Rollebank!
-
- Berichten: 469
- Lid geworden op: 26 sep 2002, 21:19
- Locatie: Hoogerheide,Noord Brabant(dicht bij belgie/zeeland)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Rollebank!
Een dinsdag was bij ons op school een fiets/brom fiets controle en dr kwam zoals elk jaar een rollebank mee,welke deze keer zonder boetes kon worden afgelegd.
Nou stond men massaal in de rij.
Na wat scooters te hebben gehad ging een klasgenoot van mij op de rollebank met zijn ks50(zundapp) en hij zou normaal gesproken beboet zijn.Maar wij 2 vonden dat erg raar want hij rijd in zijn 5 toch maar netjes 65.en alles is orgineel op wat kleine dingen na.
kunnen ze je hier echt voor beboeten?en wat als je met je orginele kreidler dr op wordt gezet?kun je dan ook een boete krijgen?
alvast bedankt!
Nou stond men massaal in de rij.
Na wat scooters te hebben gehad ging een klasgenoot van mij op de rollebank met zijn ks50(zundapp) en hij zou normaal gesproken beboet zijn.Maar wij 2 vonden dat erg raar want hij rijd in zijn 5 toch maar netjes 65.en alles is orgineel op wat kleine dingen na.
kunnen ze je hier echt voor beboeten?en wat als je met je orginele kreidler dr op wordt gezet?kun je dan ook een boete krijgen?
alvast bedankt!
- Steven
- Berichten: 3399
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 17:24
- Locatie: Zwolle
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
dus met 50cc kan het volgens jou geen motor zijn?!?!shalom schreef:zundapp heefgt een 39mm zuiger en een slag van 41 of 41.5 mm.
ik dacht 41
dat levert op 48.9 en 49.5 cc.
je noemt het dus wel een ks 50, maar dat is afgerond.
een zundapp **50 is dus geen motor
wat dacht ja van kreidler dan?? je hebt de TM en de RS, gewoon 50cc maar wél motor!!
- Arjen
- Berichten: 1653
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 18:28
- Locatie: Amsterdam
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
waarom denk je dat een roller 50 van zundapp ooknie in nederland is uitgekomen, die was ook 50cc en die haalt met gemak 65 trekt hard en ik weet nietwaarom maar sommige modellen zijn erwel doorheen gekomen. maar de r50 werd geweigerd in nederland, je kan hem nu wel als brommer gebruiken in nederland maar dan is het een duitse bromfiets.
maar dat vroeg je niet, over met orig kreid op de rollerbank moet je ff kijken bij chat(?) area daar is over dit onderwerp een topic.
maar dat vroeg je niet, over met orig kreid op de rollerbank moet je ff kijken bij chat(?) area daar is over dit onderwerp een topic.
-
- Berichten: 6986
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
- Locatie: alhier
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 108 keren
Iedere Kreidler waarvan ze zeggen dat ie 50cc heeft, een RMC, RM of RS, heeft eigenlijk 49,9cc. Bij Zündapp is het net zo. Boring en slag van de Zündapp motoren en bromfietsen zijn identiek, dus hebben ze allemaal 49,9cc, in ieder geval minder dan 50cc. Afhankelijk van poorten, uitlaat en carburateur, is het een motorfietsblok, of een bromfietsblok. Motorfietsblokken hebben doorgaans 5 versnellingen, wat voor bromfietsen tot 1984 verboden was.
- Maarten
- Beheerder
- Berichten: 9765
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
- Locatie: Den Haag, Nederland
- Gegeven waarderingen: 833 keren
- Ontvangen waarderingen: 421 keren
- Contacteer:
Een bromfiets mocht een maximale cylinderinhoud hebben tot 50 cc. Ik denk dat men daarom koos voor 49,9 cc.
Een motorfiets kent geen limiet en mag dus eventueel ook een kleinere cylinderinhoud hebben dan 50 cc.
Toen ik in 1988 mijn Kreidler in Lelystad liet keuren voor het motor-kenteken, toen begon de keurmeester daar ook te zeuren dat 49,9 cc niet voldoende was voor een motorkenteken. Maar hij kon er niets van vinden in z'n boek met regelementen. Een andere keurmeester zei dat het geen probleem was.
Een motorfiets kent geen limiet en mag dus eventueel ook een kleinere cylinderinhoud hebben dan 50 cc.
Toen ik in 1988 mijn Kreidler in Lelystad liet keuren voor het motor-kenteken, toen begon de keurmeester daar ook te zeuren dat 49,9 cc niet voldoende was voor een motorkenteken. Maar hij kon er niets van vinden in z'n boek met regelementen. Een andere keurmeester zei dat het geen probleem was.
- tombo
- Berichten: 4057
- Lid geworden op: 06 okt 2002, 13:56
- Locatie: Achterhoek
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Woensdag was er bij ons op scjhool ook een rollerbank. ik ben hem jammer genoeg net ontlopen, khad wel willen zien hoeveel kW ik had. Maar ik zat te rekenen. Ik heb gewoon een standaard RMC, mijn cilinder is 1,8 pk, 1 pk is 0,736 kW, dus 0,736x1,8=1,3248 kW, dan zit ik toch ruim over de norm? Krijg ik dan geen boete? De meeste standaard scootertjes zitten op 0,4, vriend van mij met een standaard speedfight 2 (met begrenzers) had 0,4, ik heb het 3 dubbele, we gaan even hard. Krijg ik dan wel een boete>?
-
- Gedeelde Winnaar Kreidlerverkiez.juli'03
- Berichten: 1778
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 09:42
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
KS50 is volgens mij ook gewoon 49,9 cc , net als bij de kreidlers , gewoon 49,9 cc ... dat is ook gedaan voor bepaalde raceklasses waar je ook een 49,9cc max mag hebben..
en die 0,1 cc dat merk niet hoor..
en die pk`s dat is inderdaad op de krukas , maar als je een rechtzaak tegen de staat aanspant zou je die winnen want de kw`s worden op een niet deugelijk manier gemeten .. (snelheid) als ik zwaarder vertand zou ik harder kunnen gaan met het zelfde pk`s dat is weleens mee gezegt , en voor oldtimers maken ze naar mijn weten een uitzondering , en anders kan je protest indienen en die win je dan.
zal trouwens een beetje raar staan ... een KS49,9
en die 0,1 cc dat merk niet hoor..
en die pk`s dat is inderdaad op de krukas , maar als je een rechtzaak tegen de staat aanspant zou je die winnen want de kw`s worden op een niet deugelijk manier gemeten .. (snelheid) als ik zwaarder vertand zou ik harder kunnen gaan met het zelfde pk`s dat is weleens mee gezegt , en voor oldtimers maken ze naar mijn weten een uitzondering , en anders kan je protest indienen en die win je dan.
zal trouwens een beetje raar staan ... een KS49,9
- samm
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 11 nov 2002, 23:39
- Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Klop niet hoor, zie onder een stukje uit het regelement van de SOBW.Mario schreef:KS50 is volgens mij ook gewoon 49,9 cc , net als bij de kreidlers , gewoon 49,9 cc ... dat is ook gedaan voor bepaalde raceklasses waar je ook een 49,9cc max mag hebben.
zal trouwens een beetje raar staan ... een KS49,9
- Bijlagen
-
- regelement.jpg (126.74 KiB) 8546 keer bekeken
-
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 21 sep 2002, 18:53
- Locatie: baarn
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- jouke zundapp rulezzz
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 22 sep 2002, 20:16
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
zundapp ks 50 een moter ?
heeey
een ks 50 is geen gewone bromfiets hooor
wie komt er nou op een idee dat dat een moter is
en als dat zou zou zijn was die van mij al in beslag genomen met de rollerbank omdat ik er niet op mag rijden dan
maar dat is niet zo had alleen een te hoge constuctie snelheid dis 40 euro boete
een ks 50 is geen gewone bromfiets hooor
wie komt er nou op een idee dat dat een moter is
en als dat zou zou zijn was die van mij al in beslag genomen met de rollerbank omdat ik er niet op mag rijden dan
maar dat is niet zo had alleen een te hoge constuctie snelheid dis 40 euro boete
- Bijlagen
-
- DSC00430.JPGaangepast.jpg (52.86 KiB) 8417 keer bekeken
- jouke zundapp rulezzz
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 22 sep 2002, 20:16
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0