Memories
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Gegeven waarderingen: 163 keren
- Ontvangen waarderingen: 490 keren
Memories
Zo maar weer eens een krabbel van Henk 3bakvoet.
Memories als het gaat om het mooiste van de Kreidler hobby, bij mij althans. Zelf ben ik vanaf 1994 herintreder van de Kreidler gekte, en vanaf 2005 lid van dit forum, ik was eerder in 2002 ook al lid maar moest dat toen bekopen met een Ban.
Zoals gezegd in 2005 was ik er weer (met een andere naam) hoe toepasselijk Henk3bakvoet.
Kreidler forum samenkomsten om oog in oog te staan en een blik te kunnen werpen op de vele Kreidlers van enthousiaste forumleden van origineel tot volledig doorgeslagen in hun creativiteit.
Zo zag ik een beeld verslag van bijna tien jaar geleden op YouTube (er zijn er heel veel).
Enthousiaste mensen en hun Kreidler hobby.
Waar zijn ze gebleven? Dat is wat mij prikkelt.
Andere hobby’s misschien, of de handdoek in de ring geworpen na de zoveelste vastloper.
Gezondheid? Het ouder worden? Of gewoon totaal geen interesse meer.
Ik hoop op wat reacties, wie weet volgen ze dit forum nog en lezen ze mee en herkennen zij zich zelf."
Memories als het gaat om het mooiste van de Kreidler hobby, bij mij althans. Zelf ben ik vanaf 1994 herintreder van de Kreidler gekte, en vanaf 2005 lid van dit forum, ik was eerder in 2002 ook al lid maar moest dat toen bekopen met een Ban.
Zoals gezegd in 2005 was ik er weer (met een andere naam) hoe toepasselijk Henk3bakvoet.
Kreidler forum samenkomsten om oog in oog te staan en een blik te kunnen werpen op de vele Kreidlers van enthousiaste forumleden van origineel tot volledig doorgeslagen in hun creativiteit.
Zo zag ik een beeld verslag van bijna tien jaar geleden op YouTube (er zijn er heel veel).
Enthousiaste mensen en hun Kreidler hobby.
Waar zijn ze gebleven? Dat is wat mij prikkelt.
Andere hobby’s misschien, of de handdoek in de ring geworpen na de zoveelste vastloper.
Gezondheid? Het ouder worden? Of gewoon totaal geen interesse meer.
Ik hoop op wat reacties, wie weet volgen ze dit forum nog en lezen ze mee en herkennen zij zich zelf."
- Deze gebruikers waarderen Henk 3bakvoet voor dit bericht:
- Gps (01 nov 2023, 14:42)
- Waardering: 9.09%
- kreidler844
- Gegeven waarderingen: 44 keren
- Ontvangen waarderingen: 215 keren
- Contacteer:
- Gijs
- Gegeven waarderingen: 17 keren
- Ontvangen waarderingen: 18 keren
Re: Memories
Ik ben er nog Henk, klein beetje actief. Recent nog een bezoekje aan Tjerry en Marcel gedaan, zij gaan mij helpen om de RS weer optimaal te maken. Grote motor, werk, en veel racefietsen en MTB heb de hobby naar achter geplaatst.
Laatst gewijzigd door Gijs op 01 nov 2023, 18:12, 1 keer totaal gewijzigd.
- Theove
- Moderator
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 53 keren
- Contacteer:
Kosten zijn ook een reden om te stoppen Henk, zeker afgewogen tov het plezier.
Als ik kijk wat het nu kost om een Kreidler goed en origineel op te bouwen, gaat het nergens meer over. Daarnaast is het dagelijks leven ook in verhouding duur geworden.
Ik kan mij goed voorstellen dat mensen dan stoppen met de hobby en er nog 1 keer geld van maken.
Als ik kijk wat het nu kost om een Kreidler goed en origineel op te bouwen, gaat het nergens meer over. Daarnaast is het dagelijks leven ook in verhouding duur geworden.
Ik kan mij goed voorstellen dat mensen dan stoppen met de hobby en er nog 1 keer geld van maken.
- Monsma
- Gegeven waarderingen: 429 keren
- Ontvangen waarderingen: 191 keren
Dag Henk,
Leuk topic!
Ik ben dan sinds 2007 lid, toen volledig het kreidler avontuur aangegaan. Diverse kreidlers gehad opgeknapt en wat mooie toertochten gereden. Hoogtepunt toch echt wel de Eifel rit welke ik 2x heb meegereden.
Ik heb toen medio 2016 alles verkocht, en de levensfase huisje boompje beestje begonnen.
Ik moet zeggen dat ik nog steeds actief op het forum mee keek.
En ook op marktplaats gewoon keek naar advertenties voor een kreidler.
Vorig jaar was het voor mij rijp om weer een kreidler te kopen en die is te volgen via het restauratie topic: viewtopic.php?t=50284
Groet
Anne
Leuk topic!
Ik ben dan sinds 2007 lid, toen volledig het kreidler avontuur aangegaan. Diverse kreidlers gehad opgeknapt en wat mooie toertochten gereden. Hoogtepunt toch echt wel de Eifel rit welke ik 2x heb meegereden.
Ik heb toen medio 2016 alles verkocht, en de levensfase huisje boompje beestje begonnen.
Ik moet zeggen dat ik nog steeds actief op het forum mee keek.
En ook op marktplaats gewoon keek naar advertenties voor een kreidler.
Vorig jaar was het voor mij rijp om weer een kreidler te kopen en die is te volgen via het restauratie topic: viewtopic.php?t=50284
Groet
Anne
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Gegeven waarderingen: 856 keren
- Ontvangen waarderingen: 2085 keren
- b.bonk
- Gegeven waarderingen: 215 keren
- Ontvangen waarderingen: 472 keren
watje.Enzo-tvdzijden schreef: ↑01 nov 2023, 17:58 Ik weet wel waarom Tjerry er niet was Henk. Iets met weerbericht.
![]()
Enzo

benne ge van zuuker.

- Enzo-tvdzijden
- Expert
Anders gaat mijn Fluor er uit zien zoals in de filmb.bonk schreef: ↑01 nov 2023, 18:00watje.Enzo-tvdzijden schreef: ↑01 nov 2023, 17:58 Ik weet wel waarom Tjerry er niet was Henk. Iets met weerbericht.
![]()
Enzo![]()
benne ge van zuuker.![]()

-
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 95 keren
Ben al lang lid Henk; Lid geworden op:zo sep 08, 2002 1:57 am
Maar begonnen met een RMC in 1987 en sindsdien elk jaar een Kreidler gehad (of er een bijgekocht).
Maar er bestaat meer dan Kreidler, ook een leuke BMW is niet te versmaden en er staat zelfs een Zündapp en een Puch in de schuur.
Een huis (met veel werk) en trouwen gooiden wel roet in de mobiele hobby, maar de Kreidlers zullen uiteindelijk in een kringetje om mijn kist staan.
Maar begonnen met een RMC in 1987 en sindsdien elk jaar een Kreidler gehad (of er een bijgekocht).
Maar er bestaat meer dan Kreidler, ook een leuke BMW is niet te versmaden en er staat zelfs een Zündapp en een Puch in de schuur.
Een huis (met veel werk) en trouwen gooiden wel roet in de mobiele hobby, maar de Kreidlers zullen uiteindelijk in een kringetje om mijn kist staan.
-
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 23 keren
Mooie beelden Henk. Ooit bij toeval kwam ik langs het Eiland van Maurik met mijn vrouw, daar direct gestopt om al dat moois te bekijken.
Ik was direct helemaal weg van Kreidler. In die jaren was ik druk met restauratie en rijden met Old school Derbi fds en fdx'en. Na verkoop van veel onderdelen en een fds voor de handel een Zwitserse 1968 handgeschakelde buffeltank gekocht, helaas had de vorige eigenaar de korte buddy en bagagerek eraf gehaald en verkocht, hij had er een lange buddy opgezet met bijbehorend bagagerek.
Als ik alle positieve reacties zo lees dan wordt het misschien tijd om een reünie te organiseren.
Grt. Patrick
Ik was direct helemaal weg van Kreidler. In die jaren was ik druk met restauratie en rijden met Old school Derbi fds en fdx'en. Na verkoop van veel onderdelen en een fds voor de handel een Zwitserse 1968 handgeschakelde buffeltank gekocht, helaas had de vorige eigenaar de korte buddy en bagagerek eraf gehaald en verkocht, hij had er een lange buddy opgezet met bijbehorend bagagerek.
Als ik alle positieve reacties zo lees dan wordt het misschien tijd om een reünie te organiseren.
Grt. Patrick
- Enzo-tvdzijden
- Expert
Was de Oost meets West meeting Austerlitz die uitgroeide tot een een grootse forum bijeenkomst in Centraal Nederland
Hannes en ik organiseerde het destijds.
Enzo
Enzo
- hermanngas
- Gegeven waarderingen: 220 keren
- Ontvangen waarderingen: 218 keren
Juist, voor mij was dat de eerste ontmoeting met de Kreidker-boys (2010)Enzo-tvdzijden schreef: ↑01 nov 2023, 20:46 Was de Oost meets West meeting Austerlitz die uitgroeide tot een een grootse forum bijeenkomst in Centraal Nederland
Enzo
- Bijlagen
-
- Austrliz_23-05-2010 (5).JPG (190.85 KiB) 1259 keer bekeken
- Deze gebruikers waarderen hermanngas voor dit bericht (totaal 2):
- Gps (02 nov 2023, 00:21) • Enzo-tvdzijden (02 nov 2023, 10:17)
- Waardering: 18.18%
- hermanngas
- Gegeven waarderingen: 220 keren
- Ontvangen waarderingen: 218 keren
En hier Maurik 2013 (let op de 67-er)
de toenmalige eigenaar moet er wel spijt van hebben nu die uitvoering zo enorm populair is.
de toenmalige eigenaar moet er wel spijt van hebben nu die uitvoering zo enorm populair is.
- Bijlagen
-
- Collage 20013.jpg (156.7 KiB) 1255 keer bekeken
-
Héél lang geleden, vlak bij de plaats waar mijn vrouw vandaan komt.
- Bijlagen
-
- picture 018.jpg (203.22 KiB) 1227 keer bekeken
-
- picture 016.jpg (185.44 KiB) 1227 keer bekeken
- Enzo-tvdzijden
- Expert
Bovenste Hans Hooymans, winnaar prijs toen in Lexmond maar verkocht en gestopt
Onderste Huib, niet te stoppen

Enzo
-
De door mij geplaatste foto's in dit topic zijn genomen op 9 juli 2006 in Lexmond.
- Bijlagen
-
- picture 019.jpg (172.82 KiB) 1169 keer bekeken
-
- picture 009.jpg (211.83 KiB) 1169 keer bekeken
-
- Eifeltour Rijder
- Gegeven waarderingen: 861 keren
- Ontvangen waarderingen: 719 keren
Hallo Henk,
da denk ik ook veel van, het kreidlerhobby is niet meer so als 2009
Ik weet noog dat er in NL elke weekend in de saison een uitrijd was voor RS of Brommers en iederen kun mee doen
en op het forum de gegevens waren te lezen met parkplaats en uurtied van de start.
Nu is het ma noog over WhatsApp met eigene groepen... niet die van Pascal en Wietse ...die sijn noog
BGegin van de Eifeltour 2009 met een kleen groep en Hotel was "Zur Linde".
Had help van emilo dan die was bekennend in het Forum en had plezier voor Touren te rijden.
Was een mooi tied so
Benzinefrans, de broer van Mopedy en Nina sijn helaas niet meer mee ons.
Eifeltour met Basis in Reil aan de Mosel
Eifeltour 2014 in Bad Münstereifel
2015 dan weer in het basiscamp in Nideggen Schmidt
en helaas de laatste Eifeltour was dan 2019 en over 50 deelnemers
Ik denk ik heb genoeg gedaan voor de mannen van het Maarten Forum en het is niet meer mooglijk helpende handen te finden voor so een groote Tour te organiseeren en te maaken.
Wilt je die kleener maaken, heb je het probleem dat wie kam mee doen en wie niet meer? Ik kan dat so niet....
Bij de laatste 2019 sijn 2 voorrijders niet gekommen, hebben dan geen sin meer gehaf of hebben wat beeteres te doen gehad.
2 duitse van de eifel bekennende deelnemers rijden niet voor, rijden dan mooi in de groep "easy going"....
Darom had ik beslooten geen meer to doen.
Ma dat problem heft je bij veel hobby en sport
altied meer ik, ik, ik en dan de anderen... so is de tied nu
da denk ik ook veel van, het kreidlerhobby is niet meer so als 2009

Ik weet noog dat er in NL elke weekend in de saison een uitrijd was voor RS of Brommers en iederen kun mee doen
en op het forum de gegevens waren te lezen met parkplaats en uurtied van de start.
Nu is het ma noog over WhatsApp met eigene groepen... niet die van Pascal en Wietse ...die sijn noog

BGegin van de Eifeltour 2009 met een kleen groep en Hotel was "Zur Linde".
Had help van emilo dan die was bekennend in het Forum en had plezier voor Touren te rijden.
Was een mooi tied so

Benzinefrans, de broer van Mopedy en Nina sijn helaas niet meer mee ons.

Eifeltour met Basis in Reil aan de Mosel
Eifeltour 2014 in Bad Münstereifel
2015 dan weer in het basiscamp in Nideggen Schmidt
en helaas de laatste Eifeltour was dan 2019 en over 50 deelnemers
Ik denk ik heb genoeg gedaan voor de mannen van het Maarten Forum en het is niet meer mooglijk helpende handen te finden voor so een groote Tour te organiseeren en te maaken.
Wilt je die kleener maaken, heb je het probleem dat wie kam mee doen en wie niet meer? Ik kan dat so niet....

Bij de laatste 2019 sijn 2 voorrijders niet gekommen, hebben dan geen sin meer gehaf of hebben wat beeteres te doen gehad.
2 duitse van de eifel bekennende deelnemers rijden niet voor, rijden dan mooi in de groep "easy going"....
Darom had ik beslooten geen meer to doen.
Ma dat problem heft je bij veel hobby en sport
altied meer ik, ik, ik en dan de anderen... so is de tied nu

- jamojamo
- Gegeven waarderingen: 300 keren
- Ontvangen waarderingen: 178 keren
Roman, nieuwe memories worden nog steeds gemaakt. Als de harde kern Eifeltourers in Renten geht ga je wat meeemaken 
Pensionados hebben de tijd en de munten om te gaan avonturieren.
Gr., Eric
Pensionados hebben de tijd en de munten om te gaan avonturieren.
Gr., Eric