2006, Zelf een roterende Kreidler bouwen

Wegrace artikelen en informatie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9758
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 833 keren
Ontvangen waarderingen: 420 keren
Contacteer:

2006, Zelf een roterende Kreidler bouwen

#1 Bericht door Maarten » 17 aug 2006, 16:56

Zelf een roterende Kreidler bouwen

Dat hoeft niet duur te zijn...


Auteur: René de Ruyter
Bron: Tijdschrift Bromfiets, 2006

Afbeelding


Voor het ombouwen van een zuigergestuurd blokje naar een roterende inlaat hoef je voortaan geen hoge kosten meer te maken. Dat danken we aan Wiebe Plantinga uit Gorredijk. Hij verzon (weliswaar noodgedwongen, maar dan nog) een plan, om de benodigde onderdelen daarvoor in serie te laten vervaardigen.

Wiebe's uitgangspunt was dat de te maken onderdelen zó in een blokje van een zuigergestuurde Kreidler moesten passen. Uiteindelijk bestaat de set uit roterende deksels, schijven, zeskanten en spruitstukken.

Afbeelding
Dit kleine zeskantje komt op de krukas, óp het primaire tandwiel en vormt het hart van de ombouw. De groef fixeert de positie van de roterende schijf.

Zijn filosofie: hou één setje zelf, verkoop de rest en dek zo de kosten af. Niet alleen de anderen, maar vooral Wiebe zelf rijdt nu voor heel weinig Euro's op een echte roterende racer. Het idee vond onmiddellijk navolging en het geslaagde plan maakte velen gelukkig. We waren nieuwsgierig en vroegen Plantinga hoe het idee was ontstaan.

Eigenlijk een sprinter

"Het hele project is een jaar of negen geleden gestart met het kopen van een raceframe dat ik op mijn lichaamsmaten pas had laten maken door een kennis. Dat frame leek uiteindelijk erg veel op een Boele frame uit voorbije jaren. Ik ben begonnen het rijwielgedeelte op te bouwen met allerlei materialen die ik in de loop der tijd verzameld had.

Afbeelding
Door de vorm zal het zeskant vanzelf de schijf aandrijven.

Er zaten zelfs gevonden onderdelen tussen om de racer samen te stellen. In eerste instantie was hij voorzien van gegoten spaak wielen. Later kreeg ik echte oude wieltjes te pakken met draadspaken en 17 inch aluminium velgen. Uitgevoerd met een dubbele remtrommel van een Italiaanse sportbrommer. Er kwam een Kreidler voorvork in, die wat later werd vervangen door een voorvork van een Vespa Boxer. Het zitje heb ik na langdurig speurwerk op een onderdelenmarkt opgedaan en de brandstoftank is van eigen makelij. Omdat het racertje eigenlijk een sprinter moest worden, kon ik volstaan met een klein brandstoftankje van een grasmaaier dat ik i­n de lange tank bouwde. Was de zaak ook meteen dicht. Op deze manier is de gehele machine onderhanden genomen en ben ik op een totaal gewicht van ± 53 kilo uitgekomen. Nadat er onder het sprint-monster eerst een gewoon luchtgekoeld 50 cc vijfbak Kreidler blokje had gehangen (met een 28 mm carburateur), wilde ik het blok roterend maken en er een watergekoelde 62,5cc MBA racecilinder op plaatsen.

Afbeelding
De smeergaatjes zijn door-en-door geboord.

Na veel passen en meten heb ik alles op tekening gezet, zodat er in feite 'van tekening' geproduceerd kon worden.' Na zo'n 40 uur werk was Wiebe zover dat al het draaiwerk af was. Het freeswerk was in die fase ook al uitbesteed. Na veel tests bleek dat de koppeling het toegenomen vermogen niet kon verwerken. Daarvoor was een modificatie snel bedacht. Er werd een plaat méér in de koppeling gezet, hij ging dus van vijf naar zes platen. Dit pakte uit als een flinke verbetering.

