Mostert Racing uitlaat

Opvoeren en snelle spullen - Performance tuning

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Sander.
Berichten: 2161
Lid geworden op: 14 dec 2005, 17:40
Locatie: het Westland, bij Den Haag
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#126 Bericht door Sander. » 15 aug 2006, 00:30

Niet geheel on-topic maar ik herinner me een foto van Rion die hij gemaakt had van zijn digitale fietsenteller. Deze gaf 121 km aan. Had Zijn gele rs dan dus +/- 14 pk? :)

Gebruikersavatar
Spitfire. -LF-
Berichten: 1096
Lid geworden op: 13 feb 2004, 13:24
Locatie: Veghel
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#127 Bericht door Spitfire. -LF- » 15 aug 2006, 00:52

ik weet niet hoeveel pk die had.. maar ik heb er ook op gereden en ik geloof het heeel graag.

franksuper
Berichten: 1145
Lid geworden op: 07 sep 2002, 20:19
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#128 Bericht door franksuper » 15 aug 2006, 01:04

bedankt luc mijn kreidler komt aardig in de buurt van die 11pk die van huib en piet zo,n 12pk dacht ik, maar volgens jou berekening zouden ze de 120 dan niet kunnen halen , of alleen in zeer gunstige omstandigheden en plat op de tank , windje mee :D

franksuper
Berichten: 1145
Lid geworden op: 07 sep 2002, 20:19
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#129 Bericht door franksuper » 15 aug 2006, 03:04

en volgens mij had rion ook iets van 12pk maar die digitale tellers vertrouw ik niet zo :D

Gebruikersavatar
Melvin
Berichten: 8298
Lid geworden op: 30 mei 2003, 16:32
Locatie: Gelderland
Gegeven waarderingen: 49 keren
Ontvangen waarderingen: 131 keren

#130 Bericht door Melvin » 15 aug 2006, 04:05

digitale tellers zijn 100% naukeurig, mits ze goed zijn ingesteld, en daar ontbreekt het nog wel is aan :wink:

rion had 12,5 geloof ik in hoogeveen.

En spitfire, als je nog nooit op een snelle kreidler hebt gereden lijkt het altijd superhard te gaan en veel pk's. Kan je niet echt vergelijken :wink:

Gebruikersavatar
Zatopek
Berichten: 4896
Lid geworden op: 08 feb 2005, 11:26
Locatie: Egelze, diep in het zuiden
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 9 keren

#131 Bericht door Zatopek » 15 aug 2006, 08:22

franksuper schreef:vergeet huib niet en piet die rijdt denk ik 125 echte km
Lezen Frank :wink: ik heb het toch over PvdG. En inderdaad bedoel ik Huib ook en zo zijn er echt nog wel een paar.

Erwin_1965
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#132 Bericht door Erwin_1965 » 15 aug 2006, 08:34

klopt jilles. :wink:

Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 2073
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 6 keren

#133 Bericht door Luc » 15 aug 2006, 09:15

Sorry mensen,
Maar ik heb het bij moeten stellen, ik had een interpretatie fout gemaakt. Als ik voor de berekening van een sprintafstand het gemiddelde vermogen omreken naar piek vermogen, want daar hebben we het eigelijk over, dan moet ik er ca 30% bijtellen. Voor de maximaal haalbare top had ik dat ook gedaan, maar daar mag dat niet.
Dit jaar hebben we voor het eerst de verschillen tussen piek en gemiddeld kunnen vaststellen uit de G-metingen. Deze waren bij elke versnelling iets verschillend en voor de toen gebruikte 4-bak gemiddeld ca 38%.
Veiligheidshalve stel ik dat nu voor een 5-bak op ca 30% omdat we hier nog geen metingen van hebben.

Voor de sprinttijden en topsnelheden had ik al eerder een overzicht gemaakt. Ook hier gelden de pk voor de sprintafsanden als gemiddeld vermogen, maar voor de topsnelheden als piek vermogen.
Let wel de eindgearing staat optimaal voor maximaal haalbare topsnelheid en niet voor genoemde tussenafstanden.
De km/h bij 1000 meter zijn plat erop liggend.

Groeten, Luc
Bijlagen
KreidlerPK snelheidstabel.JPG
KreidlerPK snelheidstabel.JPG (74.16 KiB) 5417 keer bekeken

Gebruikersavatar
eduardc
Berichten: 597
Lid geworden op: 10 nov 2004, 22:14
Locatie: Castricum
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#134 Bericht door eduardc » 21 mar 2008, 09:34

Hallo daar,

Men heeft het meestal over uitlaten die op maat naar je cilinder gemaakt moet worden.

Heb van de week een MR-43 gescoord, ben helemaal weg van het uiterlijk.
Tja Het oog wil ook wat.

Na het monteren op mijn machine (setup onbewerkte SB Mahle'99 met Bing 20mm) ging ik een stukje rijden.
Het resultaat was bedroefend, ging niet harder dan 60 km/u.

Mijn vraag is wat voor soort cilinder past het best bij een MR-43 en klopt het dat deze uitlaat eigenlijk (door de powerbreedte) niet geschikt is voor op de weg?

Alvast bedankt voor jullie reacties.



Gruß,
Ed

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19185
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 497 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

#135 Bericht door dijk » 21 mar 2008, 09:37

eduardc schreef:Hallo daar,

Men heeft het meestal over uitlaten die op maat naar je cilinder gemaakt moet worden.

Heb van de week een MR-43 gescoord, ben helemaal weg van het uiterlijk.
Tja Het oog wil ook wat.

Na het monteren op mijn machine (setup onbewerkte SB Mahle'99 met Bing 20mm) ging ik een stukje rijden.
Het resultaat was bedroefend, ging niet harder dan 60 km/u.

Mijn vraag is wat voor soort cilinder past het best bij een MR-43 en klopt het dat deze uitlaat eigenlijk (door de powerbreedte) niet geschikt is voor op de weg?

Alvast bedankt voor jullie reacties.



Gruß,
Ed

dat is een snelle getunde 50cc of een snelle getunde 60cc.

Gebruikersavatar
eduardc
Berichten: 597
Lid geworden op: 10 nov 2004, 22:14
Locatie: Castricum
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#136 Bericht door eduardc » 21 mar 2008, 09:44

dijk schreef:
eduardc schreef:Hallo daar,

Men heeft het meestal over uitlaten die op maat naar je cilinder gemaakt moet worden.

Heb van de week een MR-43 gescoord, ben helemaal weg van het uiterlijk.
Tja Het oog wil ook wat.

Na het monteren op mijn machine (setup onbewerkte SB Mahle'99 met Bing 20mm) ging ik een stukje rijden.
Het resultaat was bedroefend, ging niet harder dan 60 km/u.

Mijn vraag is wat voor soort cilinder past het best bij een MR-43 en klopt het dat deze uitlaat eigenlijk (door de powerbreedte) niet geschikt is voor op de weg?

Alvast bedankt voor jullie reacties.



Gruß,
Ed

dat is een snelle getunde 50cc of een snelle getunde 60cc.
Dus eigenlijk hen ik niets aan die pijp :cry:,
Maar ja, dan is voorlopig de functie van m'n MR-43 een sieraad aan de wand :wink:

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19185
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 497 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

#137 Bericht door dijk » 21 mar 2008, 10:00

eduardc schreef:
dijk schreef:
eduardc schreef:Hallo daar,

Men heeft het meestal over uitlaten die op maat naar je cilinder gemaakt moet worden.

Heb van de week een MR-43 gescoord, ben helemaal weg van het uiterlijk.
Tja Het oog wil ook wat.

Na het monteren op mijn machine (setup onbewerkte SB Mahle'99 met Bing 20mm) ging ik een stukje rijden.
Het resultaat was bedroefend, ging niet harder dan 60 km/u.

Mijn vraag is wat voor soort cilinder past het best bij een MR-43 en klopt het dat deze uitlaat eigenlijk (door de powerbreedte) niet geschikt is voor op de weg?

Alvast bedankt voor jullie reacties.



Gruß,
Ed

dat is een snelle getunde 50cc of een snelle getunde 60cc.
Dus eigenlijk hen ik niets aan die pijp :cry:,
Maar ja, dan is voorlopig de functie van m'n MR-43 een sieraad aan de wand :wink:

een sierraad aan de wand :D

Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 2073
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 6 keren

#138 Bericht door Luc » 21 mar 2008, 10:02

Hoofdstuk Tuning

1e stelling:
"Alle onderdelen in een motor dienen optimaal op elkaar afgestemd te zijn om te komen tot optimale prestaties voor het bestemde doel"
Ik bedoel hiermee dat je geen enkel deel er dus uit kunt lichten om een bepaald doel te bereiken. Alles hoort immers op een doel afgestemd (getuned) te zijn. Je kunt dus b.v.b. niet zeggen, maak een brede squishrand dan gaat hij harder trekken, of een grotere carburateur dan loopt hij hoger door. Dat kan alleen wanneer betreffend onderdeel niet in balans is met het geheel. Of niet optimaal op het bestemde doel is afgestemd.

Groeten,
Luc

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10474
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 240 keren
Ontvangen waarderingen: 224 keren

#139 Bericht door nozems » 21 mar 2008, 10:25

ja dat werkt zo niet...alles moet op elkaar afgestemd zijn..zoals Luc al aangeeft,je lijkt wel op die gasten die een 6p op hun brommer annex standaard RS cilinder schroefen,en hoop herrie en toeren...maar dan houdt het ook gelijk op eigenlijk #-o

bas mostert
Berichten: 2614
Lid geworden op: 08 jan 2006, 16:23
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#140 Bericht door bas mostert » 21 mar 2008, 11:07

Een Homoet 50cc 6-poorter loopt er prima op, dan zit je op de 8.8pk!

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10474
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 240 keren
Ontvangen waarderingen: 224 keren

#141 Bericht door nozems » 21 mar 2008, 11:40

met 28mm :wink:

Gebruikersavatar
tombo
Berichten: 4057
Lid geworden op: 06 okt 2002, 13:56
Locatie: Achterhoek
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#142 Bericht door tombo » 21 mar 2008, 12:48

Heb je je brommer wel opnieuw afgesteld? Dus niet alleen monteren en meteen rijden?

Gebruikersavatar
vincent
Berichten: 2910
Lid geworden op: 22 jun 2005, 23:10
Locatie: Kortenhoef
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#143 Bericht door vincent » 21 mar 2008, 13:20

tombo schreef:Heb je je brommer wel opnieuw afgesteld? Dus niet alleen monteren en meteen rijden?
Denk dat het vrij weinig uithaalt. Een standaard RS cilinder komt denk ik niet eens aan het toerental dat die uitlaat een beetje gaat werken.

Gebruikersavatar
peter de beus
Berichten: 1390
Lid geworden op: 24 okt 2004, 21:32
Locatie: veenendaal
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#144 Bericht door peter de beus » 21 mar 2008, 13:28

Mr 43 is echt voor extreem hoge toerentallen, 11 tot 14000 toeren werkt hij het beste.. heb je niet veel aan met een standaard RS cilinder, je moet echt een extreem getunede cilinder hebben wil hij wat doen, beter laat je een opmaat uitlaat maken wil je de prestatie's verhogen...

Gebruikersavatar
Martijn Koert
Winnaar Kerstquiz'05 en Verkiezing'06
Berichten: 4171
Lid geworden op: 16 nov 2003, 16:35
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#145 Bericht door Martijn Koert » 21 mar 2008, 16:01

eduardc schreef:Hallo daar,

Men heeft het meestal over uitlaten die op maat naar je cilinder gemaakt moet worden.

Heb van de week een MR-43 gescoord, ben helemaal weg van het uiterlijk.
Tja Het oog wil ook wat.

Na het monteren op mijn machine (setup onbewerkte SB Mahle'99 met Bing 20mm) ging ik een stukje rijden.
Het resultaat was bedroefend, ging niet harder dan 60 km/u.

Mijn vraag is wat voor soort cilinder past het best bij een MR-43 en klopt het dat deze uitlaat eigenlijk (door de powerbreedte) niet geschikt is voor op de weg?

Alvast bedankt voor jullie reacties.



Gruß,
Ed
extreem! max vermogen bij 14500!!

wel 9,6pk op het a wiel met een 50cc 6p

http://nl.youtube.com/watch?v=Lc4UrljNwOI

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2290 keren

#146 Bericht door Enzo-tvdzijden » 21 mar 2008, 17:38

eduardc schreef:Hallo daar,

Men heeft het meestal over uitlaten die op maat naar je cilinder gemaakt moet worden.

Heb van de week een MR-43 gescoord, ben helemaal weg van het uiterlijk.
Tja Het oog wil ook wat.

Na het monteren op mijn machine (setup onbewerkte SB Mahle'99 met Bing 20mm) ging ik een stukje rijden.
Het resultaat was bedroefend, ging niet harder dan 60 km/u.

Mijn vraag is wat voor soort cilinder past het best bij een MR-43 en klopt het dat deze uitlaat eigenlijk (door de powerbreedte) niet geschikt is voor op de weg?

Alvast bedankt voor jullie reacties.



Gruß,
Ed
Ik hoop dat anderen dit eens goed lezen.

Enzo

Gebruikersavatar
Andry
Berichten: 5662
Lid geworden op: 31 jan 2005, 21:52
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#147 Bericht door Andry » 21 mar 2008, 18:44

Mooi uitlaatje voor op de Waterkoker ed,

Daar zou je hem toch oook voor gebruiken :roll:

PB overigens al bekeken ?

Gebruikersavatar
Andry
Berichten: 5662
Lid geworden op: 31 jan 2005, 21:52
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#148 Bericht door Andry » 21 mar 2008, 18:50

bas mostert schreef:Een Homoet 50cc 6-poorter loopt er prima op, dan zit je op de 8.8pk!
9,2 met een normale carb. :D

bas mostert
Berichten: 2614
Lid geworden op: 08 jan 2006, 16:23
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#149 Bericht door bas mostert » 21 mar 2008, 19:24

Andry schreef:
bas mostert schreef:Een Homoet 50cc 6-poorter loopt er prima op, dan zit je op de 8.8pk!
9,2 met een normale carb. :D
Ben je al op de bank geweest dan?

Gebruikersavatar
Andry
Berichten: 5662
Lid geworden op: 31 jan 2005, 21:52
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#150 Bericht door Andry » 21 mar 2008, 19:25

Daarna jah,

Nu nog niet.

Plaats reactie