Restauratie RS Special
- brolli21
- Berichten: 3345
- Lid geworden op: 23 mei 2003, 11:17
- Locatie: Obdam
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Restauratie RS Special
Nadat mn 76er niet geworden is wat ik voor ogen had,hierbij een geheel nieuw project van mijn kant.
Dit keer geen sticker RS,maar een echte,met een motorkenteken.
Het frame word dat van een 75er TM,het model zal gaan lijken op de RS van bouwjaar 1973.
Echter zal ik heel wat aanpassingen naar eigen smaak doen,zo word de kreidler niet een orginele kleur,maar een fluoriserende signaaloranje kleur,zoals word gebruikt op de bumpers van de bedrijfsauto's op mijn vaders werk.
klikkerdeklik voor een plaatje van de kleur van de bumper
Het achterspatbord word een lang model,van een 68er kreidler TM,er komt een plastic tusenstukje tussen frame en achterspatbord, en de sportbeugel word er 1tje met montagepunten bovenop het achterspatbord.
Een setje oud type handles heb ik ook al liggen,gepolijst en wel,welke gemonteerd moeten worden op een stokstuurtje.
De wielen worden degene die in mijn 76er zouden komen.
De achterbrug zal chroom worden,om het een beetje een extra speciaal uiterlijk te geven,en ook zal er een smalle denfeld gemonteerd worden,voor een lekker sportief uiterlijk.
Dan het blok,waarvan de carburateur al een verhaal opzich is.
De 1/20/59 bing carburateur,kocht mijn vader,bij theo van baden voor 5 euro,nadat hij hem flink afgekraakt had,en eigenlijk alleen het vlotterbakje nodig had. het was alleen een huisje,maar met behulp van stefan zn oude 18mm(zundappcarburateur-die hij geruild had voor mijn vader zn oude 18mm kreidler carburateur),heb ik nu alleen n og een goede vlotterbak,een gasschuif,veer,en een dekseltje met ring nodig.
De cilinder zal een flink opgevoerde 50cc SB worden,met waarschijnlijk een homoet 6p om de gassen kwijt te raken,een hpi voor de vonken,en dan dus de 20mm bing om de cilinder te vullen met mengsel,dit alles gemonteerd op een directe 5bak.
Ik heb vast wat foto's gemaakt van de spulletjes die ik al in huis heb,en zodra er weer vorderingen zijn,zal ik die hier weer bijplaatsen.
Mzzl Sander
Dit keer geen sticker RS,maar een echte,met een motorkenteken.
Het frame word dat van een 75er TM,het model zal gaan lijken op de RS van bouwjaar 1973.
Echter zal ik heel wat aanpassingen naar eigen smaak doen,zo word de kreidler niet een orginele kleur,maar een fluoriserende signaaloranje kleur,zoals word gebruikt op de bumpers van de bedrijfsauto's op mijn vaders werk.
klikkerdeklik voor een plaatje van de kleur van de bumper
Het achterspatbord word een lang model,van een 68er kreidler TM,er komt een plastic tusenstukje tussen frame en achterspatbord, en de sportbeugel word er 1tje met montagepunten bovenop het achterspatbord.
Een setje oud type handles heb ik ook al liggen,gepolijst en wel,welke gemonteerd moeten worden op een stokstuurtje.
De wielen worden degene die in mijn 76er zouden komen.
De achterbrug zal chroom worden,om het een beetje een extra speciaal uiterlijk te geven,en ook zal er een smalle denfeld gemonteerd worden,voor een lekker sportief uiterlijk.
Dan het blok,waarvan de carburateur al een verhaal opzich is.
De 1/20/59 bing carburateur,kocht mijn vader,bij theo van baden voor 5 euro,nadat hij hem flink afgekraakt had,en eigenlijk alleen het vlotterbakje nodig had. het was alleen een huisje,maar met behulp van stefan zn oude 18mm(zundappcarburateur-die hij geruild had voor mijn vader zn oude 18mm kreidler carburateur),heb ik nu alleen n og een goede vlotterbak,een gasschuif,veer,en een dekseltje met ring nodig.
De cilinder zal een flink opgevoerde 50cc SB worden,met waarschijnlijk een homoet 6p om de gassen kwijt te raken,een hpi voor de vonken,en dan dus de 20mm bing om de cilinder te vullen met mengsel,dit alles gemonteerd op een directe 5bak.
Ik heb vast wat foto's gemaakt van de spulletjes die ik al in huis heb,en zodra er weer vorderingen zijn,zal ik die hier weer bijplaatsen.
Mzzl Sander
- Bijlagen
-
- SV400001.jpg (37.18 KiB) 22607 keer bekeken
-
- SV400002.jpg (38.15 KiB) 22607 keer bekeken
-
- SV400003.jpg (57.32 KiB) 22607 keer bekeken
-
- SV400004.jpg (41.69 KiB) 22607 keer bekeken
Laatst gewijzigd door brolli21 op 05 dec 2006, 22:28, 6 keer totaal gewijzigd.
- brolli21
- Berichten: 3345
- Lid geworden op: 23 mei 2003, 11:17
- Locatie: Obdam
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
de vorige eigenaar heeft het aan mij verkocht als zijnde een 67er achterspatbord,en hij is ook zeker een stuk langer als het spatbord wat ik in mn 76er heb zitten,dus het is zowiezo een oud type spatbord,ook omdat de gaatjes voor de bevesteging aan het frame niet overeen kwamen onderaan.
Mzzl Sander
Mzzl Sander
- papabrolli
- Berichten: 2073
- Lid geworden op: 10 jul 2005, 19:43
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- brolli21
- Berichten: 3345
- Lid geworden op: 23 mei 2003, 11:17
- Locatie: Obdam
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Zo,maar weer eens een update(je) doen hierzo.
Plannen zijn inmiddels een beetje gewijzigd.
De achterbrug zal niet chroom,maar gewoon zwart worden,en de wielen worden NIET spaakwielen met 160mm naven,maar 6 spaaks gietwielen met 160mm naven.
Ik heb laatst al een ontwerpje getekend hoe de kreidler ongeveer worden moet.
Ik heb de gietwielen al staan,maar er moet nog wel het 1 en ander aan gebeuren.
Als ik tijd heb zal ik vanavond even een foto ervan maken en plaatsen.
Mzzl Sander
Plannen zijn inmiddels een beetje gewijzigd.
De achterbrug zal niet chroom,maar gewoon zwart worden,en de wielen worden NIET spaakwielen met 160mm naven,maar 6 spaaks gietwielen met 160mm naven.
Ik heb laatst al een ontwerpje getekend hoe de kreidler ongeveer worden moet.
Ik heb de gietwielen al staan,maar er moet nog wel het 1 en ander aan gebeuren.
Als ik tijd heb zal ik vanavond even een foto ervan maken en plaatsen.
Mzzl Sander
- Bijlagen
-
- SV400006.JPG (41.53 KiB) 21886 keer bekeken
- Johan van Zanten
- Berichten: 1241
- Lid geworden op: 08 jan 2005, 16:45
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer: