Opknappen RMC-S
-
- Berichten: 1071
- Lid geworden op: 04 jun 2003, 21:17
- Locatie: Bussum
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Opknappen RMC-S
Ik was al geruime tijd lid van dit forum maar begin maart heb ik gedaan wat ik al zolang wilde, een Kreidler kopen!
Ik liep tegen een leuke, in best originele staat staande Kreidler aan.
Alles was in een prima conditie dus geen restauraties voor mij, dus besloot ik m' wat op te knappen!
Dus hier wat fotootjes hoe alles er uit zag toen ik m' kocht.
Later nog wat fotootjes hoe het erna uitzag!
Ik liep tegen een leuke, in best originele staat staande Kreidler aan.
Alles was in een prima conditie dus geen restauraties voor mij, dus besloot ik m' wat op te knappen!
Dus hier wat fotootjes hoe alles er uit zag toen ik m' kocht.
Later nog wat fotootjes hoe het erna uitzag!
-
- Berichten: 1071
- Lid geworden op: 04 jun 2003, 21:17
- Locatie: Bussum
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Gino! schreef:De witte buddy vind ik niet misstaan, maar goed is maar een mening. BTW als je de foto vergroot zie je dat je tank 'gegonst' heeft...
Inderdaad; dat heb je scherp gezien, de tank was lek en het was de tank van een super. Tevens een iets smaller model als erop hoort te zitten. De stickers waren ook slecht. Ik kon aan het correcte model tank komen (kleine lek) en originele stickers. De tank heb ik zelf gecoat en er kwamen mooie stickers op.
Ik vond die witte toch maar niks dus is er eeen imi Weltmeister opgekomen in hele mooie staat.
Het stuurde me heel erg dat het blok erg vies was, bovendien waren de originele koppelingsplaten uit 71 (!!), want ik heb een Duits RS blok, helemaal versleten.
Dus nieuwe koppelingsplaten.
Het blok lekte ook als een gieter; want de pakkingen waren verrot; allemaal dus vervangen. Het blok was ook zeer vies dus die is helemaal schoongemaakt en mooi gepolijst.
Er zat een imitatie M-stuur op, maar nu een echte Magura. (maar niet het orignele Kreidler-model)
Hij ging standaard 65/ tot 72. (maar zonder aanzuigbuis, anders max. 55)
- Marmot
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 11 jan 2005, 19:23
- Locatie: Duiven
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
725 is zeker een mooie prijs, en die Weltmeiser buddy mag er zijn Allen je mist je stuurplaatje, of hoe dat ook heeeft Ik bedoel iig dat plaatje wat onder de cockpit zit, waar World Champion op staat. Verder is ie flink mooi, helemaal voor die prijs. Rijd ie een beetje lekker? En waarom is je koplomp op die foto verrot? kreeg je hem zo?
-
- Berichten: 1071
- Lid geworden op: 04 jun 2003, 21:17
- Locatie: Bussum
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Mijn carburateurs: een 12mm en een 16mm Bing.
Voorlopig rij ik de neiuwe zuigerveren met de 12 in, want ik wacht nog op mijn luchtfilter voor de 16mm.
De vuile cylinder is ook gereindigd, niet met het zandstraal-effect, maar het effect is duidelijk zichtbaar en de cilinderkop verschilt van kleur, van de cilinder zoals het hoort.
Binnenkort een foto van het blok als het klaar is!
Voorlopig rij ik de neiuwe zuigerveren met de 12 in, want ik wacht nog op mijn luchtfilter voor de 16mm.
De vuile cylinder is ook gereindigd, niet met het zandstraal-effect, maar het effect is duidelijk zichtbaar en de cilinderkop verschilt van kleur, van de cilinder zoals het hoort.
Binnenkort een foto van het blok als het klaar is!
Laatst gewijzigd door Melchior op 09 jun 2005, 19:41, 3 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1071
- Lid geworden op: 04 jun 2003, 21:17
- Locatie: Bussum
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Die koplamp is in bijna perfecte staat.Marmot schreef:725 is zeker een mooie prijs, en die Weltmeiser buddy mag er zijn Allen je mist je stuurplaatje, of hoe dat ook heeeft Ik bedoel iig dat plaatje wat onder de cockpit zit, waar World Champion op staat. Verder is ie flink mooi, helemaal voor die prijs. Rijd ie een beetje lekker? En waarom is je koplomp op die foto verrot? kreeg je hem zo?
Het lijkt alleen zo doordat ie nu los ligt met de draden eruit.
Mijn World Chamion plaatjes zat een keer niet goed vast en is direct plat gereden door een auto.
Hij rijdt heerlijk, de motor kent totaal geen mankementen, alleen dus die koppelingsplaten.
- Marmot
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 11 jan 2005, 19:23
- Locatie: Duiven
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Dan heb je een flink goede deal gesloten, 725 euro is niet veel als je nagaat in welke staat hij isMelchior schreef:Die koplamp is in bijna perfecte staat.Marmot schreef:725 is zeker een mooie prijs, en die Weltmeiser buddy mag er zijn Allen je mist je stuurplaatje, of hoe dat ook heeeft Ik bedoel iig dat plaatje wat onder de cockpit zit, waar World Champion op staat. Verder is ie flink mooi, helemaal voor die prijs. Rijd ie een beetje lekker? En waarom is je koplomp op die foto verrot? kreeg je hem zo?
Het lijkt alleen zo doordat ie nu los ligt met de draden eruit.
Mijn World Chamion plaatjes zat een keer niet goed vast en is direct plat gereden door een auto.
Hij rijdt heerlijk, de motor kent totaal geen mankementen, alleen dus die koppelingsplaten.
-
- Berichten: 1071
- Lid geworden op: 04 jun 2003, 21:17
- Locatie: Bussum
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Qua snelheid met 28mm bocht en 32mm uitlaat, 12mm carb, en afgevlakte kop. (luchtbuis niet aangesloten op het frame) haal ik 70 wel.
Ik heb gewoon het 1.8 PK Mahle model.
Ben nu benieuwd hoe het met een 16mm loopt. Van de zomer wil ik de cilinder laten tunen door Homoet, misschien nog een Homoet 4p eronder. Dat weet ik nog niet want ik vind dat standaard model noujuist zo mooi.
Weet iemand hoe deze combinatie van een 16mm plus Homoet plus afgevlakte kop moet kunnen lopen. (voordat ik de cilinder laat tunen)
Nu haal ik dus de 70.
De tandwielverhouding is geloof ik 14-36.
Ik heb gewoon het 1.8 PK Mahle model.
Ben nu benieuwd hoe het met een 16mm loopt. Van de zomer wil ik de cilinder laten tunen door Homoet, misschien nog een Homoet 4p eronder. Dat weet ik nog niet want ik vind dat standaard model noujuist zo mooi.
Weet iemand hoe deze combinatie van een 16mm plus Homoet plus afgevlakte kop moet kunnen lopen. (voordat ik de cilinder laat tunen)
Nu haal ik dus de 70.
De tandwielverhouding is geloof ik 14-36.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Dan zou ik ook kiezen voor het grote achterlicht in de spoiler. Dan kan je de nieuwe grote kentekenplaat prachtig monter op het originele haakse steuntje dat aan de twee gaatjes komt van de knippelichtbeugel die zit aan het bagagerek.Johan schreef: en als je ori look wilt moet je ook een weltmeister achterspatbord.,
Enzo
-
- Berichten: 1071
- Lid geworden op: 04 jun 2003, 21:17
- Locatie: Bussum
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Mij restauratie proces is nog in volle gang, en het gaat er stukken beter uitzien als dat het er al eerst uitzag.
Zoals bij de meeste projecten; hoe mooier alles wordt, des te meer ga je je ergeren aan de kleine dingetjes.
Mijn cockpitje en mijn handles zijn neit al te gaaf meer qua verf.
Ik zou deze graag willen spuiten maar niet in de originele RAL kleur ivm de kosten.
Zijn de handels en de cockpit in dezelfde RAL- kleur gespoten, en zou er ook een spuitbusverf bestaan die een goed alternatief vormt? (misschien heeft iemand hier ervaring mee?)
Alvast bedankt!
Zoals bij de meeste projecten; hoe mooier alles wordt, des te meer ga je je ergeren aan de kleine dingetjes.
Mijn cockpitje en mijn handles zijn neit al te gaaf meer qua verf.
Ik zou deze graag willen spuiten maar niet in de originele RAL kleur ivm de kosten.
Zijn de handels en de cockpit in dezelfde RAL- kleur gespoten, en zou er ook een spuitbusverf bestaan die een goed alternatief vormt? (misschien heeft iemand hier ervaring mee?)
Alvast bedankt!
- pimvandongen
- Berichten: 4710
- Lid geworden op: 24 nov 2002, 20:56
- Locatie: Duitsland
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 58 keren