Ombouw '75 Belgische Rm-->Rs
- den willem
- Berichten: 694
- Lid geworden op: 16 nov 2003, 18:05
- Locatie: Gent (België)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Ombouw '75 Belgische Rm-->Rs
Hallo,
ik heb sinds een paar weken mijn motorijbewijs, dus dit wou ik nuttig gaan gebruiken. Ik ga mijn RM ombouwen naar RS en deze dan inschrijven als motor, hier in België.
Ik sta nog niet zo heel ver, ik heb nog maar enkele onderdelen verzameld, maar op deze manier ga ik jullie een verslagje brengen van de werkzaamheden.
Ik heb mij de nieuwe en veelbesproken KCMN cilinder aangeschaft hiervoor...
Van alle spullen heb ik al een foto getrokken en aangezien beelden meer zeggen dan woorden...
ik heb sinds een paar weken mijn motorijbewijs, dus dit wou ik nuttig gaan gebruiken. Ik ga mijn RM ombouwen naar RS en deze dan inschrijven als motor, hier in België.
Ik sta nog niet zo heel ver, ik heb nog maar enkele onderdelen verzameld, maar op deze manier ga ik jullie een verslagje brengen van de werkzaamheden.
Ik heb mij de nieuwe en veelbesproken KCMN cilinder aangeschaft hiervoor...
Van alle spullen heb ik al een foto getrokken en aangezien beelden meer zeggen dan woorden...
- Bijlagen
-
- Moet nog gekuist!
- P1200580 (Medium).JPG (48.28 KiB) 15635 keer bekeken
-
- P1200588 (Medium).JPG (82.05 KiB) 15635 keer bekeken
-
- Niet zo proper vind ik...
- P1200590 (Medium).JPG (66.95 KiB) 15635 keer bekeken
Laatst gewijzigd door den willem op 14 jun 2008, 12:19, 4 keer totaal gewijzigd.
- den willem
- Berichten: 694
- Lid geworden op: 16 nov 2003, 18:05
- Locatie: Gent (België)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- den willem
- Berichten: 694
- Lid geworden op: 16 nov 2003, 18:05
- Locatie: Gent (België)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
En nog...
- Bijlagen
-
- P1200601 (Medium).JPG (81.59 KiB) 15629 keer bekeken
-
- P1200602 (Medium).JPG (47.19 KiB) 15629 keer bekeken
Laatst gewijzigd door den willem op 14 jun 2008, 12:19, 2 keer totaal gewijzigd.
- den willem
- Berichten: 694
- Lid geworden op: 16 nov 2003, 18:05
- Locatie: Gent (België)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
-
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 15:03
- Locatie: Vlaams Brabant (België)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Prachtige foto's
Ik zie wel veel giet galletjes. Slecht afgewerkte randen van de nikasilwand bij de poorten.
Een dubbele blokveerzuiger. Dus geen L-veer en blokveer.
Verder zou ik nog graag een foto willen zien als je de kop en cilinder tegen elkaar zet zoals ze op het blok zitten.
Enzo
Ik zie wel veel giet galletjes. Slecht afgewerkte randen van de nikasilwand bij de poorten.
Een dubbele blokveerzuiger. Dus geen L-veer en blokveer.
Verder zou ik nog graag een foto willen zien als je de kop en cilinder tegen elkaar zet zoals ze op het blok zitten.
Enzo
Laatst gewijzigd door Enzo-tvdzijden op 28 mei 2008, 16:02, 1 keer totaal gewijzigd.
- den willem
- Berichten: 694
- Lid geworden op: 16 nov 2003, 18:05
- Locatie: Gent (België)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- den willem
- Berichten: 694
- Lid geworden op: 16 nov 2003, 18:05
- Locatie: Gent (België)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Enzo, je bemerkingen zijn terecht.
Sommige dingen vind ik niet zo erg, zoals de gietgaten, deze vullen zich wel enigszins met vuil na verloop van tijd. De afwerking van de wand vind ik ook wel jammer, beetje tegenvaller.
Foto's, zoals gevraagd hieronder
Sommige dingen vind ik niet zo erg, zoals de gietgaten, deze vullen zich wel enigszins met vuil na verloop van tijd. De afwerking van de wand vind ik ook wel jammer, beetje tegenvaller.
Foto's, zoals gevraagd hieronder
- Bijlagen
-
- P1200617 (Medium).JPG (60.91 KiB) 15554 keer bekeken
-
- P1200618 (Medium).JPG (76.62 KiB) 15554 keer bekeken
-
- P1200620 (Medium).JPG (66.27 KiB) 15554 keer bekeken
Laatst gewijzigd door den willem op 14 jun 2008, 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.
- den willem
- Berichten: 694
- Lid geworden op: 16 nov 2003, 18:05
- Locatie: Gent (België)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- den willem
- Berichten: 694
- Lid geworden op: 16 nov 2003, 18:05
- Locatie: Gent (België)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
De manier om hem hier in België in te schrijven, is eerst hem voorzien van Duitse RS papieren, hiermee naar de douane gaan en "importeren". Zij geven je de nodige papieren waarmee je naar de DIV (dienst inschrijving van voertuigen) moet gaan, waar je hem dan kunt inschrijven. Klinkt allemaal heel simpel, maar bij de DIV kunnen ze wel nog eens moeilijk doen. Hier in België is er geen technische keuring voor motorfietsen.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
- den willem
- Berichten: 694
- Lid geworden op: 16 nov 2003, 18:05
- Locatie: Gent (België)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- den willem
- Berichten: 694
- Lid geworden op: 16 nov 2003, 18:05
- Locatie: Gent (België)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Mattias
- Berichten: 292
- Lid geworden op: 20 aug 2007, 20:28
- Locatie: Oostenrijk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Leuk topic willem, ben zelf ook van plan om mijn kreidler eens op motoplaque te zetten en er dan een 5-bak onder te steken zodat ik een tm heb.
Ben benieuwd hoe dit afloopt.
In België is inderdaad geen keuring voor moto's, wat toch verwonderlijk is. Bij de auto's kunnen ze zo moeilijk doen, terwijl je met eender welke moto zo op straat mag, wat de staat ook is. Weet trouwens een keuringscentrum zijn waar ze al jaren een paar bruggen hebben staan om moto's te keuren, maar het komt er niet door.
Handig voor ons
Mattias
Ben benieuwd hoe dit afloopt.
In België is inderdaad geen keuring voor moto's, wat toch verwonderlijk is. Bij de auto's kunnen ze zo moeilijk doen, terwijl je met eender welke moto zo op straat mag, wat de staat ook is. Weet trouwens een keuringscentrum zijn waar ze al jaren een paar bruggen hebben staan om moto's te keuren, maar het komt er niet door.
Handig voor ons
Mattias
- den willem
- Berichten: 694
- Lid geworden op: 16 nov 2003, 18:05
- Locatie: Gent (België)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
blokje toegekomen!
Ook vandaag een pakketje toegekomen, ziehier het blokje dat dienst gaat doen!
Het staat nu nog op smalle tap, dus dat moet nog worden veranderd. Ook ondergaat het nog een revisie voor alle zekerheid. Het is een smalle voet, dus de cilinder gaat (hoogstwaarschijnlijk bij LVS) worden afgedraaid. Uiteraard is het een 5bakje
Indirect welliswaar, maar ik neem gewoon het schakelmechanisme van onder mijn huidige brommer én de originele RS van 1975 was ook indirect geschakeld
Het is geen mooi weer vandaag, dus dit keer (minder mooie) binnenfoto's
groeten,
Willem
Het staat nu nog op smalle tap, dus dat moet nog worden veranderd. Ook ondergaat het nog een revisie voor alle zekerheid. Het is een smalle voet, dus de cilinder gaat (hoogstwaarschijnlijk bij LVS) worden afgedraaid. Uiteraard is het een 5bakje
Indirect welliswaar, maar ik neem gewoon het schakelmechanisme van onder mijn huidige brommer én de originele RS van 1975 was ook indirect geschakeld
Het is geen mooi weer vandaag, dus dit keer (minder mooie) binnenfoto's
groeten,
Willem
- Bijlagen
-
- P1200621 (Medium).JPG (68.36 KiB) 15051 keer bekeken
-
- P1200622 (Medium).JPG (62.52 KiB) 15051 keer bekeken
-
- P1200624 (Medium).JPG (69.95 KiB) 15051 keer bekeken
-
- Berichten: 669
- Lid geworden op: 29 nov 2005, 19:26
- Locatie: koudekerk aan den rijn
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: blokje toegekomen!
waarom laat je hem dan bij revisie niet meteen uitkotteren??? net zo makkelijk toch.. en dan kan je meteen elke gewenste SB cilinder er op monteren zonder telkens de voet af te draaien... mooi project, blijf het ook volgen.den willem schreef:Ook vandaag een pakketje toegekomen, ziehier het blokje dat dienst gaat doen!
Het staat nu nog op smalle tap, dus dat moet nog worden veranderd. Ook ondergaat het nog een revisie voor alle zekerheid. Het is een smalle voet, dus de cilinder gaat (hoogstwaarschijnlijk bij LVS) worden afgedraaid. Uiteraard is het een 5bakje
Indirect welliswaar, maar ik neem gewoon het schakelmechanisme van onder mijn huidige brommer én de originele RS van 1975 was ook indirect geschakeld
Het is geen mooi weer vandaag, dus dit keer (minder mooie) binnenfoto's
groeten,
Willem
suc6 er mee,
Johan
- den willem
- Berichten: 694
- Lid geworden op: 16 nov 2003, 18:05
- Locatie: Gent (België)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Uitkotteren is ook een mogelijkheid, heb ik ook al over zitten nadenken. Echter zou ik het liefst zo weinig mogelijk met de onderdelen verhuizen (lees: verzenden) omdat dit toch telkens risicovol is en ook niet heel goedkoop. De revisie kan ik in België laten doen, op 7km van hier, dus eigen transport Maar ik vermoed dat ik voor het uitkotteren naar Nederland moet. Voor het afdraaien kan ik de cilinder gewoon naar Claus opsturen. (cilinder opsturen vind ik minder risicovol).
Ik wacht nog af of ik niemand kan vinden die het hier in België kan uitkotteren, en anders stuur ik dan toch mijn cilinder naar Claus.
mvg,
Willem
Ik wacht nog af of ik niemand kan vinden die het hier in België kan uitkotteren, en anders stuur ik dan toch mijn cilinder naar Claus.
mvg,
Willem
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren