Restauratie GP 4_speed 1973 Fluor
- de wilde 13
- Berichten: 1517
- Lid geworden op: 22 mar 2004, 18:43
- Locatie: Stompwijk
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 17 keren
Restauratie GP 4_speed 1973 Fluor
Beste Kreidlerliefhebbers,
Begin januari heb ik een RM 4-Speed Grand Prix 1973 gekocht van een particulier die hem als schuurvonst in hartje centrum Amsterdam van een oude man heeft afgetroggeld.
De Kreidler was in complete staat. Er waren wel wat aanpassingen gedaan in de vorm van een verkeerde gladde buddy van voor 1973 en een 28mm uitlaat. Ook was het indirekt geschakelde blok vervangen door een latere direkte. Wel zat er op het blok nog de in nieuwstaat verkerende originele cilinder en zuiger plus een nieuwe 12 mm carburateur.
Marcel
Begin januari heb ik een RM 4-Speed Grand Prix 1973 gekocht van een particulier die hem als schuurvonst in hartje centrum Amsterdam van een oude man heeft afgetroggeld.
De Kreidler was in complete staat. Er waren wel wat aanpassingen gedaan in de vorm van een verkeerde gladde buddy van voor 1973 en een 28mm uitlaat. Ook was het indirekt geschakelde blok vervangen door een latere direkte. Wel zat er op het blok nog de in nieuwstaat verkerende originele cilinder en zuiger plus een nieuwe 12 mm carburateur.
Marcel
- Bijlagen
-
- DSCN7581 (Small).JPG (80.15 KiB) 28878 keer bekeken
-
- DSCN7573 (Small).JPG (78.65 KiB) 28878 keer bekeken
- de wilde 13
- Berichten: 1517
- Lid geworden op: 22 mar 2004, 18:43
- Locatie: Stompwijk
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 17 keren
Afgelopen vrijdagavond het frame + spatbord bij het Loogbedrijf Blankhout te Nootdorp opgehaald. Het resultaat is werkelijk verbluffend. Zie de foto's van het framenummer en het prachtige detail van het koper gelaste tuitje voor de aansluiting luchtfilterbuis.
Het enige stukje waar nog roest opzit is het achterspatbord waar het gereedschapkasje op heeft liggen raggen.
Kortom logen is de allerbeste optie om een frame en spatbord kaal te halen als de onderdelen nog in redelijke staat zijn.
Het materiaal blijft zijn sterke behouden (stralen zorgt voor minder stijfheid van het metaal). En dat voor het bedrag van 50 euro.
Daar kan je niet voor gaan tollen, schuren, schrappen, afbeiten enz.
Marcel
Het enige stukje waar nog roest opzit is het achterspatbord waar het gereedschapkasje op heeft liggen raggen.
Kortom logen is de allerbeste optie om een frame en spatbord kaal te halen als de onderdelen nog in redelijke staat zijn.
Het materiaal blijft zijn sterke behouden (stralen zorgt voor minder stijfheid van het metaal). En dat voor het bedrag van 50 euro.
Daar kan je niet voor gaan tollen, schuren, schrappen, afbeiten enz.
Marcel
- Bijlagen
-
- DSC_0035 (Small).JPG (29.08 KiB) 28862 keer bekeken
-
- DSC_0034 (Small).JPG (33.56 KiB) 28862 keer bekeken
-
- DSC_0029 (Small).JPG (26.69 KiB) 28862 keer bekeken
-
- DSC_0027 (Small).JPG (26.74 KiB) 28862 keer bekeken
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
Ik was vanmiddag nog even bij Marcel. Dus kan ik iets voor zijn beurt praten.
Hij wil de RM restaureren en dan zo veel mogelijk de originele staat handhaven.
Voorlopig blijft het 4-bakje direkt eronder.
Hij is afgelopen weken al heel druk aan het schoonmaken, polijsten en poetsen geweest omdat de meeste spullen die erop zaten nog erg goed waren.
Foto's zullen zeker volgen.
Momenteel ook wat werk uitbesteed nl.
- tank bij Tolenaar voor een uitdeuk en chroombeurt
- onderbouw, standaard en achterbrug bij de poedercoater
- motorbeplating bij de plaatwerker en spuiter
En natuurlijk onderdelen scoren.
Enzo
Hij wil de RM restaureren en dan zo veel mogelijk de originele staat handhaven.
Voorlopig blijft het 4-bakje direkt eronder.
Hij is afgelopen weken al heel druk aan het schoonmaken, polijsten en poetsen geweest omdat de meeste spullen die erop zaten nog erg goed waren.
Foto's zullen zeker volgen.
Momenteel ook wat werk uitbesteed nl.
- tank bij Tolenaar voor een uitdeuk en chroombeurt
- onderbouw, standaard en achterbrug bij de poedercoater
- motorbeplating bij de plaatwerker en spuiter
En natuurlijk onderdelen scoren.
Enzo
- Bijlagen
-
- IMGP0011 (Small).JPG (58.37 KiB) 26382 keer bekeken
-
- IMGP0009 (Small).JPG (68.29 KiB) 26382 keer bekeken
-
- IMGP0008 (Small).JPG (63.54 KiB) 26382 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Enzo-tvdzijden op 24 jun 2006, 18:04, 2 keer totaal gewijzigd.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
Loog (Base, basisch, OH-) is het tegenovergestelde van zuur. Maar het woord opzich is een verzamelnaam net als zout. Het is een bijtend (corrosief) goedje.tombo schreef: mss een stomme vraag, maar wat is logen op google kon ik niet veel nuttigs vinden
Je hebt bv Natronloog(natriumhydroxide) maar ook Kaliloog (kaliumhydroxide).
Het bedrijf blankhout (de naam zegt het al) kan dus houten meubelen behandelen zodat oude lakresten, vet en vuil oplosssen en de kleur veranderd.
Voor metaal gebruikt men eigenlijk weer een andere chemische substantie die eigenlijk lijkt op "opgevoerde" afbeit.
Enzo
- de wilde 13
- Berichten: 1517
- Lid geworden op: 22 mar 2004, 18:43
- Locatie: Stompwijk
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 17 keren
- de wilde 13
- Berichten: 1517
- Lid geworden op: 22 mar 2004, 18:43
- Locatie: Stompwijk
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 17 keren
- papabrolli
- Berichten: 2073
- Lid geworden op: 10 jul 2005, 19:43
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
In de auto, motor en kartsport wordt het ook veel toegepast. Als je bv een kartframe zou stralen en opnieuw spuiten rij je aan de top meteen achteraan omdat de sterkte uit het frame is door het stralen.papabrolli schreef:Mooi resultaat na het logen, maar hoe zit het met de biinenkant van je frame? Of is het frame niet in een loogbad gedompeld?
Erwin
Enzo
Laatst gewijzigd door Enzo-tvdzijden op 18 feb 2006, 23:18, 1 keer totaal gewijzigd.
- de wilde 13
- Berichten: 1517
- Lid geworden op: 22 mar 2004, 18:43
- Locatie: Stompwijk
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 17 keren
de binnen kant ziet er zo te zien schoon uit ,maar is weldegelijk onder gedompeld geweest, daarom behandel ik hem na dat hij gespoten is met antie roest [tectyl of zo] gr marcelpapabrolli schreef:Mooi resultaat na het logen, maar hoe zit het met de biinenkant van je frame? Of is het frame niet in een loogbad gedompeld?
Erwin
- de wilde 13
- Berichten: 1517
- Lid geworden op: 22 mar 2004, 18:43
- Locatie: Stompwijk
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 17 keren
zo vandaag nog even mijn achter veren schoon gemaakt [met een borstel de oude en losse lak er afgehaald] ik heb nieuwe veren en boven veer schaaltjes worden opnieuw verchroomd, de dempers werken nog goed dus deze laat ik in elkaar zitten ,wel zijn de boven en onder rubber bussen inmiddels vervangen.van de week de demper in de grond lak spuiten en dan af lakken met mat zwart [ral 9005] .. gr marcel..
- Bijlagen
-
- DSC_0017 (Small).JPG (43.19 KiB) 28557 keer bekeken
- de wilde 13
- Berichten: 1517
- Lid geworden op: 22 mar 2004, 18:43
- Locatie: Stompwijk
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 17 keren
zo jongens, vandaag even mijn "dremsdeckel" met velgen reiniger schoon
gemaakt en vervolgens met commedant goed op gepoetst ziet er echt weer mooi uit al zeg ik het zelf,de rem as + hevel gemonteerd met keramische
vet,en nieuwe rem schoenen gemonteerd, vervolgens ga ik de wiellagers
op de persbank er in zetten ,de spaken en velgen zien er nog zeldzaam mooi uit die poets nog even flink op, en mijn wielen zijn weer klaar voor de volgend 50 000 km .. gr marcel ..
gemaakt en vervolgens met commedant goed op gepoetst ziet er echt weer mooi uit al zeg ik het zelf,de rem as + hevel gemonteerd met keramische
vet,en nieuwe rem schoenen gemonteerd, vervolgens ga ik de wiellagers
op de persbank er in zetten ,de spaken en velgen zien er nog zeldzaam mooi uit die poets nog even flink op, en mijn wielen zijn weer klaar voor de volgend 50 000 km .. gr marcel ..
- Bijlagen
-
- DSC_0022 (Small).JPG (43.4 KiB) 28284 keer bekeken
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
Deze is later dan die van jou. Als je even wat hoger in de topic had gekeken zag je het geloogde frame met nummer.Roel RM schreef:Jou fluor uit 73 heeft Leleu remmen, die van mij Campagnolo (is bij mij ori want ik heb hem al vanaf begin), wat zijn de eerste vier cijfers van jou framenr?
- Bijlagen
-
- DSCN7578 (Small).JPG (33.03 KiB) 28243 keer bekeken
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren