Cilinder info verzameling opmerkingen + napraat-topic

Adressen Kreidlers & onderdelen, Verzekeringen, Motorkeuring, Framenummers,
Aankooptips, Links etc.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 3399
Lid geworden op: 08 sep 2002, 17:24
Locatie: Zwolle
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#51 Bericht door Steven » 11 okt 2004, 20:07

mario's cilinder heeft 2 extra spoelpoorten... dus GEEN blinde poorten die door de zuiger worden gevoed (daar is overigens WEL ruimte voor hoor ;) maar dan heb je een zuiger nodig met 1 veertje)... op deze manier kan je met elke zuiger (ook met 2 blok veren) rijden ;)

Gebruikersavatar
joost
Berichten: 1357
Lid geworden op: 01 sep 2002, 02:33
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 3 keren

#52 Bericht door joost » 11 okt 2004, 20:33

Steven schreef:mario's cilinder heeft 2 extra spoelpoorten... dus GEEN blinde poorten die door de zuiger worden gevoed (daar is overigens WEL ruimte voor hoor ;) maar dan heb je een zuiger nodig met 1 veertje)... op deze manier kan je met elke zuiger (ook met 2 blok veren) rijden ;)
Owja. ik zie 't. My bad. Had de gaatjes in de spoelkanalen niet gezien. :oops:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9762
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 833 keren
Ontvangen waarderingen: 420 keren
Contacteer:

#53 Bericht door Maarten » 16 okt 2004, 17:28

ChroomRmcs schreef:Waarom zet niemand even de grootte van de poorten op die poortmappen=

Gebruikersavatar
pietsch
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 jul 2003, 17:52
Locatie: Bocholtz (zuid-limburg)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

15mm??

#54 Bericht door pietsch » 16 okt 2004, 19:54

Ik heb momenteel een 14 mm caburateur op mn brommer. Hij rijdt +-55 km/h. Ik wil er eventueel een 15mm op zetten om wat meer trekkracht te krijgen. Is dit mogelijk.

ps. sorry :( , ik weet niet hoeveel vermogen mijn cilinder heeft, kdenk 2.9. Mischien dat de kenners onder ons dit kunnen afleiden van de gegevens hierboven.

Gebruikersavatar
pimvandongen
Berichten: 4710
Lid geworden op: 24 nov 2002, 20:56
Locatie: Duitsland
Gegeven waarderingen: 4 keren
Ontvangen waarderingen: 58 keren

#55 Bericht door pimvandongen » 16 okt 2004, 20:18

ff cilindernummer opzoeke en die doorgeven, en dit is niet het juiste topic voor jouw vraag denk

Gebruikersavatar
pietsch
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 jul 2003, 17:52
Locatie: Bocholtz (zuid-limburg)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

sorry

#56 Bericht door pietsch » 16 okt 2004, 21:41

Ow sorry. Maar misschien heb ik de vraag iets te uitgebreid gesteld. HEt enige wat ik wilde weten was hoeveel vermogen mijn cilinder heeft.

Gebruikersavatar
Martijn Koert
Winnaar Kerstquiz'05 en Verkiezing'06
Berichten: 4171
Lid geworden op: 16 nov 2003, 16:35
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#57 Bericht door Martijn Koert » 16 okt 2004, 22:42

nee niet te uitgebreid maar verkeerd topic. dit is meer voor snellere cilinders of gewoon foto's voor cilinders etc.

Martijntje
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 mei 2006, 13:39
Locatie: Bennebroek
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#58 Bericht door Martijntje » 09 jul 2006, 13:51

Melvin schreef:leuk cilindertje met spijltje tussen de inlaat.
is volgens mij een 3.6
Danoontje schreef:bovenstaande met spijltje lijkt mij toch echt om en nabij de 5- 6pk te liggen...(toch? :oops: )

[edit] forc cilinder met 16mm rond de 70km/uur...nja, dan zit ik wel in de buurt dus :wink: [/edit]
Ik was ook aangenaam verrast met het spijltje, toch geinig.
Het is erg jammer dat er geen nummers op staan. ik heb er wel een nieuwe mahle zuiger in.

