Cilinder info verzameling topic
- kreidler-holland
- Berichten: 3781
- Lid geworden op: 09 sep 2007, 22:10
- Locatie: Heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- kreidler-holland
- Berichten: 3781
- Lid geworden op: 09 sep 2007, 22:10
- Locatie: Heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- kreidler-holland
- Berichten: 3781
- Lid geworden op: 09 sep 2007, 22:10
- Locatie: Heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Lieuw
- Berichten: 804
- Lid geworden op: 28 nov 2006, 20:20
- Locatie: Winkel (NH)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
- Contacteer:
kreidler-holland schreef:slootjes ingegraveert,
en in de spoelpoorten lijkt iets gefreest te zijn..
De naam die erin is gegraveerd dat heeft Powerseal waarschijnlijk gedaan toen de cilinder is genicasealed. Voordat ze bij powerseal met nr's gingen werken werd de naam van de eigenaar erin gegraveerd.
Het is in ieder geval wel een originele KVV met inderdaad helaas een afgedraaid hemd.
Mooie cilinder ! vind je er niet veel van.
Grt Alexander
-
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 04 nov 2007, 19:06
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Slootjes is misschien wel John Slootjes, broer en monteur/tuner van bekende ex-coureur Stefan Slootjes?
John heeft al jaren een eigen bedrijf: http://www.jstmotoren.nl/
John heeft al jaren een eigen bedrijf: http://www.jstmotoren.nl/
- kreidler-holland
- Berichten: 3781
- Lid geworden op: 09 sep 2007, 22:10
- Locatie: Heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- kreidler844
- Berichten: 5549
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 238 keren
- Contacteer:
- kreidler-holland
- Berichten: 3781
- Lid geworden op: 09 sep 2007, 22:10
- Locatie: Heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- freaky_ferry
- Berichten: 3588
- Lid geworden op: 20 sep 2006, 18:05
- Locatie: Ypenburg (s'Gravenhage)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Tijmen104
- Berichten: 921
- Lid geworden op: 08 okt 2006, 19:51
- Locatie: Oosthuizen ( NH )
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
nou dijk ik kan je 100% zeker zeggen dat deze cilinder niet uit oosthuizen komt, anders had er wel TvR ingestaandijk schreef:http://www.slootenracing.nl/ deze slooten zeker.
- kreidler-holland
- Berichten: 3781
- Lid geworden op: 09 sep 2007, 22:10
- Locatie: Heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- dijk
- Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
- Berichten: 19184
- Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
- Gegeven waarderingen: 495 keren
- Ontvangen waarderingen: 64 keren
iets verdop tijmenTijmen104 schreef:nou dijk ik kan je 100% zeker zeggen dat deze cilinder niet uit oosthuizen komt, anders had er wel TvR ingestaandijk schreef:http://www.slootenracing.nl/ deze slooten zeker.
- jamojamo
- Berichten: 3748
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 356 keren
- Ontvangen waarderingen: 198 keren
Re:
Nog geen reactie op de vraag van Herman van pagina 1, maar gezien de info op pag. 3 van dit topic is dit een ori cupper ?hermanp schreef:niet getuned. Schuine inlaat, 32mm flens-uitlaat. 2 spoelpoorten en een zeer grote in-en uitlaatpoort. Wel een echte Mahle, 15-43-91, W2, A2. Als iemand weet wat dit betekent, zou ik het ook graag willen weten, met name wat voor cilinder dit is, want dit nummer ben ik nog nergens tegengekomen. De uitlaatpoort opent op 20mm voor BDP, en sluit na 40mm. Aan de inlaatkant zitten 13 koelribben, terwijl bij mijn weten 15 normaal is. De cilinder is in z'n geheel iets smaller (17cm) dan een normale breitwand. De inlaat is ook extreem groot, 20x29mm, en volgens de vorige eigenaar liep deze cilinder iets sneller dan de politie transporters in de jaren '80.
Gr. Eric
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: Cilinder info verzameling topic
Eric,
Het nummer van de Rennsatz cilinder is 154391, maar de kop is gelijk aan de andere 13 ribs kop van de, 68 154392.
Enzo
Het nummer van de Rennsatz cilinder is 154391, maar de kop is gelijk aan de andere 13 ribs kop van de, 68 154392.
