Kentekening bromfietsen 1 september 2005 (kenteken brommer)
- tombo
- Berichten: 4057
- Lid geworden op: 06 okt 2002, 13:56
- Locatie: Achterhoek
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Een gevangenisstraf van 2 maanden of een boete van 2250 euro Waar zijn ze nou helemaal mee bezig man, te belachelijk voor woorden. Helemaal omdat het gaat om een Nederlandse bromfiets met een goed typegoedkeur (Honda C)!
Edit:
Ik heb net de nieuwe bromfiets binnen, daar staat ook een heel stuk in over het kenteken, ze zijn er ook niet zo blij mee.
Edit:
Ik heb net de nieuwe bromfiets binnen, daar staat ook een heel stuk in over het kenteken, ze zijn er ook niet zo blij mee.
- Dimage
- Expert
- Berichten: 6624
- Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
- Locatie: Maassluis
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
De eerste twee uit de topic zijn een motorfiets en een Engelse bromfiets een stuk verder in de topic kom je idd een paar NL bromfietsen tegen.
Ik doel zelf meer op wat er in het schrijven aan de eigenaar van de motorfiets wordt gezegd; "bij de aanvraag verstrekte onjuiste typegoedkeurgegevens" oftewel de typegoedkeur hoort helemaal niet bij dit voertuig, verder vermeld de brief dat er op dit feit aardige boetes staan.
Wanneer je dus typegoedkeuringen op Kreidlers gaat plakken die daar helemaal niet op thuis horen dan is er dus kans dat je ooit ook zo'n brief op de mat krijgt.
Bij de Nederlanders wordt vermeld dat ze niets terug kunnen vinden mbt de gegevens en dat is weer een heel andere, maar wel hoogst kwalijke zaak (van de kant van de RDW dan).
Ik doel zelf meer op wat er in het schrijven aan de eigenaar van de motorfiets wordt gezegd; "bij de aanvraag verstrekte onjuiste typegoedkeurgegevens" oftewel de typegoedkeur hoort helemaal niet bij dit voertuig, verder vermeld de brief dat er op dit feit aardige boetes staan.
Wanneer je dus typegoedkeuringen op Kreidlers gaat plakken die daar helemaal niet op thuis horen dan is er dus kans dat je ooit ook zo'n brief op de mat krijgt.
Bij de Nederlanders wordt vermeld dat ze niets terug kunnen vinden mbt de gegevens en dat is weer een heel andere, maar wel hoogst kwalijke zaak (van de kant van de RDW dan).
- Dimage
- Expert
- Berichten: 6624
- Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
- Locatie: Maassluis
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Nu net de gele laten schouwen.
Onder de typegoedkeuring B 1134 staan nu keurig alle types zoals in de tabel staan ( viewtopic.php?t=13991 ) standaard in de RDW computer waar voorheen bijv een K 53/401 niet werd herkend onder deze typegoedkeuring (heeft mn mailtje met verwijzing naar onze foldersectie toch waarschijnlijk geholpen).
Zelfs de Kreidler RM Cross (K 53/409) staat keurig in het lijstje onder B 1134.
Onder de typegoedkeuring B 1134 staan nu keurig alle types zoals in de tabel staan ( viewtopic.php?t=13991 ) standaard in de RDW computer waar voorheen bijv een K 53/401 niet werd herkend onder deze typegoedkeuring (heeft mn mailtje met verwijzing naar onze foldersectie toch waarschijnlijk geholpen).
Zelfs de Kreidler RM Cross (K 53/409) staat keurig in het lijstje onder B 1134.
- Robert1
- Berichten: 2333
- Lid geworden op: 12 mei 2005, 11:39
- Locatie: Ergens in Flevoland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Zo mensen, ik ben net terug uit Zwolle voor een importkeuring van mijn Duitse rmc
Ik was de eerste die een bromfiets kwam keuren en die mensen moesten nog allemaal gaan uitvinden wat ze allemaal moesten controleren.
Maarja, eerst even een praatje gemaakt met de keurmeester, daarna brommer op de heftafel gezet en ze het ABE gegeven.
De keurmeester noteerde het framenummer, motornummer, bouwjaar, wielbasis en keek of er europese goedkeuringsnummers op de verlichting staan. Intussen kwamen er al meerdere keurmeesters een kijkje nemen(nu weet ik waarom je de RDW nooit kunt bereiken), zoals verwacht kwamen de verhalen van vroeger weer los.
Daarna controleerde de keurmeester de achterbrug en voorvork op speling
Hij deed alleen beetje moeilijk over dat ik alleen dimlicht had maar alles was verder in orde.
Nog even op de weegbrug, ze hebben gewoon 80-87 kg opgeschreven, gewoon wat er ook op het ABE staat, en daar rekenen ze 17 euro voor, afzetters.
Op naar de rollerbank, fijn alle dingen aansluiten, computers e.d., en gassen maar, mijn brommer reed maarliefst 32 km/uur maarja wat wil je als je de dag ervoor heel je uitlaat dichtmaakt. De snelheid was dus ook prima in orde.
Brommer daarna naar buiten in het officiele geluidsmeting vak, decibelmeter erachter en volgas in zijn vrij maarja 3x iets over de toegestane 95 decibel, en dat snap ik niet, ik heb een originele uitlaat er is niets aan veranderd alleen dichtgestopt maar toch net op het randje
Die knakker daarna even een rondje rijden om de remmen te testen, blijkt het dat mijn achterrempedaal op de uitlaatbocht komt, was niet goed dus, maarja omdat ik de eerste was vooruit.
Daarna nog even een praatje gemaakt met de chef van het RDW gebeuren daar, hij vond het wel een mooie brommer.
Me pa vroeg nog aan hem of we het ABE mochten houden, eigenlijk moesten ze het zelf hebben maar na enig aandringen kon ik de papieren houden. Brommer weer ingeladen op het karretje, nee ik mocht niet rijdend komen omdat dat niet legaal was.
Toen het leukste deel, het afrekenen
€ 107,- voor het keuren
€ 17,50 voor het wegen
€ 10,25 voor de tenaamstelling
€ 134,75 euro lichter weer naar huis
nu maar even wachten tot de papieren in huis komen en dan een kenteken laten maken, ik hoef dus niet meer naar het postkantoor toe, valt dat even mee.
Zometeen maar even de uitlaat legen en mijn andere spruitstuk monteren en dan hebben we het RDW-feest ook weer gehad.
Groeten Robert
Ik was de eerste die een bromfiets kwam keuren en die mensen moesten nog allemaal gaan uitvinden wat ze allemaal moesten controleren.
Maarja, eerst even een praatje gemaakt met de keurmeester, daarna brommer op de heftafel gezet en ze het ABE gegeven.
De keurmeester noteerde het framenummer, motornummer, bouwjaar, wielbasis en keek of er europese goedkeuringsnummers op de verlichting staan. Intussen kwamen er al meerdere keurmeesters een kijkje nemen(nu weet ik waarom je de RDW nooit kunt bereiken), zoals verwacht kwamen de verhalen van vroeger weer los.
Daarna controleerde de keurmeester de achterbrug en voorvork op speling
Hij deed alleen beetje moeilijk over dat ik alleen dimlicht had maar alles was verder in orde.
Nog even op de weegbrug, ze hebben gewoon 80-87 kg opgeschreven, gewoon wat er ook op het ABE staat, en daar rekenen ze 17 euro voor, afzetters.
Op naar de rollerbank, fijn alle dingen aansluiten, computers e.d., en gassen maar, mijn brommer reed maarliefst 32 km/uur maarja wat wil je als je de dag ervoor heel je uitlaat dichtmaakt. De snelheid was dus ook prima in orde.
Brommer daarna naar buiten in het officiele geluidsmeting vak, decibelmeter erachter en volgas in zijn vrij maarja 3x iets over de toegestane 95 decibel, en dat snap ik niet, ik heb een originele uitlaat er is niets aan veranderd alleen dichtgestopt maar toch net op het randje
Die knakker daarna even een rondje rijden om de remmen te testen, blijkt het dat mijn achterrempedaal op de uitlaatbocht komt, was niet goed dus, maarja omdat ik de eerste was vooruit.
Daarna nog even een praatje gemaakt met de chef van het RDW gebeuren daar, hij vond het wel een mooie brommer.
Me pa vroeg nog aan hem of we het ABE mochten houden, eigenlijk moesten ze het zelf hebben maar na enig aandringen kon ik de papieren houden. Brommer weer ingeladen op het karretje, nee ik mocht niet rijdend komen omdat dat niet legaal was.
Toen het leukste deel, het afrekenen
€ 107,- voor het keuren
€ 17,50 voor het wegen
€ 10,25 voor de tenaamstelling
€ 134,75 euro lichter weer naar huis
nu maar even wachten tot de papieren in huis komen en dan een kenteken laten maken, ik hoef dus niet meer naar het postkantoor toe, valt dat even mee.
Zometeen maar even de uitlaat legen en mijn andere spruitstuk monteren en dan hebben we het RDW-feest ook weer gehad.
Groeten Robert
- Martijn Koert
- Winnaar Kerstquiz'05 en Verkiezing'06
- Berichten: 4171
- Lid geworden op: 16 nov 2003, 16:35
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- zundapp65
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 16 sep 2005, 11:05
- Locatie: z-h
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
kost wat maar hij heeft wel op een legale manier zijn kenteken verkregen.
bij kreidler is het simpel te zien want die gegevens zijn nog te achterhalen
of het wel klopt , als er dan gesjoemeld is ben je misschien nog je kenteken kwijt en moet je alsnog bij de rdw keuren.
volgens mij kost dat dan veel meer want geld voor schouwen postkantoor en plaat ben je dan ook kwijt.
iedereen weet toch dat framenummer beginnend met X een motorfiets is (klein voorbeeld)
en ome agent kan ook gewoon je kenteken invorderen als er iets niet klopt.
en zeg niet dat die het niet weten want ook zij krijgen steeds meer info.
bij kreidler is het simpel te zien want die gegevens zijn nog te achterhalen
of het wel klopt , als er dan gesjoemeld is ben je misschien nog je kenteken kwijt en moet je alsnog bij de rdw keuren.
volgens mij kost dat dan veel meer want geld voor schouwen postkantoor en plaat ben je dan ook kwijt.
iedereen weet toch dat framenummer beginnend met X een motorfiets is (klein voorbeeld)
en ome agent kan ook gewoon je kenteken invorderen als er iets niet klopt.
en zeg niet dat die het niet weten want ook zij krijgen steeds meer info.
Laatst gewijzigd door zundapp65 op 21 okt 2005, 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.
- Martijn Koert
- Winnaar Kerstquiz'05 en Verkiezing'06
- Berichten: 4171
- Lid geworden op: 16 nov 2003, 16:35
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Twan v/d Weijst
- Berichten: 94
- Lid geworden op: 09 mei 2005, 11:54
- Locatie: st.hubert
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
maar ik heb dit op marktplaats gelezen,
even over het kenteken aanvraag iedereen die denkt dat ie na het schouwen effe snel een kenteken krijgt heeft het goed mis je gaat met het papiertje naar postkantoor betaalt nog even €22,50,- heb ik ook ook gedaan maar na ongeveer 2 weken krijg je effe te horen via een brief dat je geen kenteken krijgt omdat volgens het rdw de brommer niet gereden heeft in nederland en dat je zelf moet bewijzen dat de brommer heeft gereden in nederland middels aankoopbon, nl plaatje op frame of foto van brommer dat die in nederland heeft gereden ik weet dit omdat ik en brommer winkel kan die heeft 150 aanvragen ingestuurd waarvan 70 oldtimers en 50 stuks werden er afgewezen
dus geld van schouwing weg geld van kenteken aanvraag weg en dus geen goed keur waar gaan we heen ik dit land
het is de tegengestelde bewijsvorming jij moet bewijzen dat die brommer in nederland heeft gereden ik schrijf dit omdat ik steeds vaker op marktplaats zie staan kenteken is onderweg maar
koop de brommer alleen als kenteken in zijn geheel aanwezig is
en als de schouwer een steekproef krijgt weet de keur meester niet eens waar ie naar moet kijken wat ik wel weet is dat een brommer uit 5 componenten moet bestaan te weten een voorvork met stuur,motorblok,2 wielen en tank waneer worden we eens wakker in nederland
groetjes frank
ps italianen hebben de meeste problemen
ik wil jullie bedanken voor alle reakties maar er zijn mensen die tegen beter weten in zeggen dat het fout is wat ik schrijf en dat de rdw gelijk heeft nou geloof me het tegen deel is waar maar kleine tip koop een sloop brommer voor weinig mee nl goedkeur het liefst zelfde merk mag ook ander merk zijn hoor laat die schouwen gebruik het nummer op je oldtimer en plak een klein stikkertje op je zij kap of iets dergelijks van geschouwde brommer en niemand maakt je wat oja vergeet niet dat op het moment je brommer geschouwd is dat je deze ook verplicht moet verzekeren doe je dat niet heb je bekeuring te pakken of laten schorsen kosten zijn dan €15,- per brommer van 15 jaar of ouder
---
en als ik dat zo lees is het nog maar de vraag of je na al die moeite wel een kenteken krijgt,
iemand meer ervaringen daarmee? of word het hier gewoon heel erg overdreven vertelt?
even over het kenteken aanvraag iedereen die denkt dat ie na het schouwen effe snel een kenteken krijgt heeft het goed mis je gaat met het papiertje naar postkantoor betaalt nog even €22,50,- heb ik ook ook gedaan maar na ongeveer 2 weken krijg je effe te horen via een brief dat je geen kenteken krijgt omdat volgens het rdw de brommer niet gereden heeft in nederland en dat je zelf moet bewijzen dat de brommer heeft gereden in nederland middels aankoopbon, nl plaatje op frame of foto van brommer dat die in nederland heeft gereden ik weet dit omdat ik en brommer winkel kan die heeft 150 aanvragen ingestuurd waarvan 70 oldtimers en 50 stuks werden er afgewezen
dus geld van schouwing weg geld van kenteken aanvraag weg en dus geen goed keur waar gaan we heen ik dit land
het is de tegengestelde bewijsvorming jij moet bewijzen dat die brommer in nederland heeft gereden ik schrijf dit omdat ik steeds vaker op marktplaats zie staan kenteken is onderweg maar
koop de brommer alleen als kenteken in zijn geheel aanwezig is
en als de schouwer een steekproef krijgt weet de keur meester niet eens waar ie naar moet kijken wat ik wel weet is dat een brommer uit 5 componenten moet bestaan te weten een voorvork met stuur,motorblok,2 wielen en tank waneer worden we eens wakker in nederland
groetjes frank
ps italianen hebben de meeste problemen
ik wil jullie bedanken voor alle reakties maar er zijn mensen die tegen beter weten in zeggen dat het fout is wat ik schrijf en dat de rdw gelijk heeft nou geloof me het tegen deel is waar maar kleine tip koop een sloop brommer voor weinig mee nl goedkeur het liefst zelfde merk mag ook ander merk zijn hoor laat die schouwen gebruik het nummer op je oldtimer en plak een klein stikkertje op je zij kap of iets dergelijks van geschouwde brommer en niemand maakt je wat oja vergeet niet dat op het moment je brommer geschouwd is dat je deze ook verplicht moet verzekeren doe je dat niet heb je bekeuring te pakken of laten schorsen kosten zijn dan €15,- per brommer van 15 jaar of ouder
---
en als ik dat zo lees is het nog maar de vraag of je na al die moeite wel een kenteken krijgt,
iemand meer ervaringen daarmee? of word het hier gewoon heel erg overdreven vertelt?
