Mostert Racing uitlaat
- Spitfire. -LF-
- Berichten: 1096
- Lid geworden op: 13 feb 2004, 13:24
- Locatie: Veghel
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
-
- Berichten: 1145
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 20:19
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
-
- Berichten: 1145
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 20:19
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Luc
- Berichten: 2073
- Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 6 keren
Sorry mensen,
Maar ik heb het bij moeten stellen, ik had een interpretatie fout gemaakt. Als ik voor de berekening van een sprintafstand het gemiddelde vermogen omreken naar piek vermogen, want daar hebben we het eigelijk over, dan moet ik er ca 30% bijtellen. Voor de maximaal haalbare top had ik dat ook gedaan, maar daar mag dat niet.
Dit jaar hebben we voor het eerst de verschillen tussen piek en gemiddeld kunnen vaststellen uit de G-metingen. Deze waren bij elke versnelling iets verschillend en voor de toen gebruikte 4-bak gemiddeld ca 38%.
Veiligheidshalve stel ik dat nu voor een 5-bak op ca 30% omdat we hier nog geen metingen van hebben.
Voor de sprinttijden en topsnelheden had ik al eerder een overzicht gemaakt. Ook hier gelden de pk voor de sprintafsanden als gemiddeld vermogen, maar voor de topsnelheden als piek vermogen.
Let wel de eindgearing staat optimaal voor maximaal haalbare topsnelheid en niet voor genoemde tussenafstanden.
De km/h bij 1000 meter zijn plat erop liggend.
Groeten, Luc
Maar ik heb het bij moeten stellen, ik had een interpretatie fout gemaakt. Als ik voor de berekening van een sprintafstand het gemiddelde vermogen omreken naar piek vermogen, want daar hebben we het eigelijk over, dan moet ik er ca 30% bijtellen. Voor de maximaal haalbare top had ik dat ook gedaan, maar daar mag dat niet.
Dit jaar hebben we voor het eerst de verschillen tussen piek en gemiddeld kunnen vaststellen uit de G-metingen. Deze waren bij elke versnelling iets verschillend en voor de toen gebruikte 4-bak gemiddeld ca 38%.
Veiligheidshalve stel ik dat nu voor een 5-bak op ca 30% omdat we hier nog geen metingen van hebben.
Voor de sprinttijden en topsnelheden had ik al eerder een overzicht gemaakt. Ook hier gelden de pk voor de sprintafsanden als gemiddeld vermogen, maar voor de topsnelheden als piek vermogen.
Let wel de eindgearing staat optimaal voor maximaal haalbare topsnelheid en niet voor genoemde tussenafstanden.
De km/h bij 1000 meter zijn plat erop liggend.
Groeten, Luc
- Bijlagen
-
- KreidlerPK snelheidstabel.JPG (74.16 KiB) 5417 keer bekeken
- eduardc
- Berichten: 597
- Lid geworden op: 10 nov 2004, 22:14
- Locatie: Castricum
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Hallo daar,
Men heeft het meestal over uitlaten die op maat naar je cilinder gemaakt moet worden.
Heb van de week een MR-43 gescoord, ben helemaal weg van het uiterlijk.
Tja Het oog wil ook wat.
Na het monteren op mijn machine (setup onbewerkte SB Mahle'99 met Bing 20mm) ging ik een stukje rijden.
Het resultaat was bedroefend, ging niet harder dan 60 km/u.
Mijn vraag is wat voor soort cilinder past het best bij een MR-43 en klopt het dat deze uitlaat eigenlijk (door de powerbreedte) niet geschikt is voor op de weg?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Gruß,
Ed
Men heeft het meestal over uitlaten die op maat naar je cilinder gemaakt moet worden.
Heb van de week een MR-43 gescoord, ben helemaal weg van het uiterlijk.
Tja Het oog wil ook wat.
Na het monteren op mijn machine (setup onbewerkte SB Mahle'99 met Bing 20mm) ging ik een stukje rijden.
Het resultaat was bedroefend, ging niet harder dan 60 km/u.
Mijn vraag is wat voor soort cilinder past het best bij een MR-43 en klopt het dat deze uitlaat eigenlijk (door de powerbreedte) niet geschikt is voor op de weg?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Gruß,
Ed
- dijk
- Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
- Berichten: 19185
- Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
- Gegeven waarderingen: 497 keren
- Ontvangen waarderingen: 64 keren
eduardc schreef:Hallo daar,
Men heeft het meestal over uitlaten die op maat naar je cilinder gemaakt moet worden.
Heb van de week een MR-43 gescoord, ben helemaal weg van het uiterlijk.
Tja Het oog wil ook wat.
Na het monteren op mijn machine (setup onbewerkte SB Mahle'99 met Bing 20mm) ging ik een stukje rijden.
Het resultaat was bedroefend, ging niet harder dan 60 km/u.
Mijn vraag is wat voor soort cilinder past het best bij een MR-43 en klopt het dat deze uitlaat eigenlijk (door de powerbreedte) niet geschikt is voor op de weg?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Gruß,
Ed
dat is een snelle getunde 50cc of een snelle getunde 60cc.
- eduardc
- Berichten: 597
- Lid geworden op: 10 nov 2004, 22:14
- Locatie: Castricum
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Dus eigenlijk hen ik niets aan die pijp ,dijk schreef:eduardc schreef:Hallo daar,
Men heeft het meestal over uitlaten die op maat naar je cilinder gemaakt moet worden.
Heb van de week een MR-43 gescoord, ben helemaal weg van het uiterlijk.
Tja Het oog wil ook wat.
Na het monteren op mijn machine (setup onbewerkte SB Mahle'99 met Bing 20mm) ging ik een stukje rijden.
Het resultaat was bedroefend, ging niet harder dan 60 km/u.
Mijn vraag is wat voor soort cilinder past het best bij een MR-43 en klopt het dat deze uitlaat eigenlijk (door de powerbreedte) niet geschikt is voor op de weg?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Gruß,
Ed
dat is een snelle getunde 50cc of een snelle getunde 60cc.
Maar ja, dan is voorlopig de functie van m'n MR-43 een sieraad aan de wand
- dijk
- Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
- Berichten: 19185
- Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
- Gegeven waarderingen: 497 keren
- Ontvangen waarderingen: 64 keren
eduardc schreef:Dus eigenlijk hen ik niets aan die pijp ,dijk schreef:eduardc schreef:Hallo daar,
Men heeft het meestal over uitlaten die op maat naar je cilinder gemaakt moet worden.
Heb van de week een MR-43 gescoord, ben helemaal weg van het uiterlijk.
Tja Het oog wil ook wat.
Na het monteren op mijn machine (setup onbewerkte SB Mahle'99 met Bing 20mm) ging ik een stukje rijden.
Het resultaat was bedroefend, ging niet harder dan 60 km/u.
Mijn vraag is wat voor soort cilinder past het best bij een MR-43 en klopt het dat deze uitlaat eigenlijk (door de powerbreedte) niet geschikt is voor op de weg?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Gruß,
Ed
dat is een snelle getunde 50cc of een snelle getunde 60cc.
Maar ja, dan is voorlopig de functie van m'n MR-43 een sieraad aan de wand
een sierraad aan de wand
- Luc
- Berichten: 2073
- Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 6 keren
Hoofdstuk Tuning
1e stelling:
"Alle onderdelen in een motor dienen optimaal op elkaar afgestemd te zijn om te komen tot optimale prestaties voor het bestemde doel"
Ik bedoel hiermee dat je geen enkel deel er dus uit kunt lichten om een bepaald doel te bereiken. Alles hoort immers op een doel afgestemd (getuned) te zijn. Je kunt dus b.v.b. niet zeggen, maak een brede squishrand dan gaat hij harder trekken, of een grotere carburateur dan loopt hij hoger door. Dat kan alleen wanneer betreffend onderdeel niet in balans is met het geheel. Of niet optimaal op het bestemde doel is afgestemd.
Groeten,
Luc
1e stelling:
"Alle onderdelen in een motor dienen optimaal op elkaar afgestemd te zijn om te komen tot optimale prestaties voor het bestemde doel"
Ik bedoel hiermee dat je geen enkel deel er dus uit kunt lichten om een bepaald doel te bereiken. Alles hoort immers op een doel afgestemd (getuned) te zijn. Je kunt dus b.v.b. niet zeggen, maak een brede squishrand dan gaat hij harder trekken, of een grotere carburateur dan loopt hij hoger door. Dat kan alleen wanneer betreffend onderdeel niet in balans is met het geheel. Of niet optimaal op het bestemde doel is afgestemd.
Groeten,
Luc
-
- Berichten: 2614
- Lid geworden op: 08 jan 2006, 16:23
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- peter de beus
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: 24 okt 2004, 21:32
- Locatie: veenendaal
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
- Martijn Koert
- Winnaar Kerstquiz'05 en Verkiezing'06
- Berichten: 4171
- Lid geworden op: 16 nov 2003, 16:35
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
extreem! max vermogen bij 14500!!eduardc schreef:Hallo daar,
Men heeft het meestal over uitlaten die op maat naar je cilinder gemaakt moet worden.
Heb van de week een MR-43 gescoord, ben helemaal weg van het uiterlijk.
Tja Het oog wil ook wat.
Na het monteren op mijn machine (setup onbewerkte SB Mahle'99 met Bing 20mm) ging ik een stukje rijden.
Het resultaat was bedroefend, ging niet harder dan 60 km/u.
Mijn vraag is wat voor soort cilinder past het best bij een MR-43 en klopt het dat deze uitlaat eigenlijk (door de powerbreedte) niet geschikt is voor op de weg?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Gruß,
Ed
wel 9,6pk op het a wiel met een 50cc 6p
http://nl.youtube.com/watch?v=Lc4UrljNwOI
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Ik hoop dat anderen dit eens goed lezen.eduardc schreef:Hallo daar,
Men heeft het meestal over uitlaten die op maat naar je cilinder gemaakt moet worden.
Heb van de week een MR-43 gescoord, ben helemaal weg van het uiterlijk.
Tja Het oog wil ook wat.
Na het monteren op mijn machine (setup onbewerkte SB Mahle'99 met Bing 20mm) ging ik een stukje rijden.
Het resultaat was bedroefend, ging niet harder dan 60 km/u.
Mijn vraag is wat voor soort cilinder past het best bij een MR-43 en klopt het dat deze uitlaat eigenlijk (door de powerbreedte) niet geschikt is voor op de weg?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Gruß,
Ed
Enzo
-
- Berichten: 2614
- Lid geworden op: 08 jan 2006, 16:23
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer