 2 takt verboden wordt , dan zakt de prijs van brommers.
Maar ik weet genoeg liefhebbers in Duitsland en België :lol:
Caspar dan bouwen er toch gewoon een elektromotor eronder een schoendoosje met een houtje langs
de spaken voor het geluid . :lol:
Deze gebruikers waarderen kabouter voor dit bericht:
Caspar (08 sep 2022, 07:16)
Waardering: 9.09%

capriv8driver
Berichten: 169
Lid geworden op: 11 dec 2021, 20:59
Locatie: 046 Limburg
Gegeven waarderingen: 23 keren
Ontvangen waarderingen: 31 keren

Re: Dip in de brommer verkoop?

#38 Bericht door capriv8driver » 08 sep 2022, 20:18

HansKarel schreef: 07 sep 2022, 21:54
Wat er in Zwitserland is gebeurd weet ik niet, maar in Nederland hebben we gelukkig te maken met veel partijen van links tot rechts.
In Zwitserland gaan stemmen op om 2 en 4 takt brommers en motoren te verbieden vanwege het geluid. https://www.visordown.com/news/industry ... otorcycles

Maar dat verbod is er nog lang niet.

Plaats reactie