Foto's van Kreidler raceteam RaceLine

Adressen Kreidlers & onderdelen, Verzekeringen, Motorkeuring, Framenummers,
Aankooptips, Links etc.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
samm
Berichten: 98
Lid geworden op: 11 nov 2002, 23:39
Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#26 Bericht door samm » 06 jan 2003, 00:53

Ventureoijp.
Bijlagen
venturepijp.jpg
venturepijp.jpg (79.31 KiB) 3756 keer bekeken

Gebruikersavatar
udo
Berichten: 1268
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:11
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#27 Bericht door udo » 06 jan 2003, 10:06

foto's?? :D

p.s. wat voor kleur ga je die racer spuiten samm? (raceline style?) :D

Gebruikersavatar
shalom
Berichten: 920
Lid geworden op: 01 okt 2002, 11:32
Locatie: Lent-Nijmeguhhhh
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#28 Bericht door shalom » 06 jan 2003, 10:58

Het is dus eigenlijk een turbo voor 2tact als ik het goed begrijp. Je wilt met die ventilator de druk opvoeren om meer megsel door die 16mm heen te persen.
Als ik het niet goed begrijp zeg maar. graag iets meet uitleg bij het tekeningetje.

maar hoe drijf je die ventilator dan aan?? via de uitlaatgassen net als bij een 4tact turbo??? het ziet er namelij leuk uit en is dus wel het proberen waart!! Ik hoop dat het je allemaal gaat lukken. Dan kan kreidler weer lekker ass kicken

Gebruikersavatar
Danoontje
Berichten: 961
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:19
Locatie: Maastricht
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#29 Bericht door Danoontje » 06 jan 2003, 11:19

ik denk dat als je de opening naar voren laat wijzen dat het ventilatortje dan wel gaat draaien door de lucht die hij vangt..., alleen als je stilstaat dan hebbie een probleem...

Gebruikersavatar
joost
Berichten: 1357
Lid geworden op: 01 sep 2002, 02:33
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 3 keren

#30 Bericht door joost » 06 jan 2003, 18:05

mwah.. volgens mij zijn ze niet zo soepel.. Uit het regelement van de SOBW:

5. CARBURATEUR

De carburateur mag vervangen worden door een exemplaar met een grotere mengkamerdiameter. (zie S.T.R.)
Wanneer het meet kaliber door de carburateurdoorlaat aan welke zijde dan ook kan worden gestoken, is de carburateur te groot.
Dit houdt in, dat bij een niet-ronde carburateur de grootste doorlaat-maat
doorslaggevend is.
Het is niet toegestaan een carburateur welke groter is door een technische
ingreep (het plaatsen van restictors, ringen en bussen) te verkleinen.


En is enige vorm van forcering van lucht in de inlaat toegestaan?
Bijlagen
mengkamer.jpg
mengkamer.jpg (7.69 KiB) 3720 keer bekeken

Gebruikersavatar
samm
Berichten: 98
Lid geworden op: 11 nov 2002, 23:39
Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#31 Bericht door samm » 06 jan 2003, 21:20

De ven in de uitgang van het mensel is alleen voor het mengen van de brandstof, deze wordt aangedreven door verplaatsing van lucht en brandstof.
De ven in de luchtaanzuigbuis werkt op stroom.
De airbox komt voor op het frame waar bij watergekoelden blokken da radiateur zit, zo dat hij lekker lucht kan happen.
De maat blijft 16mm, maar met beetje meer lucht.

De kleur van de racer wordt geel/blauw.

Mario TT
Gedeelde Winnaar Kreidlerverkiez.juli'03
Berichten: 1778
Lid geworden op: 07 sep 2002, 09:42
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#32 Bericht door Mario TT » 06 jan 2003, 22:02

heb je mijn email gehad Samm?

Gebruikersavatar
samm
Berichten: 98
Lid geworden op: 11 nov 2002, 23:39
Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#33 Bericht door samm » 06 jan 2003, 22:29

Ja heb ik gehad, maar ik had het nog wel erg druk dus ben ik nog niet tot andworden toe gekomen.

Gebruikersavatar
Rudy
Berichten: 132
Lid geworden op: 07 sep 2002, 16:19
Locatie: Duiven
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#34 Bericht door Rudy » 06 jan 2003, 23:33

joost schreef:mwah.. volgens mij zijn ze niet zo soepel.. Uit het regelement van de SOBW:

5. CARBURATEUR

De carburateur mag vervangen worden door een exemplaar met een grotere mengkamerdiameter. (zie S.T.R.)
Wanneer het meet kaliber door de carburateurdoorlaat aan welke zijde dan ook kan worden gestoken, is de carburateur te groot.
Dit houdt in, dat bij een niet-ronde carburateur de grootste doorlaat-maat
doorslaggevend is.
Het is niet toegestaan een carburateur welke groter is door een technische
ingreep (het plaatsen van restictors, ringen en bussen) te verkleinen.


En is enige vorm van forcering van lucht in de inlaat toegestaan?
het zou mij verbazen dat ze dit toestaan (een venturibuis)
als ze dit goedkeuren zou je dus ook gewoon 2 carbs kunnen nemen en ik denk dat dit uitgelegd wordt als 2

een ventilator /turbo lijkt me hetzelfde verhaal, ik zou eerst maar eens goed informeren
lvs tuning zal het wel weten lijkt me

Rick
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 dec 2002, 01:14
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#35 Bericht door Rick » 07 jan 2003, 12:10

ff wat anders, je gaat hem tog niet in deze kleuren laten he?! kom nou je bent tog wel uit gespeeld met de barbie toestand...

Afbeelding

blokje klinkt allemaal erg leuk, alleen zou nog wel wat aan de "look" van de racer gaan doen... :roll:

Gebruikersavatar
samm
Berichten: 98
Lid geworden op: 11 nov 2002, 23:39
Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#36 Bericht door samm » 07 jan 2003, 12:39

Ik heb de foto een beetje te proberen te bewerken.
Dit wordt het ongeveer.
Bijlagen
racer3.jpg
racer3.jpg (65.58 KiB) 3655 keer bekeken

Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 3399
Lid geworden op: 08 sep 2002, 17:24
Locatie: Zwolle
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#37 Bericht door Steven » 07 jan 2003, 12:41

ziet er al een stuk beter uit samm..

ik zie je in zwolle dan wel racen he?! ;)

Gebruikersavatar
udo
Berichten: 1268
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:11
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#38 Bericht door udo » 07 jan 2003, 13:52

heheh ik hoop dat je als eerste die roze remmentjes wel al eerste een ander kleur spuit .. hehehe

of word het toch een vrouwenteam.... :lol: :lol:

Gebruikersavatar
Hylke
Berichten: 55
Lid geworden op: 27 sep 2002, 14:24
Locatie: Oudewater,Utrecht,Nederland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

racer

#39 Bericht door Hylke » 07 jan 2003, 17:48

Is dit wat Samm?
Bijlagen
racer4.jpg
racer4.jpg (15.83 KiB) 3620 keer bekeken

Gebruikersavatar
samm
Berichten: 98
Lid geworden op: 11 nov 2002, 23:39
Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#40 Bericht door samm » 07 jan 2003, 23:48

Dat is ook wel mooi Hylke, maar er moet ook nog een nummerschild op.
Al het rose en paars gaat er in iedergeval aan.
Hoe ik het met de caburateur in het vat moet gieten weet ik nog niet, ik denk dat ik maar even contact moet opnemen met het SOBW.

Timster
Berichten: 38
Lid geworden op: 12 jun 2003, 18:02
Locatie: Noordwijkerhout
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#41 Bericht door Timster » 21 aug 2003, 16:03

Hej, wat is een "Venture Pijp" dan ?> nog nooit van gehoord !
groetjeszzz :?:

Gebruikersavatar
Ries
Medewerker Sectie FAQ
Berichten: 6830
Lid geworden op: 06 nov 2002, 12:54
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 25 keren

#42 Bericht door Ries » 21 aug 2003, 16:08

-Topic schop
-gebruik zoekfunctie
-samm is onberijkbaar

Gebruikersavatar
joost
Berichten: 1357
Lid geworden op: 01 sep 2002, 02:33
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 3 keren

#43 Bericht door joost » 21 aug 2003, 16:47

Hmm... dit is al een beetje een oud topic.
Samm is ondertussen gestopt met z'n activiteiten. Zie deze onderwerpen:

Kreidler adressen voor onderdelen en service

Is Samm er niet meer?

Gesloten