- tomosbroeser
- Berichten: 1423
- Lid geworden op: 04 jun 2005, 18:11
- Locatie: Tweede Exloermond
- Gegeven waarderingen: 79 keren
- Ontvangen waarderingen: 21 keren
- Contacteer:
ik vind deze op kenteken zetten van de brommers allemaal maar flauwekul.
voor een paar jaar terug moesten opeens alle aanhangers van auto's ook een eigen kenteken. opdat dan het diefstal minder zou worden. nou veel heeft dat ook niet uit gehaald.
Laatst was nog op televisie, Opsporing Verzocht. een overval, waarbij ze een auto gebruikt hebben, die anderhalf jaar eerder gestolen was. (auto is ook op kenteken toch?? waarom vinden ze die dan niet terug???. daar is dat kenteken toch voor , beweren zij!!!!)
en dan nou het aantal afwijzingen van brommers, ja. wat al zovaak gezegd is. waar moet je een aakoopbon vinden van een brommer die al meer dan 25 jaar oud is en weet ik al niet hoevaak van eigenaar is gewisseld.
Als ze de brommers en snorfietsen dan toch zo graag op kenteken willen hebben. laat alles dan schouwen, registreer alles wat geschouwd wordt, geef een kenteken af. en zorg dan dat gestolen goederen weer terug komen.
Maar laat ze niet alles afwijzen. dan is er geen lol meer aan te beleven.
ik kreeg voor een jaar of 2 terug men eerste brommer. en verheugde me op mn 16 dat ik eindelijk legaal mocht toeren. maar dat wordt zo wel mooi verziekt. (zal ik nog niet veel last van hebben met mn tomos en kreidler) maar er zullen zat liefhebbers zijn die graag toeren en hun speciale oldtimer nog graag op de weg zullen zien.
bedankt heren RDW
Mark
voor een paar jaar terug moesten opeens alle aanhangers van auto's ook een eigen kenteken. opdat dan het diefstal minder zou worden. nou veel heeft dat ook niet uit gehaald.
Laatst was nog op televisie, Opsporing Verzocht. een overval, waarbij ze een auto gebruikt hebben, die anderhalf jaar eerder gestolen was. (auto is ook op kenteken toch?? waarom vinden ze die dan niet terug???. daar is dat kenteken toch voor , beweren zij!!!!)
en dan nou het aantal afwijzingen van brommers, ja. wat al zovaak gezegd is. waar moet je een aakoopbon vinden van een brommer die al meer dan 25 jaar oud is en weet ik al niet hoevaak van eigenaar is gewisseld.
Als ze de brommers en snorfietsen dan toch zo graag op kenteken willen hebben. laat alles dan schouwen, registreer alles wat geschouwd wordt, geef een kenteken af. en zorg dan dat gestolen goederen weer terug komen.
Maar laat ze niet alles afwijzen. dan is er geen lol meer aan te beleven.
ik kreeg voor een jaar of 2 terug men eerste brommer. en verheugde me op mn 16 dat ik eindelijk legaal mocht toeren. maar dat wordt zo wel mooi verziekt. (zal ik nog niet veel last van hebben met mn tomos en kreidler) maar er zullen zat liefhebbers zijn die graag toeren en hun speciale oldtimer nog graag op de weg zullen zien.
bedankt heren RDW
Mark
- Dimage
- Expert
- Berichten: 6624
- Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
- Locatie: Maassluis
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
@ Twan, beetje een vaag verhaal waarschijnlijk afkomstig van iemand die nog z'n school moet afmaken aan de schrijftaal te zien.
Waarschijnlijk heeft deze persoon gewoon niet goed de vele info doorgenomen die op het internet te vinden is over de kentekening en probeert nu de frustratie van zich af te schrijven dat zijn brom niet (direct) door de keuring is gekomen.
Dat de brommer in Nederland gereden moet hebben is namelijk onzin, het gaat er alleen maar om dat er bewezen moet worden dat de bromfiets ook daadwerkelijk origineel aan de definitie bromfiets voldoet.
@ Mark; Je hebt helemaal geen aankoop nota nodig, je kan deze eventueel gebruiken als bewijsmateriaal maar dat is geen must.
Je kan vele andere dingen ook toesturen.
En dat van die aanhangers geldt alleen voor een dubbelasser.
Waarschijnlijk heeft deze persoon gewoon niet goed de vele info doorgenomen die op het internet te vinden is over de kentekening en probeert nu de frustratie van zich af te schrijven dat zijn brom niet (direct) door de keuring is gekomen.
Dat de brommer in Nederland gereden moet hebben is namelijk onzin, het gaat er alleen maar om dat er bewezen moet worden dat de bromfiets ook daadwerkelijk origineel aan de definitie bromfiets voldoet.
@ Mark; Je hebt helemaal geen aankoop nota nodig, je kan deze eventueel gebruiken als bewijsmateriaal maar dat is geen must.
Je kan vele andere dingen ook toesturen.
Het bouwjaar, de cilinderinhoud en de maximumconstructiesnelheid kunnen bijvoorbeeld aannemelijk gemaakt worden met een verklaring die is afgeven door de importeur of fabrikant, een aankoopnota, officiële fabricagelijsten, een foto van het typeplaatje, een handleiding, uit het framenummer of een verklaring afgegeven door de FEHAC (www.fehac.nl).
En dat van die aanhangers geldt alleen voor een dubbelasser.
- zundapp65
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 16 sep 2005, 11:05
- Locatie: z-h
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
dat is zeker het grootste probleem de mensen lezen niet wat er staat
want het is echt niet zo moeilijk zoals er geschreeuwd word.
de meesten die een brief krijgen zeggen gelijk dat ze geen kenteken
krijgen , als ze nu eerst eens goed lezen wat er in de brief staat.
achteraf zeggen de meesten die meer info hebben opgestuurd dat het toch wel meeviel.
want het is echt niet zo moeilijk zoals er geschreeuwd word.
de meesten die een brief krijgen zeggen gelijk dat ze geen kenteken
krijgen , als ze nu eerst eens goed lezen wat er in de brief staat.
achteraf zeggen de meesten die meer info hebben opgestuurd dat het toch wel meeviel.
- tomosbroeser
- Berichten: 1423
- Lid geworden op: 04 jun 2005, 18:11
- Locatie: Tweede Exloermond
- Gegeven waarderingen: 79 keren
- Ontvangen waarderingen: 21 keren
- Contacteer:
ja, dat kan ook wel wezen dat het mee valt. toch hoor je van veel mensen dat het niet helemaal gaat zoals het hoort te gaan.
waar het mij eigenlijk om gaat is dat je weer 50 tot 60 euro's moet neer tellen(ook mensen meer als 100 euro voor keuring) voor iets wat toch niet gaat helpen. en dat er zodoende wel mensen zijn die er de dupe van worden
ik snap best dat je ook andere gegevens van je brom op kunt sturen.
maar zoals bij die bromfietsen van voor 73 is er vast niet veel te achterhalen? of valt dat ook nog mee?
(het geldt voor aanhangers boven 750 kg. laadvermogen )
Mark
waar het mij eigenlijk om gaat is dat je weer 50 tot 60 euro's moet neer tellen(ook mensen meer als 100 euro voor keuring) voor iets wat toch niet gaat helpen. en dat er zodoende wel mensen zijn die er de dupe van worden
ik snap best dat je ook andere gegevens van je brom op kunt sturen.
maar zoals bij die bromfietsen van voor 73 is er vast niet veel te achterhalen? of valt dat ook nog mee?