Ingehaald door de tijd

"Na heel wat jaren met dit blok te hebben gesprint kwam ik niet veel verder meer. Mijn Kreidler/MBA had maar 60 cc en moest het in Jubbega ineens opnemen tegen 'brommers' met een cilinderinhoud tot wel 90 cc. De snelste tijd die ik reed was 9,05 seconden over 150 meter met een eind snelheid van 100,5 km/h. In het blok zat toen zo'n vijftien pk. Voor een 60 cc waren dit respectabele cijfers. Toch werd het tijd voor een nieuw motortje.„

De nodige technische kennis

“Helaas ben ik door de jaren heen verschillende keren van werkgever gewisseld. Ik had niet meer de beschikking over een draaibank en aanverwante gereedschappen.

Afbeelding
De schijf en zijn deksels vormen samen eigenlijk een 'bestuurbare' inlaat, je kunt de timing van de inlaat-gassen beïnvloeden.

Alles voor het nieuwe motortje moest worden uitbesteed. Om de kosten zo laag mogelijk te houden en te zorgen voor een goede maatvoering wilde ik gebruik maken van CNC-banken. Dan hoef je in feite alleen maar een tekening te hebben en alles komt piekfijn voor elkaar. In overleg met de toen in de arm genomen draaier/frezer werd besloten om van ieder onderdeel wat meer exemplaren te maken om de prijs te drukken. Eerst werden de grondplaat en het deksel gemaakt. Daarna spruitstuk, zeskantje en inlaatschijf, zodat ik nu een compleet pakket kan leveren om een blok om te bouwen naar 'roterend'. De grondplaat is dan wel bedacht voor Kreidler, maar zou eventueel ook bij andere merken motorblokken in te bouwen zijn, bijvoorbeeld Zündapp of Sachs. Je kunt er mee sprinten, maar net zo goed racen. Vanzelfsprekend moet er dan wel een 50 cc cilinder gemonteerd worden. Voor het inbouwen van de set moet je wel over enige technische kennis beschikken. Als je een fout maakt kan dat heel veel raceplezier wegnemen en kost het uiteindelijk toch nog de nodige loze Euro's. Advies kan ik er altijd bij geven, dat doe ik graag. Het gaat tenslotte om de sport.„

Voor Sprint 8 seconden

Afbeelding
Met de diepte en breedte van de groef in het 'stuur'-deksel (rechts) 'bestuur' je ook al weer wat er in het blok komt.

“Op dit moment zijn er al een aantal van deze sets verkocht en die draaien leuk mee op diverse historische motorsport-evenementen zoals HMV of CRT racedemo's„. Wiebe's keuze voor Kreidler is makkelijk te verklaren: “Daarvan zijn nu eenmaal de meeste opvoergegevens bekend„. Op zijn eigen blok heeft hij momenteel een 70 cc Polini cilinder gebouwd waarmee hij het afgelopen jaar meedeed aan de sprint in Jubbega. “Er zit lekker vooruitgang in de zaak (9,09 seconden met een top van 96 km/h). Ik zit nog steeds rond de 9 seconden, maar je voelt nu wel dat 'ie dóór wil. Een tijd van om en nabij de 8 seconden is zeker realiseerbaar. Door de jaren heen ben ik mij ook bezig gaan houden met de 50 cc wegracerij. Niks oud hoor, maar gewoon in de Sportklasse. Je rijdt nagenoeg met een standaard brommer van 50 cc en vier versnellingen (dus zonder zo'n set, red.). Dit machientje weegt slechts 65 kilo en heeft een top van 115 km/u. Het is nog even tobben zo, maar wanneer ik overstap naar een snellere klasse dan zal ik op zeker mijn spulletjes weer in gaan zetten. Ze liggen nu toch op de plank. En het opbouwen is voor mij inmiddels een fluitje van een cent.„

Startsein tot meer

Roterende Kreidlers bestaan al heel lang. Vooral in de jaren zestig werd hier heel veel mee geëxperimenteerd.

Afbeelding
Het 'stuurdeksel' aan de andere kant. Op het bovenste gat komt het spruitstuk met de carburateur.

Na de twaalf versnellingen Kreidlers met twee roterende inlaten van de fabriek besloot Van Veen uit Amsterdam zijn hoofd boven het maaiveld uit te steken. Die firma maakte in samenwerking met de fabriek roterende blokken die wereldfaam gemaakt hebben. Uiteraard waren de gegevens van die machines strikt geheim en werden ze bewaard in een kluis van de importeur. Aalt Toersen (nog altijd actief op een roterende fiets) wist zelfs een standaard vijfversnellings-blok zo snel te krijgen dat hij menige fabrieksmachine voorbij reed. Het waren echter niet alleen de professionele coureurs die hoge ogen gooiden met hun roterende fietsen. Menige particulier die technisch was ingesteld wist een roterende inlaat te verwezenlijken, waardoor hij de timing van de gasstromen aanzienlijk kon verbeteren. Vanwege de klassieke demonstratieraces worden nog steeds standaard blokken roterend gemaakt. Het blijft echter een hele ingreep. Er komt veel draai- en freeswerk bij kijken om de blokjes hard te laten lopen. Zoals bekend ben je er nog lang niet als het blok alleen maar roterend is gemaakt. Er zijn nog allerlei zaken en vooral kennis nodig om het toegenomen vermogen ook bruikbaar op de weg te zetten. In feite heb je ook andere versnellingsbakken, koppelingen en krukassen nodig, en dat maakt zo'n motortje toch nog duur.
Wïebe's ombouwset is in elk geval een mooi 'startsein tot meer'. Hoeveel meer en wat meer precies dat zal de toekomst uitwijzen. Een complete set kost 185 Euro, maar alles is ook los verkrijgbaar. Het initiatief wordt in het ieder geval door Bromfiets van harte ondersteund.

We houden je op de hoogte.

Info: tel: 0513-464480 (Wiebe-Gorredijk)
E-mail: wiebe.plantinga@12move.nl


Artikel gescand door zowel Claus als Arnold.
Artikel gedigitaliseerd en geplaatst door Maarten.
© 2006 www.kreidler.nl.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3527
Lid geworden op: 16 sep 2004, 23:09
Locatie: Wormerveer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#2 Bericht door Johan » 17 aug 2006, 18:15

woooow gaaf.
dus,, die setjes zijn nu nog gewoon te koop? :O

Gebruikersavatar
caveman
Berichten: 7902
Lid geworden op: 01 okt 2003, 11:21
Locatie: Grunn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#3 Bericht door caveman » 17 aug 2006, 18:27

kijk je nooit op marktplaats johan ?

je kan zelfs de carterdelen zo kopen.

zelfs kröber kan je nieuw krijgen.

alleen een framepje kopen bij emot en tadaaaaaaaa

en je hebt een wegracer.

greetz cave 8)

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3527
Lid geworden op: 16 sep 2004, 23:09
Locatie: Wormerveer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#4 Bericht door Johan » 17 aug 2006, 18:53

nee is voor op mn cup he :P
whahaha,
en ik kijk nooit zoveel op marktplaats omdat ik gek word van die onnozele dingen als... minibike te koop bla bla bla.
en dat is helemaal irrelevant tot kreidlers

Gebruikersavatar
LVS
Berichten: 3034
Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
Locatie: naaldwijk
Gegeven waarderingen: 15 keren
Ontvangen waarderingen: 127 keren
Contacteer:

#5 Bericht door LVS » 17 aug 2006, 18:58

Johan schreef:nee is voor op mn cup he :P
whahaha,
en ik kijk nooit zoveel op marktplaats omdat ik gek word van die onnozele dingen als... minibike te koop bla bla bla.
en dat is helemaal irrelevant tot kreidlers
---------------------

gewoon de doorlink op kreidler .nl lezen / [ dan heb je alles :wink: van kreidler ]

viewtopic.php?t=3155

#

Gebruikersavatar
Richard B
Berichten: 1637
Lid geworden op: 07 sep 2002, 22:45
Locatie: Bussum
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 104 keren

#6 Bericht door Richard B » 17 aug 2006, 21:55

blijft een mooi gezicht zo'n kant en klaar roterend blok

de sprinter van wiebe is ook verschikkelijk snel,ik heb 'm in jubbega nummer 1 zien worden van de prostock klasse :clap

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19184
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 497 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

#7 Bericht door dijk » 17 aug 2006, 22:02

ed.p heeft zelf ook een roterend 6 bak gemaakt,carters etc allemaal zelf bewerkt. :mrgreen:

Gebruikersavatar
lazy rider
Berichten: 3329
Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
Locatie: Scharendijke
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#8 Bericht door lazy rider » 17 aug 2006, 22:08

Richard B schreef:blijft een mooi gezicht zo'n kant en klaar roterend blok

de sprinter van wiebe is ook verschikkelijk snel,ik heb 'm in jubbega nummer 1 zien worden van de prostock klasse :clap
Wiebe is dit jaar 2de geworden in de prostock met 8.2 sec ......
Maar het zijn inderdaad mooie setjes en niet zo verschrikkelijk duur ,misschien toch wel aantrekkelijk zo'n roterend setje ... :D

Johan

snel
Berichten: 1968
Lid geworden op: 06 nov 2005, 21:26
Locatie: omg.Assen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#9 Bericht door snel » 17 aug 2006, 22:58

Helaas heeft de verslaggever een aantal dingen verkeerd opgeschreven die Wiebe ongetwijfeld WEL goed heeft verteld.
Vooral betreffende de meenemer. De door de verslaggever zelf bedachte onzin over smeergaatjes en fixeergroef.
Die gaatjes zijn borgschroefjes ,die groef is om een trekkertje in te zetten bij demontage..

Gebruikersavatar
Flacko
Berichten: 2490
Lid geworden op: 12 aug 2004, 18:21
Locatie: 's-Hertogenbosch
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#10 Bericht door Flacko » 18 aug 2006, 08:10

In welke Bromfiets heeft dit artikel gestaan ?


Ad

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9758
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 833 keren
Ontvangen waarderingen: 420 keren
Contacteer:

#11 Bericht door Maarten » 18 aug 2006, 08:18

Flacko schreef:In welke Bromfiets heeft dit artikel gestaan ?


Ad
Ik dacht in eentje van 2006, maar toen ik op de Bromfiets site zocht vond ik 2004, maar weet niet of dat hetzelfde artikel is.

Jammer dat het stuk een beetje knullig is geschreven zoals "Snel" hierboven al vertelde.
Het onderschrift bij de tweede foto klopt ook niet lijkt me, dat dat zeskantje op het primaire tandwiel zit.

Gebruikersavatar
Flacko
Berichten: 2490
Lid geworden op: 12 aug 2004, 18:21
Locatie: 's-Hertogenbosch
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#12 Bericht door Flacko » 18 aug 2006, 08:24

Ik kon het artikel al niet in mijn 'Bromfiets' van '06 vinden.

Bedankt voor je snelle reactie

Gebruikersavatar
Zatopek
Berichten: 4896
Lid geworden op: 08 feb 2005, 11:26
Locatie: Egelze, diep in het zuiden
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 9 keren

#13 Bericht door Zatopek » 18 aug 2006, 08:29

dijk schreef:ed.p heeft zelf ook een roterend 6 bak gemaakt,carters etc allemaal zelf bewerkt. :mrgreen:
Niks voor jou Dijk :?: :wink: :mrgreen: Misschien wel wat voor mij.............. :wink: :mrgreen:

Erwin_1965
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#14 Bericht door Erwin_1965 » 18 aug 2006, 08:34

Zatopek schreef:
dijk schreef:ed.p heeft zelf ook een roterend 6 bak gemaakt,carters etc allemaal zelf bewerkt. :mrgreen:
Niks voor jou Dijk :?: :wink: :mrgreen: Misschien wel wat voor mij.............. :wink: :mrgreen:



nog meer stress jilles

Gebruikersavatar
Zatopek
Berichten: 4896
Lid geworden op: 08 feb 2005, 11:26
Locatie: Egelze, diep in het zuiden
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 9 keren

#15 Bericht door Zatopek » 18 aug 2006, 08:36

erwinabbestee schreef:
Zatopek schreef:
dijk schreef:ed.p heeft zelf ook een roterend 6 bak gemaakt,carters etc allemaal zelf bewerkt. :mrgreen:
Niks voor jou Dijk :?: :wink: :mrgreen: Misschien wel wat voor mij.............. :wink: :mrgreen:



nog meer stress jilles
Jij met je stress....... waar heb je het over :wink: :mrgreen: Ik heb pas 5 Kreidlers dus ik weet toch al wat stress is..... :wink:

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3527
Lid geworden op: 16 sep 2004, 23:09
Locatie: Wormerveer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#16 Bericht door Johan » 18 aug 2006, 18:14

klinkt je kreidler eigenlijk ook anders?

Gebruikersavatar
tombo
Berichten: 4057
Lid geworden op: 06 okt 2002, 13:56
Locatie: Achterhoek
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#17 Bericht door tombo » 18 aug 2006, 18:38

kweet niet of je er wat aan hebt, maar t.o.v. van mijn membraan (Fs1) blok, klinkt een roterend blok zwaarder/dieper. Als je het gas loslaat is het ook meteen over, een membraan of zuigergestuurde inlaat, tikt/knalt altijd nog ff na (je weet wel wat ik bedoel, ring ting ting ting, dat doet een roterende inlaat niet)

Gebruikersavatar
rm-mer
Berichten: 1679
Lid geworden op: 21 nov 2004, 21:37
Locatie: België
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#18 Bericht door rm-mer » 20 aug 2006, 17:23

Leuk die setjes, maar ik vind het spijtig dat het als 'goedkoop' wordt afgestempeld.
Voor het inbouwen enzo moet het hele blok uiteen (= revisiekosten)
en ook de krukas enzo moeten aangepast worden.
Dan moet je nog een dure ontsteking kopen, en als je wilt racen kun je al andere tandwielen steken om een 'close 5bak' te hebben.
Als je de hele ombouw uitrekent is het toch niet meer zo goedkoop vind ik.
Maar leuk artikel over een leuk initiatief!
:D

Groeten!

Mark Z
Berichten: 81
Lid geworden op: 16 dec 2005, 15:52
Locatie: wezep
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#19 Bericht door Mark Z » 20 sep 2006, 19:31

Mooi artikel:D mooi spul ook.
hoe hard loopt z'n roterend blok nou? op een normale brommer dan.. niet op een cup of wegracer..

Gebruikersavatar
Melvin
Berichten: 8297
Lid geworden op: 30 mei 2003, 16:32
Locatie: Gelderland
Gegeven waarderingen: 47 keren
Ontvangen waarderingen: 131 keren

#20 Bericht door Melvin » 20 sep 2006, 23:07

ja dat ligt er natuurlijk maar net aan.

Hoeft niet sneller te lopen als een zuigergestuurde.

ligt aan de cilinder carburateur uitlaat afstelling enz...

rion
Berichten: 1268
Lid geworden op: 02 jul 2004, 22:32
Locatie: LIESHOUT
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Zelf een roterende Kreidler bouwen (2006)

#21 Bericht door rion » 21 sep 2006, 03:35

Zelf een roterende Kreidler bouwen
Dat hoeft niet duur te zijn...
ok dat klopt.
Maar van een roterend een normaalblok maken is wel een probleem.

Ik sprak laatst iemand die had al zijn NIEUWE 6 bakken roterend laten maken.

Achteraf gezien had hij dat beter niet kunnen doen.

Roterend maken kan altijd nog , toch :wink:

Gr Rion

Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 2073
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 6 keren

#22 Bericht door Luc » 21 sep 2006, 10:04

Melvin schreef:ja dat ligt er natuurlijk maar net aan.

Hoeft niet sneller te lopen als een zuigergestuurde.

ligt aan de cilinder carburateur uitlaat afstelling enz...
Sorry Melvin,
Alleen als je het heel beroerd doet met dat roterend blok zal een zuigergestuurde beter kunnen lopen.
In de praktijk is het verschil zeer, zeer groot in het voordeel van roterende inlaat. En laat ik hier ook maar gelijk schrijven dat het ook zo is voor een membraam inlaat.
Een roterend blok loopt door de veel betere inlaattiming met een veel bredere powerband en voelt zeer soepel aan.
Het enige voordeel van een zuigergestuurde inlaat is dat het onderhoudsvriendelijker is en zeer betrouwbaar er zijn immers geen extra onderdelen nodig.
Maar het is niet voor niets dat de moderne 2T met een membraan is uitgerust.
Voor een standaard Kreidler zou ook een membraam de beste keus zijn.
Want zo'n stofzuiger aan de linkerzijde en het missen van je verlichting etc. is niet zo handig.
Op de Jamathiclubdag maakte ik bijgaand plaatje, ik heb alleen niet gevraagd wie de eigenaar was, misschien weet Joost het??

Groeten, Luc
Bijlagen
StndKreidRoterend.jpg
StndKreidRoterend.jpg (42.4 KiB) 58398 keer bekeken

rion
Berichten: 1268
Lid geworden op: 02 jul 2004, 22:32
Locatie: LIESHOUT
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#23 Bericht door rion » 21 sep 2006, 12:30

Luc schreef:
Melvin schreef:ja dat ligt er natuurlijk maar net aan.

Hoeft niet sneller te lopen als een zuigergestuurde.

ligt aan de cilinder carburateur uitlaat afstelling enz...
Sorry Melvin,
Alleen als je het heel beroerd doet met dat roterend blok zal een zuigergestuurde beter kunnen lopen.
In de praktijk is het verschil zeer, zeer groot in het voordeel van roterende inlaat. En laat ik hier ook maar gelijk schrijven dat het ook zo is voor een membraam inlaat.
Een roterend blok loopt door de veel betere inlaattiming met een veel bredere powerband en voelt zeer soepel aan.
Het enige voordeel van een zuigergestuurde inlaat is dat het



onderhoudsvriendelijker is en zeer betrouwbaar er zijn immers geen extra



onderdelen nodig.
Maar het is niet voor niets dat de moderne 2T met een membraan is uitgerust.
Voor een standaard Kreidler zou ook een membraam de beste keus zijn.
Want zo'n stofzuiger aan de linkerzijde en het missen van je verlichting etc. is niet zo handig.
Op de Jamathiclubdag maakte ik bijgaand plaatje, ik heb alleen niet gevraagd wie de eigenaar was, misschien weet Joost het??

Nico Kuiper uit badhoevedorp is volgens mij de eigenaar van deze machine

Gr Rion

Groeten, Luc

Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 2073
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 6 keren

#24 Bericht door Luc » 21 sep 2006, 12:42

Bedankt Rion,
Hij was idd aanwezig.
Groeten,
Luc

Gebruikersavatar
jonny
Berichten: 92
Lid geworden op: 09 okt 2006, 19:35
Locatie: Baarn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#25 Bericht door jonny » 23 okt 2006, 16:54

als je zo'n "complete" set koopt, ben je dan voor 185 euro klaar? of moet je nog allerlei dingen aanpassen?

voor 185 zouw ik t wel willen hebben, alleen dat geluid al :)
ps: Heb je dan ook geen verlichting meer?

groeten,

Jonny

Plaats reactie