Enzo
-
- Berichten: 6986
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
- Locatie: alhier
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 108 keren
Re: Cilinder info verzameling topic
Ja, van de Rennsatz dus, in +/- 1968 in een oplage van 600 stuks geproduceerd en alleen verkocht aan licentiehouders. Ook waren er 300 stuks watergekoelde cilinders, die een halve pk meer zouden hebben.
Ik geloof dat deze cilinders tegenwoordig relatief veel onder de cuppers zitten, maar ik denk dat de meesten een 15-43-92 aanpassen en die gebruiken.
Langzamerhand probeer ik de set compleet te krijgen, maar eerst komt er een nieuw wandje in mijn cilinder.
Ik geloof dat deze cilinders tegenwoordig relatief veel onder de cuppers zitten, maar ik denk dat de meesten een 15-43-92 aanpassen en die gebruiken.
Langzamerhand probeer ik de set compleet te krijgen, maar eerst komt er een nieuw wandje in mijn cilinder.
- jamojamo
- Berichten: 3748
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 356 keren
- Ontvangen waarderingen: 198 keren
Re: Cilinder info verzameling topic
@Herman ik las zojuist de topic en jouw posts in Techniek-opvoeren-tuning en dan de rennsatz inderdaad.
Zonder boosters 9 pk zie je eigenlijk nooit, het eerste is bigbore en het tweede is boosters. Jouw oldskool is veel echter ! Wees er maar zuinig op.
Groet,
Eric
Zonder boosters 9 pk zie je eigenlijk nooit, het eerste is bigbore en het tweede is boosters. Jouw oldskool is veel echter ! Wees er maar zuinig op.
Groet,
Eric
-
- Berichten: 6986
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
- Locatie: alhier
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 108 keren
Re: Cilinder info verzameling topic
Hij is de laatste 20 jaar museumstuk, maar wordt momenteel in ere hersteld.
Toen ik mijn eerste Kreidler kocht, in 1987, ging het verhaal in het dorp dat het een zeer snelle Kreidler was geweest die met gemak de 100 haalde... tja, onzin, dacht ik, totdat ik de cilinder zag. Ik heb toen ook de cilinder gekocht, met een 17 mm. carburateur en spruitstuk. Volgens de boekjes zou hij met de juiste carburateur en uitlaat ongeveer 9,5 pk moeten leveren, de watergekoelde versie 10.
Het leukste zou zijn om een 1968 RS om te bouwen naar voorbeeld van de Kreidler uit het artikel van deze Rennsatz, dus een beetje gestript en 19" wielen, maar ik denk dat de cilinder uiteindelijk op een bromfiets belandt, met een 20mm carb. o.i.d. en dan op een mooie zondagochtend uit de schuur wordt gehaald.
Toen ik mijn eerste Kreidler kocht, in 1987, ging het verhaal in het dorp dat het een zeer snelle Kreidler was geweest die met gemak de 100 haalde... tja, onzin, dacht ik, totdat ik de cilinder zag. Ik heb toen ook de cilinder gekocht, met een 17 mm. carburateur en spruitstuk. Volgens de boekjes zou hij met de juiste carburateur en uitlaat ongeveer 9,5 pk moeten leveren, de watergekoelde versie 10.
Het leukste zou zijn om een 1968 RS om te bouwen naar voorbeeld van de Kreidler uit het artikel van deze Rennsatz, dus een beetje gestript en 19" wielen, maar ik denk dat de cilinder uiteindelijk op een bromfiets belandt, met een 20mm carb. o.i.d. en dan op een mooie zondagochtend uit de schuur wordt gehaald.
- Andy
- Berichten: 10328
- Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
- Locatie: heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 342 keren
Re: Cilinder info verzameling topic
Ik heb jaren geleden zo'n nieuwe cilinder in me handen gehad, er zitten ongelooflijk grote poorten in.
Vroeg me toen af of dat wel goed zou rijden, nou reken maar van YES.
Maak es ff mooie foto's van Herman.
Andy,
Vroeg me toen af of dat wel goed zou rijden, nou reken maar van YES.
Maak es ff mooie foto's van Herman.
Andy,
- Andy
- Berichten: 10328
- Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
- Locatie: heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 342 keren
Re: Cilinder info verzameling topic
Mis in dit topic de 2 rijwind koeling cilinders met het schotje in de inlaat
Heb ze allebei liggen, zal van de week wat foto's van maken.
Andy,
Heb ze allebei liggen, zal van de week wat foto's van maken.
Andy,