Cilinder info verzameling topic

Adressen Kreidlers & onderdelen, Verzekeringen, Motorkeuring, Framenummers,
Aankooptips, Links etc.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
kreidler-holland
Berichten: 3781
Lid geworden op: 09 sep 2007, 22:10
Locatie: Heemskerk
Contacteer:

#101 Bericht door kreidler-holland » 11 apr 2010, 00:35

geen idee,

schijnt een huis tuner in omgeving van kampen te zijn.

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 18689
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43

#102 Bericht door dijk » 11 apr 2010, 00:37

deze slooten komt uit oosthuizen.

Gebruikersavatar
kreidler-holland
Berichten: 3781
Lid geworden op: 09 sep 2007, 22:10
Locatie: Heemskerk
Contacteer:

#103 Bericht door kreidler-holland » 11 apr 2010, 00:38

zal de cilinder anders morgen wel even mee nemen,
kan je hem bekijken 8)

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 18689
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43

#104 Bericht door dijk » 11 apr 2010, 00:39

heb je al een mail gestuurd niels. p.b. haperde weer eens.

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 18689
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43

#105 Bericht door dijk » 11 apr 2010, 00:41

kreidler-holland schreef:zal de cilinder anders morgen wel even mee nemen,
kan je hem bekijken 8)
ik ben morgen niet in heerhugowaard,morgen even trainen met de homoet :!:

Gebruikersavatar
kreidler-holland
Berichten: 3781
Lid geworden op: 09 sep 2007, 22:10
Locatie: Heemskerk
Contacteer:

#106 Bericht door kreidler-holland » 11 apr 2010, 00:41

verkeerd gelezen, :shock: :lol:

succes morgen !

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 18689
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43

#107 Bericht door dijk » 11 apr 2010, 00:46

kreidler-holland schreef:verkeerd gelezen, :shock: :lol:

succes morgen !
komt goed niels ga nu me nest in.

Gebruikersavatar
Lieuw
Berichten: 800
Lid geworden op: 28 nov 2006, 20:20
Locatie: Winkel (NH)
Contacteer:

#108 Bericht door Lieuw » 11 apr 2010, 08:39

kreidler-holland schreef:slootjes ingegraveert,
en in de spoelpoorten lijkt iets gefreest te zijn..

De naam die erin is gegraveerd dat heeft Powerseal waarschijnlijk gedaan toen de cilinder is genicasealed. Voordat ze bij powerseal met nr's gingen werken werd de naam van de eigenaar erin gegraveerd.
Het is in ieder geval wel een originele KVV met inderdaad helaas een afgedraaid hemd.
Mooie cilinder ! vind je er niet veel van.

Grt Alexander

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 18689
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43

#109 Bericht door dijk » 11 apr 2010, 08:54

kan je nog veel plezier van hebben 300 km is net in gelopen,power-seal-wand met mahle zuiger :!:

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 8219
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk

#110 Bericht door Andy » 11 apr 2010, 10:25

De bovenste is een dezelfde cilinder als de jouwe, de onderste is een kvv cilinder die ik eens had.

Heb jij ook zo'n grote uitlaatpoort :?:

Andy,
Bijlagen
kvv cilinder 002 [640x480].JPG
kvv cilinder 002 [640x480].JPG (45.29 KiB) 14843 keer bekeken
vv02.jpg
vv02.jpg (27.18 KiB) 14842 keer bekeken

sidecarracing
Berichten: 78
Lid geworden op: 04 nov 2007, 19:06

#111 Bericht door sidecarracing » 11 apr 2010, 10:26

Slootjes is misschien wel John Slootjes, broer en monteur/tuner van bekende ex-coureur Stefan Slootjes?

John heeft al jaren een eigen bedrijf: http://www.jstmotoren.nl/

Gebruikersavatar
kreidler-holland
Berichten: 3781
Lid geworden op: 09 sep 2007, 22:10
Locatie: Heemskerk
Contacteer:

#112 Bericht door kreidler-holland » 11 apr 2010, 10:30

zou best kunnen weet ik niet,
als er een nieuwe powerseal wand is zit,
vind ik het ook best, is ook een hele mooie kombinatie, 8)
zal het eens gaan navragen bij de ex eigenaar, :wink:

Gebruikersavatar
kreidler844
Berichten: 4142
Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
Locatie: opende
Contacteer:

#113 Bericht door kreidler844 » 11 apr 2010, 11:50

Andy schreef:De bovenste is een dezelfde cilinder als de jouwe, de onderste is een kvv cilinder die ik eens had.

Heb jij ook zo'n grote uitlaatpoort :?:

Andy,
Ik heb hier ook een KVV cilinder met zo'n grote uitlaatpoort 36 mm.

Wietse

Gebruikersavatar
kreidler-holland
Berichten: 3781
Lid geworden op: 09 sep 2007, 22:10
Locatie: Heemskerk
Contacteer:

#114 Bericht door kreidler-holland » 11 apr 2010, 14:24

8)

Gebruikersavatar
freaky_ferry
Berichten: 3590
Lid geworden op: 20 sep 2006, 18:05
Locatie: Ypenburg (s'Gravenhage)

#115 Bericht door freaky_ferry » 11 apr 2010, 21:43

waar gaat die dikke cilinder opkomen niels :?:

Gebruikersavatar
Tijmen104
Berichten: 921
Lid geworden op: 08 okt 2006, 19:51
Locatie: Oosthuizen ( NH )
Contacteer:

#116 Bericht door Tijmen104 » 11 apr 2010, 21:54

dijk schreef:http://www.slootenracing.nl/ deze slooten zeker.
nou dijk ik kan je 100% zeker zeggen dat deze cilinder niet uit oosthuizen komt, anders had er wel TvR ingestaan :wink: 8)

Gebruikersavatar
kreidler-holland
Berichten: 3781
Lid geworden op: 09 sep 2007, 22:10
Locatie: Heemskerk
Contacteer:

#117 Bericht door kreidler-holland » 11 apr 2010, 22:13

ff mn special topic door lezen ferry, 8)

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 18689
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43

#118 Bericht door dijk » 11 apr 2010, 22:58

Tijmen104 schreef:
dijk schreef:http://www.slootenracing.nl/ deze slooten zeker.
nou dijk ik kan je 100% zeker zeggen dat deze cilinder niet uit oosthuizen komt, anders had er wel TvR ingestaan :wink: 8)
iets verdop tijmen :wink:

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 2578
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk

Re:

#119 Bericht door jamojamo » 04 sep 2010, 21:25

hermanp schreef:niet getuned. Schuine inlaat, 32mm flens-uitlaat. 2 spoelpoorten en een zeer grote in-en uitlaatpoort. Wel een echte Mahle, 15-43-91, W2, A2. Als iemand weet wat dit betekent, zou ik het ook graag willen weten, met name wat voor cilinder dit is, want dit nummer ben ik nog nergens tegengekomen. De uitlaatpoort opent op 20mm voor BDP, en sluit na 40mm. Aan de inlaatkant zitten 13 koelribben, terwijl bij mijn weten 15 normaal is. De cilinder is in z'n geheel iets smaller (17cm) dan een normale breitwand. De inlaat is ook extreem groot, 20x29mm, en volgens de vorige eigenaar liep deze cilinder iets sneller dan de politie transporters in de jaren '80.
Nog geen reactie op de vraag van Herman van pagina 1, maar gezien de info op pag. 3 van dit topic is dit een ori cupper ?
Gr. Eric

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 47643
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg

Re: Cilinder info verzameling topic

#120 Bericht door Enzo-tvdzijden » 04 sep 2010, 21:33

Eric,

Het nummer van de Rennsatz cilinder is 154391, maar de kop is gelijk aan de andere 13 ribs kop van de, 68 154392.

Enzo

hermanp
Berichten: 6236
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier

Re: Cilinder info verzameling topic

#121 Bericht door hermanp » 04 sep 2010, 21:46

Ja, van de Rennsatz dus, in +/- 1968 in een oplage van 600 stuks geproduceerd en alleen verkocht aan licentiehouders. Ook waren er 300 stuks watergekoelde cilinders, die een halve pk meer zouden hebben.
Ik geloof dat deze cilinders tegenwoordig relatief veel onder de cuppers zitten, maar ik denk dat de meesten een 15-43-92 aanpassen en die gebruiken.
Langzamerhand probeer ik de set compleet te krijgen, maar eerst komt er een nieuw wandje in mijn cilinder.

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 2578
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk

Re: Cilinder info verzameling topic

#122 Bericht door jamojamo » 04 sep 2010, 21:49

@Herman ik las zojuist de topic en jouw posts in Techniek-opvoeren-tuning en dan de rennsatz inderdaad.
Zonder boosters 9 pk zie je eigenlijk nooit, het eerste is bigbore en het tweede is boosters. Jouw oldskool is veel echter ! Wees er maar zuinig op.

Groet,
Eric

hermanp
Berichten: 6236
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier

Re: Cilinder info verzameling topic

#123 Bericht door hermanp » 04 sep 2010, 21:57

Hij is de laatste 20 jaar museumstuk, maar wordt momenteel in ere hersteld.
Toen ik mijn eerste Kreidler kocht, in 1987, ging het verhaal in het dorp dat het een zeer snelle Kreidler was geweest die met gemak de 100 haalde... tja, onzin, dacht ik, totdat ik de cilinder zag. Ik heb toen ook de cilinder gekocht, met een 17 mm. carburateur en spruitstuk. Volgens de boekjes zou hij met de juiste carburateur en uitlaat ongeveer 9,5 pk moeten leveren, de watergekoelde versie 10.
Het leukste zou zijn om een 1968 RS om te bouwen naar voorbeeld van de Kreidler uit het artikel van deze Rennsatz, dus een beetje gestript en 19" wielen, maar ik denk dat de cilinder uiteindelijk op een bromfiets belandt, met een 20mm carb. o.i.d. en dan op een mooie zondagochtend uit de schuur wordt gehaald.

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 8219
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk

Re: Cilinder info verzameling topic

#124 Bericht door Andy » 04 sep 2010, 22:03

Ik heb jaren geleden zo'n nieuwe cilinder in me handen gehad, er zitten ongelooflijk grote poorten in.

Vroeg me toen af of dat wel goed zou rijden, nou reken maar van YES.

Maak es ff mooie foto's van Herman.

Andy,

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 8219
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk

Re: Cilinder info verzameling topic

#125 Bericht door Andy » 04 sep 2010, 22:12

Mis in dit topic de 2 rijwind koeling cilinders met het schotje in de inlaat :idea:

Heb ze allebei liggen, zal van de week wat foto's van maken.

Andy,

Plaats reactie