Opbouw Belgische '73 fluor RS-R60 Special
- kaZeta
- Berichten: 541
- Lid geworden op: 25 jul 2006, 11:30
- Locatie: Antwerpen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Opbouw Belgische '73 fluor RS-R60 Special
OK, er komt schot in de zaak. Zal straks es wat foto's maken van het semi-gedecapalde frame. De stukjes voor hamsterbakbevestiging en valbeugel zijn op het frame gelast. Heb een polyester zadeltje gekocht (wat net iets te kort blijkt) en een volledig getuned blokkie (via Maarten). Ook heb ik een 007 kuip kunnen bemachtigen (thnx Andy!). Binnenkort een race-expansie-uitlaat gaan halen bij Homoet.
Laatst gewijzigd door kaZeta op 15 sep 2008, 11:03, 1 keer totaal gewijzigd.
- kaZeta
- Berichten: 541
- Lid geworden op: 25 jul 2006, 11:30
- Locatie: Antwerpen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Welja, zoals je ziet moet ik nog de stukken links en rechts uitslijpen, anders passen ze niet.
Rechterkant de standaard inbouw, maar ben er nog niet uit of ik gel, nat of droog ga steken.
Linkerkant een alarmsysteem (liefst die AMBA2000 omdat ie ervoor gemaakt is, maja...), en als de batterij(en) het zou(den) trekken een systeem om bv lichten al aan te steken zonder draaiende motor.
Pinkers ga ik ook opbouwen in de kuip, als dit mogelijk is.
Ook een achterbrug met slot gescoord. De cockpit zou ik willen customizen met eventueel een batterijmetertje erbij en een digitale vitessenteller.
Halogeen vooraan en led achteraan, hopelijk vind ik dit snel.
Rechterkant de standaard inbouw, maar ben er nog niet uit of ik gel, nat of droog ga steken.
Linkerkant een alarmsysteem (liefst die AMBA2000 omdat ie ervoor gemaakt is, maja...), en als de batterij(en) het zou(den) trekken een systeem om bv lichten al aan te steken zonder draaiende motor.
Pinkers ga ik ook opbouwen in de kuip, als dit mogelijk is.
Ook een achterbrug met slot gescoord. De cockpit zou ik willen customizen met eventueel een batterijmetertje erbij en een digitale vitessenteller.
Halogeen vooraan en led achteraan, hopelijk vind ik dit snel.
- kaZeta
- Berichten: 541
- Lid geworden op: 25 jul 2006, 11:30
- Locatie: Antwerpen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Thnx Hengst!!
Ja, 't heeft ff geduurd, maar is nu weeral een tijdje geleden.
Gisteren nog een telefoontje (van een uur) van Thibaut ivm inschrijving tot moto. Was een Zwitserse RMC, maar hij had geen inschrijvingsbewijs van moto in Zwitserland, dus was wss een brommer
Kom je ook naar Zolder? Zijn al met twee voor trein.
Ja, 't heeft ff geduurd, maar is nu weeral een tijdje geleden.
Gisteren nog een telefoontje (van een uur) van Thibaut ivm inschrijving tot moto. Was een Zwitserse RMC, maar hij had geen inschrijvingsbewijs van moto in Zwitserland, dus was wss een brommer
Kom je ook naar Zolder? Zijn al met twee voor trein.
- kaZeta
- Berichten: 541
- Lid geworden op: 25 jul 2006, 11:30
- Locatie: Antwerpen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Tweede Van Veen kuip gescoord op Zolder.
Stukjes links en rechts voor Batterijbakken zijn ondertussen afgeslepen, enkel nog wat afvlakken met de vijl. Twee gaten boren voor grondplaatbevestiging, bevestiging gebeurt dmv popnagels met een schroefdraad voor M6.
Een collega heeft een oplossing voor het zadel: twee horizontale stalen latten van 1,5 cm breed in de lengte links en rechts op de zadelbevestigingstukjes lassen. Dan een stukje polyester met een lijmlas (tek7 oid) vooraan het feitelijke zadel bevestigen om de juiste lengte te bekomen.
Vervolgens een stevig houten plankje (of aluminium) onderaan het zadel bevestigen dmv de stalen latten. Volledig opvullen met tek7 zodat er een "verende" (dempende) onderlaag is.
Dan nog een diagonaal vlak onderin het zadel voor meer draagkracht in het kontje.
Kan ie EINDELIJK naar de spuiterij!
(En als het lukt, een gat dremelen om het achterlicht in te werken).