(het geldt voor aanhangers boven 750 kg. laadvermogen )
Mark
- speedypro
- Berichten: 520
- Lid geworden op: 01 dec 2004, 00:16
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Morgen worden mijn twee Duitse mokicks van 1979 en 1980 bij de RDW gekeurd voor het bromfiets kenteken. Ik wil tijdens de keuring foto's maken, mits ze dit goed vinden, van de diverse punten waarop gekeurd wordt. Misschien is dit handig voor een ieder die zijn brommer ook ter keuring moet aanbieden. Ik heb goede hoop voor mijn keuringen van de mokicks, ze staan er precies bij als op de Allgemeine Betriebserlaubnis (ABE) beschreven, alleen hoeveel herrie is 95 decibel? Mijn uitlaten zijn vrij stil maar 95 db daar zit je toch snel aan volgens mij. Maandag zal ik hopelijk met goede afloop in dit topic mijn bevindingen vertellen.
Speedypro
Speedypro
- Robert1
- Berichten: 2333
- Lid geworden op: 12 mei 2005, 11:39
- Locatie: Ergens in Flevoland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Ik was mijn fototoestel vergeten, ik wilde namelijk ook foto's maken.speedypro schreef:Morgen worden mijn twee Duitse mokicks van 1979 en 1980 bij de RDW gekeurd voor het bromfiets kenteken. Ik wil tijdens de keuring foto's maken, mits ze dit goed vinden, van de diverse punten waarop gekeurd wordt. Misschien is dit handig voor een ieder die zijn brommer ook ter keuring moet aanbieden. Ik heb goede hoop voor mijn keuringen van de mokicks, ze staan er precies bij als op de Allgemeine Betriebserlaubnis (ABE) beschreven, alleen hoeveel herrie is 95 decibel? Mijn uitlaten zijn vrij stil maar 95 db daar zit je toch snel aan volgens mij. Maandag zal ik hopelijk met goede afloop in dit topic mijn bevindingen vertellen.
Speedypro
Maar ik denk dat het wel goedkomt met je mokicks, als ze er gewoon goed uitzien en aan de eisen voldoen is het echt geen probleem
robert
- pluisje
- Berichten: 1918
- Lid geworden op: 25 mar 2004, 14:11
- Locatie: Monster
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Bij de 'normale' bromfiets keuring bij de Halfords (goedkoopste denk ik) blijft het ook huilen...
"ik wil graag me brommert laten schouwen"
"Da's goed, maken we een afspraak voor 14 november"
"oooh?"
nu heb ik wat rond gebeld, maar geen enkele fietsenboer kan je direct terecht (te druk) ongeacht of ze goedkoop zijn of niet...
en een afspraak maken voor het eind van de week (vrijdag) is zelfs al een probleem...
is dat in andere steden ook zo?
is het echt zo druk bij de shouwing in het land, of zit ik gewoon in een gebied met een hoop tenalady-spartamets ofzo??
"ik wil graag me brommert laten schouwen"
"Da's goed, maken we een afspraak voor 14 november"
"oooh?"
nu heb ik wat rond gebeld, maar geen enkele fietsenboer kan je direct terecht (te druk) ongeacht of ze goedkoop zijn of niet...
en een afspraak maken voor het eind van de week (vrijdag) is zelfs al een probleem...
is dat in andere steden ook zo?
is het echt zo druk bij de shouwing in het land, of zit ik gewoon in een gebied met een hoop tenalady-spartamets ofzo??
-
- Winnaar Kreidlerverkiezing november 2003
- Berichten: 2242
- Lid geworden op: 27 okt 2002, 19:10
- Locatie: Arnhem
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Dimage
- Expert
- Berichten: 6624
- Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
- Locatie: Maassluis
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
http://www.autoservicevanderkooij.nl/home.htmpluisje schreef:hmmm, zal ik toch eens buiten mijn gebied rond gaan bellen,
rij liever een uurtje ergens heen (maassluis) dan dat ik nog langer ga
zitten wachten.....
Elke dinsdag en donderdag schouwen ze tot 16:00u (ivm een eventuele steekproef).
Wel even bellen vantevoren of de RDW computer weer eens niet problemen heeft en of ze tijd hebben, 9 van de 10 x kan je er zo terecht iig.