Die spikkels in de cilinderwand, is dat versleten? is het eigenlijk nicaseal of chroomwand?
Bijlagen
Met spijltje.JPG
Met spijltje.JPG (36.91 KiB) 11172 keer bekeken

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19185
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 497 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

#59 Bericht door dijk » 09 jul 2006, 20:30

wand is van chroom,de wand begint wel slijt sporen te vertonen. kan nog wel even :wink:

Gebruikersavatar
coinTreau
Berichten: 355
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:40
Locatie: België (Gent)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#60 Bericht door coinTreau » 03 feb 2007, 15:51

Ik heb 2 vraagjes:

-Je hebt dus blokken waar een cilinder met een smalle tap op past en blokken waar een brede tap op past? Of hoe zit dat? wanneer werd er dan een blok gemaakt met brede tap en wanneer met smalle tap?

-wat zet ik best als cilinder een parma of athena? (voor 60of70cc)

Sorry dat ik weer een vervelende vraag stel maar met een kort antwoord ben ik al heel blij.

dappie
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jan 2004, 09:57
Locatie: Hasselt
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#61 Bericht door dappie » 03 feb 2007, 16:51

zoek functie staat alles wel in

parma en athena moeten allebij bewerkt worden voordat ze echt fijn zijn
brede tap is 5 bak RS en smalle tap is 5 bak RMCS maar je kunt ze zelf ook groter zetten of kleiner zetten

Gebruikersavatar
Robert1
Berichten: 2333
Lid geworden op: 12 mei 2005, 11:39
Locatie: Ergens in Flevoland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#62 Bericht door Robert1 » 03 feb 2007, 16:56

dappie schreef:zoek functie staat alles wel in

parma en athena moeten allebij bewerkt worden voordat ze echt fijn zijn
brede tap is 5 bak RS en smalle tap is 5 bak RMCS maar je kunt ze zelf ook groter zetten of kleiner zetten
Euhh dappie... een rmc 5bak heeft nooit standaard smalle tap

dappie
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jan 2004, 09:57
Locatie: Hasselt
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#63 Bericht door dappie » 03 feb 2007, 16:57

nee klopt
sorry ik bedoelde smalle steek van 47mm i kwas ff in de war

sorry

Gebruikersavatar
Jekihero
Berichten: 468
Lid geworden op: 23 feb 2005, 17:03
Locatie: Kennemerland
Gegeven waarderingen: 22 keren
Ontvangen waarderingen: 13 keren

#64 Bericht door Jekihero » 13 jan 2008, 17:57

tvdzijden schreef:Beste Andy,

Ik weet niet de exacte rede. In de Maloud cilinderlijst kom je alleen tot een overgang van jaartal en framenummer.

Enzo
Waar kan ik de Maloud cilinderlijst vinden?

Gebruikersavatar
Drifty_rmc
Berichten: 892
Lid geworden op: 21 mei 2006, 08:58
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#65 Bericht door Drifty_rmc » 13 jan 2008, 18:30


Gebruikersavatar
rs-r
Berichten: 845
Lid geworden op: 03 mei 2005, 21:18
Locatie: Waregem (België)
Gegeven waarderingen: 238 keren
Ontvangen waarderingen: 43 keren

#66 Bericht door rs-r » 22 apr 2008, 21:40

Dit zag ik laatst op een '99 cilinder staan, welke op een K54/53B
RS gemonteerd was van '72
Deze werd ooit in België nieuw verkocht en dan op motorplaat ingeschreven.

de "B" met de twee puntjes stond dit op alle cilinders uit die tijd of was er een code voor een bepaald land toepasselijk?
Bijlagen
IMG_1438 (Medium).JPG
IMG_1438 (Medium).JPG (46.36 KiB) 9907 keer bekeken

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2290 keren

#67 Bericht door Enzo-tvdzijden » 22 apr 2008, 21:55

Ik heb ze met
L..
P.
H..

Geen soep van te koken. :wink:

Enzo

Gebruikersavatar
pimvandongen
Berichten: 4710
Lid geworden op: 24 nov 2002, 20:56
Locatie: Duitsland
Gegeven waarderingen: 4 keren
Ontvangen waarderingen: 58 keren

#68 Bericht door pimvandongen » 22 apr 2008, 22:00

Tsja, die met een B zijn geleverd in Brabant, die met een L in Limburg, die met P.H. zijn voor paul hendriks geweest ooit.

Gebruikersavatar
Ries
Medewerker Sectie FAQ
Berichten: 6830
Lid geworden op: 06 nov 2002, 12:54
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 25 keren

#69 Bericht door Ries » 22 apr 2008, 23:32

rs-r schreef:Dit zag ik laatst op een '99 cilinder staan, welke op een K54/53B
RS gemonteerd was van '72
Deze werd ooit in België nieuw verkocht en dan op motorplaat ingeschreven.

de "B" met de twee puntjes stond dit op alle cilinders uit die tijd of was er een code voor een bepaald land toepasselijk?
Staat 154399 aan de uitlaatzijde denk ik?

Gebruikersavatar
maloud
Berichten: 1899
Lid geworden op: 07 sep 2002, 17:55
Locatie: Amstelveen
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren
Contacteer:

#70 Bericht door maloud » 23 apr 2008, 00:44

De RS werd in België ook geleverd als... Cyclomoteur oftewel BROMFIETS.

Deze kon maar 40 km/h !!!

Gebruikersavatar
rs-r
Berichten: 845
Lid geworden op: 03 mei 2005, 21:18
Locatie: Waregem (België)
Gegeven waarderingen: 238 keren
Ontvangen waarderingen: 43 keren

#71 Bericht door rs-r » 23 apr 2008, 18:57

Ries schreef:
rs-r schreef:Dit zag ik laatst op een '99 cilinder staan, welke op een K54/53B
RS gemonteerd was van '72
Deze werd ooit in België nieuw verkocht en dan op motorplaat ingeschreven.

de "B" met de twee puntjes stond dit op alle cilinders uit die tijd of was er een code voor een bepaald land toepasselijk?
Staat 154399 aan de uitlaatzijde denk ik?
Was met 154399 dat gewoon leesbaar was van bovenaf op de cilinder links

dit is alleen bij de allereerste breidwanden?

Gebruikersavatar
Ries
Medewerker Sectie FAQ
Berichten: 6830
Lid geworden op: 06 nov 2002, 12:54
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 25 keren

#72 Bericht door Ries » 23 apr 2008, 19:53

rs-r schreef:
Ries schreef:
rs-r schreef:Dit zag ik laatst op een '99 cilinder staan, welke op een K54/53B
RS gemonteerd was van '72
Deze werd ooit in België nieuw verkocht en dan op motorplaat ingeschreven.

de "B" met de twee puntjes stond dit op alle cilinders uit die tijd of was er een code voor een bepaald land toepasselijk?
Staat 154399 aan de uitlaatzijde denk ik?
Was met 154399 dat gewoon leesbaar was van bovenaf op de cilinder links

dit is alleen bij de allereerste breidwanden?
ja, alleen bij de RS die in 1972 geleverd is..

Vincìento
Berichten: 36
Lid geworden op: 24 apr 2006, 21:48
Locatie: Nederhorst den Berg
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#73 Bericht door Vincìento » 15 aug 2008, 15:22

Hey!

Ik heb een jaar geleden een Mahle cilinder aangeschaft.

Het rare van deze cilinder is dat hij een spijltje in de inlaat heeft. Weet iemand waarom dit er in die tijd in is gezet?
Het had vast een reden.

Ik hoor het wel :)

Gebruikersavatar
svdh
Berichten: 1509
Lid geworden op: 24 jun 2007, 23:09
Locatie: Veghel, Noord-Brabant
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#74 Bericht door svdh » 15 aug 2008, 15:38

Het spijltje zit er omdat de inlaat poort dan te groot is om te voorkomen dat de zuigerveren in de poort gaan happen.

Gebruikersavatar
Thijs Leuven
Berichten: 1778
Lid geworden op: 09 sep 2006, 21:11
Locatie: Maastricht
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#75 Bericht door Thijs Leuven » 15 aug 2008, 15:38

Is het een 2.9pk cilindertje? Ik heb er ook zoeen, ben benieuwd waarom het erin zit... :lol:

Plaats reactie