Stukjes links en rechts voor Batterijbakken zijn ondertussen afgeslepen, enkel nog wat afvlakken met de vijl. Twee gaten boren voor grondplaatbevestiging, bevestiging gebeurt dmv popnagels met een schroefdraad voor M6.
Een collega heeft een oplossing voor het zadel: twee horizontale stalen latten van 1,5 cm breed in de lengte links en rechts op de zadelbevestigingstukjes lassen. Dan een stukje polyester met een lijmlas (tek7 oid) vooraan het feitelijke zadel bevestigen om de juiste lengte te bekomen.
Vervolgens een stevig houten plankje (of aluminium) onderaan het zadel bevestigen dmv de stalen latten. Volledig opvullen met tek7 zodat er een "verende" (dempende) onderlaag is.
Dan nog een diagonaal vlak onderin het zadel voor meer draagkracht in het kontje.
Kan ie EINDELIJK naar de spuiterij!
(En als het lukt, een gat dremelen om het achterlicht in te werken).
- kaZeta
- Berichten: 541
- Lid geworden op: 25 jul 2006, 11:30
- Locatie: Antwerpen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Zadelskelet is bijna klaar, een dezer dagen de polyester bewerken zodat ie langer wordt. Foto's komen dit weekend hopelijk. Voorste bevestigingstukken op het frame om zadel te monteren zijn aan beide zijdes afgeslepen (minder breed), en een nauwere groef aan beide zijdes gemaakt met een ronde vijl om zo het smaller zadel te monteren.
Als er iemand interesse heeft, heb nog stukken voor een tweede exemplaar. Moet je binnenkort maar kijken naar de foto's van het eindresultaat
ff iets anders: ik zou mijn voetsteunen willen demonteren (dus de stang af de onderbouw slijpen, zodat enkel de uitlaatbevestiging blijft). Dus zou ik eigenlijk zo van die sportvoetsteuntjes willen monteren op het frame (met twee delta-bevestigingen). Reden hiervoor is dat de mijne eigenlijk een soort van straatracer wordt met polyester kuip en zadel etc als je het nog niet wist. (Fluo frame, bakjes en zadel, sterren ook fluo, velgen zwart, kappen zwart, randjes en afwerking met beetje chroom)
Ik heb zo al wat fotootjes gezien van sowb-racers (of hoe noemt dat) en sommige cup-racers, blijkbaar wordt dat met twee gaten net helemaal achteraan in het frame geboord? (ik ga vanavond de bakjes es monteren om te zien of er dan nog plek is voor de bevestiging)
Zijn die aluminium stukken standaard van een bepaald merk, of moet alles zelf gemaakt worden? Hoe zet ik dit juist op mijn blok ivm assen en bevestigingstangen naar het blok en rem? (5-bak direct)
Iemand met ervaring graag
Alvast bedankt,
Tom
Als er iemand interesse heeft, heb nog stukken voor een tweede exemplaar. Moet je binnenkort maar kijken naar de foto's van het eindresultaat
ff iets anders: ik zou mijn voetsteunen willen demonteren (dus de stang af de onderbouw slijpen, zodat enkel de uitlaatbevestiging blijft). Dus zou ik eigenlijk zo van die sportvoetsteuntjes willen monteren op het frame (met twee delta-bevestigingen). Reden hiervoor is dat de mijne eigenlijk een soort van straatracer wordt met polyester kuip en zadel etc als je het nog niet wist. (Fluo frame, bakjes en zadel, sterren ook fluo, velgen zwart, kappen zwart, randjes en afwerking met beetje chroom)
Ik heb zo al wat fotootjes gezien van sowb-racers (of hoe noemt dat) en sommige cup-racers, blijkbaar wordt dat met twee gaten net helemaal achteraan in het frame geboord? (ik ga vanavond de bakjes es monteren om te zien of er dan nog plek is voor de bevestiging)
Zijn die aluminium stukken standaard van een bepaald merk, of moet alles zelf gemaakt worden? Hoe zet ik dit juist op mijn blok ivm assen en bevestigingstangen naar het blok en rem? (5-bak direct)
Iemand met ervaring graag
Alvast bedankt,
Tom
- Robert1
- Berichten: 2333
- Lid geworden op: 12 mei 2005, 11:39
- Locatie: Ergens in Flevoland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Dan kan je beter een onderbouw van een nl brommer pakken, die heeft al geen voetsteunen. en zo spaar je de goede onderbouwen met voetsteunenkaZeta schreef: ff iets anders: ik zou mijn voetsteunen willen demonteren (dus de stang af de onderbouw slijpen, zodat enkel de uitlaatbevestiging blijft).
Ziet er voor de rest goed uit.
- kaZeta
- Berichten: 541
- Lid geworden op: 25 jul 2006, 11:30
- Locatie: Antwerpen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Thanks. Hier nog wat foto's van frame met afgeslepen hoekjes voor batterijbakken, geboord bevestigingsgat met popnagel met schroefdraad en af- en ingeslepen zadelbevestigingstukjes.
- Bijlagen
-
- DSCN0031.JPG (75 KiB) 16940 keer bekeken
-
- DSCN0030.JPG (83.32 KiB) 16940 keer bekeken
-
- DSCN0036.JPG (80.98 KiB) 16940 keer bekeken
- kaZeta
- Berichten: 541
- Lid geworden op: 25 jul 2006, 11:30
- Locatie: Antwerpen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Wel, ik heb het plaatstaal nog liggen, en kan nog zo een lat van een meter halen. Dan veel zagen en lassen. Maar eigenlijk heb ik er dus nog een over. Is een zitje van Ruig, die staat op beurzen, als ik terug ben van verlof zal ik es kijken, want die hars en harder blijven niet eeuwig goed. Diegene die wil kan ik de rest van de foto's wel es mailen, dan kan je zien hoe ie ineen steekt.
We hebben het zadelframe op de weegschaal gelegd en vergeleken met een standaard zadel, scheelt ongeveer 1,5 KG!
Voorlopige prijs:
staalplaat met knik: € 7
stalen lat: € 7
origineel zadel: € 40
hars + harder:
(zal rekeningetjes es opzoeken)
We hebben het zadelframe op de weegschaal gelegd en vergeleken met een standaard zadel, scheelt ongeveer 1,5 KG!
Voorlopige prijs:
staalplaat met knik: € 7
stalen lat: € 7
origineel zadel: € 40
hars + harder:
(zal rekeningetjes es opzoeken)
- kaZeta
- Berichten: 541
- Lid geworden op: 25 jul 2006, 11:30
- Locatie: Antwerpen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Die wordt mee fluo gespoten als het frame, en er komt zo een rubberen zadelmouche op gekleefd zoals je die bij Ruig kan kopen. Had toen een stuk gekocht (€ 15!!), maar is natuurlijk op maat van het origineel... Zal ik weer een lang stuk moeten kopen. Als afwerking komt er een rubberen of chromen sierstrip op de rand.
- kaZeta
- Berichten: 541
- Lid geworden op: 25 jul 2006, 11:30
- Locatie: Antwerpen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Nog niet veel voortgang wegens andere bezigheden...
Prijsbestek van een bepaalde spuiter lag wel erg hoog, volgende week es horen achter mijn hoek.
Nog wel een occasie spatbordje gevonden dat ik ga bewerken (past netjes).
Ruig was nergens te bespeuren op Wieze, dus ook geen nieuwe zadelmousche gevonden...
Prijsbestek van een bepaalde spuiter lag wel erg hoog, volgende week es horen achter mijn hoek.
Nog wel een occasie spatbordje gevonden dat ik ga bewerken (past netjes).
Ruig was nergens te bespeuren op Wieze, dus ook geen nieuwe zadelmousche gevonden...
- Bijlagen
-
- Spatbord
- Copy of DSC_3399.jpg (59.86 KiB) 16073 keer bekeken
-
- Spatbord
- Copy of DSC_3400.jpg (56.44 KiB) 16073 keer bekeken
- kaZeta
- Berichten: 541
- Lid geworden op: 25 jul 2006, 11:30
- Locatie: Antwerpen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Ik zou graag de bevestigingen van de spatbordbeugels (gemarkeerd) afvijlen vermits ik deze niet meer nodig zal hebben. Zou dit kwaad kunnen qua stevigheid (het is toch aluminium?), druk etc?. Ik heb al eens een stel onderpoten gezien waar deze was afgebroken door pech, leek me technisch gezien nog wel OK...
(benen en spatbord komen ook zwart zoals wielen, tijdelijk spaak gestoken voor hoogte band te checken)
(benen en spatbord komen ook zwart zoals wielen, tijdelijk spaak gestoken voor hoogte band te checken)
- Bijlagen
-
- profiel
- Resized_Copy of DSC_3695.jpg (82.04 KiB) 16504 keer bekeken