Rollebank!

Adressen Kreidlers & onderdelen, Verzekeringen, Motorkeuring, Framenummers,
Aankooptips, Links etc.
Bericht
Auteur
Royke
Berichten: 469
Lid geworden op: 26 sep 2002, 21:19
Locatie: Hoogerheide,Noord Brabant(dicht bij belgie/zeeland)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Rollebank!

#1 Bericht door Royke » 23 nov 2002, 19:41

Een dinsdag was bij ons op school een fiets/brom fiets controle en dr kwam zoals elk jaar een rollebank mee,welke deze keer zonder boetes kon worden afgelegd.
Nou stond men massaal in de rij.
Na wat scooters te hebben gehad ging een klasgenoot van mij op de rollebank met zijn ks50(zundapp) en hij zou normaal gesproken beboet zijn.Maar wij 2 vonden dat erg raar want hij rijd in zijn 5 toch maar netjes 65.en alles is orgineel op wat kleine dingen na.

kunnen ze je hier echt voor beboeten?en wat als je met je orginele kreidler dr op wordt gezet?kun je dan ook een boete krijgen?

alvast bedankt!

Gebruikersavatar
Arjen
Berichten: 1653
Lid geworden op: 07 sep 2002, 18:28
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#2 Bericht door Arjen » 24 nov 2002, 14:30

ff voor de duidelijkheid een zundapp ks 50 is zowiezo een MOTOR :? want een zundapp ks 50 is 50 cc en geen 49,99 cc dus als ze je willen naaien krijg je bekeuring voor onderverzekert en geen geldig rijbewijs. :cry:

Royke
Berichten: 469
Lid geworden op: 26 sep 2002, 21:19
Locatie: Hoogerheide,Noord Brabant(dicht bij belgie/zeeland)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#3 Bericht door Royke » 24 nov 2002, 16:59

hmmm grappig als je namenlijk dan geen ks 50 mag rijden dan mag je 99% van de zundaps ni bereiden,want wat rijd hier rond ?alleen maar cs 50 en ks 50 :D dus wel vaagjes :S

Gebruikersavatar
Arjen
Berichten: 1653
Lid geworden op: 07 sep 2002, 18:28
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#4 Bericht door Arjen » 25 nov 2002, 08:32

ik weet het, het is vaag (majah dat is zundapp :wink: ) een cs 50, gts 50 is 49,99 cc en een ks 50 is wel 50cc maar dat werd gedoogd dan werd er een kleinere carb opgezet en lopen ze ongev 60. Maar officieel zijn ks'jes motors.

Gebruikersavatar
shalom
Berichten: 920
Lid geworden op: 01 okt 2002, 11:32
Locatie: Lent-Nijmeguhhhh
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#5 Bericht door shalom » 25 nov 2002, 11:03

zundapp heefgt een 39mm zuiger en een slag van 41 of 41.5 mm.
ik dacht 41
dat levert op 48.9 en 49.5 cc.
je noemt het dus wel een ks 50, maar dat is afgerond.

een zundapp **50 is dus geen motor

Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 3399
Lid geworden op: 08 sep 2002, 17:24
Locatie: Zwolle
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#6 Bericht door Steven » 25 nov 2002, 16:57

shalom schreef:zundapp heefgt een 39mm zuiger en een slag van 41 of 41.5 mm.
ik dacht 41
dat levert op 48.9 en 49.5 cc.
je noemt het dus wel een ks 50, maar dat is afgerond.

een zundapp **50 is dus geen motor
dus met 50cc kan het volgens jou geen motor zijn?!?!

wat dacht ja van kreidler dan?? je hebt de TM en de RS, gewoon 50cc maar wél motor!!

Gebruikersavatar
Arjen
Berichten: 1653
Lid geworden op: 07 sep 2002, 18:28
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#7 Bericht door Arjen » 25 nov 2002, 18:00

waarom denk je dat een roller 50 van zundapp ooknie in nederland is uitgekomen, die was ook 50cc en die haalt met gemak 65 trekt hard en ik weet nietwaarom maar sommige modellen zijn erwel doorheen gekomen. maar de r50 werd geweigerd in nederland, je kan hem nu wel als brommer gebruiken in nederland maar dan is het een duitse bromfiets.

maar dat vroeg je niet, over met orig kreid op de rollerbank moet je ff kijken bij chat(?) area daar is over dit onderwerp een topic.

hermanp
Berichten: 6986
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 108 keren

#8 Bericht door hermanp » 03 dec 2002, 00:00

Iedere Kreidler waarvan ze zeggen dat ie 50cc heeft, een RMC, RM of RS, heeft eigenlijk 49,9cc. Bij Zündapp is het net zo. Boring en slag van de Zündapp motoren en bromfietsen zijn identiek, dus hebben ze allemaal 49,9cc, in ieder geval minder dan 50cc. Afhankelijk van poorten, uitlaat en carburateur, is het een motorfietsblok, of een bromfietsblok. Motorfietsblokken hebben doorgaans 5 versnellingen, wat voor bromfietsen tot 1984 verboden was.

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9765
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 833 keren
Ontvangen waarderingen: 421 keren
Contacteer:

#9 Bericht door Maarten » 03 dec 2002, 08:58

Een bromfiets mocht een maximale cylinderinhoud hebben tot 50 cc. Ik denk dat men daarom koos voor 49,9 cc.
Een motorfiets kent geen limiet en mag dus eventueel ook een kleinere cylinderinhoud hebben dan 50 cc.

Toen ik in 1988 mijn Kreidler in Lelystad liet keuren voor het motor-kenteken, toen begon de keurmeester daar ook te zeuren dat 49,9 cc niet voldoende was voor een motorkenteken. Maar hij kon er niets van vinden in z'n boek met regelementen. Een andere keurmeester zei dat het geen probleem was. :-)

Gebruikersavatar
tombo
Berichten: 4057
Lid geworden op: 06 okt 2002, 13:56
Locatie: Achterhoek
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#10 Bericht door tombo » 06 dec 2002, 15:52

Woensdag was er bij ons op scjhool ook een rollerbank. ik ben hem jammer genoeg net ontlopen, khad wel willen zien hoeveel kW ik had. Maar ik zat te rekenen. Ik heb gewoon een standaard RMC, mijn cilinder is 1,8 pk, 1 pk is 0,736 kW, dus 0,736x1,8=1,3248 kW, dan zit ik toch ruim over de norm? Krijg ik dan geen boete? De meeste standaard scootertjes zitten op 0,4, vriend van mij met een standaard speedfight 2 (met begrenzers) had 0,4, ik heb het 3 dubbele, we gaan even hard. Krijg ik dan wel een boete>?

hermanp
Berichten: 6986
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 108 keren

#11 Bericht door hermanp » 06 dec 2002, 19:51

Die 1,8 pk is op de krukas, op de rollenbank blijft er niet veel meer van over dan 0,4 of 0,5kw

Gebruikersavatar
tombo
Berichten: 4057
Lid geworden op: 06 okt 2002, 13:56
Locatie: Achterhoek
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#12 Bericht door tombo » 07 dec 2002, 15:05

Ohw, ik d8 al. Moet je eens met je 6,25 op de rollerbank komen hehehe :P

Mario TT
Gedeelde Winnaar Kreidlerverkiez.juli'03
Berichten: 1778
Lid geworden op: 07 sep 2002, 09:42
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#13 Bericht door Mario TT » 07 dec 2002, 18:36

KS50 is volgens mij ook gewoon 49,9 cc , net als bij de kreidlers , gewoon 49,9 cc ... dat is ook gedaan voor bepaalde raceklasses waar je ook een 49,9cc max mag hebben..

en die 0,1 cc dat merk niet hoor..

en die pk`s dat is inderdaad op de krukas , maar als je een rechtzaak tegen de staat aanspant zou je die winnen want de kw`s worden op een niet deugelijk manier gemeten .. (snelheid) als ik zwaarder vertand zou ik harder kunnen gaan met het zelfde pk`s dat is weleens mee gezegt , en voor oldtimers maken ze naar mijn weten een uitzondering , en anders kan je protest indienen en die win je dan.

zal trouwens een beetje raar staan ... een KS49,9 :roll:

Gebruikersavatar
tombo
Berichten: 4057
Lid geworden op: 06 okt 2002, 13:56
Locatie: Achterhoek
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#14 Bericht door tombo » 07 dec 2002, 19:49

dus in principe zou ik bijvoorbeeld een 16 tands voorwiel erop mogen leggen (oke hij trekt dan niet erg hard op, maar daar gaat het niet om) maar hij rijdt dan waarschijnlijk te hard. En dan kunnen ze me nix maken! Vet!

Gebruikersavatar
Arjen
Berichten: 1653
Lid geworden op: 07 sep 2002, 18:28
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#15 Bericht door Arjen » 07 dec 2002, 21:06

Zoiezo klopt er geen hol van de kw/km verhouding bij de wouten. Een maat van me moest op de rollerbank met zn aerox, die 85 loopt, en volgens de tabel van de politie kwam het uit op 65 :?
Majah dat scheelt wel ff 100 pleuro's aan bekeuring :lol: :lol:

Gebruikersavatar
-Johnny-
Berichten: 1557
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:30
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#16 Bericht door -Johnny- » 08 dec 2002, 16:21

6.25 pk cylinder is geen 6.25 pk aan het achter wiel...i.v.m de overbrengingen, tandwielen etc... mijn SB scoorde in originele conditie 1.8kw op de rollenbank. gehehe ben benieuwd hoeveel KW's ik nu heb met die bewerkte Sb met die bus :) (het klonk goed, maar heb nog niet kunnen rijden...)

Gebruikersavatar
-Johnny-
Berichten: 1557
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:30
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#17 Bericht door -Johnny- » 08 dec 2002, 16:22

oja, volgens de blauwtjes hier in dronten mag je 6pk cylinder hebben...maar je mag maar 0.5 kw op het achterwiel hebben.

Gebruikersavatar
samm
Berichten: 98
Lid geworden op: 11 nov 2002, 23:39
Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#18 Bericht door samm » 08 dec 2002, 22:24

Mario schreef:KS50 is volgens mij ook gewoon 49,9 cc , net als bij de kreidlers , gewoon 49,9 cc ... dat is ook gedaan voor bepaalde raceklasses waar je ook een 49,9cc max mag hebben.

zal trouwens een beetje raar staan ... een KS49,9 :roll:
Klop niet hoor, zie onder een stukje uit het regelement van de SOBW.
Bijlagen
regelement.jpg
regelement.jpg (126.74 KiB) 8546 keer bekeken

Gebruikersavatar
RMC groen
Berichten: 594
Lid geworden op: 07 sep 2002, 12:13
Locatie: Hengelo
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#19 Bericht door RMC groen » 13 dec 2002, 17:59

hmmz jah kijkt me duidelijk

Robbert Troost
Berichten: 105
Lid geworden op: 21 sep 2002, 18:53
Locatie: baarn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#20 Bericht door Robbert Troost » 15 dec 2002, 16:48

Zo hé.....
Voor mensen die niet zo goed kunnen lezen......
:D :D :D

Gebruikersavatar
-Johnny-
Berichten: 1557
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:30
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#21 Bericht door -Johnny- » 17 dec 2002, 14:35

even wat afstand van mijn scherm nemen...anders kan ik het niet lezen ;) :roll:

Gebruikersavatar
udo
Berichten: 1268
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:11
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#22 Bericht door udo » 18 dec 2002, 17:13

ach sjah het is dan wel duidelijk.. ken je de kleine lettertjes ook wel goed lezen! hehe

Gebruikersavatar
jouke zundapp rulezzz
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 sep 2002, 20:16
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

zundapp ks 50 een moter ?

#23 Bericht door jouke zundapp rulezzz » 12 jan 2003, 19:55

heeey

een ks 50 is geen gewone bromfiets hooor
wie komt er nou op een idee dat dat een moter is
en als dat zou zou zijn was die van mij al in beslag genomen met de rollerbank omdat ik er niet op mag rijden dan
maar dat is niet zo had alleen een te hoge constuctie snelheid dis 40 euro boete
Bijlagen
DSC00430.JPGaangepast.jpg
DSC00430.JPGaangepast.jpg (52.86 KiB) 8417 keer bekeken

Gebruikersavatar
Arjen
Berichten: 1653
Lid geworden op: 07 sep 2002, 18:28
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#24 Bericht door Arjen » 12 jan 2003, 22:10

(tsjah... ik wil gewoon het laatste woord hebben :P )

paar weken terug bij zundappharry geweest, hij gaf aan dat het wel 50 cc is maar het valt onder het "gedoogbeleid" en er zijn maar weinig mensen die dat weten.

Daarentegen een hollandse ks 50 is wel 49,99 cc.

Gebruikersavatar
jouke zundapp rulezzz
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 sep 2002, 20:16
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#25 Bericht door jouke zundapp rulezzz » 13 jan 2003, 16:48

ike ga het laaste woord hebben

dan is de mijne volgends jou wel 49.9 want de mijn is een origineel nederlandse

Plaats reactie