Het koop- en verkoopadvies topic

Adressen Kreidlers & onderdelen, Verzekeringen, Motorkeuring, Framenummers,
Aankooptips, Links etc.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Maxxieh
Berichten: 41
Lid geworden op: 15 jun 2005, 15:39
Locatie: Dordrecht
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#51 Bericht door Maxxieh » 16 jun 2005, 16:05

Ik heb nu een kenner bij me!:P
Dus dat gaat allemaal wel lukken, en nu nog alleen maar hopen dat alles in orde is!:D

Gebruikersavatar
Dimage
Expert
Berichten: 6624
Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
Locatie: Maassluis
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#52 Bericht door Dimage » 16 jun 2005, 16:11

Kenner is misschien een beetje overdreven, maar laten we zeggen dat die er wat meer als jou over weet :lol: :wink:

Gebruikersavatar
Martijn Koert
Winnaar Kerstquiz'05 en Verkiezing'06
Berichten: 4171
Lid geworden op: 16 nov 2003, 16:35
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#53 Bericht door Martijn Koert » 16 jun 2005, 16:17

Maxxieh schreef:Ik heb nu een kenner bij me!:P
Dus dat gaat allemaal wel lukken, en nu nog alleen maar hopen dat alles in orde is!:D
een tip, verheug je er niet teveel op. en als het niks is gewoon verder zoeken. geen overhaaste beslissingen nemen

FredH
Berichten: 136
Lid geworden op: 22 mei 2005, 19:18
Locatie: Westland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#54 Bericht door FredH » 16 jun 2005, 16:58

Leuk om dit te kunnen meelezen.

Zelf ook nog rondkijkend namelijk (... en ik zal onthouden dat je niet ver van me weg woont, Dimage). :wink:

Maxxieh
Berichten: 41
Lid geworden op: 15 jun 2005, 15:39
Locatie: Dordrecht
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#55 Bericht door Maxxieh » 16 jun 2005, 17:34

Martijn Koert schreef:
Maxxieh schreef:Ik heb nu een kenner bij me!:P
Dus dat gaat allemaal wel lukken, en nu nog alleen maar hopen dat alles in orde is!:D
een tip, verheug je er niet teveel op. en als het niks is gewoon verder zoeken. geen overhaaste beslissingen nemen
Hehe ik zal daaraan denken. :)
Anders zal Dimage me wel tegenhouden (hopelijk).. :wink:
Dimage schreef:Kenner is misschien een beetje overdreven, maar laten we zeggen dat die er wat meer als jou over weet :lol: :wink:
Dat bedoel ik! :D

Gebruikersavatar
doka driekus
Berichten: 1393
Lid geworden op: 26 okt 2004, 21:43
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#56 Bericht door doka driekus » 16 jun 2005, 22:28

Dimage schreef:Wat ook aan te raden is, is om bij advertenties te gaan kijken waarbij geen foto staat.
Hier wordt nagenoeg niet op gereageerd, maar er kunnen mooie brommers bij staan, welke je tegen een prijs kan verkrijgen veel lager als een advertentie met foto.
Dit soort advertenties hebben bij mij tot nu toe tot "mazzelkoopjes" geleid.
Nogmaals; wees geduldig, haastige spoed is zelden goed.
Is het jullie ook wel eens opgevallen dat er bij advertenties op Marktplaats regelmatig foto's "geleend" worden van het Forum? Ik zag onlangs een advertentie voor een RMC waarbij de brommer op de foto bij de advertentie me wel heel erg bekend voor kwam :shock: Was namelijk een foto van mijn eigen RMC die ik gemaakt had voordat ik met de restauratie begonnen ben.
Foto's bij advertenties zeggen dus ook niet alles. Sommige adverteerders zetten het er eerlijk bij maar het kan dus zijn dat de afgebeelde Kreidler niet de Kreidler is die werkelijk te koop aangeboden wordt.

Groeten,
Erik

Gebruikersavatar
Martijn Koert
Winnaar Kerstquiz'05 en Verkiezing'06
Berichten: 4171
Lid geworden op: 16 nov 2003, 16:35
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#57 Bericht door Martijn Koert » 16 jun 2005, 22:30

dat zie je vanzelf wel als je gaat koijken he

Maxxieh
Berichten: 41
Lid geworden op: 15 jun 2005, 15:39
Locatie: Dordrecht
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#58 Bericht door Maxxieh » 18 jun 2005, 11:20

Hmmm ik kreeg een mailtje van de verkoper:

"ik heb al een kijker om 8 uur savonds die zecht ik neem hem mee voor 635
als jij daarvoor nog iemand heb die hem voor meer op komt halen heb ik pech
ik kan niet eerder
dus je kan komen kijken voor 650 euro dan wel te verstaan. wil je komen
zondag middag dan kan dat.
"

Is dit nou gewoon opnaaierij? Ik denk zelf van wel, dat hij gewoon een hogere prijs voor z'n Kreidler wilt.. Ik heb het geld er voor over, maar ik hou niet van mensen die mij oplichten/opnaaien.. Daarom vraag ik aan jullie advies, wat ik zou kunnen doen?

thanks!

Gebruikersavatar
Dimage
Expert
Berichten: 6624
Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
Locatie: Maassluis
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#59 Bericht door Dimage » 18 jun 2005, 11:57

Ik denk zelf ook dat hij de prijs probeert op te drijven nu dat je serieuze interesse hebt getoont.
Het is natuurlijk aardig ongeloofwaarding dat iemand het hele weekend niet kan en dan ook nog eens zonder de brommer in het echt te hebben gezien en horen lopen daarop gelijk een vaste hogere prijs bied.
Daar tegenover zijn er ook mensen die opzettelijk een hogere prijs bieden, om te zorgen dat een verkoper het object vasthoudt tot ze langs zijn geweest.
Ze vallen dan echter altijd terug naar een lagere prijs.
Dus of jij wordt genaaid of de verkoper zelf één van beiden.

Zowiezo ga ik zelf al niet meer met iemand verder wanneer ik een afspraak heb gemaakt om tegen de vraagprijs te komen kijken en die vervolgens hogere prijzen begint te roepen, want vaak is dat alleen dan maar tijdverspilling.

Bovendien moet je zelf ook kosten maken om de brommer weer netjes en goed te krijgen.
Verder lijkt op de foto de standaard te zijn doorgezakt, ik mis de stickers op de zijbakken en buddy, tevens lijkt de broodtrommel vastgezet te zijn met een draad wat er naar mijn mening op duidt dat er of geen onderplaten op zit ofdat het misschien nog eeneens een frame is met lippen voor de zijplaten.
Vervolgens is dan ook af te vragen of er überhaupt wel materiaal aanwezig is voor de knipperlicht instalatie achter de zijbakken (zoals een accu etc).
Bijlagen
rmc.jpg
rmc.jpg (21.08 KiB) 11485 keer bekeken

Gebruikersavatar
pimvandongen
Berichten: 4707
Lid geworden op: 24 nov 2002, 20:56
Locatie: Duitsland
Gegeven waarderingen: 4 keren
Ontvangen waarderingen: 56 keren

#60 Bericht door pimvandongen » 18 jun 2005, 12:00

mail netjes terug dat je dan geen interesse meer hebt.. als ie bluft komt ie er vanzelf op terug

Maxxieh
Berichten: 41
Lid geworden op: 15 jun 2005, 15:39
Locatie: Dordrecht
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#61 Bericht door Maxxieh » 18 jun 2005, 12:06

(hmm ik typte net een reactie, maar die verscheen niet in het topic..)

Naja opnieuw dan maar..

Ik heb je een pb'tje gestuurd Dimage!

Ik dacht al dat het een truck was om de prijs op te drijven.. Gelukkig krijg ik wat 'steun' van jullie, daarom ben ik jullie ook zeer dankbaar! :clap
Ik vind het erg jammer dat er van die mensen zijn die iemand oplichten of opnaaien. Ik ga daarom denk ik even kijken bij almostclassic, volgens mij zijn die wel betrouwbaar.. Verbeter me als dat niet het geval is! Dat scheelt mij weer tijd! :P

Maar nogmaals bedankt!

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 10275
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 332 keren

k

#62 Bericht door Andy » 18 jun 2005, 12:51

Er mist wat meer bij deze kreidler. De chromem strips op de motorkappen, chromen tussen rooster, buddy is achter beetje doorgezakt, rem licht schakelaar ontbreekt lijkt wel, voorspatbord beugels zijn naar achter doorgebogen, voorrem handel lijkt verbogen, geel plaatje. + de dingen die jij al opnoemde.

Allemaal kleine dingen die gauw op 100€ uitkomen als je het zelf doet.
Als de motor goed is en het chroom netjes + het is een NL frame, zou ik me niet al te druk maken om die 15€ meer, 650€ is nette prijs dan.

Probeer dan korting te krijgen op de onderdelen die missen.

Andy,

Gebruikersavatar
Dimage
Expert
Berichten: 6624
Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
Locatie: Maassluis
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#63 Bericht door Dimage » 18 jun 2005, 12:56

De vraagprijs staat geloof nog niet in de topic, maar deze was 550 euro en daar wou Maxxieh voor gaan kijken, het is dus geen 15 euro meer maar ineens 100 euro meer en dat vind ik zelf flauwe streken (indien het nep is dan).

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 10275
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 332 keren

k

#64 Bericht door Andy » 18 jun 2005, 13:01

Hé da's raar. Vraagprijs 550, iemand wil 635 voor geven en hij mag em ophalen voor 650. Ik snap er niks meer van!!!

Andy,

Maxxieh
Berichten: 41
Lid geworden op: 15 jun 2005, 15:39
Locatie: Dordrecht
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#65 Bericht door Maxxieh » 18 jun 2005, 13:28

Het is gewoon 1 grote truck! :(
En wat Dimage al zei, dat iemand zonder te kijken/rijden al weet dat hij er 635 euro voor neerlegt..

Gebruikersavatar
Martijn Koert
Winnaar Kerstquiz'05 en Verkiezing'06
Berichten: 4171
Lid geworden op: 16 nov 2003, 16:35
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#66 Bericht door Martijn Koert » 18 jun 2005, 14:27

terwijl de vraagprijs 550 is ;)

Gebruikersavatar
HansJ
Berichten: 2007
Lid geworden op: 25 dec 2003, 13:29
Locatie: Gouda
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#67 Bericht door HansJ » 18 jun 2005, 14:31

Maxxieh schreef:Ik heb nu een kenner bij me!:P
Dus dat gaat allemaal wel lukken, en nu nog alleen maar hopen dat alles in orde is!:D
Zoals ze zeggen: Hier zit een luchtje aan"

Laat gaan. Er worden op marktplaats en ebay genoeg goede RMC's aangeboden.

HansJ

Gebruikersavatar
doka driekus
Berichten: 1393
Lid geworden op: 26 okt 2004, 21:43
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#68 Bericht door doka driekus » 18 jun 2005, 16:04

Mijn RMC heb ik ook gezien op Marktplaats. Afspraak gemaakt met verkoper en de volgende dag naar toe gegaan. Nadat ik de afspraak met de verkoper had gemaakt werden er op Marktplaats nog een paar hogere boden dan de vraagprijs uitgebracht op de RMC. Verkoper zei, toen ik ben gaan kijken, tegen me dat, als ik de RMC niet zou kopen, de hoogste bieder 'm mocht komen halen. Niks geen gelul of naaierij. Ik heb de RMC zoals jullie wellicht weten wel gekocht en is 'ie inmiddels tot op de laatste schroef compleet gerestaureerd.

Ik ben het met de anderen eens dat de verkoper waarschijnlijk een spelletje met je probeert te spelen. Waarschijnlijk heeft 'ie veel respons op de RMC gekregen en heeft het gevoel dat 'ie 'm voor een te laag bedrag heeft aangeboden. Aangezien jij werkelijk interesse hebt probeert 'ie jou nu een hogere prijs te laten betalen. De verkoper vergeet waarschijnlijk wel dat niet alle respons op een advertentie serieus is en al helemaal geen echte kopers hoeft op te leveren.

Als je niet direct om een Kreidler verlegen zit zou ik ook rustig verder kijken naar een andere Kreidler. Jouw Kreidler komt zeker een keer voorbij.

Succes met jouw beslissing :thumbleft

Groeten,
Erik

Gebruikersavatar
doka driekus
Berichten: 1393
Lid geworden op: 26 okt 2004, 21:43
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#69 Bericht door doka driekus » 18 jun 2005, 16:06

Martijn Koert schreef:dat zie je vanzelf wel als je gaat kijken he
Tuurlijk, maar je zult er maar een flink eind voor moeten rijden :shock:

Groeten,
Erik

Bolle Aad
Berichten: 3749
Lid geworden op: 13 sep 2002, 15:16
Locatie: meestal in het kreidler hok
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#70 Bericht door Bolle Aad » 18 jun 2005, 16:34

Maxxieh schreef:(hmm ik typte net een reactie, maar die verscheen niet in het topic..)

Naja opnieuw dan maar..

Ik heb je een pb'tje gestuurd Dimage!

Ik dacht al dat het een truck was om de prijs op te drijven.. Gelukkig krijg ik wat 'steun' van jullie, daarom ben ik jullie ook zeer dankbaar! :clap
Ik vind het erg jammer dat er van die mensen zijn die iemand oplichten of opnaaien. Ik ga daarom denk ik even kijken bij almostclassic, volgens mij zijn die wel betrouwbaar.. Verbeter me als dat niet het geval is! Dat scheelt mij weer tijd! :P

Maar nogmaals bedankt!
Toevalligerwijs net terug van die zaak :roll:

Is duidelijk meer op zundapp gericht , geen super aanbiedings van inpakken en wegwezen

Gebruikersavatar
Martijn Koert
Winnaar Kerstquiz'05 en Verkiezing'06
Berichten: 4171
Lid geworden op: 16 nov 2003, 16:35
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#71 Bericht door Martijn Koert » 18 jun 2005, 16:58

doka driekus schreef:
Martijn Koert schreef:dat zie je vanzelf wel als je gaat kijken he
Tuurlijk, maar je zult er maar een flink eind voor moeten rijden :shock:

Groeten,
Erik
dan is het idd lullig. ik ben ook wel eens genaaid met internet praktijken etc. dan spreek je iets af en dan lappen ze de afspraak gewoon aan de laars

Maxxieh
Berichten: 41
Lid geworden op: 15 jun 2005, 15:39
Locatie: Dordrecht
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#72 Bericht door Maxxieh » 18 jun 2005, 17:59

Bolle Aad schreef:
Maxxieh schreef:(hmm ik typte net een reactie, maar die verscheen niet in het topic..)

Naja opnieuw dan maar..

Ik heb je een pb'tje gestuurd Dimage!

Ik dacht al dat het een truck was om de prijs op te drijven.. Gelukkig krijg ik wat 'steun' van jullie, daarom ben ik jullie ook zeer dankbaar! :clap
Ik vind het erg jammer dat er van die mensen zijn die iemand oplichten of opnaaien. Ik ga daarom denk ik even kijken bij almostclassic, volgens mij zijn die wel betrouwbaar.. Verbeter me als dat niet het geval is! Dat scheelt mij weer tijd! :P

Maar nogmaals bedankt!
Toevalligerwijs net terug van die zaak :roll:

Is duidelijk meer op zundapp gericht , geen super aanbiedings van inpakken en wegwezen
Hadden ze geen mooie zundapps/kreidlers staan?

edit: ik blijf sowieso marktplaats ed. in de gaten houden, en als iemand nog een leuke/mooie kreidler(/zundapp) weet, die te koop staat.. Laat het me aub weten! Dus rond de 500~700 euro!

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19179
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 481 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

#73 Bericht door dijk » 18 jun 2005, 18:58

dit niks voor je:kost 750 euro in nieuw staat. staat bij kreidler bromfietsen
op marktplaats. die de kreidler aanbied ken ik betrouwbaar iemand.
Bijlagen
10660.jpg
10660.jpg (40.36 KiB) 11368 keer bekeken

Gebruikersavatar
Dimage
Expert
Berichten: 6624
Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
Locatie: Maassluis
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#74 Bericht door Dimage » 18 jun 2005, 19:07

Ziet er netjes uit Dijk, stuk beter als die andere Kreidler.

Ik heb nog gekeken voor je bij Almostclassic en daar stond 1 Kreidler welke misschien interessant kon zijn voor 650 euro.
Alleen niet voor jou want er moest een hoop aan gebeuren (wel een 5 bak indirect met de gewilde gietwielen);
Bijlagen
kreidac.jpg
kreidac.jpg (55.96 KiB) 11361 keer bekeken

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 10275
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 332 keren

k

#75 Bericht door Andy » 18 jun 2005, 19:14

Dat heb 2 jaar geleden ook meegemaakt. Kreidler opknappertje stond voor 350, en er was een bod van 325, dus ik bel op en zeg dat ik em kwam ophalen voor de 350. Hij ging akkoord, ik aanhanger regelen en naar toe rijden, kom ik aan zeg die doodleuk dat er nu een bod staat van 425 en dat ik em voor 400 kon meenemen. Dan is het voor mij een principe kwestie en zeg dat die zich aan de afspraak moet houden. Zeg die kan ik doen maar dat kost mij geld.
Ik zeg bel die man maar op en succes ermee. Het brommertje heeft daarna nog een paar weken te koop gestaan, hopelijk heeft die minder dan de 350 voor gekregen dan wat ik geboden had.

Andy,

Plaats reactie