poortmap parmakit 44mm

Adressen Kreidlers & onderdelen, Verzekeringen, Motorkeuring, Framenummers,
Aankooptips, Links etc.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
GerritjanS
Berichten: 1545
Lid geworden op: 15 mei 2007, 20:45
Locatie: Goor
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 25 keren

poortmap parmakit 44mm

#1 Bericht door GerritjanS » 16 mei 2007, 19:49

heb bij valk in daarle parmakit 60 (63) cc besteld en gekregen

eerst even een uurtje dremelen om die bramen enz te verwijderen
lijkt wel of het de eerste cilinder op maandagmorgen was, het leek er niet op
wat er nog meer niet op lijkt is de uitlaatpoort
deze zit volgens mij veel tehoog
onderkant spoelkanaal en onderkant uitlaatpoort zit wel 3.5 mm verschil in
rest zie de poortmap

iemand van jullie enig idee of dit uberhoupt wel goed kan lopen?

ik zit hier nog niet zolang op dit forum, dus als ik iets fout doe sla
me dan maar om de oren
Bijlagen
poortmap parmakit 60cc onbewerkt
poortmap parmakit 60cc onbewerkt
poortmap parmakit63onbewerkt.JPG (41.53 KiB) 16838 keer bekeken

Gebruikersavatar
Sander.
Berichten: 2161
Lid geworden op: 14 dec 2005, 17:40
Locatie: het Westland, bij Den Haag
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#2 Bericht door Sander. » 16 mei 2007, 19:52

Misschien dat Claus (LVS) je er meer over kan vertellen. Geloof da de timingen van sommige Parma's niet echt briljant is.

Gebruikersavatar
lampie
Berichten: 2019
Lid geworden op: 12 feb 2005, 17:57
Locatie: egg mountains city (achterhoek)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#3 Bericht door lampie » 16 mei 2007, 20:15

uitlaat zit wel te hoog ja. spoel poorten ziten wel op zijn plaats. slag van 39.7. plek van de spoelpoorten op 41.6 dus je houd 1.9 over, dat is mooi. denk dat de uilaat te hoog zit. dus zou hij nog 3.6 naar beneden moeten maar dan zit je wel aan de max hoogte van de uitlaat poort zitten. wordt spannend denk ik. moet je nog wat mensen bij halen die hiervan verstand hebben. lvs kan je daar vast wel mee helpen.

ep
Berichten: 549
Lid geworden op: 07 jan 2007, 16:54
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#4 Bericht door ep » 16 mei 2007, 20:20

*******
Laatst gewijzigd door ep op 22 nov 2009, 21:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
GerritjanS
Berichten: 1545
Lid geworden op: 15 mei 2007, 20:45
Locatie: Goor
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 25 keren

#5 Bericht door GerritjanS » 16 mei 2007, 21:34

kop hoeft niet uitgedraaid te worden, als zuiger bovenste stand heeft ligt de buitenrand van de zuige bijna 1 mm onder de rand van de cilinder
zit alleen wel een bolle zuiger in met een bolling van bijna 4 mm

ep
Berichten: 549
Lid geworden op: 07 jan 2007, 16:54
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#6 Bericht door ep » 16 mei 2007, 21:50

*******
Laatst gewijzigd door ep op 22 nov 2009, 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
GerritjanS
Berichten: 1545
Lid geworden op: 15 mei 2007, 20:45
Locatie: Goor
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 25 keren

#7 Bericht door GerritjanS » 16 mei 2007, 22:07

heb net de boel precies opgemeten met boetseerklei van de
kleine, de dunste ruimte die overblijf is2,1 mm,in de hogedruk kop
heb er wel een pakking van 0.7mm ongeveer tussengedaan
ligt vastgezet en toen het vliegwiel even rondgedraaid en hopa
meetbaar modelletje is gereed

Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 2073
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 5 keren

#8 Bericht door Luc » 16 mei 2007, 22:10

Ik zou zeggen dit is een misbaksel. De uitlaat zit voor een standaard uitvoering ca 3,5mm te hoog.
De huidige timing is met 48mm zuiger 193.7-113.3-135.3
Blowdown wordt hiermee 40,2 graden, dit is extreem teveel.
Met de uitlaat 3.5 lager zou het 173.6 worden.
Blowdown wordt dan 30.2 wat heel redelijk is.

Groeten,
Luc
Laatst gewijzigd door Luc op 16 mei 2007, 22:35, 2 keer totaal gewijzigd.

ep
Berichten: 549
Lid geworden op: 07 jan 2007, 16:54
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#9 Bericht door ep » 16 mei 2007, 22:15

*******
Laatst gewijzigd door ep op 22 nov 2009, 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
GerritjanS
Berichten: 1545
Lid geworden op: 15 mei 2007, 20:45
Locatie: Goor
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 25 keren

#10 Bericht door GerritjanS » 16 mei 2007, 22:17

klopt, aan de buitenkant is dit ietjes meer, ongeveer 3.3 mm

VRAAGJE
zou een ieder die daar ook nog een parmakit 60 cc heeft
liggen de hoogte van die uitlaatpoort even op willen meten?

Bedankt alvast

Gebruikersavatar
Harry Huizing
Berichten: 235
Lid geworden op: 28 mar 2006, 13:03
Locatie: grunn-city
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#11 Bericht door Harry Huizing » 16 mei 2007, 22:22

Pro-tuning importeerd Parma , die weet vast het goede antwoord :!:

Gebruikersavatar
brolli21
Berichten: 3345
Lid geworden op: 23 mei 2003, 11:17
Locatie: Obdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#12 Bericht door brolli21 » 16 mei 2007, 22:28

Ja,alleen jammer dat pro tuning gebanned is van dit forum,en dus hier ook NIET kan reargeren.

ep
Berichten: 549
Lid geworden op: 07 jan 2007, 16:54
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

poortmap pharmakit 44 mm

#13 Bericht door ep » 16 mei 2007, 22:32

********
Laatst gewijzigd door ep op 22 nov 2009, 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
GerritjanS
Berichten: 1545
Lid geworden op: 15 mei 2007, 20:45
Locatie: Goor
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 25 keren

Re: poortmap pharmakit 44 mm

#14 Bericht door GerritjanS » 16 mei 2007, 22:36

Heb hier ook nog een kop met een centraal gat liggen
en die loopt toch iets anders als die hogedruk kop
daar is de kleinste ruimte 3,2mm en aan de buitenkant 3,8

lijkt me al iets beter

Bolle Aad
Berichten: 3749
Lid geworden op: 13 sep 2002, 15:16
Locatie: meestal in het kreidler hok
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#15 Bericht door Bolle Aad » 16 mei 2007, 22:40

zunsem schreef:klopt, aan de buitenkant is dit ietjes meer, ongeveer 3.3 mm

VRAAGJE
zou een ieder die daar ook nog een parmakit 60 cc heeft
liggen de hoogte van die uitlaatpoort even op willen meten?

Bedankt alvast
Heb wel FF van zijn grote broer gemeten dit is ,n :arrow: SB dus

die is 24,6mm
de hoogte van de cilinder = 67,2 3

uiteraard zonder pakking

per uur :? verschillen de maten van de Parma fabriek

Gebruikersavatar
GerritjanS
Berichten: 1545
Lid geworden op: 15 mei 2007, 20:45
Locatie: Goor
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 25 keren

#16 Bericht door GerritjanS » 16 mei 2007, 23:06

dat scheelt al bijna 4 mm

hoe zit dat eigelijk met die athena clinders, hebbe die hetzelfde probllem of lopen die mooier,beter?

rion
Berichten: 1268
Lid geworden op: 02 jul 2004, 22:32
Locatie: LIESHOUT
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#17 Bericht door rion » 16 mei 2007, 23:16

Bolle Aad schreef:
zunsem schreef:klopt, aan de buitenkant is dit ietjes meer, ongeveer 3.3 mm

VRAAGJE
zou een ieder die daar ook nog een parmakit 60 cc heeft
liggen de hoogte van die uitlaatpoort even op willen meten?

Bedankt alvast
Heb wel FF van zijn grote broer gemeten dit is ,n :arrow: SB dus

die is 24,6mm
de hoogte van de cilinder = 67,2 3

uiteraard zonder pakking

per uur :? verschillen de maten van de Parma fabriek

Nieuwen Parma 44mm SB Uitlaat 24,8mm
spoelers 31,0mm
cill. hoogte 67,00mm
........................................................................................................
Is de poortmap van een smalle tap parma ??? Anders ff aan RM vragen
die is er mee bezig.

Ik denk dat de cill een mis gietsel is en de bewerking op maandag morgen 5 over 6 is gebeurd. :beer :beer :beer Hij zal retour naar de Parma boer moeten vrees ik. :internetbrommer

Gebruikersavatar
Sander.
Berichten: 2161
Lid geworden op: 14 dec 2005, 17:40
Locatie: het Westland, bij Den Haag
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#18 Bericht door Sander. » 16 mei 2007, 23:20

Ik heb ooit gehoord dat ze daar de timingen van Mahle kwijt waren en alles wat op de gok hebben gedaan.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

#19 Bericht door Enzo-tvdzijden » 16 mei 2007, 23:26

Het is ook net hoe die uit de zandmal komt. Daarom verschillen de timingen onderling.

Enzo

Gebruikersavatar
GerritjanS
Berichten: 1545
Lid geworden op: 15 mei 2007, 20:45
Locatie: Goor
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 25 keren

#20 Bericht door GerritjanS » 16 mei 2007, 23:32

........................................................................................................
poortmap is inderdaad smalle tap voor een 4 bak rmc

ik kan ook nog een zeta 70cc krijgen zonder zuiger, wat is jullie advies

Gebruikersavatar
Jannes
Berichten: 1060
Lid geworden op: 21 jul 2005, 18:18
Locatie: Surhuizum, Fryslân
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#21 Bericht door Jannes » 16 mei 2007, 23:47

Zeta

Bolle Aad
Berichten: 3749
Lid geworden op: 13 sep 2002, 15:16
Locatie: meestal in het kreidler hok
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#22 Bericht door Bolle Aad » 17 mei 2007, 00:01

Kan 00k zomaar aan het model liggen .
M.a.w. het draaiwerk , daar doel ik dan op

Zelf had ik dr een met :arrow: té vér afgedraaide voet

anderen zijn redelijk tevreden maar het scheelt van persoon tot persoon ,begrijp ik soms

zuigers zijn er WEL van te verkrijgen (twee veren ), Merendeel uit een VER land :wink: dusja .....

en oja :roll: heeft een chroomwand

Als je er een poortmap van opgooit ,
krijg je meestal wel van die of gene advies .

.

rion
Berichten: 1268
Lid geworden op: 02 jul 2004, 22:32
Locatie: LIESHOUT
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#23 Bericht door rion » 17 mei 2007, 09:45

zunsem schreef:........................................................................................................
poortmap is inderdaad smalle tap voor een 4 bak rmc

ik kan ook nog een zeta 70cc krijgen zonder zuiger, wat is jullie advies

Ik zou hem proberen ruilen voor een goede cill , anders geld terug.
Er zijn genoeg goede cillinders tevinden. :idea:

Gr Rion

Gebruikersavatar
fptjb
Berichten: 226
Lid geworden op: 13 sep 2002, 11:55
Locatie: finsterwolde
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 5 keren

#24 Bericht door fptjb » 18 mei 2007, 12:39

de sb parma van mij heeft de volgende maten.

uitlaat 25,1
spoel 30,8
cilinder hoogte 67,55.

ep
Berichten: 549
Lid geworden op: 07 jan 2007, 16:54
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#25 Bericht door ep » 18 mei 2007, 12:51

*********
Laatst gewijzigd door ep op 22 nov 2009, 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie